Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Noen her som har problemer med applikasjoner som ikke vil laste ned eller oppdatere? Det ser endelig ut til å være løst.

Ja, for meg så det ut som om det ble løst i forrige build. Utenom "motion data"-appen som nektet å bli oppdatert, men den er borte nå.

 

Notifications over Bluetooth er også på det jevne uendelig mye raskere nå enn før. Nå er det mulig å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som har problemer med applikasjoner som ikke vil laste ned eller oppdatere? Det ser endelig ut til å være løst.

Fortsatt problemer med et par applikasjoner. 

 

- Rate Your Device

- glance screeen

- touch

 

Nektet å oppdatere seg. Jeg hadde valgt et sdkort som lagrings sted for nye apper og error beskjden sa at de var nødt til å overstyre valget mitt for denne appen, klikket OK, men den ville fortsatt ikke oppdatere. Endret default lagring av apper tilbake til systemminne og nå feiler oppdateringen med feilmelding:

 

Reformat your external storage. Windows 10 apps need either FAT32 or exFAT format. 

Error: 0x80073CFD

 

Noe som er besynderlig siden det var telefonen som formaterte sdkortet og alle de andre 40+ appene lastet ned helt fint. 

 

Restart av telefon er selvsagt prøvd. 

 

Edit: 

Kun glance screen gir feilmelding. De to andre bare prøver på nytt når man prøver å se hva feilmeldingen er. 

Endret av Locrin
Lenke til kommentar

Kjører WP10 Insider -  build 10586, versjon 1511.

 

Har satt opp telefonen til å bruke engelsk språk. Men Land/region er Norge.

post-206045-0-83956900-1448469050_thumb.png post-206045-0-68970100-1448469060_thumb.png

Problemet er at Microsoft's egne apper kommer opp med en blanding av engelsk og norsk:

post-206045-0-82762800-1448469022_thumb.png

 

Har brukt nøyaktig samme oppsett på WP8.1, og her fungerer det perfekt (dvs alt kommer på engelsk)!

 

Noen forslag?

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

 

Har brukt nøyaktig samme oppsett på WP8.1, og her fungerer det perfekt (dvs alt kommer på engelsk)!

 

 

Nja, har du slått på "Use my location to show the weather and suggested places" i Settings i Kalenderen?

Da får jeg temperaturen angitt i Fahrenheit i 'weekly view' ...  (Det blir 32 i morgen, ser det ut til.)

 

Jeg har hatt andre 'mismatches' i WP8.1 tidligere, men de fleste av dem forsvant da jeg tok en 'factory reset' og lastet inn fra backup igjen etter det. Men det gidder man jo ikke å gjøre hvis man ikke absolutt må.

Lenke til kommentar
Nja, har du slått på "Use my location to show the weather and suggested places" i Settings i Kalenderen?

 

 

Fins ikke i min Outlook Calendar! Ikke noe vær i kalenderen.

Men jeg har satt "Default location" i vær-appen, og den vises korrekt. Med en blanding av norsk og engelsk ...

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på om kanskje noen av dere vet når Windows 10 kommer til Lumia? Ja, jeg vet at man kan få en Technical preview av Windows 10, men jeg mener den offisielle versjonen.

Jeg forventer ikke at noen av dere vet det, men bare lurer. Ha en fin dag videre! Pluss at jeg har hørt rykter om at den kanskje kommer i desember?

Endret av Junik
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på om kanskje noen av dere vet når Windows 10 kommer til Lumia? Ja, jeg vet at man kan få en Technical preview av Windows 10, men jeg mener den offisielle versjonen.

Jeg forventer ikke at noen av dere vet det, men bare lurer. Ha en fin dag videre! Pluss at jeg har hørt rykter om at den kanskje kommer i desember?

Det fins ingen fast dato.

Microsoft har vissnok sagt at utrullingen vil starte i desember 2015 (for utvalgte modeller) og forstette i Q1 2016. Såvidt jeg vet er det ikke sagt noe om dette gjelder alle land ...

Lenke til kommentar

Ok, fillern.. Lov å håpe :p

 

 

 

 

 

Hei. Jeg lurer på om kanskje noen av dere vet når Windows 10 kommer til Lumia? Ja, jeg vet at man kan få en Technical preview av Windows 10, men jeg mener den offisielle versjonen.

Jeg forventer ikke at noen av dere vet det, men bare lurer. Ha en fin dag videre! Pluss at jeg har hørt rykter om at den kanskje kommer i desember?

Det fins ingen fast dato.

Microsoft har vissnok sagt at utrullingen vil starte i desember 2015 (for utvalgte modeller) og forstette i Q1 2016. Såvidt jeg vet er det ikke sagt noe om dette gjelder alle land ...

Endret av Junik
Lenke til kommentar

 

 

Når for 640 Windows 10¿

 

Du kan allerede laste ned den versjonen Windows 10 som den første offisielle Lumia-telefonen lanseres med via Insider-programmet.  

 

takk. mente når kommer den offisielt ut?  vil ikke ha noen beta versjon:)

 

siste versjon på insider er faktisk den versjonen som kommer ut på de nye w10 mobilene hvis jeg ikke tar helt feil.

 

er vel snakk om mid desember for noen modeller og februar for andre offisielt.

Lenke til kommentar

Har det kommet noen nyheter ang store apps som kommer til win 10 mobile, og universal apps? Eneste jeg har fått med meg er at facebook og Messenger skal komme. Er vel ikke noen spesielle jeg savner egentlig, men tenker at for å få brukere av kos og android over, og for å holde på de nåværende brukerne, så trenger "vi" f.eks snapchat, boom beach og ett generellt bredere utvalg av både spill og apps.

Lenke til kommentar

 

 

Når for 640 Windows 10¿

 

Du kan allerede laste ned den versjonen Windows 10 som den første offisielle Lumia-telefonen lanseres med via Insider-programmet.  

 

takk. mente når kommer den offisielt ut?  vil ikke ha noen beta versjon:)

 

 

Lumia 950 lanseres ikke med beta-versjon av Windows 10. Det er som nevnt samme versjonen som denne telefonen kommer med.

Lenke til kommentar

Jeg kunne greid med fint med en Lumia 640 - størrelse og byggekvaltiet er fin, problemet er bare at jeg måtte forsake en del.

 

- Ingen Sonos-app som er god (Phonos er ikke i nærheten)

- Slutt på å steame TV-serier med Chromecast fra Netflix/Sumo/HBO

- Bank-appen til min bank mangler en del muligheter, for eksempel å betale efaktura direkte m.m.

- Vanlige apper som Messenger, Instagram Beta og Facebook er også begrensede og oppleves noe utdaterte hvis man har vært på iOS i det siste.

 

Føler også WP har litt for mye som er konstant i Beta. (Hello, Cortana, Instagram +++)

Endret av jakja83
Lenke til kommentar

Så det du sier er at du tror at de som har brukt Windows Insider, kan nå laste ned den offisielle versjonen

 

 

 

 

 

 

 

Når for 640 Windows 10¿

Du kan allerede laste ned den versjonen Windows 10 som den første offisielle Lumia-telefonen lanseres med via Insider-programmet.

takk. mente når kommer den offisielt ut? vil ikke ha noen beta versjon:)

siste versjon på insider er faktisk den versjonen som kommer ut på de nye w10 mobilene hvis jeg ikke tar helt feil.

 

er vel snakk om mid desember for noen modeller og februar for andre offisielt.

???? Endret av Junik
Lenke til kommentar

Jeg kunne greid med fint med en Lumia 640 - størrelse og byggekvaltiet er fin, problemet er bare at jeg måtte forsake en del.

 

- Ingen Sonos-app som er god (Phonos er ikke i nærheten)

- Slutt på å steame TV-serier med Chromecast fra Netflix/Sumo/HBO

- Bank-appen til min bank mangler en del muligheter, for eksempel å betale efaktura direkte m.m.

- Vanlige apper som Messenger, Instagram Beta og Facebook er også begrensede og oppleves noe utdaterte hvis man har vært på iOS i det siste.

 

Føler også WP har litt for mye som er konstant i Beta. (Hello, Cortana, Instagram +++)

1. Ja, "the app gap" er fortsatt en realitet. Jeg glder meg til merket med "Windows Store" blir like vanlig som "Google Play" og "App Store".

 

2. Jeg bruker Miracast de få gangene behovet er der. Speiler riktignok hele skjermen, men det fungerer. (Og er noe av det som gjør det mulig å bruke Continuum trådløst). Men vanligvis

 

3. Det er litt snodig at banken din kan ha oversett en såpass vesentlig detalj. Kanskje de har en fungerende mobilversjon av nettbanken?

 

4. Ja. Sukk. Igjen "the app gap". Men Facebook-apper burde bli bedre om ikke lenge siden Facebook selv tar ansvar.

 

 

 

 

 

Så det du sier er at du tror at de som har brukt Windows Insider, kan nå laste ned den offisielle versjonen

siste versjon på insider er faktisk den versjonen som kommer ut på de nye w10 mobilene hvis jeg ikke tar helt feil.

 

er vel snakk om mid desember for noen modeller og februar for andre offisielt.

????

 

Det han prøver å si er at 10586.11 som du får via Insider, er sannsynligvis RTM-utgaven. Det er strengt tatt ikke umulig at det kan komme en til, men om det er sannsynlig er en annen sak.

Lenke til kommentar

da har jeg fått lekt litt med den nye 950 telefonen.

 

1. den ser faktisk relativt bra ut i reallife

2. herregud så mye raskere den er enn 830 med W10M

3. Windows Hello er genialt

 

Det var brodern sin tlf - fikk ikke testet continuum.. Gleder meg til min XL kommer på mandag!

 

Hvilke windows versjon er det på Lumia 950XL?

Lenke til kommentar

 

da har jeg fått lekt litt med den nye 950 telefonen.

 

1. den ser faktisk relativt bra ut i reallife

2. herregud så mye raskere den er enn 830 med W10M

3. Windows Hello er genialt

 

Det var brodern sin tlf - fikk ikke testet continuum.. Gleder meg til min XL kommer på mandag!

 

Hvilke windows versjon er det på Lumia 950XL?

 

har som sagt ikke fått XL enda. kan sjekke på broderns 950 (Vanilla) etterpå.. Tipper 10586?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...