Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Avensis 2008, vurderer å bytte radio


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Samboeren har en Toyota Avensis 2008 mod.

Har vel hatt et par tråder om denne før også.. men ikke ang radio delen :p hehe.

 

 

Det som er nå.. Er at jeg vurderer å kjøpe en bedre spiller til hu, men usikker på hva som trengs av adaptere osv..

Har tidligere sett på litt sånt.. og da fant jeg ut at bare stalk adapter kostet nærmere 1000kr (boksen som trengs for rattkontroll).

 

Mens jeg nå har funnet et kit med faceplate (eller hva det het), kabler og stalk adapter til litt over 500kr (kommer vel på rundt 1000kr inkludert frakt og moms).

 

Men det jeg lurer på er, er det riktig kit? Og er det noe mer som trengs??

 

Er som sagt til en Avensis 2008 mod (mens dette går frem til 2007, men vil tro det er ganske likt uansett)..

Spilleren som sitter der er en Toyoyta B9010, dobbel din, med navi.

 

Kit'et jeg fant er dette: http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-Avensis-T25-2003-2007-Car-CD-Stereo-Fitting-Kit-Fascia-Steering-Control-/251102022333?pt=UK_In_Car_Technology&hash=item3a76d8cabd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sååå viktig med rattkontrollen? Dersom spilleren er greit plassert, er det ikke noe særlig savn å være uten, og bruke 1000-lappen (eller hva det nå måtte koste) på noe morsommere. Byttet spiller i min gamle Astra, og her kostet adapter for rattkontrollen over 1000 kroner, så jeg monterte spilleren uten.

Lenke til kommentar

Er det sååå viktig med rattkontrollen? Dersom spilleren er greit plassert, er det ikke noe særlig savn å være uten, og bruke 1000-lappen (eller hva det nå måtte koste) på noe morsommere. Byttet spiller i min gamle Astra, og her kostet adapter for rattkontrollen over 1000 kroner, så jeg monterte spilleren uten.

Det var det samme i min bil, men der hadde jeg ikke lagt meg til vanen å bruke den :p

Så jeg har en Pioneer DEH-X8500 DAB.

Det er kun 2 minus ved at jeg byttet.. Og det var ikke noe rattfjernkontroll, og et tomt felt ved klokka, da dette var kombinert klokke og display til radioen.

Ved å montere en Stalk adapter, så ville jeg fått fjernkontroll, samt at det ville vært en pioneer logo i displayet.

Men ikke noe av dette er noe jeg har bruk for :p

 

Heldigvis i min bil, så var det standard DIN høyde, samt ISO kabler.

Eneste jeg trengte utenom, var ei tynn pynteramme for å dekke en sprekk rundt spilleren :p (nei, det holdt ikke med den som følger med spilleren :p )

 

 

Men over til hennes bil igjen.. Hu ville helst beholde rattkontrollen, da hu bruker den ganske mye.

Så det må bli et sånt sett isåfall..

Har prøvd å finne noe til 2008, men finner liksom ikke noe..

Og ut fra bilder, så ser den ut til å passe, samme med kabler.. men er usikker på hva dem andre tilkoblingene bakpå original spilleren er til (har ikke hatt den ut, men har funnet bilder på nett), har vurdert å ta den ut, og løsne en og en kabel for å finne ut hva dem er til.

 

Og den facia'en som er i kit'et, er ikke lik spilleren i hennes bil, men tar man en titt på resten av plasten rundt spilleren, så ser det likt ut.

 

Spilleren, samt dekslet rundt den, ser sånn ut:

604rn.jpg

 

Og baksida skal se sånn ut (hentet fra en lik spiller på ebay, og vil da tippe man bruker dem 3 hvite tilkoblingene bak der):

post-21188-0-90943000-1419464254_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vært i kontakt med selgeren også, og dem mente det var riktig, enda det ikke stemte helt med årsmodellen.

 

Men sett kabler og adaptere til nyere årsmodeller, og dem ligna ikke like mye.

 

Men dette prosjektet blir nok satt litt på vent.. kommet litt mer utgifter enn forventet, også er jeg bare ekstrahjelp på jobben (jobber stort sett 100%, men blitt noen ufrivillige fridager i forbindelse med jul og nyttår).

 

+ eneste spilleren jeg vet om som har både DAB og bluetooh av kjente meker, er den samme som jeg har selv.. og da kommer det på rundt 3000kr til sammen..

Vurdert å droppe DAB til fordel for en billigere spiller.. men litt usikker..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har vært i kontakt med selgeren også, og dem mente det var riktig, enda det ikke stemte helt med årsmodellen.

 

Men sett kabler og adaptere til nyere årsmodeller, og dem ligna ikke like mye.

 

Men dette prosjektet blir nok satt litt på vent.. kommet litt mer utgifter enn forventet, også er jeg bare ekstrahjelp på jobben (jobber stort sett 100%, men blitt noen ufrivillige fridager i forbindelse med jul og nyttår).

 

+ eneste spilleren jeg vet om som har både DAB og bluetooh av kjente meker, er den samme som jeg har selv.. og da kommer det på rundt 3000kr til sammen..

Vurdert å droppe DAB til fordel for en billigere spiller.. men litt usikker..

 

Fikk du fikset deg dab radio til slutt eller er det fortsatt på vent? Vurderer å gjøre det samme og sitter med de samme spørsmålene selv.

 

EDIT: Kan legge til at jeg også vil finne meg en bedre spiller med utganger til usb, blåtann etc og ikke gun en splitter.

Endret av Rullingsen
Lenke til kommentar

Nei, skjedd lite der gitt.. Men får se utover året, evt begynnelsen av neste.
Er samboerens bil, og hu vil bruke minst mulig på radio :p
Så jeg må hjelpe til der, men gått arbeidsledig over lengre tid, så jeg har liksom ikke noe til overs om dagen.

Skal prøve å huske å oppdatere tråden, om det skulle skje noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...