Jump to content
Sign in to follow this  
Arodem

Peter Molyneuxs Godus klarer ikke å levere det som ble lovet

Recommended Posts

"Peter Molyneuxs... klarer ikke å levere det som ble lovet..."

Nyheter sa dere? Godus var dømt til å feile så fort det kom fram at han var med på det. Han er bare en selger/politiker som sier det han må for å få folk til å bite på.

• Like 5

Jeg skulle til å skrive at alt med andre ord er som vanlig fra den kanten, men så ser jeg at jeg ikke var førstemann til å tenke det. Jaja, jeg skriver likevel.

• Like 1

Er vel strengt talt ikke så veldig overraskende. Han har jo etter hvert fått et ganske langt rulleblad med over-ambisiøse prosjekter som ikke har klart å leve opp til forventningene.

Han har jo stått bak mye bra og (bl.a. Theme Park, Dungeon Keeper og det første Black & White), men det begynner jo å bli noen år siden nå. I nyere tid er han vel mest kjent for Fable-spillene, som selv om de ikke var direkte dårlige var alt for enkle og langt fra å leve opp til forventningene de hadde skapt på forhånd.

Det virker også som om han har hengt seg alt for mye opp i å fjerne tradisjonelle menyer og HUD- elementer (spesielt merkbart i Fable 3, men også synlig i tidligere spill som B&W), ofte på bekostning av kontroll-kvalitet og intuitivitet.

• Like 1

Klassisk Molyneux. Spillet var forresten 100% balls, unngå.

Når dere vil uttrykke eierskap gjennom genitiv i et navn som slutter på x, er det forresten helt lov å bruke en apostrof: Molyneux' Godus.

Klassisk Molyneux. Spillet var forresten 100% balls, unngå.

Når dere vil uttrykke eierskap gjennom genitiv i et navn som slutter på x, er det forresten helt lov å bruke en apostrof: Molyneux' Godus.

Hepps! Ble var dette 5 minutter etter publisering, men fikk ikke fikset Twitter+Facebook. På forsiden skal apostrofen være på plass. :)

Fyren har jo innrømmet at han pleier å love mer enn han har tenkt å holde, fordi det da blir lettere å få spillene finansiert. At han ennå ikke er saksøkt for misledende reklame er rimelig merkelig.

Vi trenger black & white 1 tilbake, bare med bedre grafikk og mer dyr. Hold dere unna B&W 2, da er en ikke Gud lenger men en kommandør. :)

Skulle det stå der. :)

Black & White var spillet som for alvor startet trenden med overhypede Molyneux-utgivelser. Husker han hadde en utviklerdagbok som gikk over flere år i PC Player. Det kunne bare ikke leve opp til forventningene. B&W er ikke dårlig, men det eneste ekstraordinære var grafikkmotoren. Resten var meh2k.

Edited by Isbilen
  • Like 1

Er vel kun Populous og Syndicate som jeg har synes har vært noe bra fra den kanten. Syndicate ble helt sinnsykt vanskelig etterhvert riktignok.

• Like 1

Black & White var spillet som for alvor startet trenden med overhypede Molyneux-utgivelser. Husker han hadde en utviklerdagbok som gikk over flere år i PC Player. Det kunne bare ikke leve opp til forventningene. B&W er ikke dårlig, men det eneste ekstraordinære var grafikkmotoren. Resten var meh2k.

Jeg synes B&W var rimelig bra. :) Problemet er at det skulle være Populous med ditt eget kjæledyr, og i stedet endte det opp som en kjæledyrsimulator hvor mange også hadde det gudespillet. Synd, da det hadde sterkt potensiale. Enda verre er det vel at han planla hele fem spill i serien, og de skulle foregå lengre og lengre frem i tid, frem til nåtid i B&W5. Det hadde blitt interessant. :)

• Like 1