Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj, ser Komplett har skjøvet tilbake datoen for min 1080 Gaming X til 20/7. Begynner å bli en smule utålmodig nå. Så spørsmålet er om jeg skal gå for en Zotac 1080 AMP eller bare vente på Gaming X/Strix

 

Jeg klarte ikke vente lengre så gikk for Zotac AMP!  :w00t:

 

Har lest at noen sliter litt med kjølingen med dette kortet. Men satser på at det fungerer smooth.  :)

Lenke til kommentar

Ut i fra testene jeg har lest om GTX 10xx så skjønner jeg at kortene er stille selv på load, men fy feite så stille trodde jeg ikke at de skulle være! Hører knapt PC-en under load  :D

 

Mottok min MSI 1080 Gaming X forleden dag, og under tyngre last er kortet betydelig mer støysvakt enn mitt tidligere Titan X-kort (under lett last slås viftene helt av). Selv når jeg kjører Furmark (for å teste stabilitet, støynivå, osv. under ekstrem last) er støynivået akseptabelt (i motsetning til alle mine tidligere kort). Det er i tillegg raskere. Er veldig fornøyd med kjøpet.

Lenke til kommentar

 

Da er mitt Zotac GTX 1080 AMP!Extreme i hus i kveld. Ser Komplett også har non-extreme varianten på lager nå.

Du må gjerne dele noen erfaringer med dette kortet. Ser det får bra omtale. Har bekreftet dato på dette kortet neste uke.

 

Leste litt for fort, glem det..

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er veldig gøy at folk her kjøper merker som inno3d, palit, gainward, zotac osv .. Jeg har liksom på følelsen at "alle" skal ha msi, asus og de mer vanlige merkene. Folk vil jo nå få øynene opp for andre partnerkort også - og se at de er helt toppers. I bunn og grunn er jo alt sammen nvidia.

 

Merkelig at MSI og Asus er så treige med å få ut kort. Fokuserer de på andre marked/land eller? De må jo tape noe penger her ..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er veldig gøy at folk her kjøper merker som inno3d, palit, gainward, zotac osv .. Jeg har liksom på følelsen at "alle" skal ha msi, asus og de mer vanlige merkene. Folk vil jo nå få øynene opp for andre partnerkort også - og se at de er helt toppers. I bunn og grunn er jo alt sammen nvidia.

 

Merkelig at MSI og Asus er så treige med å få ut kort. Fokuserer de på andre marked/land eller? De må jo tape noe penger her ..

De er ikkje treige, sykt mange som har bestillt dem. Har faktisk ett msi 1080 gaming x på postkontoret :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jau, men er stygg som juling og kjører samme løsning som forrige generasjon hvor de bare har samarbeidet med Corsair og satt på lukket kjøling på GPU, og null kjøling på det rundt annet enn vifta som er på kortet. Vil tro at EVGA sin løsning er langt bedre, akkurat som 980 Ti.

Lenke til kommentar

 

Æsj, ser Komplett har skjøvet tilbake datoen for min 1080 Gaming X til 20/7. Begynner å bli en smule utålmodig nå. Så spørsmålet er om jeg skal gå for en Zotac 1080 AMP eller bare vente på Gaming X/Strix

 

Jeg klarte ikke vente lengre så gikk for Zotac AMP!  :w00t:

 

Har lest at noen sliter litt med kjølingen med dette kortet. Men satser på at det fungerer smooth.  :)

 

Zotac er noe dritt. Det skal jeg skrive under på!

Lenke til kommentar

 

 

Æsj, ser Komplett har skjøvet tilbake datoen for min 1080 Gaming X til 20/7. Begynner å bli en smule utålmodig nå. Så spørsmålet er om jeg skal gå for en Zotac 1080 AMP eller bare vente på Gaming X/Strix

 

Jeg klarte ikke vente lengre så gikk for Zotac AMP!  :w00t:

 

Har lest at noen sliter litt med kjølingen med dette kortet. Men satser på at det fungerer smooth.  :)

 

Zotac er noe dritt. Det skal jeg skrive under på!

 

 

Like mye dritt som alt annet som tar kvelden, elller har noe feil. Altså potensielt all datahardware...

Endret av Nizzen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

evga 1080 hybrid har ikkje fått annonsert dato enda.

 

Man kan bare forhåndsbestille den noen plasser.

 

Gigabyte "hybrid":

 

https://www.komplett.no/product/894675/datautstyr/skjermkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-1080-xtreme-gaming

 

 

Syntes Gigabyte sitt virket interessant, men om MSI sitt er stygt så vet jeg ikke helt hva jeg skal si om det der.  :hmm:

 

 

Kjøpt FE og sett på vannblokker. Problem løst.

Lenke til kommentar

 

 

evga 1080 hybrid har ikkje fått annonsert dato enda.

 

Man kan bare forhåndsbestille den noen plasser.

 

Gigabyte "hybrid":

 

https://www.komplett.no/product/894675/datautstyr/skjermkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-1080-xtreme-gaming

 

 

Syntes Gigabyte sitt virket interessant, men om MSI sitt er stygt så vet jeg ikke helt hva jeg skal si om det der.  :hmm:

 

 

Kjøpt FE og sett på vannblokker. Problem løst.

 

 

For dem som ikkje har noe vannkjøling fra før, så blir det "et par" kroner dyrere. Det er også noen som mister garanti/reklamasjon ved bruk av vannblokker. I det siste så har noen produsenter begynt med klistermerker på skruer, slik at folk skal slite litt ekstra med å få godkjent garanti.

Lenke til kommentar

 

 

 

evga 1080 hybrid har ikkje fått annonsert dato enda.

 

Man kan bare forhåndsbestille den noen plasser.

 

Gigabyte "hybrid":

 

https://www.komplett.no/product/894675/datautstyr/skjermkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-1080-xtreme-gaming

 

 

Syntes Gigabyte sitt virket interessant, men om MSI sitt er stygt så vet jeg ikke helt hva jeg skal si om det der.  :hmm:

 

 

Kjøpt FE og sett på vannblokker. Problem løst.

 

 

For dem som ikkje har noe vannkjøling fra før, så blir det "et par" kroner dyrere. Det er også noen som mister garanti/reklamasjon ved bruk av vannblokker. I det siste så har noen produsenter begynt med klistermerker på skruer, slik at folk skal slite litt ekstra med å få godkjent garanti.

 

 

Det er sant, garantien vil i verste fall ryke. Men man kan alltids kjøpe kort med ferdigmontert blokk men som du sier vil det koste noen kroner ekstra og det er kanskje greit å ha vannkjøling fra før også ja. Kjipt med vannblokk uten vann. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...