Gå til innhold

Battlefield Hardline får lavere oppløsning på Xbox One enn på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet så nå rimelig ræva ut på PC å, det var ikke i nærheten av BF4 engang. Mulig det blir litt penere ved launch, men har mine tvil.

Jeg sier nå pass til hele Hardline greia, prøvde den siste betaen å det falt ikke så veldig godt i smak hos meg. Her ventes det på Rainbow Six Siege som jeg håper blir et knall bra spill :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke konsollgamer denne generasjonen men hvis jeg var hadde jeg vært glad hvis utviklere prioriterte 60fps over 1080p i ett multiplayer spill.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! 60fps burde være et minstekrav i fps-spill (pun intended høhøh)!

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er glad jeg aldri kjøpte en av disse konsollene.

 

I mine øyne er de fullstendig ubrukelige.

Hvordan kan konsoller som har vært i utvikling i 7 år være så dårlige?

 

Jeg bygget en PC på Komplett i hast og hui for å se hvor god "konsoll" jeg kunne ha bygget selv.

Endte opp på ca 4500kr:

 

- CM Elite 120 kabinett

- MSI A68HM-P33 hovedkort

- AMD A4-7300 prosessor

- 4 GB 1600 MHz RAM

- Sapphire R9 285 2GB

- Corsair CX 500W PSU

- Seagate 500GB HDD

- Asus BC-12D2HT BluRay-leser

 

 

Denne vil klare ca 50fps på 1080p med alle innstillinger på ULTRA i Battlefield 4.

 

LETT om jeg veksler inn en ekstra seddel for så enormt mye bedre ytelse.

Og dette er ikke engang masseprodusert. Dette er en enkel og helt komplett maskin jeg bygde på Komplett.no.

 

At PS4 er laget i 25-30 millioner eksemplarer og er så slapp som den er til den prisen skjønner jeg ikke.

Xbox One er det enda verre med. Selvfølgelig koster jo kameraet noe, men begge konsollene er drøyt dårlige.

 

Hva om de hadde kostet 1000kr mer begge to og fått mye bedre ytelse?

Xbox har solgt ca 13 millioner og PS4 har solgt ca 20 millioner på denne korte tiden. Hadde de kostet en tusenlapp mer ville ingen slitt med salgstall uansett. Så dette er skuffende konsoller maskinvaremessig.

 

Med mindre det er noe jeg overser totalt her nå :p

 

Det koker vel ned til at prisen/kostnadene mot den ekstra ytelsen med separat CPU og GPU ikke var verdt det kontra en APU/SoC løsning og avtalen dem fikk med AMD. AMD var det eneste valget her (med x86) og SoC'ene kunne nok ikke ha vært stort større mtp kostnader og strømforbruk på 28nm prosessen.

Fordelen med APU er HSA/CPU-GPU samarbeid og GPGPU bruk (dette kommer nok til å bli mye brukt i fremtiden), spesielt med at PS4 og XBO har et relativt stort og rask minnepool (XBO utligner nok potensielt i stor grad den lavere båndbredden til DDR3 minnet med ESRAM'en) der CPU og GPU kan jobbe med samme sett data, fremfor å ha en treg høy latency PCIe buss å tenke på.

Lenke til kommentar

Blir bedre når Steam Machines lanseres. Kanskje noen konsolltilhengere vil se lyset da:)

 

Tror heller ikke markedet er klar for Steam maskiner. Folk som kjøper seg en Steam maskin fremfor en vanlig konsoll ønsker sikkert at det skal være like enkelt. Men det er det slettes ikke. De må ta til betraktning spesifikasjonene til Steam maskinen de har kjøpt for å finjustere grafikken deretter, så blir den gammel og nærmest ubrukelig før konsollgenerasjonen er over.

 

Er PC gamer selv, men jeg ser klart og tydelig problemene folk som skipper vanlig konsoll for å kjøpe en Steam maskin vil støte på etterhvert.

Lenke til kommentar

Kan tenkes at enkelt bare ønsker seg den nyeste og siste konsollen også? Og rett og slett driter i at det finnes kraftigere hardware på

PC-plattformen. Noen ønsker bare å spille og gidder ikke henge seg opp i specs,fps og annet styr slik som oss svette forumbrukere diskuterer side opp og ned om ukentlig.

 

Du får det til å høres ut som det var som med Playstation 1. Denne konsollen med spill var ikke bare ferdig utviklet fra boksen, den var også overlegen ang grafikk\lyd. I dag har konsollene INGEN av fordelene mot en pc med Steam\håndktrolller, ingen.

 

De gangene jeg forsøkte meg å bruke min Playstation 3 så måtte den oppdateres å det tok tid!, så måtte spille oppdateres som igjen tok tid, så hadde jeg ikke mer Hardisk plass. Det var også utrolig dårlig utvalg av spill man kunne kjøpe, men hele grunnen til kjøp var WipeOut HD (selv om det ikke var full HD), det spillet var jeg fornøyd med, men det var stort sett det.

 

Men med Playstation 4 så var alt ut-datert før den ble gitt ut, så jeg ser ingen poenger med en konsoll lenger. Du låser det til dårlig hardware\spill\Os å betaler dyrt for det. Pc med Steam er jo et HAV bedre.

Lenke til kommentar

 

Med mindre det er noe jeg overser totalt her nå :p

 

Windows + kontroller. Prisforskjellen lander altså ikke på tusenlappen, som du sier, men nærmere 2500.

 

 

 

Du kan da ikke være seriøs nå vel?

Hvor mange bestillinger av Windows DVD tror du Komplett får i forhold til hvor mange bestillinger de får på PC-komponenter tilsvarende en komplett maskin? - Ikke mange.

 

Jeg kjenner ingen som har kjøpt Windows til selvbyggermaskiner, men hvis du ønsker å kjøpe Windows og legge dette inn i et regnestykke for selvbyggerpc står du fritt frem til å gjøre det, men det betyr ikke at jeg trenger å gjøre det ;) Ergo ville jeg fått mye mer for pengene om jeg hadde kjøpt en PC fremfor konsoll.

Lenke til kommentar

Du kan da ikke være seriøs nå vel?

Hvor mange bestillinger av Windows DVD tror du Komplett får...

 

 

Du kan da ikke være seriøs nå vel?

Hold deg til lovlige midler når du diskuterer pris på ny pc. Kan stjele alle komponentene en mørk vinternatt også, betyr ikke at sammenligningen blir PC 0kr, ps4 4000kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Konsoll suger :xmas:

/Tråd

Spørs hva du ser etter i spill!

Neh, egentlig ikke. Betyr bare at jeg er tvunget til å kjøpe maskin X for å spille Y. Og det suger. Uavhengig av hvordan spillet ser ut, oppfører seg eller oppleves. At et spill er låst til èn plattform suger, og når de er låst til de dårligere plattformene suger det ekstra.

 

 

Det meste burde være tilgjengelig på alle plattformer. Men konsoller er et bra alternativ for mange da det er lettere å sette opp enn en PC og bare "fungerer". Det er fremdeles en liten terskel for å bruke PC til gaming. En terskel som ikke finnes på f.eks mobiler og konsoller.

 

Og hva som er en "dårlig" plattform er ikke noe du kan måle i hardware-power. PS2 var svakere enn Gamecube og Xbox på de fleste områder - allikevel en bedre plattform etter min mening.

Lenke til kommentar

 

 

 

Konsoll suger :xmas:

/Tråd

Spørs hva du ser etter i spill!

Neh, egentlig ikke. Betyr bare at jeg er tvunget til å kjøpe maskin X for å spille Y. Og det suger. Uavhengig av hvordan spillet ser ut, oppfører seg eller oppleves. At et spill er låst til èn plattform suger, og når de er låst til de dårligere plattformene suger det ekstra.

 

 

Det meste burde være tilgjengelig på alle plattformer. Men konsoller er et bra alternativ for mange da det er lettere å sette opp enn en PC og bare "fungerer". Det er fremdeles en liten terskel for å bruke PC til gaming. En terskel som ikke finnes på f.eks mobiler og konsoller.

 

Og hva som er en "dårlig" plattform er ikke noe du kan måle i hardware-power. PS2 var svakere enn Gamecube og Xbox på de fleste områder - allikevel en bedre plattform etter min mening.

 

 

 

Jo, det kan regnes for å være en dårlig plattform når man ikke har muligheter for å få ordentlig hardware.

 

Hvis du har en Xbox One og må spille på redusert grafikk og 720p, mens jeg kan spille på 1440p og Ultra settings, begge to med samme håndkontroller så har jeg et mye bedre utgangspunkt for å ha det gøy enn det du har. Spesielt med tanke på at jeg vil kunne ligge langt over 60fps i tillegg. Faktisk spiller jeg med 5760x1080p i stabil 60fps på Battlefield 4 med alt på Ultra. Jeg kunne derfor aldri gått ned til 720p og reduserte grafikk.

 

Ergo, kan plattform selvfølgelig måles etter hardware-power. Jeg mener at alle plattformer er for dårlige til å bruke penger på utenom PC fordi PC gir mye for pengene og også muligheten for å få så mye datakraft man bare måtte ønske.

 

Man kan bygge en PC til 6 000kr eller 60 000kr, avhengig av hva man ønsker og har råd til.

 

Med PS4 og Xbox One betaler man 3500kr ish uansett og får bare en sort boks som yter som en helt ok laptop. Og da kan det ikke kalles for gode plattformer etter min mening.

Lenke til kommentar

Å sammenligne PC og konsoll er som å pisse på strømgjerde.

 

Nei, å urinere på et strømgjerde gjør at man får strøm i seg.

Å sammenligne to spillplattformer er noe helt annet.

 

Eller sagt kort; prøv å hold deg saklig og ikke kom med korttenkte oppgulp som ikke engang har rot i virkeligheten. Strømgjerde? Wtf? :p

Lenke til kommentar

 

Nei, å urinere på et strømgjerde gjør at man får strøm i seg.

Å sammenligne to spillplattformer er noe helt annet.

 

Eller sagt kort; prøv å hold deg saklig og ikke kom med korttenkte oppgulp som ikke engang har rot i virkeligheten. Strømgjerde? Wtf? :p

 

 

Du nevner saklighet og rot i virkelighet etter å ha skrevet det du har skrevet i innlegg #53. Ironien er til å ta å føle på....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Det er 27" om du ønsker 120 FPS og 1440p. Ikke 22".

2. En 27" vil være like visuelt stor som en 60", bare du setter deg litt over dobbelt så nærme. Og siden man som regel sitter mye lengre unna på en slik TV, så vil TVen virke mindre. Fordel med flere, men ja, mindre av synsfeltet. Så det er nøyaktig hva du gjør det til.
3. At man ikke har plass er dårlig grunn. En gaming PC TRENGER ikke å være stor. Det er bare lettere å bygge for noobs, og bedre for overklokking med en større. Eller at man skal ha en vanvittig kraftig gamer med mange skjermkort. Faktum er at de er mye lettere å plassere, fordi du selv kan kjøpe den formfaktoren som passer deg best.

Skal man argumentere for konsoll, så må det være at de er ekstremt enkle å sette opp, en hver idiot klarer det, og du har allerede en TV og stue hvor man vil slite med å skille 1080p fra 1440p/4K, eller at du rett og slett liker å spille sammen med samboer eller venner i stua.

 

Har begge ting, og selv om jeg kanskje ikke betalte for konsollen min, så er det digg å slenge seg i sofaen sammen med kjæresten og game litt, etter at man har vært på arbeid, og så jobbet med å bygge PC.

 

Men å påstå at man ikke har muligheten, eller at det er størrelsen på TVen som gjør det er jo idiotisk. Du kan da gjøre det med PCen og, som regel så dekker du større synsfelt (og det uten å gjøre bildet uskarpt pga. oppløsning). PC er teknisk sett overlegent på alle felt, og kan tilpasses en hver sitt krav. Det er det vel knapt noe å si på.

 

Konsollen sin sjarm er jo den billige prisen, og ferdige pakken man slipper å tenke på noe som helst. Ikke trenger man lure på hvilke kontroller som funker bra, drivere, grafikk, maskinvare osv... Klart, noen, inkludert meg liker å styre med dette til tider, men ikke ALLTID.

Anyways. Alt sin sjarm og funksjon. Har både Spill-PC, PS4 og div- eldre konsoller, HTPC (som fortsatt er kraftigere enn PS4'en). TVen har sin fordel med at panelet har langt bedre kontrast og bildekvalitet (bort sett fra oppløsningen) enn spill-skjermene, men om jeg vil så kan jeg spille fra spill-PCen i stua ved å sende bildet ved å konvertere HDMI til ethernet. Eller så spiller jeg via streaming fra spill-PCen til HTPCen, eller så spiller jeg bare på HTPCen, eller så spiller jeg bare PS4... Kan finne på å gjøre alle metodene, men i disse dager går det mest i GTA V på konsollen, og funker bra det.

HTPCen -> Overlegent bedre enn PS4'en å komme seg rundt på nettet, se filmer og andre media. Har også flere TB med godsaker. Bare å logge seg inn og installere netflix-appen på PS4 tok like lang tid som å installere windows og så starte en film i netflix...

PS4'en -> Overlegen "chill-out faktor", og mer dame-vennlig/spille sammen.
SPill-PC -> Overlegen spillopplevelse, og veldig morro å kunne stille på og optimalisere eller endre oppsett/grafikk/mods etter mitt ønske.

 

Hvem er best? Tja, vet ikke. I disse dager gir PS4'en meg mest morro, men på TG så vet jeg hvem som kommer til å hente igjen ukevis med konsoll... :D
Spill-PCen er jo strengt talt best, men kostet også en del. Joda, de TRENGER ikke koste mye, men skal man først nyte frukter av PC sine fordeler, hvorfor ikke ta det "helt ut", når folk flest har råd. Ingen som bare er med på at de duger til forskjellige ting?

Edit: Her om dagen så fikk jeg også bruk for den dedikerte BD-spilleren, så godt jeg har alt (PS4'en taklet ikke formatet). Så godt å vite at alt fortsatt har en plass. :D

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv gaming PC i stua, som jeg har bygget selv uten noe kunskap for det. Så jeg vet det går ann, men jeg vet om folk som ikke får lov av dama. Selv foretrekker jeg PS4en til og game på, spiller alle cross spill på denne. Men PCen bruker jeg på et par mmo, og spill som rust ol som ikke er på PS4. PCen brukes mest til amerikansk Netflix og til kanskje 5 % av gamingen, selv om det er en selvlakt gaming pc til 10k.

Lenke til kommentar

Goldeneye til Nintendo 64.

Er det egentlig behov for å nevne hvor morsomt man hadde det med dette spillet og hvor lite grafikken hadde å si.

Ikke misforstå meg, jeg er tilhenger av god grafikk. men det har ikke så sinnsykt mye å si på fun-factor om det er 720p eller 1080p

Når det gjelder konsoll vs. PC debatten
Kan vi ikke alle bare bli enige om at de som kjøper konsoll gjør det fordi det er ekstremt lettvindt?
og fordi de har en samboer som ikke vil ha en PC stående tilgengelig 24/7 midt i stua

og ikke fordi den ene er bedre enn den andre.

Jeg er selv eier av en PS4 og har hatt alle PS maskinene. pluss alle Nintendoene opp til og med gamecube.
Men jeg har også vært PC nerd engang i tiden.
Men å sette av stuebordet til å ha en PC på til enhver tid gjør ikke fruen i huset fornøyd.


Med en konsoll så kan jeg slenge meg på sofaen og spille etter 1 minutt, sammenlignet med PC som krever 30 min med oppkobling av utstyr før jeg kan starte å spille.

Mer spilletid på konsoll enn på PC når man har samboer som ikke liker PC utstyr som står tilgjengelig 24/7

Happy wife, happy life :)

 

 

 

 

(EDIT: Så ikke innlegget til Andrull før jeg postet, handler basic om det samme.)

Endret av Stampy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...