Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

En av årsakene til at jeg ikke savner snapchat på wp.

 

Snapchat topper faktisk listen hos meg også til tross for at jeg ikke har åpnet appen på over 7-dager. Bruker imponerende mye strøm i bakgrunnen. Må være kodet til å hente oppdateringer fra serveren litt vel ofte og henter kanskje inne data fra bilder og videoer på forhånd så det går nok mye ressurser selv når den ikke benyttes aktivt.

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er venner og familie som bruker Snapchat. Ikke alle som er technerds som ville brukt hvilken som helst tredjepartsapp heller. Snapchat er enkelt å bruke samt at veldig mange bruker det, sånn er det bare.

 

Snapchat vil ikke redde WP uansett, OSet oser av manglende funksjoner, manglende apps og manglende interesse (fra forbrukers side, utviklere og Microsoft selv).

 

OSet er unødvendig tungvindt, dystert og tungdrevet samt at det bærer et stort preg som skriker "beta" - Et par av mange grunner til at WP aldri vil slå ann.

 

Min Xbox One samarbeider bedre med min nye S6 enn Lumiaen med WP jeg hadde... One OS to rule them all...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Èn ting skal Windows-brukerne ha, de gir ikke opp håpet om at plattformen en dag skal bli stor.

 

"Neste år, da tar det av", sagt i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 og 2016.

Nå dikter du opp ting...

Lenke til kommentar

Det er kanskje mange som ikke ser vitsen med Continuum og foreløpig mener jeg at Continuum er for technerds som liker å eksperimentere litt, men et sted må man begynne.

 

Tenk dere om 1-2 år når teknologien har vokst litt og flere apper støtter Continuum så vil dette være en genial erstatter for de aller fleste. Mitt inntrykk er at de aller fleste (foruten PC-interesserte) klarer seg fint med en app for musikk, en for video, nettleser og Office pakken som vil være tilgjengelig via Continuum. Da kan heller kontoret inneholde en skjerm, displaydock, tastatur og mus og så kan de koble til telefonen sin og gjør de tingene de skal. De trenger ikke kjøpe en egen PC bare for å surfe.

 

Samme vil jeg tro gjelder for mange bedrifter. Mange verktøy er nå tilgjenglig via nettleseren og ellers så bruker de Office produkter. Nå som Remote Desktop appen også har støtte for Continuum så kan jeg egentlig bytte ut min jobb PC med en Lumia 950 og jobbe derfra. Jeg kan koble meg på driftsserver og gjør det jeg skal, jeg har oversikt over supportsakene som kommer inn via nettleseren og ellers så bruker jeg Outlook og de andre Office programmene.

 

Her på jobben har de koblet til Microsoft Wireless Display Adapter til prosjektorene så presentasjoner kan tas via telefonen.

 

Jeg synes Continuum er genialt og ser virkelig frem til hva Microsoft kommer til å ut av det. Det er klart at de med spesielle behov som f.eks gaming, video redigering osv ikke har nytte av Continuum og det kommer nok heller ikke til å skje med det første. Men Continuum er et veldig fint alternativ til mange de av forbruker maskinene som selges på Elkjøp, Lefal osv i dag..

Lenke til kommentar

 

Sagt siden Windows Mobile PocketPCene.

Egentlig ikke. De var jo store på PocketPCer.
Det var veldig mye drama angående Windows Mobile, det er også en av grunnene til at WP er der det er i disse dager. Folk hadde rett og slett ikke tiltro til WP og det kan du ikke fornekte om du var over snittet interessert i slikt tidligere.

 

Har heller liten tro på Continuum da det er i overkant upraktisk å måtte drasse på seg ekstra bokser, tastatur, mus, kabler og skjerm. Jeg syntes heller Surface er retningen MS burde satse på.

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

De hadde bra momentum tidlig i 2015, det var ikke som tidligere forsøk uten et helhetlig fokus. Sammen med Windows 10, Onedrive, Office365, Appstore, storsatsing på Azure og ikke minst Universal Apps og mye mer hadde de alt på stell. Det som virkelig drepte eller dreper WP satsingen er ikke manglende tåpeligheter som "Snapchat" men 2 helt andre ting.

 

1. De annonserte ny retning og satsing på Surface Phone i Q4 2015. Forferdelig rotete strategi som momentant slår bena under den solide Lumia merkevaren og Win10Mobile.

2. Utviklingen på Win10Mobile har gitt et preg av å være treg og rotete og man har ant ugler i mosen ift. hva Microsoft egentlig planlegger.

Disse 2 tingene gjorde at jeg i slutten av  2015 mistet troen på dette selv om det så lovende ut lenge. Jeg går derfor nå tilbake til iPhone 6S fremfor å oppgradere til 950XL.

 

Jeg har dog fullstendig troa på de fantastiske produktene Surface Pro 4 og Surfacebook . Surface Phone gjenstår å se, men den kan ha et bedre potensiale sammen med Surface produktlinjen om de ikke roter det til for seg selv igjen.

 

Microsoft får det nok til etterhvert men de har surra og forvirret forbrukerne litt unødvendig mye.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...