Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har vært på dette forumet nå. Har endelig fått tilbake geek-en i meg og bestilt meg EVGA Geforce GTX 1080 til 6599 kr hos Komplett. Føler jeg gjorde et ganske greit kjøp sammenliknet med alle de andre kortene som selges for 7600++.

 

Husker for mange år siden når jeg daglig var inn på hw.no og guru3d-forumet for å finne nye beta-drivere (ofte modifiserte drivere) for å få noen få poeng mer i 3DMark-testene.

Har nå et R9 280x, så regner med jeg vil kjenne det ganske godt på ytelsen. Gleder meg som en tenåring! (Er 29 år nå).

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært på dette forumet nå. Har endelig fått tilbake geek-en i meg og bestilt meg EVGA Geforce GTX 1080 til 6599 kr hos Komplett. Føler jeg gjorde et ganske greit kjøp sammenliknet med alle de andre kortene som selges for 7600++.

 

Med aftermarket-kjøler?

 

Du har nok ikke gjort det. Temperaturene skyter i været, som igjen åpner for throttling, med EVGAs kjøler, ifølge tidligere anmeldelser.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

Lenge siden jeg har vært på dette forumet nå. Har endelig fått tilbake geek-en i meg og bestilt meg EVGA Geforce GTX 1080 til 6599 kr hos Komplett. Føler jeg gjorde et ganske greit kjøp sammenliknet med alle de andre kortene som selges for 7600++.

 

Med aftermarket-kjøler?

 

Du har nok ikke gjort det. Temperaturene skyter i været og åpnet for throttling selv med EVGAs egen kjøler, ifølge tidligere anmeldelser.

 

 

Jeg har ikke bestillt SC-versjonen, men den vanlige.

Lenke til kommentar

 

Hmm, og jeg som tenkte å dumpe ut 980 til 3k, kanskje jeg skal prøve meg på 3,5k istedet :hmm:

 

Folk ville ikke gi mer enn 3500 kr da jeg hadde mitt MSI 980Ti på Finn.no, så jeg beholdt kortet. De byr vel 2000 kr for ditt da :p

 

 

Jo mer du lar den ligge ut, jo mindre får du for den. Når aftermarket-utgaver av GTX 1070 er ute til 4000,-, og den yter som et GTX 980 Ti eller bedre, som lovet, vil du være heldig om de betaler 3500,- for 980 Tien din.

 

Sa dette til kameraten min og: selg den før 1080 lanseres, så kan du få 6000,- for den. "Nei, holder av, det går bra", var svaret...

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner så smått å dryppe inn "nye" Maxwell kort på finn.no igjen (til fantasi priser selvfølgelig, "må jo ha litt prutningsmonn"). Folk som handler på finn.no har jo selvfølgelig ikke hørt om GTX1080. Så dette må gå bra! :p.

Jeg solgte nettop to førstegenerasjon Titan for 6000,-

Fornøyd med det.

 

Har fulgt med lenge og sett mange som prøver å selge èn første gen eller Black for 5-6000,-.. Høl i hodet. :p

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

 

 

Lenge siden jeg har vært på dette forumet nå. Har endelig fått tilbake geek-en i meg og bestilt meg EVGA Geforce GTX 1080 til 6599 kr hos Komplett. Føler jeg gjorde et ganske greit kjøp sammenliknet med alle de andre kortene som selges for 7600++.

 

Med aftermarket-kjøler?

 

Du har nok ikke gjort det. Temperaturene skyter i været og åpnet for throttling selv med EVGAs egen kjøler, ifølge tidligere anmeldelser.

 

 

Jeg har ikke bestillt SC-versjonen, men den vanlige.

 

 

Denne? Den er prikk lik SC-versjonen, uten noe videre info fra Komplett. Hva får deg til å tro at det er noe annet?

 

De har det uansett ikke på lager før 15. juni eller senere. Er det da ikke bedre å i det minste vente noen uker, så du får et større spekter av aftermarket-kort og en lengre rekke anmeldelser å se på, til å gjøre en vurdering? 

Lenke til kommentar

Sa dette til kameraten min og: selg den før 1080 lanseres, så kan du få 6000,- for den. "Nei, holder av, det går bra", var svaret...

 

Jeg la den ikke ut nå da. Er en stund siden. Når jeg ser på ytelsen til 1080 og prisen, så gjorde jeg riktig valg ved å beholde det. Får bare håpe 1080Ti eller neste Titan ikke drøyer for lenge.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

 

 

Lenge siden jeg har vært på dette forumet nå. Har endelig fått tilbake geek-en i meg og bestilt meg EVGA Geforce GTX 1080 til 6599 kr hos Komplett. Føler jeg gjorde et ganske greit kjøp sammenliknet med alle de andre kortene som selges for 7600++.

 

Med aftermarket-kjøler?

 

Du har nok ikke gjort det. Temperaturene skyter i været og åpnet for throttling selv med EVGAs egen kjøler, ifølge tidligere anmeldelser.

 

 

Jeg har ikke bestillt SC-versjonen, men den vanlige.

 

 

Denne? Den er prikk lik SC-versjonen, uten noe videre info fra Komplett. Hva får deg til å tro at det er noe annet?

 

De har det uansett ikke på lager før 15. juni eller senere. Er det da ikke bedre å i det minste vente noen uker, så du får et større spekter av aftermarket-kort og en lengre rekke anmeldelser å se på, til å gjøre en vurdering? 

 

 

Det finnes 5 versjoner av EVGA Geforce GTX 1080-kort.

 

http://www.evga.com/articles/01007/evga-geforce-gtx-1080/ (scroll nederst på siden for å se forskjellene).

 

SC er litt overklokket sammenliknet med mitt. Jeg har da bestilt det som heter 08G-P4-6181-KR.

Lenke til kommentar

 

 

Tre vifter nå? Veldig skeptisk, da Asus Strix har vært bra tidligere pga lavt støynivå med to store vifter. Kommer nok til å styre unna denne. 

 

 

980ti Strix hadde vel også 3 vifter, og går ikke for å være spesielt støyende av den grunn.

Lenke til kommentar

Blir nok å vente noen dager på å lese reviews av factory OC kortene... Og spesielt om noen klarer å gjøre noen sammenlikningstester snarlig... For min del er det støy + max "liten" factory OC som teller. Dvs jeg betaler gjerne ekstra for høyere hastigheter i BIOS så lenge det holder seg på lavt støynivå. Hater å måtte stole på at OC app loader på startup osv... 

 

 

 

Tre vifter nå? Veldig skeptisk, da Asus Strix har vært bra tidligere pga lavt støynivå med to store vifter. Kommer nok til å styre unna denne.

 

980ti Strix hadde vel også 3 vifter, og går ikke for å være spesielt støyende av den grunn.

 

Skal se om jeg finner en sammenlikning av 980Ti og 980 versjonen av Strix. Jeg har sistnevnte og den er en vinner på støynivå, selv med manuell OC. Er veldig skeptisk på prinsipielt grunnlag til at 3 mindre vifter kan holde det samme støynivået, det skal enormt mye til rent fysisk sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...