Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kan noen forklare hvorfor mitt MSI 1070 Gaming X nekter å gå over 1050 mhz?

 

Det var oppe i cirka 1950 i går, men i dag er det bare sorgen.

 

Driver problemer? Overklokk som ikke er stabil?

 

 

 

Takk for svaret.

Jeg tok ut det gamle kortet i går, kjørte AMD sitt cleanup-program for å avinstallere de gamle driverne, puttet i 1070-kortet og installerte den nyeste driveren fra Nvidia. Kortet er ikke overklokket nå, men satte det på +50 en kort stund i går.

Lenke til kommentar

 

 

Kan noen forklare hvorfor mitt MSI 1070 Gaming X nekter å gå over 1050 mhz?

 

Det var oppe i cirka 1950 i går, men i dag er det bare sorgen.

 

Driver problemer? Overklokk som ikke er stabil?

 

 

 

Takk for svaret.

Jeg tok ut det gamle kortet i går, kjørte AMD sitt cleanup-program for å avinstallere de gamle driverne, puttet i 1070-kortet og installerte den nyeste driveren fra Nvidia. Kortet er ikke overklokket nå, men satte det på +50 en kort stund i går.

 

 

Kjør en DDU (Display Driver Uninstaller) i Windows Safe Mode og fjern alt av AMD og nVidia drivere, reboot og legg inn nyeste nVidia driver på nytt.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Kan noen forklare hvorfor mitt MSI 1070 Gaming X nekter å gå over 1050 mhz?

 

Det var oppe i cirka 1950 i går, men i dag er det bare sorgen.

 

Er det samme spillet du kjører? Gamle spill som ikke krever mye (eller om du kjører VSync med 60hz monitor) vil ikke makse ut kortet ditt med mindre du går inn i Nvidia control panel og setter Power Management Mode til ''Prefer Max Performance''. Denne innstillingen finner du under 3D settings/Manage 3D settings.

Lenke til kommentar

 

Kan noen forklare hvorfor mitt MSI 1070 Gaming X nekter å gå over 1050 mhz?

 

Det var oppe i cirka 1950 i går, men i dag er det bare sorgen.

 

Er det samme spillet du kjører? Gamle spill som ikke krever mye (eller om du kjører VSync med 60hz monitor) vil ikke makse ut kortet ditt med mindre du går inn i Nvidia control panel og setter Power Management Mode til ''Prefer Max Performance''. Denne innstillingen finner du under 3D settings/Manage 3D settings.

 

 

Takk for tipset, men det funket ikke. Det er samme spill som i går, Fallout 4, og det skjer også i 3DMark. Skal prøve tipset til Betroz når jeg får sjansen.

 

Det skal sies at jeg hadde dette problemet med 7970-kortet også (det nektet ofte å gå over 501 mhz, men det ble løst midlertidig av en restart), men kjøpte 1070 for å endelig bli kvitt problemet en gang for alle ( :wallbash:).  Var sikker på at det var 7970-spesifikt siden så mange på nettet har hatt samme problem med kortet. Begriper ikke hva det er på maskinen min som hindrer kortene i å klokke opp som de skal. Men skal som sagt prøve den greia som Betroz foreslo.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet Zotac Amp extreme kortet mitt litt i kveld, og det overgikk mine forventninger. En ting må jeg nevne, det var MYE større enn hva jeg hadde forestilt meg, det er et skikkelig beist på nesten 2kg.

Tempraturmessig så var det maks på 74 grader (romtempratur på 22-23C) etter max load i en timestid, og viftene var tilnærmet lydløse. Kan ikke sammenlignes med mitt gamle R9 290X med referansekjøler som hørtes ut som en støvsuger og 94C.

 

X34A monitoren min fikk endelig vist potensialet sitt med dette kortet i drift!

Har som sagt bare hatt kortet i drift i noen timer i kveld, skal få spilt MYE i helga, det er helt sikkert!

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

Siste patch til Tombraider:

 

This patch includes the following improvements:
  • Adds DirectX12 Multi-GPU support. Many of you have requested this, so DirectX 12 now supports NVIDIA SLI and AMD CrossFireX configurations. 
  • The benefits of DirectX 12 are still the same, but now you are less likely to be GPU bottlenecked and can reach higher framerates due to the improved CPU utilization DirectX 12 offers. 
  • Adds utilization of DirectX 12 Asynchronous Compute, on AMD GCN 1.1 GPUs and NVIDIA Pascal-based GPUs, for improved GPU performance. 
  • On the latest Windows 10 version, V-sync can now be disabled (Windows Store version), and behavior of disabled V-sync has been improved (Steam version). 
  • Improvements to stereoscopic 3D rendering, including fixes for NIVIDA Surround and AMD Eyefinity in combination with stereoscopic 3D. 
  • Improved default settings for certain integrated GPUs. 
  • Removes the Voidhammer Shotgun for users that do not have Cold Darkness Awakens DLC or have not yet unlocked it by rescuing prisoners in Cold Darkness Awakens. 
  • A fix for a save issue where some game state could get lost in very rare circumstances. 
  • This patch force-disables the Steam Overlay when using DirectX 12. This is due to stability issues with the Steam Overlay in combination with DirectX 12. 
  • A fix for crashes with VXAO enabled on NVIDIA GTX1080 cards. 
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.

 

Fikk ikkje testa forskjellen mot den gamle patchen på 1080 korta mine, men får 72fps i benchmarken uten å overklokke skjermkortet, og ved bruk av bare ett 1080kort.

 

*ALLE grafikksettings på max, og FXAA 

*3440x1440

 

Mener jeg fikk bare 46-47fps med samme settings med ett titan X kort overklokket til 1500mhz med den første DX12 patchen.

 

For å si det slik, så er spillet godt spillbart med bare ett 1080 kort.

 

Tester SLI senere i dag :)

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det där är LÄGSTA pris, alltså för de billigaste korten. Räkna med 3295 för Strix, Gaming X, G1 och ett kort från EVGA.

Såklart. Men tar du en titt i Polaris-tråden ser du at det faktisk er folk som mener MSRP inkluderer momsen i de ulike landene, og at kortene er overpriset i Norge  :roll:

Lenke til kommentar

Siste patch til Tombraider:

 

This patch includes the following improvements:
  • Adds DirectX12 Multi-GPU support. Many of you have requested this, so DirectX 12 now supports NVIDIA SLI and AMD CrossFireX configurations. 
  • The benefits of DirectX 12 are still the same, but now you are less likely to be GPU bottlenecked and can reach higher framerates due to the improved CPU utilization DirectX 12 offers. 
  • Adds utilization of DirectX 12 Asynchronous Compute, on AMD GCN 1.1 GPUs and NVIDIA Pascal-based GPUs, for improved GPU performance. 
  • On the latest Windows 10 version, V-sync can now be disabled (Windows Store version), and behavior of disabled V-sync has been improved (Steam version). 
  • Improvements to stereoscopic 3D rendering, including fixes for NIVIDA Surround and AMD Eyefinity in combination with stereoscopic 3D. 
  • Improved default settings for certain integrated GPUs. 
  • Removes the Voidhammer Shotgun for users that do not have Cold Darkness Awakens DLC or have not yet unlocked it by rescuing prisoners in Cold Darkness Awakens. 
  • A fix for a save issue where some game state could get lost in very rare circumstances. 
  • This patch force-disables the Steam Overlay when using DirectX 12. This is due to stability issues with the Steam Overlay in combination with DirectX 12. 
  • A fix for crashes with VXAO enabled on NVIDIA GTX1080 cards. 
  • A variety of other smaller optimizations, bug-fixes, and tweaks.

 

Fikk ikkje testa forskjellen mot den gamle patchen på 1080 korta mine, men får 72fps i benchmarken uten å overklokke skjermkortet, og ved bruk av bare ett 1080kort.

 

1080SLI gir 99fps med eksakt samme settings, og stock frekvens på skjermkorta. Får ikkje til benchmarken til uten v-sync på (den stopper opp) :p Får dog 105-110fps ingame.

 

*ALLE grafikksettings på max, og FXAA 

*3440x1440

 

Mener jeg fikk bare 46-47fps med samme settings med ett titan X kort overklokket til 1500mhz med den første DX12 patchen.

 

For å si det slik, så er spillet godt spillbart med bare ett 1080 kort.

 

Tester SLI senere i dag :)

Update med 1080 gaming X sli med Evga HB bridge

 

Testmaskina:

 

Rydding har vi ikkje tid til  :tease:

Vifta er for at 3x m.2 ssder skal få litt luft.

post-42975-0-33536100-1468061252_thumb.jpg

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke tall er det egentlig det opereres med når det snakkes om hvor langt kortene klokker? Verken MSI Afterburner eller EVGA Precision X lar meg stille inn annet enn en offset. Testa nå med +120 Mhz, da så jeg vel kortet oppe i 2025 MHz på det meste, men dette er et MSI 1070 Armor med oppgitt Boost Clock / Base Clock på 1746 MHz / 1556 MHz. Tallene går ikke akkurat opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...