Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvordan få alarm og innringe volum til å begynne på 0 for så gradvis gå opp, gjerne til et bestemt maks volum?

 

Og hvordan få sjekket hvilke ringe & alarm typer det er? Uten å måtte velge for så få telefon inn for å sjekke type ringe melodi.

 

En slik irriterende funksjon finnes det heldigvis ikke på Windows Phone. Enten har man telefonen for hånden, eller så har man det ikke.

 

Under innstillinger -> ringetoner + lyder, så kan du selv velge nøyaktig hva som skal lage hvilken lyd...

 

Det er ihvertfall irriterende for min kone som ikke trenger stå opp når jeg står opp om morgene, når alarmen på Lumia mobilen slår inn  :confused:

Jaja, da er det vel bedre å bytte ut kona, enn å få en litt mer behagelig alarm :ninja:  :eek:

Android er MYE bedre der  :tease:

 

 

Det går fint an å sette lydnivået på 1, så vekker du ikke udyret, men om det må bli høyt for at du skal våkne, så er det vel uavhengig hvilken plattform som spiller reveljen, hvis 70 db er det som må til for å vekke deg.

 

Jeg våkner om ei flue fiser på siden av meg, så ønsker lavest mulig alarm(som kan stige). På Samsung så laget den en klikk lyd før alarmen slo inn(bug i systemet), såvitt en kunne høre klikket, men jeg våkner og skrur av alarmen før den kommer på.

 

Om du mener vanlig volum på 1, så tikker det inn 53 finn annonser som jeg ser på(på mail), 47 oppdateringer på forskjellig forum osv. Om ikke jeg har kasta mobilen ut vinduet, så gjør ihvertfall dragen det :eek:  

Så den settes til 0, kun alarm på.

 

Jeg er en MEGET vanskelig kar som vil ha i pose(kona) og sekk(Lumia 950XL)  :dribble:  

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Kan anbefale alarmappen Realarm, dersom noen føler for å ha enda mer kontroll på alarmer :) Send gjerne et forslag til utvikleren når det gjelder gradvis økning av lyd (selv om det faktisk høres ut som at den gradvis øker litt i starten), han er oppegående. 

https://www.microsoft.com/nb-no/store/apps/realarm/9nblggh1887v 

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Testet alarm med volum knappen på 1, samme nivå(hørtes det ut som ihvertfall). Jeg står i senga når alarmen går :-)

 

 

@TheMoonMan

Den skal jeg teste, og evt sende tilbake meldinger :-)

Takker!

 

Sett på språket for å få Cortana til å virke, så kan du justere quiet hours selv...

Om det for høyt med volum 1, så kan man legge inn en egen alarmtone eller ringelyd som i utgangspunktet er låg på volum...

Lenke til kommentar

Jeg har ett dilemma... Jeg elsker min lumia 930(i den grad det går an å elske en telefon). Men mangler ting på den, mangler Boom Beach, mangler hearthstone... mangler Best Fiends, mangler tilgang til masse barne-apps som finnes til android og særlig IOS, savner snapchat...

 

Så jeg var å tittet på ny telefon i går. Fikk tafset på både iphones og Samsung, lg, sony, huawei osv... Men jeg fordrar hverken ios eller android...

 

Men spillene, appene som pumpes ut til ios/android er såpass mye bedre, av høyere kvalitet.. Til og med Outlook til ios og android er bedre enn på Windowstelefoner.. Er bare det at OSene er så jævlig elendig..

 

Hva skal jeg gjøre?

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar

Det har ikke jeg lenger. Mobilen min henger seg opp i standby, skjer flere ganger daglig på min og forlovedes lumia (klokken fryser som er eneste indikasjon på at man må ta ut og inn batteriet), SD kort feiler hele tiden, problemer med nettverk, ustabile varsler (er ikke altid man får beskjed om at man har fått meldinger eller tapte anrop (noe som er nesten like kritisk som at den fryser), push varsler som kommer flere timer i ettertid og ingen fokus fra noen når det kommer til apps. Gjør litt research, nesten ingen av de store har WP planer (om noen faktisk tar seg tiden ender det med lav kvalitet på app) og apps som alt er på WP er forferdelig sammenlignet med iOS/Android. Liten tro på at de får ordnet dette på et år, har prøvd både WP8.1 og WP10. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det har ikke jeg lenger. Mobilen min henger seg opp i standby, skjer flere ganger daglig på min og forlovedes lumia (klokken fryser som er eneste indikasjon på at man må ta ut og inn batteriet), SD kort feiler hele tiden, problemer med nettverk, ustabile varsler (er ikke altid man får beskjed om at man har fått meldinger eller tapte anrop (noe som er nesten like kritisk som at den fryser), push varsler som kommer flere timer i ettertid og ingen fokus fra noen når det kommer til apps. Gjør litt research, nesten ingen av de store har WP planer (om noen faktisk tar seg tiden ender det med lav kvalitet på app) og apps som alt er på WP er forferdelig sammenlignet med iOS/Android. Liten tro på at de får ordnet dette på et år, har prøvd både WP8.1 og WP10. 

 

Har du prøvd å skifte sim kort samt og ikke bruke sd-kortet?

Lenke til kommentar

 

Det har ikke jeg lenger. Mobilen min henger seg opp i standby, skjer flere ganger daglig på min og forlovedes lumia (klokken fryser som er eneste indikasjon på at man må ta ut og inn batteriet), SD kort feiler hele tiden, problemer med nettverk, ustabile varsler (er ikke altid man får beskjed om at man har fått meldinger eller tapte anrop (noe som er nesten like kritisk som at den fryser), push varsler som kommer flere timer i ettertid og ingen fokus fra noen når det kommer til apps. Gjør litt research, nesten ingen av de store har WP planer (om noen faktisk tar seg tiden ender det med lav kvalitet på app) og apps som alt er på WP er forferdelig sammenlignet med iOS/Android. Liten tro på at de får ordnet dette på et år, har prøvd både WP8.1 og WP10. 

 

Har du prøvd å skifte sim kort samt og ikke bruke sd-kortet?

 

Gidder ikke å bruke mer ressurser på telefonen lenger da jeg har bestemt meg for nye A5 som kommer i 2016, prøvde å reinstallere 8.1 her om dagen, telefonen frøs bare mer. Dette gjelder både min og samboers Lumia og det er uaktuelt å bruke telefon uten SD-kort. Apputvalget er også noe av det mest kritiske for oss, blir utestengt fra så og si alt der ute når ingen gidder å fokusere på WP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Det har ikke jeg lenger. Mobilen min henger seg opp i standby, skjer flere ganger daglig på min og forlovedes lumia (klokken fryser som er eneste indikasjon på at man må ta ut og inn batteriet), SD kort feiler hele tiden, problemer med nettverk, ustabile varsler (er ikke altid man får beskjed om at man har fått meldinger eller tapte anrop (noe som er nesten like kritisk som at den fryser), push varsler som kommer flere timer i ettertid og ingen fokus fra noen når det kommer til apps. Gjør litt research, nesten ingen av de store har WP planer (om noen faktisk tar seg tiden ender det med lav kvalitet på app) og apps som alt er på WP er forferdelig sammenlignet med iOS/Android. Liten tro på at de får ordnet dette på et år, har prøvd både WP8.1 og WP10. 

 

Har du prøvd å skifte sim kort samt og ikke bruke sd-kortet?

 

Gidder ikke å bruke mer ressurser på telefonen lenger da jeg har bestemt meg for nye A5 som kommer i 2016, prøvde å reinstallere 8.1 her om dagen, telefonen frøs bare mer. Dette gjelder både min og samboers Lumia og det er uaktuelt å bruke telefon uten SD-kort. Apputvalget er også noe av det mest kritiske for oss, blir utestengt fra så og si alt der ute når ingen gidder å fokusere på WP.

 

 

Det du beskriver er en telefon med feil på og ikke slikt WP fungerer.

Men siden du allerede har bestemt deg for at dette vil du ikke, så er det ditt valg. Hva var da hensikten med ditt innlegg?

Lenke til kommentar

Det du beskriver er en telefon med feil på og ikke slikt WP fungerer.

Men siden du allerede har bestemt deg for at dette vil du ikke, så er det ditt valg. Hva var da hensikten med ditt innlegg?

 

Tviler veldig på at det er samme feil på to telefoner, dette er kjente feil som flere brukere i WP forumer nevner som også Microsoft selv har satt som "known issues". 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Det du beskriver er en telefon med feil på og ikke slikt WP fungerer.

Men siden du allerede har bestemt deg for at dette vil du ikke, så er det ditt valg. Hva var da hensikten med ditt innlegg?

 

Tviler veldig på at det er samme feil på to telefoner, dette er kjente feil som flere brukere i WP forumer nevner som også Microsoft selv har satt som "known issues". 

 

 

Kan du komme med en link som bekrefter at Microsoft har satt dette som "Known Issues".

Kan ikke si at noen her inne har beskrevet å ha de samme problemene.....

Lenke til kommentar

 

 

Det du beskriver er en telefon med feil på og ikke slikt WP fungerer.

Men siden du allerede har bestemt deg for at dette vil du ikke, så er det ditt valg. Hva var da hensikten med ditt innlegg?

 

Tviler veldig på at det er samme feil på to telefoner, dette er kjente feil som flere brukere i WP forumer nevner som også Microsoft selv har satt som "known issues". 

 

 

Kan du komme med en link som bekrefter at Microsoft har satt dette som "Known Issues".

Kan ikke si at noen her inne har beskrevet å ha de samme problemene.....

 

Jeg har lignende problemer med min 640XL men ikke i stor grad.

 

- Siden dag1 (tidlig august) har telefonen innimellom gitt beskjed om at SD kortet er fjernet. Noe det ikke er og etter en restart av telefonen går det greit noen uker til (litt variabelt). Samme kort har stått i siden kjøpet og en 3 ukers periode prøvde jeg et annent men fikk meldingen da også.

- Siste 3 månedene har jeg opplevd at telefonen innimellom ikke har mobilnett, skjer kanskje et par ganger i måneden. Kun restart hjelper.

- Siste 3 måneder også opplevd at telefonen ber meg om å sette inn simkortet (kanskje 3-4 ganger siste 6 mnd). Kun restart hjelper.

- 1-2 ganger i måneden opplever jeg at telefonen har slått seg av på egenhånd eller restartet på egenhånd selv om det er over 50% batteri igjen.

 

Jeg har prøvd standardting som å ta kortene ut og inn, børste kontaktene rene osv. uten at det har gjort noe fra eller til. Men for min del er ikke dette et stort problem og lever helt greit med det, men er bare på Lumia jeg har opplevd slikt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...