Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Noen som har fått OS-build 10586.29 på Lumia 950 fra Telenor uten å ha meldt telefonen inn i Insider Preview?

Ja. Den er utgitt utenfor insiderprogrammet også. Men det har visst seg å være et problem med oppdatering for enkelte 950 og 950XL. Microsoft arbeider med å løse problemet. Om du ikke finner oppdateringen ved vanlig søk, er foreløpig eneste løsning å tilbakestille telefonen til fabrikkoppsettet, gå igjennom oppstartsmenyen (uten å logge inn, kjøre fra backup etc) og gå inn å søke etter oppdatering. Da finner du den :) Eventuelt etterpå kan du tilbakestille den igjen å gjenopprette fra backup eller begynne på scratch igjen (noen liker det, men jeg har aldri hatt problemer med å benytte backup). 

 

Eller så kan du vente enda litt lenger, til Microsoft har løst problemet. Siden det har tatt såpass tid nå, så misstenker jeg at de kommer med en enda nyere build snart som man da kan oppdatere fra på vanlig måte, men jeg kan ta feil. De kan brått komme med en modifisert .29 som løser problemet :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Spotify har siden oktober vært så treg på min 640XL at det nesten er ubrukelig. Å måtte vente 30 sekunder for hver ting man gjør fra å starte applikasjonen, velge spilliste og sette igang avspilling blir bare helt ubrukelig. Rart ingen andre opplever det samme hmm. Det er også kun Spotify som oppfører seg slik såvidt jeg har lagt merke til.

 

Er det slik at jeg bør "reinstallere" hele telefonen?

Har du avinstallert Spotify og restartet mobilen. Så innstallert spotify igjen?

 

 

Jeg har prøvd restart og reinstallasjon men ikke i den rekkefølgen så jeg kan gjøre et forsøk på det i kveld. Er det noe kjent med at cache, tmp el. blir stort og gjør enkelte ting trege på windows telefoner?

Lenke til kommentar

 

Windoge, den 14 Des 2015 - 11:00, sa:

 

MisteRolf, den 14 Des 2015 - 10:26, sa:

Hei Forum

Kanskje jeg ikke har fulgt med i timen / lest godt nok på "known issues" for siste WP10 - eller denne tråden - men jeg får altså ikke en eneste sound notification for mottatt email på min 950XL (OS Build 10.0.10586.29). Og ja, jeg har huket av for det i valgene på innstillinger på alle mailkontoene. Det samme gjelder for sound notification for reminders i calendar - men der kommer det lyd varsel på slump, altså ikke hver gang og ikke consistent mellom en Exchange kto og en Live (outlook) konto. Begge virker/feiler om hverandre, enten det er repeterende varsel eller single varsel / private eller ikke.

(Jeg var en av de som ikke fikk 10586.29 oppdateingen via Insider, så jeg tok en hard reset igår og reinnstallerte alt inkl Windows Insider og fikk dermed oppdateringen.)

Men, da oppdaget jeg også at Windows Device Recovery Tool viste at 10586 er den siste versjonen.

 

En ting til - oppdaget at det ligger flere foldere (ca 20) under Photos App / Folders / OneDrive som heter OneNote_Recycled - de virker døde og kan ikke slettes. Andre som har det ?   (Denne har jeg sent en support request på til OneDrive team).

 

Jeg har Lumia 930 på samme build, og jeg får heller ingen lyd via Outlook. Har prøvd det meste, men har ennå ikke kommet til bunns i det. Ikke unormalt at ferske operativsystemer har noen feil da.

 

 

Windoge

Mange takk for svar - det var det jeg mistenkte - altså at jeg ikke er alene om den issuen. Ja jøss, jeg er tålmodig med hensyn til OS oppdateringer !

 

 

Nei, jeg har opplevd flere tilfeller av nettopp dette. Det blir forhåpentligvis korrigert via en Outlook-oppdatering, eller neste systemoppdatering. 

Lenke til kommentar

 

 

Spotify har siden oktober vært så treg på min 640XL at det nesten er ubrukelig. Å måtte vente 30 sekunder for hver ting man gjør fra å starte applikasjonen, velge spilliste og sette igang avspilling blir bare helt ubrukelig. Rart ingen andre opplever det samme hmm. Det er også kun Spotify som oppfører seg slik såvidt jeg har lagt merke til.

 

Er det slik at jeg bør "reinstallere" hele telefonen?

Har du avinstallert Spotify og restartet mobilen. Så innstallert spotify igjen?

 

Jeg har prøvd restart og reinstallasjon men ikke i den rekkefølgen så jeg kan gjøre et forsøk på det i kveld. Er det noe kjent med at cache, tmp el. blir stort og gjør enkelte ting trege på windows telefoner?

 

Ikke som jeg kjenner til. 

 

Spotify på min 950XL og 930 fungerer helt ok. Skulle jeg gitt den et terningkast hadde den havnet på 4. Den fungerer, men det er noen ting jeg skulle ønske var bedre. Den kunne ha vært hakket raskere, hatt flere muligheter (sortere på "lagt til" etc) og vært tilpasset store skjermer. 

 

Vi får håpe at Spotify kommer med en oppdatering etterhvert, som ikke bare bringer den opp på IOS og Android nivå, men som også er laget for W10M og fungerer som ventet :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Hei Forum

Kanskje jeg ikke har fulgt med i timen / lest godt nok på "known issues" for siste WP10 - eller denne tråden - men jeg får altså ikke en eneste sound notification for mottatt email på min 950XL (OS Build 10.0.10586.29). Og ja, jeg har huket av for det i valgene på innstillinger på alle mailkontoene. Det samme gjelder for sound notification for reminders i calendar - men der kommer det lyd varsel på slump, altså ikke hver gang og ikke consistent mellom en Exchange kto og en Live (outlook) konto. Begge virker/feiler om hverandre, enten det er repeterende varsel eller single varsel / private eller ikke.

(Jeg var en av de som ikke fikk 10586.29 oppdateingen via Insider, så jeg tok en hard reset igår og reinnstallerte alt inkl Windows Insider og fikk dermed oppdateringen.)

Men, da oppdaget jeg også at Windows Device Recovery Tool viste at 10586 er den siste versjonen.

 

En ting til - oppdaget at det ligger flere foldere (ca 20) under Photos App / Folders / OneDrive som heter OneNote_Recycled - de virker døde og kan ikke slettes. Andre som har det ? (Denne har jeg sent en support request på til OneDrive team).

Det er ingen feil i Outlook, men du må inn i innstillingene i selve Outlook for å sette på lyd og varsler. Knødde lenge med dette på min 930 med W10M :)

Inne på Outlook, så trykker du på de tre prikkene nede til høyre, velger innstillinger, varsler, der må du aktivere lyder og varsler :)

Lenke til kommentar

 

Hei Forum

Kanskje jeg ikke har fulgt med i timen / lest godt nok på "known issues" for siste WP10 - eller denne tråden - men jeg får altså ikke en eneste sound notification for mottatt email på min 950XL (OS Build 10.0.10586.29). Og ja, jeg har huket av for det i valgene på innstillinger på alle mailkontoene. Det samme gjelder for sound notification for reminders i calendar - men der kommer det lyd varsel på slump, altså ikke hver gang og ikke consistent mellom en Exchange kto og en Live (outlook) konto. Begge virker/feiler om hverandre, enten det er repeterende varsel eller single varsel / private eller ikke.

(Jeg var en av de som ikke fikk 10586.29 oppdateingen via Insider, så jeg tok en hard reset igår og reinnstallerte alt inkl Windows Insider og fikk dermed oppdateringen.)

Men, da oppdaget jeg også at Windows Device Recovery Tool viste at 10586 er den siste versjonen.

 

En ting til - oppdaget at det ligger flere foldere (ca 20) under Photos App / Folders / OneDrive som heter OneNote_Recycled - de virker døde og kan ikke slettes. Andre som har det ? (Denne har jeg sent en support request på til OneDrive team).

Det er ingen feil i Outlook, men du må inn i innstillingene i selve Outlook for å sette på lyd og varsler. Knødde lenge med dette på min 930 med W10M :)

Inne på Outlook, så trykker du på de tre prikkene nede til høyre, velger innstillinger, varsler, der må du aktivere lyder og varsler :)

 

Stig-Arne

Det er nok noe feil i Outlook - jeg har vært inne slik du beskriver og har huket av lydvarsel på alle 4 mailkontoene - jeg vil ha mailene i separate innbokser - ikke slått sammen slik siste oppdatering tillater

 

Misterolf

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei Forum

Kanskje jeg ikke har fulgt med i timen / lest godt nok på "known issues" for siste WP10 - eller denne tråden - men jeg får altså ikke en eneste sound notification for mottatt email på min 950XL (OS Build 10.0.10586.29). Og ja, jeg har huket av for det i valgene på innstillinger på alle mailkontoene. Det samme gjelder for sound notification for reminders i calendar - men der kommer det lyd varsel på slump, altså ikke hver gang og ikke consistent mellom en Exchange kto og en Live (outlook) konto. Begge virker/feiler om hverandre, enten det er repeterende varsel eller single varsel / private eller ikke.

(Jeg var en av de som ikke fikk 10586.29 oppdateingen via Insider, så jeg tok en hard reset igår og reinnstallerte alt inkl Windows Insider og fikk dermed oppdateringen.)

Men, da oppdaget jeg også at Windows Device Recovery Tool viste at 10586 er den siste versjonen.

 

En ting til - oppdaget at det ligger flere foldere (ca 20) under Photos App / Folders / OneDrive som heter OneNote_Recycled - de virker døde og kan ikke slettes. Andre som har det ? (Denne har jeg sent en support request på til OneDrive team).

Det er ingen feil i Outlook, men du må inn i innstillingene i selve Outlook for å sette på lyd og varsler. Knødde lenge med dette på min 930 med W10M :)

Inne på Outlook, så trykker du på de tre prikkene nede til høyre, velger innstillinger, varsler, der må du aktivere lyder og varsler :)

Stig-Arne

Det er nok noe feil i Outlook - jeg har vært inne slik du beskriver og har huket av lydvarsel på alle 4 mailkontoene - jeg vil ha mailene i separate innbokser - ikke slått sammen slik siste oppdatering tillater

 

Misterolf

Rart det fungerer her da. Har du aktivert lyden i telefonens innstillinger da?

 

Hvilken versjon av Outlook har du? Har versjon 17.6509.640002

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Ja, jeg får jo lyd i andre apper som varsler. Det er 2 steder man kan sette lyd - i notifications generelt og i appen med innstillingene som kan gjøres for hver mailkonto.

Jeg har samme versjon som deg bortsett fra at det står .0 helt til slutt - altså: 17.6509.640002.0

Er jo rart det ikke fungerer hos deg men hos meg. Hvilken OS versjon har du? Her har jeg 10568.29

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å ikke kjøpe 950 i denn omgang. Men er det kommet noen dato for offisiell oppdaterin til 10'ern for oss her i Norge med Lumia 930?

 

Vet ikke om det har kommet en spesifikk dato, men det er samme versjonen som man laster ned til Lumia 930 som 950 kommer med. Selv bruker jeg Windows 10 på min 930 og 640, og opplever det generelt like stabilt som Windows 8.1.

Lenke til kommentar

 

 

Har bestemt meg for å ikke kjøpe 950 i denn omgang. Men er det kommet noen dato for offisiell oppdaterin til 10'ern for oss her i Norge med Lumia 930?

Vet ikke om det har kommet en spesifikk dato, men det er samme versjonen som man laster ned til Lumia 930 som 950 kommer med. Selv bruker jeg Windows 10 på min 930 og 640, og opplever det generelt like stabilt som Windows 8.1.

Har du link til en side hvor det er enkelt forklart hvordan jeg får lagt inn win10 på min 930?

Lenke til kommentar

 

 

Har bestemt meg for å ikke kjøpe 950 i denn omgang. Men er det kommet noen dato for offisiell oppdaterin til 10'ern for oss her i Norge med Lumia 930?

Vet ikke om det har kommet en spesifikk dato, men det er samme versjonen som man laster ned til Lumia 930 som 950 kommer med. Selv bruker jeg Windows 10 på min 930 og 640, og opplever det generelt like stabilt som Windows 8.1.

Har du link til en side hvor det er enkelt forklart hvordan jeg får lagt inn win10 på min 930?

 

Såvidt jeg vet er du fremdeles nødt til å melde deg inn i Windows Insider programmet. Offisiell versjon av WP10 er ikke sluppet enda (bortsett fra på Lumia 950 telefonene)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er du fremdeles nødt til å melde deg inn i Windows Insider programmet.

 

Jeg gjorde akkurat det med en Lumia 920; samme dag som 10586.29 ble sluppet, noe jeg oppdaget ved en tilfeldighet da jeg sjekket om det fantes en build jeg kunne bruke på 920'en. Senere samme dag kom det vel en 'cumulative update' eller noe sånt, for da gikk den i gang med en ny 'tannhjulssesjon' -men heldigvis gikk det mye raskere enn oppgraderingen fra Win Phone 8.1 til Win 10.

 

Deretter meldte jeg meg ut av Insider-programmet (gjennom app'en). Da telefonen så restartet fryktet jeg et øyeblikk at den ville sende meg tilbake til Win Phone 8.1, men det viste seg å være helt ubegrunnet. Så nå kan jeg 'studere' Win 10 på 920 og forberede meg på den dagen da min 930 vil gjennomgå samme forvandling.

Lenke til kommentar

Jepp, håper W10M satsingen tar seg opp etter jul men synes nyheten om Surface telefoner uten informasjon om de vil kjøre samme OS som surface pro eller W10M skaper tvil ift. hva MS sin strategi egentlig vil være fremover. En av årsakene til at jeg nå avventer kjøp av 950 og kanskje går for noe helt annet i slutten av januar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...