Gå til innhold

MPX stenges for privatkunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri helt forstått hvorfor de har valgt å drifte videre på Norek, Itegra, Komplett, MPX osv.. Det er jo samme greia, samme eiere, samme support/kundeservice og det hele. Har også vært minimale forskjeller på prisene.

 

Eneste grunnen må vel være varemerke, det er jo en rekke folk som kan "hate" Komplett, men samtidig "elske" MPX og andre veien, akkurat som jeg kjenner folk som "hater" Elkjøp og derfor handler på Lefdal.. Når det gjelder mot bedrifter så er det sikkert en del inngrodde bedriftssystemer og det hele som ikke er så stor fan av at leverandører endrer navn, orgnummer osv..

 

 

Er jo mye mer ryddig å ribbe dette ned, hvorfor ikke bare kjøre Itegra mot bedrift og Komplett mot privat? Når jeg har hatt retur mot Norek så har jeg fått nytt produkt utlevert via Komplett osv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

 

Jøss, trodde først det var aprilsnarr. Vel, om de ikke vil ha meg som kunde så er vel det helt greit. Komplett prøver jeg absolutt å unngå...

Er dette en aprilsnarr ? MPX og Komplett har samme eiere.

 

Litt som å unngå Elkjøp og springe på Lefdal istedet...

 

 

Jeg er godt kjent med det. Men da firmaet jeg jobber for har avtale med MPX får jeg ca. 6% rabatt på alt jeg handler der, pluss 2,5% kickback fra Visa. Komplett er alt for dyrt, selv når de har "Superweekend" og liknende med inntil 50% rabatt er det på ingen måte sikkert at de er billigere enn andre nettbutikkers normalpris. Med rabattene jeg har fått på MPX har det blitt nesten spiselige priser. Forøvrig har jeg som regel mye bedre erfaring med Lefdal enn med Elkjøp, ikke alltid det hjelper å ha den samme rike onkelen. En av fetterene kan fint være en drittsekk, mens den andre er en engel...

 

Det er dritt da hvis du taper kroner på denne endringen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jøss, trodde først det var aprilsnarr. Vel, om de ikke vil ha meg som kunde så er vel det helt greit. Komplett prøver jeg absolutt å unngå...

Er dette en aprilsnarr ? MPX og Komplett har samme eiere.

 

Litt som å unngå Elkjøp og springe på Lefdal istedet...

 

 

Jeg er godt kjent med det. Men da firmaet jeg jobber for har avtale med MPX får jeg ca. 6% rabatt på alt jeg handler der, pluss 2,5% kickback fra Visa. Komplett er alt for dyrt, selv når de har "Superweekend" og liknende med inntil 50% rabatt er det på ingen måte sikkert at de er billigere enn andre nettbutikkers normalpris. Med rabattene jeg har fått på MPX har det blitt nesten spiselige priser. Forøvrig har jeg som regel mye bedre erfaring med Lefdal enn med Elkjøp, ikke alltid det hjelper å ha den samme rike onkelen. En av fetterene kan fint være en drittsekk, mens den andre er en engel...

 

Det er dritt da hvis du taper kroner på denne endringen.

 

 

Jeg regner vel med jeg kommer til å spare på det sånn sett. Kommer nok til å handle mindre, færre impulskjøp. Og når jeg så handler, blir det fra billigste leverandør, som nok er billigere enn MPX var også. Men kundeservicen blir nok verre, så jeg får nok skaffe meg klippekort hos forbrukerrådet. :p

Lenke til kommentar

Ser ikke dette som et stort problem, handler uansett fra den billigste nettbutikken til spesifikke vare.

Åpnet faktisk en bedriftskonto hos Komplett her om dagen siden de var billigst på det jeg skulle ha, men neste gang blir det kanskje en annen og utlandet tar omtrent like lang til på frakten.

Lenke til kommentar

 

 

Jøss, trodde først det var aprilsnarr. Vel, om de ikke vil ha meg som kunde så er vel det helt greit. Komplett prøver jeg absolutt å unngå...

Er dette en aprilsnarr ? MPX og Komplett har samme eiere.

 

Litt som å unngå Elkjøp og springe på Lefdal istedet...

Elkjøp og Lefdal gjør noe av det samme. Lefdal skal rettes mer mot de yngre og Elkjøp skal satse på familier.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jøss, trodde først det var aprilsnarr. Vel, om de ikke vil ha meg som kunde så er vel det helt greit. Komplett prøver jeg absolutt å unngå...

Hvorfor? Har aldri hatt noen problemer med å handle hos komplett. Har derimot fått veldig god kundeservice der og prisene er jo stort sett ok :)

Komplett skal ha ros for kundeservicen, men de skulle hatt juling for prisene. Skjønt, det er vel gjerne de avsindige prisene som gjør at de har råd til den gode service'en... Vel vel, jeg har vel hatt det for godt for lenge med ansattrabatt hos MPX... :shrug:

Du kan da ærlig talt ikke sammenligne priser når rabatter er med i bildet... Selvfølgelig vil ikke prisene være det samme som et annet sted med rabatt, men for oss dødelige uten slike tilbud er prisene for det meste utrolig bra for at både frakt er fri og at kundeservicen er toppers. Eneste jeg har å trekke komplett for er vell at utvalget av enkelte ting er sparsomt.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var vel at selv med rabatt og kickback var ikke MPX blant de billigste å handle hos. Da er ihvertfall Komplett uten rabatt i det hele tatt fullstendig uaktuelt. Og når det gjelder "Fri frakt", beklager, men den frakten er det i høyeste grad kundene som betaler for, i form av høye priser...

Lenke til kommentar

Poenget mitt var vel at selv med rabatt og kickback var ikke MPX blant de billigste å handle hos. Da er ihvertfall Komplett uten rabatt i det hele tatt fullstendig uaktuelt. Og når det gjelder "Fri frakt", beklager, men den frakten er det i høyeste grad kundene som betaler for, i form av høye priser...

Som man får igjen for ved RMA ol.

Man får hva man betaler for, komplett er vel 4-6plass på pris på varene jeg kjøper, verdt hver krone.

 

Jeg og kompis hadde 780ti msi, begges kort døde pga dårlige vifter.

Han sender til komplett og får kliss nytt 980, jeg sender til dustin, for de var billigere da jeg kjøpte, gjett hva, jeg fikk et reparert brukt 780ti med masse riper i.

Han fikk det etter 2 uker, jeg fikk mitt etter 2 mnd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har de ikke allerede Norek til bedriftskunder? Det er jo samme produkter i alle 3 butikkene....

 

 

Jeg liker det heller ikke da jeg har konto med ansattrabatt hos MPX :(

 

Samme her. Lurer på om rabattavtalen er mulig å få med komplett da.

Syntes det er synd at MPX ikke vil selge meg noe mer. 46 ordre ble det på MPX for min del da.

Lenke til kommentar

Kjipt, har en bedriftsavtale med MPX som gir rabatt på alt - komplett bør opprette noe tilsvarende.

 

Da har du misforstått...

Hvis du 'har en bedriftsavtale', så er det jo nettopp deg MPX vil ha.

Det er det denne tråden handler om.

 

Jeg for min del kjøper inn datautstyr/deler/rekvisita for en kommune, og har gjort det i årevis gjennom berdriftsavatale på Komplett. Jeg har fått e-post der de 'sier opp' avtalen, og ber meg registrere på MPX.

Det minste de kunne gjort var å overføre bedriftskundene automatisk så de fikk samme navn/passord og ordrehistorikk med seg!

Snakk om å gamble med de største og viktigste kundene sine!

For ikke å snakke om alle privatkundene hos MPX som nå får fyken (uten en e-post engang..)

Denne omorganiseringen kan jo være en øvelse i: 'hvordan slanke kundeporteføljen'...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig i det, men samtidig vil oppegående mennesker da se at det er mpx som kommer til å spisse kompetanse på bedrifter, også på utvalg på sidene.

Så en ny plass må man jo da gå, og nå vet man at mpx vil fokusere på dette.

 

På toppen av det hele sier de dette :

 

– Komplett vil fortsette slik det gjør i dag, ergo vil både privatpersoner og bedrifter kunne handle via nettsiden som før, sier Gabrielsen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder mot bedrifter så er det sikkert en del inngrodde bedriftssystemer og det hele som ikke er så stor fan av at leverandører endrer navn, orgnummer osv..

 

Tror du har et godt poeng der. Ved å skifte/legge ned risikerer de at kundene skifter til annet selskap også.

 

Dessuten: hvor mye ekstra koster det å drive en nettside til? Systemet eksisterer jo allerede.

Lenke til kommentar

 

Poenget mitt var vel at selv med rabatt og kickback var ikke MPX blant de billigste å handle hos. Da er ihvertfall Komplett uten rabatt i det hele tatt fullstendig uaktuelt. Og når det gjelder "Fri frakt", beklager, men den frakten er det i høyeste grad kundene som betaler for, i form av høye priser...

Som man får igjen for ved RMA ol.

Man får hva man betaler for, komplett er vel 4-6plass på pris på varene jeg kjøper, verdt hver krone.

 

Jeg og kompis hadde 780ti msi, begges kort døde pga dårlige vifter.

Han sender til komplett og får kliss nytt 980, jeg sender til dustin, for de var billigere da jeg kjøpte, gjett hva, jeg fikk et reparert brukt 780ti med masse riper i.

Han fikk det etter 2 uker, jeg fikk mitt etter 2 mnd.

 

 

 

Det sistnevnte der er vel brudd på forbrukerkjøpsloven? Butikken står slettes ikke fritt til å utlevere B-varer som erstatning for garanti og reklamasjonssaker bare fordi det er mer beleilig for selger. De kan vel god tilby det som en løsning, men da må det i såfall godtas av kjøper/forbruker.

 

2 mnd er for så vidt også utenfor det vi regner som rimelig tid for behandling av reklamasjon, så her har du jo i følge loven temmelig klokkeklar grunn til å kreve heving av kjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri helt forstått hvorfor de har valgt å drifte videre på Norek, Itegra, Komplett, MPX osv.. Det er jo samme greia, samme eiere, samme support/kundeservice og det hele. Har også vært minimale forskjeller på prisene.

 

Eneste grunnen må vel være varemerke, det er jo en rekke folk som kan "hate" Komplett, men samtidig "elske" MPX og andre veien, akkurat som jeg kjenner folk som "hater" Elkjøp og derfor handler på Lefdal.. Når det gjelder mot bedrifter så er det sikkert en del inngrodde bedriftssystemer og det hele som ikke er så stor fan av at leverandører endrer navn, orgnummer osv..

 

 

Er jo mye mer ryddig å ribbe dette ned, hvorfor ikke bare kjøre Itegra mot bedrift og Komplett mot privat? Når jeg har hatt retur mot Norek så har jeg fått nytt produkt utlevert via Komplett osv..

 

Det er jo hele greia, så her svarer du deg seg. Samme greia er med alle som var så sure på Thorn. Så kom L'easy, og disse ble veldig fornøyd. Konkurranse, hurra! Helt til noen begynte å stusse. Viste seg at de hadde hovedkontor samme sted, samme adresse.

 

Jupp, viste seg at det var samme eierne som startet konkurranse mot seg selv, og kundene gikk (går fremdeles...!?!) fem på.

 

Så det er en trend vi vil få se mye av fremover.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...