Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke integrert skjermkort på denne maskinen (X58) men godt poeng :). Det som dog kan ha bidratt til problemet er at Oculus Rift var tilkoblet HDMI på 1070 kortet og jeg koblet også Oculus rift til på HDMI på 1080Ti kortet på første boot. Muligens det har køddet til noe i Windows.

 

Men uansett, noe er weird for når jeg tok ut HDMI kabelen og bootet så var problemet tilbake. jeg må boote med både HDMI og DP tilkoblet :p

Mulig jeg stikker å henter en ny skjerm i morgen da jeg mistenker at DP porten på U2711 er litt av problemet (den har kjente bugs ift. powersave, DP mode osv.).

 

PS.

Når jeg booter maskinen uten HDMI kabelen tilkoblet så kommer det et PIP fra maskinen (eller om det er skjermkortet). 

 

EDIT:

Mulig jeg forøsker en clean install av Windows10 for å se om kilden var Oculus Rift via HDMI el. Men får se om jeg gidder, jeg skal jo uansett snart sette opp en ny rigg med kaby-lake eller ryzen og dette skjermkortet. Så får jeg bare ha begge kablene tilkoblet :p.

 

Kan være det faktisk fikser seg om jeg tilkobler Oculus Rift via HDMI porten igjen. Men veldig merkelig uansett.

 

 

Så jeg har 2 mistenkte:

- Oculus Rift har føkket til noe i Windows

- DP issues på monitoren

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo343 : Ditt 1080TI kort fortjener en bedre skjerm ;)

Jepp det blir nok hentet en bedre skjerm i morgen :p Skal ikke se bort fra at det fortjener en bedre PC også i løpet av uken *kremt*.

 

Men herlighet så vakkert Wildlands ble med 1080Ti@1440P Ultra settings og turf effects on. WOW! Kortet ligger å koser seg på rundt 58c.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Betroz, skal du skaffe deg et TI kort når tredjeparts kommer? 

 

Jepp. Mest lyst på EVGA FTW3 kortet, men det skal visst ikke komme før i Mai. Gigabyte sitt Aorus Xtreme blir sikkert bra det også. Skulle bare ønske alle kom ut samtidig og ble testa fort slik at valget mitt ble enklere.

Lenke til kommentar

 

Nå spørs det om jeg angrer på valget om å kjøre FE + vannblokk.. :hmm:

 

Selv om du ikke får så mye mer på vann, så vil jo boosten holde seg mer stabil når temp er under kontroll. Jeg også kunne få 1950 Mhz med det 1080Ti FE jeg hadde, men den hoppa jo opp og ned ofte. Så har du støyen fra FE kjøleren da. Opp til deg. Jeg angrer iallefall ikke på at jeg sendte mitt tilbake.

 

 

Jeg har ganske stabilt boost på 1950/5800MHz med FE-kjøleren. Bare å lage en custom vifteprofil som holder temperaturen like under det du velger som temperaturgrense for throttling, så er temperaturen under kontroll. I praksis går den på 63% når lasten har vart en stund, da er GPU 80C, og grensen 84C. Veldig levelig for meg som ikke folder, men joda, hadde jeg hatt custom loop, hadde jeg kjøpt vannblokk. :)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

 

Jeg har ganske stabilt boost på 1950/5800MHz med FE-kjøleren. Bare å lage en custom vifteprofil som holder temperaturen like under det du velger som temperaturgrense for throttling, så er temperaturen under kontroll. I praksis går den på 63% når lasten har vart en stund, da er GPU 80C, og grensen 84C. Veldig levelig for meg som ikke folder, men joda, hadde jeg hatt custom loop, hadde jeg kjøpt vannblokk. :)

 

20C romtemp og kabinett vifter på 1500 rpm...? Hvilket kabinett har du forresten?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

1080ti FE er jo nesten jettfly sammenlignet med 1080FE

 

Testet bare kjapt følgende igår:

 

Power limit 120%

+150 core

+500 minne

 

Med disse innstillingene og fan på auto vil jeg si det nærmer seg R9 290 med ref kjøler når det gjelder støy.

 

Booster rett over 2GHz og ligger rundt 80c

Lenke til kommentar

1080ti FE er jo nesten jettfly sammenlignet med 1080FE

 

Testet bare kjapt følgende igår:

 

Power limit 120%

+150 core

+500 minne

 

Med disse innstillingene og fan på auto vil jeg si det nærmer seg R9 290 med ref kjøler når det gjelder støy.

 

Booster rett over 2GHz og ligger rundt 80c

Dette må jeg si høres skuffende ut da jeg i reviews leste at NVIDIA hadde jobbet med (les: forbedret) kjøleløsingen, og at kortet skulle skuffle nærmere dobbel mengde luft ut bak :( Endret av Teodor1979
Lenke til kommentar

Dette må jeg si høres skuffende ut da jeg i reviews leste at NVIDIA hadde jobbet med (les: forbedret) kjøleløsingen, og at kortet skulle skuffle nærmere dobbel mengde luft ut bak :(

 

Jeg trodde på nVidia om dette selv og kjøpte meg et 1080Ti FE kort, men det stemmer ikke det dem lovet. Hadde også et 980Ti kort med referanse kjøler den gangen det kom, og både den og FE kjøleren er veldig like på støy etter mine ører.

 

Kommer litt an på også da. Jeg har faktisk ett 1080FE kort i min HTPC, men den maskina står litt mer gjemt unna der den står i TV benken, så jeg hører ikke FE vifta like godt der. Spør du meg burde den FE kjøleren være forbeholdt til GPU'er som har 150W TDP eller lavere.

Lenke til kommentar

1080ti FE er jo nesten jettfly sammenlignet med 1080FE

 

Testet bare kjapt følgende igår:

 

Power limit 120%

+150 core

+500 minne

 

Med disse innstillingene og fan på auto vil jeg si det nærmer seg R9 290 med ref kjøler når det gjelder støy.

 

Booster rett over 2GHz og ligger rundt 80c

Det interessante her er at kortet mest sannsynlig har samme varmeproduksjon som R9 290 også med de innstillingene, selv om det ligger ca 12C lavere temperaturmessig.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ganske stabilt boost på 1950/5800MHz med FE-kjøleren. Bare å lage en custom vifteprofil som holder temperaturen like under det du velger som temperaturgrense for throttling, så er temperaturen under kontroll. I praksis går den på 63% når lasten har vart en stund, da er GPU 80C, og grensen 84C. Veldig levelig for meg som ikke folder, men joda, hadde jeg hatt custom loop, hadde jeg kjøpt vannblokk. :)

 

20C romtemp og kabinett vifter på 1500 rpm...? Hvilket kabinett har du forresten?

 

 

23C romtemp og 3x kabinettvifter på lav eller medium-innstillingen på Fractal Design R5. Omtrent ikke hørbare kabinettvifter. Viftehastigheten varierer selvfølgelig litt, den er oppe på 66 også, spesielt i FurMark. Jeg er som nevnt vant med 7970GE i CF med 500W TDP og den mest bråkete kjøleren verden har sett. Hadde jeg gamet på høyttalere, ville jeg kanskje hatt en litt mer stillegående kjøler. På arbeid varer sjelden lasten lenge nok til at viftene rekker å spinne opp.

 

Har ikke gjort meg kjempeflid med innredningen, men luftstrømmen er nok ikke så alt for gal.

 

post-50769-0-77782500-1490102601_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sitter litt på gjerdet om hva jeg skal gjøre.. Ser at komplett.no har tilbud på 1080 nå, eller om jeg skal vente til 1080ti kommer med custom kjølere.

 

Kjører bare 1080P per idag, men planen er å kjøpe meg en Acer X34 når kjerringa har fått nok av maset mitt.. tenker da at man kan spe på med en ekstra 1080 om det skal bli noe lugging da?

 

Tanker? meninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...