Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

If you thought the AMP! and AMP! Extreme are some bulky designs, then you are mistaken. ZOTAC has another series incoming based on the GP104 GPU. The ZOTAC PGF series has already been teased and it looks like this card is the fastest in ZOTAC’s lineup, featuring a beautiful shroud and backplate design that is fully illuminated by RGB LEDs. The PCB is insane, featuring high quality components and 16+2 phase PWM design that will be a dream for overclocking enthusiasts.

 

ZOTAC-GeForce-GTX-1080-PGF-Edition_2.jpg

 

Det er ganske heftige design, men likevel jeg venter på vannkjølt som ikke er fult så fancy, men likevel stilrent.

EVGA-GeForce-GTX-1080-Hybrid.png

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Det finnes 5 versjoner av EVGA Geforce GTX 1080-kort.

 

http://www.evga.com/articles/01007/evga-geforce-gtx-1080/ (scroll nederst på siden for å se forskjellene).

 

SC er litt overklokket sammenliknet med mitt. Jeg har da bestilt det som heter 08G-P4-6181-KR.

 

Du har uansett bestilt FE kortet, bare med annen kjøler

 

 

Er ikkje det bra da? Billig og bra :)

 

Eller Evga FTW som er dyrere og muligens litt bedre:

 

Ikkje referanse pcb og 2x8pin strøm.

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/GeForce-GTX-1080-FTW-8GB-GDDR5X/2546243?s=evga+1080

 

 

Kommer til å gå for MSI Gaming X, har bare 1x8 og 1x6 men kommer til å være MER en nok for overklokking på luft uansett. Litt fan av MSI, og liker kjøleløsningen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det finnes 5 versjoner av EVGA Geforce GTX 1080-kort.

 

http://www.evga.com/articles/01007/evga-geforce-gtx-1080/ (scroll nederst på siden for å se forskjellene).

 

SC er litt overklokket sammenliknet med mitt. Jeg har da bestilt det som heter 08G-P4-6181-KR.

 

Du har uansett bestilt FE kortet, bare med annen kjøler

 

 

Er ikkje det bra da? Billig og bra :)

 

Eller Evga FTW som er dyrere og muligens litt bedre:

 

Ikkje referanse pcb og 2x8pin strøm.

 

https://www.proshop.no/Grafikkort/GeForce-GTX-1080-FTW-8GB-GDDR5X/2546243?s=evga+1080

 

 

Kommer til å gå for MSI Gaming X, har bare 1x8 og 1x6 men kommer til å være MER en nok for overklokking på luft uansett. Litt fan av MSI, og liker kjøleløsningen.

 

Gaming X er det mest overprisa kortet. Betale over 8k for en 104-chip, helt sykt.

Lenke til kommentar

I 9xx-serien er de evga-kortene et mye bedre kjøp en msi, har vel sendt 30 msi-kort på rma, det ble dog bedre fra 7 til 9serien, men viftene er noe herk og står to kort sammen så tar de kvelden på 9serien og blir 91C varme med åpen kasse.

Hvis det er Msi sin Twin Frozr versjon du snakker om, lurer jeg på hva i allverden slags kabinett ut har!

Har hatt bare Twin Frozr kort, og ingen av dem har vært feil på, eller beveget seg over 65C, selv i SLI!

 

Dæven det evga kortet var jo 1500kr billigere enn Msi kortet, så det kan jo se ut som jeg MÅ ta det istedet :/

Er det den som har 2x8pin? Noen som er kjent med hvordan evga sine slike kjølere bruker å være?

Lenke til kommentar

Var da veldig merkelig prising på disse kortene. Ser ikke ut til å ha noen voldsomt logisk sammenheng med de internasjonale prisene i det hele tatt? Bestilt 2x RoG Strix selv da Asus tidligere har fått veldig gode tilbakemeldinger på sine custom PCB'er og kjøleløsningen skal være veldig god. Men blir vel fort at disse blir kjørt tilbake på angrerett til fordel for noe annet som er rimeligere om ikke Strix gjør det en hel del bedre på overklokking.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert et veldig dumt spørsmål,men må spørre.

 

Jeg kommer ikke til å spille/bruke 2-3 monitor i surround for gaming,men for produktivitet.

Lurer på om g5x hjelper mye med bandwithen som skjermen krever når jeg har 1x 2560x1440 og 1x 2560x1080 kontra g5 som 1070 bruker?

Eller rett og slett at det ikke spiller noen rolle når man kjører dual screen/trio monitor setup om man bruker g5 ram eller g5x ram.

Lenke til kommentar

Er vel null poeng for dere som skal ha luftkjøling og ha mer enn en 8 pin? Kortet klokker jo til 2100 mhz med en 8 pin... Lykke til med høyre klokk uten vann eller enda mer heftig kjøing.

 

 

Vi får se med køstom bios hva disse referansekorta med annen kjøler klarer. Jeg tipper de overklokker bedre, fordi det er åpenbart at det er powerlimit som stopper korta når de har nok kjøling. Skulle ikkje forundre meg om 8 pin faktisk er nok, men den som lever får se ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Men hvor kan man få tak i disse nye HB SLI bruene da?

Man må ikkje bruke HB sli bro. Man kan også bruke Asus, evga eller Msi sli bro av typen køstom hard bro. :)

 

Komplett.no får inn HB sli broer sikkert etterhvert. ;)

 

http://www.geforce.com/hardware/10series/geforce-gtx-1080

 

sli.png
GEFORCE GTX

SLI HB BRIDGE

NVIDIA’s new SLI HB bridge doubles the available transfer bandwidth compared to the NVIDIA Maxwell architecture. Delivering silky-smooth gameplay, it’s the best way to experience surround gaming—and it’s only compatible with the GeForce GTX 1080 and 1070 graphics cards.

Help me choose which size >

 
Coming Soon. Get Notified when the Product is Available.

 

 

Regner med at Asus, evga eller Msi kommer med egene HB sli broer også...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Veldig merkelig hvis 1080Ti skulle være rett rundt hjørnet. Har Nvidia noen grunn til å lansere enda et kort? Ingenting tyder på at AMD blir å hamle opp med 1080.

 

980 kom ut høsten 2014

og 980ti kom ut juni (titan x i mars).

 

Ikke at det trenger å ha noe å si, men virker litt merkelig å lansere noe så raskt etterpå. Hvis ikke de ønsker å sende budskapet om at det er "spikeren i kista for AMD".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...