Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ray001, den 18 Des 2015 - 09:50, sa:

Hvilke versjon har folket nå på mobilen? Siste skal være 10586.36. Jeg har bare 10586.29 Bruker fast ring i Windows Insider.

 

Jeg har også WinSider Fast Ring - fikk varsel om oppdatering over natten, innstallerte og har nå 10586.36 kjørende på både NL930 og L950XL (samt min datters NL735)

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å kjøre en manuel backup med 950XL og 10586.36?

Backup prosessen starter, men det ser ut som om den kræsjer umiddelbart og du ender opp med en backup på 0 bytes!

(Backup på L920 med 10586.36 funker)

 

Jeg har også begynt å få random reboots ... hadde ikke problemer med det før ...

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å kjøre en manuel backup med 950XL og 10586.36?

Backup prosessen starter, men det ser ut som om den kræsjer umiddelbart og du ender opp med en backup på 0 bytes!

(Backup på L920 med 10586.36 funker)

 

Jeg har også begynt å få random reboots ... hadde ikke problemer med det før ...

Hei

Ingen problemer med backup her. Testet idag tidlig på min L950XL med samme OS build som deg. Telefonen hadde tatt auto-backup over natten, men testet med manuell og det gikk fint.

Forøvrig har jeg hatt 1 random reboot på de 2 ukene jeg har hatt telefonen - ikke etter at jeg fikk 10586.36 - det er vel normalt for et litt for ferskt OS...

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen av dere som har brukt norsk-tipping.no med BuyPass på win 10 mobil?

 

Jeg har brukt n-t med BuyPass i flere år uten problemer på 920 og 830 men nå på min 950XL har jeg ikke fått det til å funke :-(

 

Har fått lagt inn BuyPass og den ser ut til å virke men når jeg skal "sendes" videre til Min Side på n-t

så får jeg opp bare en scriptcode som viser en masse uforståelig koder..

Har prøvd browser både i skrivebordsversjon og mobilversjon.

 

Hvis jeg bruker innloggingsalternativet med persnr. og sms-kode går det greit å logge inn.

Men kommer altså ikke inn med BuyPass.

 

Noen her med erfaring?

 

Jeg snakket med Buypass support igår - deres siste / oppdaterte app er til godkjenning hos MSFT nå - så den kommer sikkert snart. Buypass er klar over problemene med WP10 siste versjoner.

Jeg har hatt samme symptomer som det du skrev.

Lenke til kommentar
De fleste har sikkert fått denne nyheten med seg men uansett greit å være litt ekstra klar over det fremover.

 


 


 


 

Den første linken (spekulasjoner i etterkant) kan nok tas med en klype salt. Men den belyser en viktig sak som folk bør være oppmerksomme på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hva skjer med alt innholdet på telefonen min når/hvis jeg innstallerer win 10 mobile gjennom insider?

 

Alt bør taes en backup av alt. Det går klart frem av advarslene før du blir med i Insider at dette er eksperimentelt og man bør være stødig med bruk av telefonen på et teknisk nivå, før man prøver Windows 10. Dessuten bør det ikke gjøres på den telefonen du bruker til daglig.

 

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview-faq-right-for-me-phone?ocid=tp2_site_faq_down

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

1. Bugs med skrive i forum. Når jeg skal trykke på enter / neste linje knappen så hopper jeg opp til begynnelsen. Trykker jeg på enter / ny linje då hopper jeg til topps igjen.

Er det noe fiks på det?

 

Meste parten av de gangene jeg ønsker å kopiere en link inn i et forum, så greier jeg ikke å kopiere inn linken.

Er det noe fiks på dette?

 

Har Lumia 950XL med siste oppdateringer.

Lenke til kommentar

1. Bugs med skrive i forum. Når jeg skal trykke på enter / neste linje knappen så hopper jeg opp til begynnelsen. Trykker jeg på enter / ny linje då hopper jeg til topps igjen.

Er det noe fiks på det?

 

Meste parten av de gangene jeg ønsker å kopiere en link inn i et forum, så greier jeg ikke å kopiere inn linken.

Er det noe fiks på dette?

 

Har Lumia 950XL med siste oppdateringer.

Hmm, enter / ny linje funker her ... (jeg har engelsk språkoppsett, men norsk tastatur. 950XL)

Kopiere link funker også. Trykk og hold i tekstfeltet. Da får du fram en pop-up med Select all og Paste

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Samme her, med engelsk oppsett og norsk tastatur.

Kopiere linker får jeg ikke til, men gjør som du skriver.

 

Her på dette forumet fungere enter tasten for neste linje, men ikke på f.eks www.byggebolig.no

 

Kan det ha noe med at www. forumet ikke støtter Windows mobile oppsett?

Du har helt rett. byggebolig-forumet funker slik du sier. Og hvis du prøver å lime inn en link, så får du ingenting

 

... funker fint i Android ...

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Lurer på noe... siden W10 skal kunne brukes på alle plattformer hvor langt er vi fra at en Windoiws telefon er en PC som vi kjenner den?

 

Hvis jeg kunne koble en vanlig ekstern PC-skjerm og PC-tastatur til en Windows mobil og få full Office pakke (PC-versjon, hvis det er forskjell da) så vil jeg så klart vurdere en window telefon.

Lenke til kommentar

Lurer på noe... siden W10 skal kunne brukes på alle plattformer hvor langt er vi fra at en Windoiws telefon er en PC som vi kjenner den?

 

Hvis jeg kunne koble en vanlig ekstern PC-skjerm og PC-tastatur til en Windows mobil og få full Office pakke (PC-versjon, hvis det er forskjell da) så vil jeg så klart vurdere en window telefon.

Microsoft Continuum: Slik er det å bruke mobilen som PC

Lenke til kommentar

 

Lurer på noe... siden W10 skal kunne brukes på alle plattformer hvor langt er vi fra at en Windoiws telefon er en PC som vi kjenner den?

 

Hvis jeg kunne koble en vanlig ekstern PC-skjerm og PC-tastatur til en Windows mobil og få full Office pakke (PC-versjon, hvis det er forskjell da) så vil jeg så klart vurdere en window telefon.

Microsoft Continuum: Slik er det å bruke mobilen som PC

 

 

Takker for svar... med andre ord må man nok enda vente noen generasjoner før man får full PC-funksjonalitet i en mobil.

 

Med det mener jeg helt ok nettsurfing, officepakke og lett bilderedigering uten store forsinkelser.

Lenke til kommentar

Hmm, Bluetooth i bilen er helt forferdelig - selv etter siste firmware oppdatering. Kjempeproblemer med paring, får kun forbindelse en av fem ganger, mister forbindelsen hele tida - også under telefonsamtale. Musikk har jeg ikke engang turt å prøve ... 
WP8.1. fungerte perfekt i samme bil!

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...