Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ca pris på mc lappen?


Rubenevo

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har kjørt sykkel i snart 30 år, så det har blitt noen mil.

Så snart jeg setter meg på sykkelen, blir bilister min dødsfiende. Tror den innstillingen har berget meg noen ganger. Og jeg har aldri kollidert, selv om det har vært tett før. Berget av innstilling, vil jeg påstå. Det som er største årsaken til ulykker er vel at bilføreren rett og slett ikke ser sykkelen. Så nå er det pes om å kjøre med refleksvest, noe som jeg tror ikke vil være til noe hjelp. Snarere tvert imot. De overlater jeg til "baggerne" å kjøre rundt med. Som om de er vanskelige å få øye på

Det som må til for å få ned ulykkene er mer fokus på sykler i undervisningen. Helt enig med deg.

Også bør du og få den innstillingen. Bilistenes oppgave på jord er å kjøre deg ned! Sky dem som pesten. Det kan berge livet ditt!!

Og vær ekstra oppmerksom på eldre menn i nye dyre biler, spesielt når du og kjører bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det vel seg også slik at det er vanskeligere å forutse hastigheten på mindre objekter enn store, så selv om bilisten faktisk ser motorsykkelen så kan han/hun finne på og kjøre allikevel. Jeg er joi bilist selv også og har hatt lappen på bil i over 20 år. Jeg kan ikke huske ETT eneste tillfelle hvor jeg har vert i nærheten av å kjøre ned en motorsyklist. Dog har jeg ved flere annledninger missoppfattet farten til motorsyklister grunnet at målet er mindre.

 

Jeg har aldri hatt problemer med å se hva som foregår rundt meg og de gangene jeg har hatt en motorsykkel i blindsonen så har han/hun rukket å kjøre forbi meg før jeg har rukket så veldig mye.

 

Dog har jeg bevitnet ett par styggere motorsykkelulykker og jeg hadde også en kompis som omkom på motorsykkel. Sistnevnte så jeg ikke live (heldigvis) men de to førstnevnte skyldtes ene og alene idiotkjøring av motorsyklisten ved at han/hun kjørte sikksakk mellom biler i relativt høy fart i mye trafikk.

 

Som bilist så er det ikke "normalt" at det plutselig dukker opp en motorsykkel i 60-80km/t på ett sted hvor det ikke er plass til en bil. Når man som bilist ligger i 20-30km/t i kø og når det kommer en motorsyklist og snirkler seg mellom bilene i langt høyere fart så mener jeg man også bør tenke ett par ganger som motorsyklist.

 

Har som sagt sett dette to ganger og begge gangene har motorsyklisten kjørt i siden på en bil som skulle bytte felt. Det vil si, den ene gangen så kjørte motorsyklisten rett i siden på en bil som byttet felt, og den andre gange svingte motorsyklisten unna en bil som skulle til å bytte felt og kjørte inn i hengeren på et vogntog da han skulle svinge unna det han trodde kom til å bli et sammenstøt.

 

Hadde han kjørt litt penere så hadde ikke disse ulykkene skjedd og han hadde fortsatt passert køen, bare litt sagtere.

 

Når det er sagt, så har jeg som motorsyklist erfart så langt at problemet er at bilistene missoppfatter hastigheten du har mot kryss etc. Det skjer nesten daglig at bilister kjører rett ut i veien når jeg kommer slik at jeg må bremse ganske hardt. Det er nettopp det jeg frykter mest av alt.

 

Bortsett fra slike situasjoner så synes jeg det går ganske greit. Man må så klart være mer våken som motorsyklist og sån må det bare være. Vi er mindre, forflytter oss raskere og er dermed mer uforutsigbare for bilister.

 

For hva irriterer deg mest. En innpåsliten flue, eller en innpåsliten katt?

 

Så jeg har nok en litt mer jordnær holdning til bilister tror jeg. Vi er stort sett enige, men du er nok hakket mer fiendtlig enn det jeg er med tanke på bilister :)

 

Men hvis du mener de tredder DEG, så kjør på. Det viktigste er at man gjør noe man selv mener er riktig for at vi skal beholde livet. Noen kjører med Gul vest, mens andre gjør andre ting. Det får være opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar

Ser flere plasser her at det er nevnt opp mot 40k for lappen, men må si jeg har vanskelig for å tro det. Har 3 kamerater som tok lappen i sommer, ingen av dem var over 26k, og han ene holdt seg faktisk under 20k... Skal dog nevnes at alle 3 tok oppkjøring/teori på første forsøk.

 

Begynner på lappen selv nå i år. Om det koster 40k må jeg nok dyppe i feriepengene for å få råd :p

Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt tidligere så mener jeg man nærmest må være helt uttafor hvis man må ut med hele 40.000,- for MC lappen. Har man 30.000,- så bør man være ganske sikker på at man har mer enn nok.

 

Husker ikke helt hva jeg skrev at jeg betalte tidligere i tråden, men jeg tror jeg betalte 28.000,- totalt for min lapp, men da hadde jeg 4stk. kjøretimer mer enn jeg egentlig trengte. Disse tok jeg frivillig som oppvarming da jeg måtte avbryte midt i kurset da jeg ikke rakk mer før vinteren.

 

Så rundt 24.000,- hadde jeg måtte betalt for lappen uten disse fire timene. Da er ALT tatt med.

Lenke til kommentar

Du kan strengt tatt ikke vite at du ikke trengte disse ekstra timene.

Jeg hadde nok klart det helt fint uten disse fire timene også. Jeg tok dem for å få en oppvarming, samt at det jo er morsomt å kjøre litt :)

 

Man trenger jo ikke være noen rakettforsker for å klare mc lappen uten ekstratimer. Men det krever som sagt at man er våken og følger med i timene :)

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Det mest nervepirrende var egentlig balansetesten/krypkjøringstesten i kjøregården. Det er liksom den alle frykter. Men denne klarte jeg faktisk helt feilfritt.

 

Det å ta MC lappen er ikke vanskelig nei, men det krever som sagt at man følger med og tar til seg informasjonen samt setter det ut i handling.

 

Det skal sies at det er veldig viktig at man ikke velger en stor sykkel til denne krypkjøringstesten. En jeg vet om kjørte en Honda Shadow og denne er jo nærmest umulig å styre gjennom kjeglene med.

 

Selv så kjørte jeg en Honda CB500. Liten å lett sykkel som var lett å manøvrere.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Problemet mitt med kjøregården var at jeg til å begynne med så på det som et slags sirkusnummer, og trodde jeg skulle holde sneglefart. Når man innser at "gangfart" faktisk er mer enn fort nok til å holde balansen oppe, går det greit. Gå gjerne gjennom løypa til fots først.

Jeg gikk gjennom denne kjøregården med kjørelærer flere ganger da jeg ville være 100% sikker på hva sensor krevde av meg på oppkjøring. Jeg valgte å legge liste litt høyt, og siden jeg hadde en såpass lett sykkel så valgte jeg heller å kjøre litt for sagte enn litt for fort. Rett og slett for å imponere sensor litt.

 

Nå vet jeg ikke om sensor faktisk ble imponert i ordets rette forstand, men hun skrev at det var "bra gjennomført og uten feil". Det holder for meg :)

Lenke til kommentar

Så fort jeg fikk pratet litt med kjørelæreren i forkant av øvelsene når jeg startet så skjønte jeg at det ikke var noe å frykte i det heletatt. Om det veltes et par kjegler hadde ikke det noe å si på oppkjøringen i det hele tatt og det er vel her de fleste har fått for seg at er stryk. Fokuset på den øvelsen var jo bare å vise at du skjønte hva som skulle til for å krypkjøre.

Kjørte selv en kawa z700 og hadde en uvane for å dulte borti en kjegle med fothvileren, men på selve dagen så gjorde jeg ikke det.

 

Det ekleste derimot var første gangen jeg skulle ta bråbrems i sving. Heldigvis var det jo bare å ta det forsiktig et par ganger og få feelingen på det hele.

Lenke til kommentar

Nå har det vel seg også slik at det er vanskeligere å forutse hastigheten på mindre objekter enn store, så selv om bilisten faktisk ser motorsykkelen så kan han/hun finne på og kjøre allikevel. Jeg er joi bilist selv også og har hatt lappen på bil i over 20 år. Jeg kan ikke huske ETT eneste tillfelle hvor jeg har vert i nærheten av å kjøre ned en motorsyklist. Dog har jeg ved flere annledninger missoppfattet farten til motorsyklister grunnet at målet er mindre.

 

Jeg har aldri hatt problemer med å se hva som foregår rundt meg og de gangene jeg har hatt en motorsykkel i blindsonen så har han/hun rukket å kjøre forbi meg før jeg har rukket så veldig mye.

 

Dog har jeg bevitnet ett par styggere motorsykkelulykker og jeg hadde også en kompis som omkom på motorsykkel. Sistnevnte så jeg ikke live (heldigvis) men de to førstnevnte skyldtes ene og alene idiotkjøring av motorsyklisten ved at han/hun kjørte sikksakk mellom biler i relativt høy fart i mye trafikk.

 

Som bilist så er det ikke "normalt" at det plutselig dukker opp en motorsykkel i 60-80km/t på ett sted hvor det ikke er plass til en bil. Når man som bilist ligger i 20-30km/t i kø og når det kommer en motorsyklist og snirkler seg mellom bilene i langt høyere fart så mener jeg man også bør tenke ett par ganger som motorsyklist.

 

Har som sagt sett dette to ganger og begge gangene har motorsyklisten kjørt i siden på en bil som skulle bytte felt. Det vil si, den ene gangen så kjørte motorsyklisten rett i siden på en bil som byttet felt, og den andre gange svingte motorsyklisten unna en bil som skulle til å bytte felt og kjørte inn i hengeren på et vogntog da han skulle svinge unna det han trodde kom til å bli et sammenstøt.

 

Hadde han kjørt litt penere så hadde ikke disse ulykkene skjedd og han hadde fortsatt passert køen, bare litt sagtere.

 

Når det er sagt, så har jeg som motorsyklist erfart så langt at problemet er at bilistene missoppfatter hastigheten du har mot kryss etc. Det skjer nesten daglig at bilister kjører rett ut i veien når jeg kommer slik at jeg må bremse ganske hardt. Det er nettopp det jeg frykter mest av alt.

 

Bortsett fra slike situasjoner så synes jeg det går ganske greit. Man må så klart være mer våken som motorsyklist og sån må det bare være. Vi er mindre, forflytter oss raskere og er dermed mer uforutsigbare for bilister.

 

For hva irriterer deg mest. En innpåsliten flue, eller en innpåsliten katt?

 

Så jeg har nok en litt mer jordnær holdning til bilister tror jeg. Vi er stort sett enige, men du er nok hakket mer fiendtlig enn det jeg er med tanke på bilister :)

 

Men hvis du mener de tredder DEG, så kjør på. Det viktigste er at man gjør noe man selv mener er riktig for at vi skal beholde livet. Noen kjører med Gul vest, mens andre gjør andre ting. Det får være opp til hver enkelt.

Du har så rett i det du skriver. Det er mange sykkelkjørere som har seg selv å takke for det går galt.

Min største frykt som bilist er å kjøre på en med motorsykkel. Har heldigvis ikke vært i nærheten jeg heller. Bruker å vente til de har passert hvis det kommer noen når jeg skal svinge ut i veien. Også er det motorsykler jeg ser etter, og ikke biler...

Det som sitter i mest, er vel den gangen jeg sto i et kryss å ventet på en lastebil skulle passere. Hadde en plan om å være snar å kjøre når den passerte, for så å kjøre forbi den med det samme, før en venstresving. Sto med passe turtall og slura på clutchen og bare venta på den skulle passere. Sto på hugget, og med det samme bakhjula på bilen passerte, så var det full gass. Heldigvis så sto jeg etpar meter fra vikelinja, for så snart bilen hadde passert, så kom hengeren... Men jeg lærte av det og...

Jeg vil ikke si jeg er fiendtlig innstilt til bilister. Jeg har full respekt for de, og de har like mye rett til å være ute som jeg har. Men jeg stoler ikke på de for 5 øre. Til det har jeg sett og hørt for mye. Som en kjørelærer så elegant sa det. "Den dagen du stoler på en bilist, blir din siste."

Men man lærer seg triksa etter hvert. Som å alltid kunne se øya på bilisten i enten sidespeil eller bakspeil på bilen man ligger bak. Da er man sikker på man ikke er i ei dødsone. Men handler som om bilisten ikke aner jeg er der.

Husker en tidlig morgen jeg skulle på jobb og nådde igjen en kollega (i bil). Han satt og halvsov med nedsveiva vindu og fikk ikke med seg at jeg kom opp bak han. Sneik meg opp på sida av han og gira ned i 3. og stram wire. En Harley med supertrapanlegg på 6000 rpm kan virkelig få opp øya på folk. :eek: Jeg så ikke han blunke før langt utpå ettermiddagen :omg:

Og det med katten og flua. Lapper du til flua med en avis er du kvitt problemet. Lapper du til katten så har du bare et enda større problem.. :p

Lenke til kommentar

 

Nå har det vel seg også slik at det er vanskeligere å forutse hastigheten på mindre objekter enn store, så selv om bilisten faktisk ser motorsykkelen så kan han/hun finne på og kjøre allikevel. Jeg er joi bilist selv også og har hatt lappen på bil i over 20 år. Jeg kan ikke huske ETT eneste tillfelle hvor jeg har vert i nærheten av å kjøre ned en motorsyklist. Dog har jeg ved flere annledninger missoppfattet farten til motorsyklister grunnet at målet er mindre.

 

Jeg har aldri hatt problemer med å se hva som foregår rundt meg og de gangene jeg har hatt en motorsykkel i blindsonen så har han/hun rukket å kjøre forbi meg før jeg har rukket så veldig mye.

 

Dog har jeg bevitnet ett par styggere motorsykkelulykker og jeg hadde også en kompis som omkom på motorsykkel. Sistnevnte så jeg ikke live (heldigvis) men de to førstnevnte skyldtes ene og alene idiotkjøring av motorsyklisten ved at han/hun kjørte sikksakk mellom biler i relativt høy fart i mye trafikk.

 

Som bilist så er det ikke "normalt" at det plutselig dukker opp en motorsykkel i 60-80km/t på ett sted hvor det ikke er plass til en bil. Når man som bilist ligger i 20-30km/t i kø og når det kommer en motorsyklist og snirkler seg mellom bilene i langt høyere fart så mener jeg man også bør tenke ett par ganger som motorsyklist.

 

Har som sagt sett dette to ganger og begge gangene har motorsyklisten kjørt i siden på en bil som skulle bytte felt. Det vil si, den ene gangen så kjørte motorsyklisten rett i siden på en bil som byttet felt, og den andre gange svingte motorsyklisten unna en bil som skulle til å bytte felt og kjørte inn i hengeren på et vogntog da han skulle svinge unna det han trodde kom til å bli et sammenstøt.

 

Hadde han kjørt litt penere så hadde ikke disse ulykkene skjedd og han hadde fortsatt passert køen, bare litt sagtere.

 

Når det er sagt, så har jeg som motorsyklist erfart så langt at problemet er at bilistene missoppfatter hastigheten du har mot kryss etc. Det skjer nesten daglig at bilister kjører rett ut i veien når jeg kommer slik at jeg må bremse ganske hardt. Det er nettopp det jeg frykter mest av alt.

 

Bortsett fra slike situasjoner så synes jeg det går ganske greit. Man må så klart være mer våken som motorsyklist og sån må det bare være. Vi er mindre, forflytter oss raskere og er dermed mer uforutsigbare for bilister.

 

For hva irriterer deg mest. En innpåsliten flue, eller en innpåsliten katt?

 

Så jeg har nok en litt mer jordnær holdning til bilister tror jeg. Vi er stort sett enige, men du er nok hakket mer fiendtlig enn det jeg er med tanke på bilister :)

 

Men hvis du mener de tredder DEG, så kjør på. Det viktigste er at man gjør noe man selv mener er riktig for at vi skal beholde livet. Noen kjører med Gul vest, mens andre gjør andre ting. Det får være opp til hver enkelt.

Du har så rett i det du skriver. Det er mange sykkelkjørere som har seg selv å takke for det går galt.

Min største frykt som bilist er å kjøre på en med motorsykkel. Har heldigvis ikke vært i nærheten jeg heller. Bruker å vente til de har passert hvis det kommer noen når jeg skal svinge ut i veien. Også er det motorsykler jeg ser etter, og ikke biler...

Det som sitter i mest, er vel den gangen jeg sto i et kryss å ventet på en lastebil skulle passere. Hadde en plan om å være snar å kjøre når den passerte, for så å kjøre forbi den med det samme, før en venstresving. Sto med passe turtall og slura på clutchen og bare venta på den skulle passere. Sto på hugget, og med det samme bakhjula på bilen passerte, så var det full gass. Heldigvis så sto jeg etpar meter fra vikelinja, for så snart bilen hadde passert, så kom hengeren... Men jeg lærte av det og...

Jeg vil ikke si jeg er fiendtlig innstilt til bilister. Jeg har full respekt for de, og de har like mye rett til å være ute som jeg har. Men jeg stoler ikke på de for 5 øre. Til det har jeg sett og hørt for mye. Som en kjørelærer så elegant sa det. "Den dagen du stoler på en bilist, blir din siste."

Men man lærer seg triksa etter hvert. Som å alltid kunne se øya på bilisten i enten sidespeil eller bakspeil på bilen man ligger bak. Da er man sikker på man ikke er i ei dødsone. Men handler som om bilisten ikke aner jeg er der.

Husker en tidlig morgen jeg skulle på jobb og nådde igjen en kollega (i bil). Han satt og halvsov med nedsveiva vindu og fikk ikke med seg at jeg kom opp bak han. Sneik meg opp på sida av han og gira ned i 3. og stram wire. En Harley med supertrapanlegg på 6000 rpm kan virkelig få opp øya på folk. :eek: Jeg så ikke han blunke før langt utpå ettermiddagen :omg:

Og det med katten og flua. Lapper du til flua med en avis er du kvitt problemet. Lapper du til katten så har du bare et enda større problem.. :p

 

Vi er nok ganske så enige seru :)

 

Selv om den med katten og flua var en litt billig retorikk, så tror jeg nok en flue hadde klart og gjøre deg mer til vannvidd. Er ikke sikkert du hadde truffet den på første forsøk heller. Men så kom jeg til å tenke på at katten jo har ni liv.... :hmm:

 

Jaja... vi tar en pils på den :rofl:

Lenke til kommentar

 

 

Nå har det vel seg også slik at det er vanskeligere å forutse hastigheten på mindre objekter enn store, så selv om bilisten faktisk ser motorsykkelen så kan han/hun finne på og kjøre allikevel. Jeg er joi bilist selv også og har hatt lappen på bil i over 20 år. Jeg kan ikke huske ETT eneste tillfelle hvor jeg har vert i nærheten av å kjøre ned en motorsyklist. Dog har jeg ved flere annledninger missoppfattet farten til motorsyklister grunnet at målet er mindre.

 

Jeg har aldri hatt problemer med å se hva som foregår rundt meg og de gangene jeg har hatt en motorsykkel i blindsonen så har han/hun rukket å kjøre forbi meg før jeg har rukket så veldig mye.

 

Dog har jeg bevitnet ett par styggere motorsykkelulykker og jeg hadde også en kompis som omkom på motorsykkel. Sistnevnte så jeg ikke live (heldigvis) men de to førstnevnte skyldtes ene og alene idiotkjøring av motorsyklisten ved at han/hun kjørte sikksakk mellom biler i relativt høy fart i mye trafikk.

 

Som bilist så er det ikke "normalt" at det plutselig dukker opp en motorsykkel i 60-80km/t på ett sted hvor det ikke er plass til en bil. Når man som bilist ligger i 20-30km/t i kø og når det kommer en motorsyklist og snirkler seg mellom bilene i langt høyere fart så mener jeg man også bør tenke ett par ganger som motorsyklist.

 

Har som sagt sett dette to ganger og begge gangene har motorsyklisten kjørt i siden på en bil som skulle bytte felt. Det vil si, den ene gangen så kjørte motorsyklisten rett i siden på en bil som byttet felt, og den andre gange svingte motorsyklisten unna en bil som skulle til å bytte felt og kjørte inn i hengeren på et vogntog da han skulle svinge unna det han trodde kom til å bli et sammenstøt.

 

Hadde han kjørt litt penere så hadde ikke disse ulykkene skjedd og han hadde fortsatt passert køen, bare litt sagtere.

 

Når det er sagt, så har jeg som motorsyklist erfart så langt at problemet er at bilistene missoppfatter hastigheten du har mot kryss etc. Det skjer nesten daglig at bilister kjører rett ut i veien når jeg kommer slik at jeg må bremse ganske hardt. Det er nettopp det jeg frykter mest av alt.

 

Bortsett fra slike situasjoner så synes jeg det går ganske greit. Man må så klart være mer våken som motorsyklist og sån må det bare være. Vi er mindre, forflytter oss raskere og er dermed mer uforutsigbare for bilister.

 

For hva irriterer deg mest. En innpåsliten flue, eller en innpåsliten katt?

 

Så jeg har nok en litt mer jordnær holdning til bilister tror jeg. Vi er stort sett enige, men du er nok hakket mer fiendtlig enn det jeg er med tanke på bilister :)

 

Men hvis du mener de tredder DEG, så kjør på. Det viktigste er at man gjør noe man selv mener er riktig for at vi skal beholde livet. Noen kjører med Gul vest, mens andre gjør andre ting. Det får være opp til hver enkelt.

Du har så rett i det du skriver. Det er mange sykkelkjørere som har seg selv å takke for det går galt.

Min største frykt som bilist er å kjøre på en med motorsykkel. Har heldigvis ikke vært i nærheten jeg heller. Bruker å vente til de har passert hvis det kommer noen når jeg skal svinge ut i veien. Også er det motorsykler jeg ser etter, og ikke biler...

Det som sitter i mest, er vel den gangen jeg sto i et kryss å ventet på en lastebil skulle passere. Hadde en plan om å være snar å kjøre når den passerte, for så å kjøre forbi den med det samme, før en venstresving. Sto med passe turtall og slura på clutchen og bare venta på den skulle passere. Sto på hugget, og med det samme bakhjula på bilen passerte, så var det full gass. Heldigvis så sto jeg etpar meter fra vikelinja, for så snart bilen hadde passert, så kom hengeren... Men jeg lærte av det og...

Jeg vil ikke si jeg er fiendtlig innstilt til bilister. Jeg har full respekt for de, og de har like mye rett til å være ute som jeg har. Men jeg stoler ikke på de for 5 øre. Til det har jeg sett og hørt for mye. Som en kjørelærer så elegant sa det. "Den dagen du stoler på en bilist, blir din siste."

Men man lærer seg triksa etter hvert. Som å alltid kunne se øya på bilisten i enten sidespeil eller bakspeil på bilen man ligger bak. Da er man sikker på man ikke er i ei dødsone. Men handler som om bilisten ikke aner jeg er der.

Husker en tidlig morgen jeg skulle på jobb og nådde igjen en kollega (i bil). Han satt og halvsov med nedsveiva vindu og fikk ikke med seg at jeg kom opp bak han. Sneik meg opp på sida av han og gira ned i 3. og stram wire. En Harley med supertrapanlegg på 6000 rpm kan virkelig få opp øya på folk. :eek: Jeg så ikke han blunke før langt utpå ettermiddagen :omg:

Og det med katten og flua. Lapper du til flua med en avis er du kvitt problemet. Lapper du til katten så har du bare et enda større problem.. :p

 

Vi er nok ganske så enige seru :)

 

Selv om den med katten og flua var en litt billig retorikk, så tror jeg nok en flue hadde klart og gjøre deg mer til vannvidd. Er ikke sikkert du hadde truffet den på første forsøk heller. Men så kom jeg til å tenke på at katten jo har ni liv.... :hmm:

 

Jaja... vi tar en pils på den :rofl:

 

Ja, vi er nok det.

Og det er nok verre med ei flue. I vertfall hvis den smyger seg inn i hjelmen og stopper i øret...

DET er til å bli sprø av, det.. :scared:

Så tar vi oss en pils.. :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg fikk besøk av en veps som smøg seg inn mellom hjelmforet og kjakan i sommer og da får man virkelig testet psyken sin og hvor kaldt man klarer og holde hodet med tanke på en kontrollert nødstopp i høy hastighet og tett trafikk rett før Olsofjordtunellen... :confused:

 

Et evt. stikk er jo ganske nedprioritert i utgangspunktet i en slik sammenheng, men når man først har fått besøk av en slik skapning så tenker man litt annerledes, hehe.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

For å oppdatere tråden med et par år;

Min totalpris (inkl. teoribok og gebyrer til baneleie og Statens Vegvesen) etter at jeg bestod oppkjøring i går 02.08.2017:
Kr. 22 382,-. Dette er altså for tung-lappen, klasse A. Jeg har hatt førerkort klasse B i 10 år, samt klasse M i ca 12 år (uten å ha kjørt moped de siste 10 årene).

Opplæringen tok jeg hos Wright og hadde kun to ordinære kjøretimer utover det obligatoriske.

Prisen forutsetter selvfølgelig godkjent teoriprøve og oppkjøring på første forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...