Gå til innhold

Manglende harddiskplass i WinXP/2k og diskrelaterte ting


Lch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nå skjønner jeg ingenting. :dontgetit:

jeg har kjøpt en hitachi 160gb harddisk og har prøvd de tinga dere har sagt, men jeg ekke så pro, kan dere forklare det på en litt mere spesifisert fremmgangsmåte?

 

Mvh: Mads

:dontgetit:

 

ps:

 

 

den viser 128 i windows

 

 

 

 

jeg har bare en harddisk så vil helst slippe å formatere

 

 

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar

Ok, hva har du gjort? Har du lagt inn SP1 hvis du har XP? Hvis du har det, så klikker du start/kjør og skriver inn diskmgmt.msc

Da får du opp DiskMan, se om disken din har en bolk med ledig plass der. Hvis den har det, høyreklikk den og partisjonér.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har lest litt i den "Sticky" tråden her, og har lært mye nyttig..

Men det er en ting jeg lurer på, etter at jeg fant det som var "borte" på 160 gb min etter at jeg la det inn i registret. (det er ca.20 gb)

 

Spm mitt er:

Kan jeg få de to partisjonene(20+127GB) til å bli en partisjon? altså slå dem sammen.

eventuelt hvilke program må jeg bruke?

Lenke til kommentar

Gadd ikke lese igjennom hele tråden, så dette er kanskje nevnt, men jeg tilføyer dette i tilfelle noen sliter:

 

Jeg oppgraderte AMI-bios på mitt MSI hovedkort her om dagen og la merke til at de hadde laget støtte for disker over 137GB. Dette gjorde de fordi mange visstnok enda hadde problemer.

 

Så om noen sitter med et MSI-kort og river av seg håret fordi 250GB'en ikke er større enn 137, så er en bios-oppgradering å anbefale ;)

Lenke til kommentar

OK Gurus...

Dette har jeg:

HP Compaq nw8000, kjøpt i år, altså bør jo den holde.

160gb seagate ekstern harddisk i et BAFO BF-2003 kabinett. USB2 og full pakke.

Kjører windows xp pro med sp 2.

Har oppdatert alt som er å oppdatere fra HP og microsoft.

Jeg har det problemet at segaten kun vises som 127 gb.

Har slettet alle unødvendige filer, aktivert den 48-greia og alt annet som står her, tror jeg.

Lagt i reg-filen.

Prøvd med partition magic.

restartet og restartet.

Forsøkt innstillinger. :cry:

 

Noen som har noen gode råd?

 

Blir MEGET takknemlig for svar.

Lenke til kommentar

Hd problemer

 

Har en pc med 9 wd hder. Får stadig feil med hder. Har sendt 3 i retur å fått nye.(Alle kjøpt i år). Nå har jeg problemer med 3 hder til.

 

På alle hder er det rar filer som blir ødelagt å chdisk prøver å rette de opp, men blir avbrutt pågrund av uspesifert feil, i trinn 2 tror jeg det er. Det som er drit er at da tror jeg den kun har slettet filer å ikke rettet de opp igjen, sammtidig som chdisk låser hden så jeg ikke får brukt andre prog til å sjekke hdene.

Noen ideer???

Lenke til kommentar
Hd problemer

 

Har en pc med 9 wd hder. Får stadig feil med hder. Har sendt 3 i retur å fått nye.(Alle kjøpt i år). Nå har jeg problemer med 3 hder til.

 

På alle hder er det rar filer som blir ødelagt å chdisk prøver å rette de opp, men blir avbrutt pågrund av uspesifert feil, i trinn 2 tror jeg det er. Det som er drit er at da tror jeg den kun har slettet filer å ikke rettet de opp igjen, sammtidig som chdisk låser hden så jeg ikke får brukt andre prog til å sjekke hdene.

Noen ideer???

Obs kjører win xp home edition. og 2 highpoint rocket kort

Lenke til kommentar

jeg har en WD 160GB disk som jeg fikk melding om at hadde korrupte filer osv så kjørte jeg chkdsk og boota (pga at man må¨det når man velger de feilkorrigerings greiene) og når jeg boota var disken borte fra min datamaskin og vistes som free space i disk management :( har prøvd å kjørt Get Data Back for NTFS og prøver nå et diag. prog fra WD men fikk istad feilmelding på WD programmet om at det var fysisk diskskade tror jeg og at jeg måtte returnere disken :( :( jeg hadde 120GB med ting der :( :( :( :( kan noen hjelpe meg med hva jeg skal gjøre for å recovere data ?

Lenke til kommentar
jeg har en WD 160GB disk som jeg fikk melding om at hadde korrupte filer osv så kjørte jeg chkdsk og boota (pga at man må¨det når man velger de feilkorrigerings greiene) og når jeg boota var disken borte fra min datamaskin og vistes som free space i disk management :( har prøvd å kjørt Get Data Back for NTFS og prøver nå et diag. prog fra WD men fikk istad feilmelding på WD programmet om at det var fysisk diskskade tror jeg og at jeg måtte returnere disken :( :( jeg hadde 120GB med ting der :( :( :( :( kan noen hjelpe meg med hva jeg skal gjøre for å recovere data ?

Heldig du som (bare) har mista 120gb. 1,2tb hos meg:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...