Gå til innhold

Battlefield Hardline får lavere oppløsning på Xbox One enn på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du skal kjøpe et battlefield spill for singleplayer delen.

 

 

Ja. Tenke seg at det finnes mennesker med andre preferanser en deg der ute. Rart eller hva?

 

 

True jeg håper virkelig at du kommer til å kose deg, har ikke noe håp om at Hardline Singleplayer skal bli særlig bra, alt jeg har sett av singleplayer virker plat og kjedelig. Etter BF4 kommer jeg aldri til å kjøpe et EA utgitt spill på launch uansett.

Lenke til kommentar

Du kan da ikke være seriøs nå vel?

Hvor mange bestillinger av Windows DVD tror du Komplett får i forhold til hvor mange bestillinger de får på PC-komponenter tilsvarende en komplett maskin? - Ikke mange.

 

Jeg kjenner ingen som har kjøpt Windows til selvbyggermaskiner, men hvis du ønsker å kjøpe Windows og legge dette inn i et regnestykke for selvbyggerpc står du fritt frem til å gjøre det, men det betyr ikke at jeg trenger å gjøre det ;) Ergo ville jeg fått mye mer for pengene om jeg hadde kjøpt en PC fremfor konsoll.

 

 

Alle jeg kjenner, inkludert meg selv, som har bygget selv, har kjøpt Windows-lisenser. Å argumentere for at du kan ordne en piratutgave er som å påstå spill er gratis. Skal vi kunne ha noen skikkelig diskusjon rundt dette må vi nesten forutsette at folk skaffer seg både program- og maskinvare på lovlig vis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje ikke nødvendigvis relevant til BF4 hardline, men kom på en ting som overrasket meg, og som var ganske gøy med konsoll.

Singelplayer ble faktisk vanskelig når du måtte fikle med en stikke. Med mus, så er det så latterlig mange SP-spill som faktisk ikke klarer å gi en god utfordring her. Enten var det lame utfordring hvor CPUen jukser så det renner, eller så var det for lett, eller så var det en utfordring man uansett er dømt å tape.

 

Har sikkert nådd maks skill i det å bruke musa etter 20 år med den, mens med stikke så kan jeg fortsatt forbedre meg med øving, og det gir en mer morsom utfordring hvor du faktisk kan merke at du blir bedre.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Må nevne The Order: 1886. Det er jo beste eksemplet bare i år på at grafikk ikke er alt. Tar veldig mye heller ett spil som har 720p, god grafikk og bra gameplay enn ett som har 1080p dritbra grafikk, men trøtt og kjedelig gameplay.

 

 

Kaller du dette det spillet "det beste eksempelet i år" for bra gameplay?

 

6.7/10 og 65/100 på metacritic regnes for å være tørt.

 

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-order-1886

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

 

Må nevne The Order: 1886. Det er jo beste eksemplet bare i år på at grafikk ikke er alt. Tar veldig mye heller ett spil som har 720p, god grafikk og bra gameplay enn ett som har 1080p dritbra grafikk, men trøtt og kjedelig gameplay.

 

 

Kaller du dette det spillet "det beste eksempelet i år" for bra gameplay?

 

6.7/10 og 65/100 på metacritic regnes for å være tørt.

 

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-order-1886

 

 

Trur du misforsto hva jeg mente ? Poenget mitt med The Order: 1886 var at det er ett godt eksempel på at bra grafikk ikke har alt å si når gameplay er 0. Det vil si grafikken i The Order: 1886 kan kanskje være på topp, men gameplay = 0.

 

Kan ikke gjøre meg mye tydeligere enn det :)

Lenke til kommentar

 

 

Må nevne The Order: 1886. Det er jo beste eksemplet bare i år på at grafikk ikke er alt. Tar veldig mye heller ett spil som har 720p, god grafikk og bra gameplay enn ett som har 1080p dritbra grafikk, men trøtt og kjedelig gameplay.

 

 

Kaller du dette det spillet "det beste eksempelet i år" for bra gameplay?

 

6.7/10 og 65/100 på metacritic regnes for å være tørt.

 

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-order-1886

 

 

Trur du misforsto hva jeg mente ? Poenget mitt med The Order: 1886 var at det er ett godt eksempel på at bra grafikk ikke har alt å si når gameplay er 0. Det vil si grafikken i The Order: 1886 kan kanskje være på topp, men gameplay = 0.

 

Kan ikke gjøre meg mye tydeligere enn det :)

 

 

Okei, jeg kan for lite om The Order til å forstå hva du mente utifra konteksten i innlegget ditt.

Men da er jeg med :)

 

Men da tror jeg nok du har misforstått alle andre i så fall.

Ikke en eneste person her inne har sagt at god grafikk = godt gameplay.

 

Det som dog blir sagt og som jeg tror er vanskelig å være uenig i, er at med samme spill så vil den som har mulighet for bedre grafikk og mer fps ha et bedre utgangspunkt til å ha det gøy eller få en god opplevelse enn han som må spille på dårlig grafikk eller ha et litt hakkete bilde.

 

Jeg kan også dra frem mange eksempler på at ekstremt god grafikk sammen med godt gameplay er meget mulig å få til:

 

(2007) Crysis - 91

(2008) Fallout 3 - 91

(2009) Call of Duty: Modern Warfare 2 - 86

(2010) StarCraft II - 93

(2011) Batman: Arkham City - 91

(2012) Far Cry 3 - 88

(2013) Tomb Raider - 86

(2014) Metro: 2033 Redux - 90

 

 

Selvfølgelig er det mulig å nyte spill med dårlig grafikk men for min del må de da være noe spesielle.

Eksempelvis liker jeg Minecraft veldig godt, og det har jo tidenes dårligste grafikk.

 

Men Minecraft har en fantastisk stemning og teksturering og et gameplay som gjør at dette går fint.

 

Det er derimot mange spill som ødelegger opplevelsen for meg om de har dårlig grafikk.

Et godt eksempel her for min del er BioShock Infinite. Teknisk sett er ikke grafikken på dette spillet bra, bloom-effekten og andre posteffekter er overdrevent maksimalt, tessellering er dårlig, mange flater har et lavt antall polygoner, lavoppløst tekstur med mer.

Det ødela spillopplevelsen for meg. Når ting ser helt utbrent ut fordi lyset er for sterkt, kombinert med farger som skal prøve å få det til å se ut som en solnedgang blir det rett og slett for dårlig til at jeg klarer å leve meg inn i det når gameplayet er hipp som happ. Om gameplayet var bra kunne jeg oversett den dårlige grafikken og hatt det gøy spillet, men som så mange andre spill er gameplayet midt på treet og da trenger jeg god grafikk for å leve meg inn i det.

 

Så for min del, og jeg tror jeg snakker for mange andre også her, så er følgende scenarioer et krav for å få en god opplevelse:

 

- Super grafikk, dårlig gameplay

- Middels grafikk, godt gameplay

- Dårlig grafikk, fantastisk gameplay

 

 

Med dette i bakhodet er det ingen tvil om at dersom man skal spille BF fra en PC med Ultra grafikk og 100fps på TV-en får man en bedre opplevelse enn om man spiller fra konsoll og må kjøre dårlige oppløsning og dårligere grafikk og i beste fall ha 60fps. Det finnes jo TV-er med mer enn 60hz vet dere, og selv mange projektorer har 120fps.

Lenke til kommentar

Og hva som er en "dårlig" plattform er ikke noe du kan måle i hardware-power. PS2 var svakere enn Gamecube og Xbox på de fleste områder - allikevel en bedre plattform etter min mening.

 

Det du måler plattformene i her er spillutvalget dem imellom. Det var flere, og ofte flere bedre spill tilgjengelig til PS2 enn noen av konkurrentene. Gjett hvilken annen plattform som har enda flere spill? Så om du vil måle hvilken plattform som er best utifra spillene tilgjengelig til den... så er PC der også.

Lenke til kommentar

 

Og hva som er en "dårlig" plattform er ikke noe du kan måle i hardware-power. PS2 var svakere enn Gamecube og Xbox på de fleste områder - allikevel en bedre plattform etter min mening.

 

Det du måler plattformene i her er spillutvalget dem imellom. Det var flere, og ofte flere bedre spill tilgjengelig til PS2 enn noen av konkurrentene. Gjett hvilken annen plattform som har enda flere spill? Så om du vil måle hvilken plattform som er best utifra spillene tilgjengelig til den... så er PC der også.

 

Jepp, PC har uslåelig mangfold av titler. Aldri sagt noe annet. Og kun en liten håndfull av dem krever en gaming-PC til og med, de fleste kan du spille på en laptop.

 

Men det er fremdeles masse spill på de andre plattformene som ikke finnes på PC, som er verdt å sjekke ut. PC har på ingen måte en komplett katalog av det som er verdt å spille.

 

Vil du spille alt som er bra, må du eie plattformene de er tilgjengelige på. Det er den litt kjipe virkeligheten vi befinner oss i :)

Endret av RadJostein
Lenke til kommentar

 

 

Og hva som er en "dårlig" plattform er ikke noe du kan måle i hardware-power. PS2 var svakere enn Gamecube og Xbox på de fleste områder - allikevel en bedre plattform etter min mening.

 

Det du måler plattformene i her er spillutvalget dem imellom. Det var flere, og ofte flere bedre spill tilgjengelig til PS2 enn noen av konkurrentene. Gjett hvilken annen plattform som har enda flere spill? Så om du vil måle hvilken plattform som er best utifra spillene tilgjengelig til den... så er PC der også.

 

Jepp, PC har uslåelig mangfold av titler. Aldri sagt noe annet. Og kun en liten håndfull av dem krever en gaming-PC til og med, de fleste kan du spille på en laptop.

 

Men det er fremdeles masse spill på de andre plattformene som ikke finnes på PC, som er verdt å sjekke ut. PC har på ingen måte en komplett katalog av det som er verdt å spille.

 

Vil du spille alt som er bra, må du eie plattformene de er tilgjengelige på. Det er den litt kjipe virkeligheten vi befinner oss i :)

 

 

Stemmer dette, i teorien...

 

Men hvis det er slik at man går tom for gode spill av alt som er tilgjengelig på PC så har man enten en ekstremt begrenset interesse eller så spiller man altfor mye.

 

Skulle jeg ha rukket å spille gjennom alt på ønskelisten min på Steam hadde jeg ikke hatt tid til jobb eller venner hvertfall. Og i en slik situasjon ser jeg ingen behov for å kjøpe en konsoll ;)

Lenke til kommentar

Eg er i det minste sikker på at Battlefield Hardline ville blitt meir enn pent nok sjølv om di lot spillet kjøre i 1080p og 60fps på XO og PS4. At nokon virkelig vil ta til takke med mindre i dag skjønner eg ikkje. Sånn sett er PC og etter kvart SM eit betre valg. Men man skal ikkje kimse av at nokre spill får så rævva port til PC at di er betre på konsoll.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og hva som er en "dårlig" plattform er ikke noe du kan måle i hardware-power. PS2 var svakere enn Gamecube og Xbox på de fleste områder - allikevel en bedre plattform etter min mening.

 

Det du måler plattformene i her er spillutvalget dem imellom. Det var flere, og ofte flere bedre spill tilgjengelig til PS2 enn noen av konkurrentene. Gjett hvilken annen plattform som har enda flere spill? Så om du vil måle hvilken plattform som er best utifra spillene tilgjengelig til den... så er PC der også.

 

Jepp, PC har uslåelig mangfold av titler. Aldri sagt noe annet. Og kun en liten håndfull av dem krever en gaming-PC til og med, de fleste kan du spille på en laptop.

 

Men det er fremdeles masse spill på de andre plattformene som ikke finnes på PC, som er verdt å sjekke ut. PC har på ingen måte en komplett katalog av det som er verdt å spille.

 

Vil du spille alt som er bra, må du eie plattformene de er tilgjengelige på. Det er den litt kjipe virkeligheten vi befinner oss i :)

 

 

Stemmer dette, i teorien...

 

Men hvis det er slik at man går tom for gode spill av alt som er tilgjengelig på PC så har man enten en ekstremt begrenset interesse eller så spiller man altfor mye.

 

Skulle jeg ha rukket å spille gjennom alt på ønskelisten min på Steam hadde jeg ikke hatt tid til jobb eller venner hvertfall. Og i en slik situasjon ser jeg ingen behov for å kjøpe en konsoll ;)

 

Veeel, jeg vil jo påstå at f.eks Nintendo sine spill er verdt å spille uansett. Det finnes ingenting på PC som kan erstatte det beste fra Nintendo.

 

Som jeg pleier å si, hvis du har PC og de nyeste nintendo-konsollene (håndholdt og stasjonær) så har du den optimale komboen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eksempelvis liker jeg Minecraft veldig godt, og det har jo tidenes dårligste grafikk.

 

 

Et godt eksempel her for min del er BioShock Infinite. Teknisk sett er ikke grafikken på dette spillet bra, bloom-effekten og andre posteffekter er overdrevent maksimalt, tessellering er dårlig, mange flater har et lavt antall polygoner, lavoppløst tekstur med mer.

Det ødela spillopplevelsen for meg.

 

Minecraft med shader mod, dynamic lights og misa hd texture pack ser ikke gale ut.

 

 

Personlig er Bioshock Infinite en av mine favorittspill fra 2013, men fant nylig ut hvor annerledes spillet egentlig ser ut på pc om du skrur av DOF. At spillet var sånn passelig low poly ødela ikke opplevelsen noe for min del. Det gjorde bare at spillet kjørte übersmooth selv på ett nogenlunde billig skjermkort. Derimot 360 og PS3 versjonen skal likevel være dårlig.

 

Er likevel enig i at nå som jeg har sedd hvor mye de har gjordt med effektene så burde de har valgt å gå for ett mye tynnere lag med effekter for å skape en mere subtil effekt.

 

Skal iallefall prøve å gå igjennom spillet på nytt uten dof på for å se hvor mye det endrer opplevelsen.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke nødvendigvis relevant til BF4 hardline, men kom på en ting som overrasket meg, og som var ganske gøy med konsoll.

Singelplayer ble faktisk vanskelig når du måtte fikle med en stikke. Med mus, så er det så latterlig mange SP-spill som faktisk klarer å gi en god utfordring her. Enten var det lame utfordring hvor CPUen jukser så det renner, eller så var det for lett, eller så var det en utfordring man uansett er dømt å tape.

 

Har sikkert nådd maks skill i det å bruke musa etter 20 år med den, mens med stikke så kan jeg fortsatt forbedre meg med øving, og det gir en mer morsom utfordring hvor du faktisk kan merke at du blir bedre.

 

Har egentlig litt samme opplevelsen når jeg spiller online. Overaskelsesmomentet blir liksom litt viktigere når du ikke kan snu deg og sikte inn på under et sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...