Gå til innhold

Peter Molyneuxs Godus klarer ikke å levere det som ble lovet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godus virket veldig lovende, men var dømt til å mislykkes allerede da de bestemte at det skulle være basert på clash of clans-mekanikk med timere og venting. Det var ikke det folk signed up for i utgangspunktet.

 

Problemet med Moleneux er at han ikke eier prosjektleder-egenskaper overhodet. Han er av typen som har mange gode idèer svevende og vil gjøre alle av dem samtidig. Og ender opp med å ikke "see it through" på noen av dem.

Lenke til kommentar

Er vel strengt talt ikke så veldig overraskende. Han har jo etter hvert fått et ganske langt rulleblad med over-ambisiøse prosjekter som ikke har klart å leve opp til forventningene.

 

Han har jo stått bak mye bra og (bl.a. Theme Park, Dungeon Keeper og det første Black & White), men det begynner jo å bli noen år siden nå. I nyere tid er han vel mest kjent for Fable-spillene, som selv om de ikke var direkte dårlige var alt for enkle og langt fra å leve opp til forventningene de hadde skapt på forhånd.

 

Det virker også som om han har hengt seg alt for mye opp i å fjerne tradisjonelle menyer og HUD- elementer (spesielt merkbart i Fable 3, men også synlig i tidligere spill som B&W), ofte på bekostning av kontroll-kvalitet og intuitivitet.

 

Jup, merk at Fable 1 er et original xbox spill, husker diskusjonen før Morrowind ble lansert da fans mente Fable ville få langt flere features en Morrowind.

Det du fikk var et enkelt og causual rpg som var helt ok, og ingen ville klaget over hadde ikke de awesome features vært mer plagsomme og påklistrete. Og ja dette var 2002.

Lenke til kommentar

Et stort problem med mange kickstarter-prosjekter er at de undervurderer kostnadene det tar å lage produktet. Mange regner også med å få inn de siste pengene som trengs på forhåndssalg og eventuellt early-access. Man kan ikke regne med early-access og forhåndssalg penger, det er som å håpe at en fugl lander rett i hendene dine så du kan fange den, sjelden at det skjer.. :D

Folk på kickstarter burde heller beregne at prosjektet koster mer å lage enn de antar. Det er mange prosjekt, ikke bare på kickstarter, som overskrider budsjettene sine, er altfor vanlig desverre.

Å spørre om mer penger og ikke nå målet er bedre enn å spørre om for lite for så å feile med prosjektet. Eller eventuellt satse på noen investorer i tillegg til kickstarter?

Det er grunnen til at jeg styrer unna kickstarter selv om det er en veldig bra ting. Trist, latterlig og skuffende.

 

Edit; Skrivefeil

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Jeg visste det! Så det på Molyneux under utviklingen at han hverken likte gameplayen, stilen, eller modellene spillet ble laget som. Høres hipt ut å lage et Iphone strategi spill men helvete det var dømt til ende opp som denne shitlet dritn den ble.

 

Nei, Dungeon Keeper, Populous og Black & White og i en grad Theme Hospital er spill jeg alltid vil være takknemmelig til Molyneux for. Jeg er til og med en av de freaksn som faktisk likte Fable3 da jeg ikke hadde forventet meg noe annet enn det spillet var. Uansett flopsn til Molyneux er han fortsatt en kunstner og drømmer, synes det er for hardt å kalle ham politiker som er noe av de hesligste en kan være i dagens broiler politiske scene.

 

Håper han fortsatt vil lage spill og finner investorer, kanskje jeg til blir med å backer hans neste prosjekt hvis han går tilbake til røttene sine til PC Gaming og ikke tuller med hipster shitlets spill.

Lenke til kommentar

Når det er sagt, jeg klarer ikke la være å synes litt synd på fyren etter intervjuet i the guardian. http://www.theguardian.com/technology/2015/feb/13/peter-molyneux-game-designer-interview-godus Ikke kult at han og familien får dødstrusler.

Dødstrusler er så vanvittig på trynet som det får blitt og han fortjener selvsagt sympati for det. Menneskerasen er virkelig på vei til å degenereres på visse områder.
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Viser hvor idiotiske mange av de «stretch» målene utviklere setter for å lokke folk til å støtte prosjektene sine. F.eks hvorfor i huleste lovte de linux støtte når «designplattformen» ikke støttet dette? Udugelighet og dårlig planlegging, eller kynisk markedsføring? Kanskje en kombinasjon.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...