Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komme over at dama hadde sex med en annen like før vi ble sammen


Anbefalte innlegg

Jeg utviklet en del følelser for ei venninne jeg hadde kjent i et halvt år, men hun avviste meg da jeg ville noe mer. Hun reiste hjem på lang ferie, og jeg besøkte henne som venn og turist en langhelg 4 uker senere i en større by jeg ikke hadde vært i tidligere. Da jeg var der viste jeg ikke på noen måte at jeg var interessert i noe mer enn vennskap, prøvde å ha et avslappet forhold til det hele. Da helgen var over hadde hun visst funnet ut at hun ville date meg likevel, og vi har datet og vært sammen siden da (3-ish måneder).

Har sagt at på nåværende tidspunkt vil jeg ha minst mulig informasjon om tidligere partnere, men for noen dager siden hadde vi en samtale om STD-testing og da delte hun uoppfordret altfor mye informasjon. En eller annen gang i tidsrommet fra da hun avviste meg til jeg kom på besøk (hun visste jeg skulle komme, uten at det trenger å spille noen rolle) hadde hun sex med en annen fyr. Dette er noe jeg absolutt ikke ville vite noe om, det er ikke så kult å bli fortalt at hun hadde sex med noen i perioden fra jeg åpner meg opp og forteller at jeg har romantiske følelser som jeg vil utforske sammen med henne til hun sier hun vil date meg. For min del var det jo en del følelser inne i bildet da, så selv om vi ikke var i et forhold på det aktuelle tidspunkt så var jeg følelsesmessig involvert.

Hun forsvarte seg med at det var før vi ble sammen så hun hadde ikke gjort noe galt og det stemmer jo. Jeg sa jeg var enig og at det spiller liten rolle siden vi er sammen nå, jeg visste ikke helt hva jeg skulle si.

Det er sannsynligvis egen usikkerhet (jeg har lite erfaring med det motsatte kjønn og spesielt forhold) som ødelegger for meg i dette tilfellet, det er mitt problem og ikke hennes. Det plager meg en del, men det er ikke noe jeg tenker konstant på. Men hvordan kan jeg takle dette på best mulig måte og unngå at det ødelegger for oss?



Anonymous poster hash: ea7b0...450
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier det selv, det er ditt problem og ikke hennes. Bortsett fra at hun kan spare deg for å komme med info som ikke har noen relevans i forhold til dere to. Å si til deg at hun hadde sex med en annen er jo meningsløst, om hun ikke hadde en agenda om å gjøre deg sjalu eller noe. Sannsynligvis var hun bare tankeløs.

Det er dessverre ingen god måte å kvitte seg med tanken før du bare bestemmer deg for å drite i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo velge å se på det slik: Kanskje det var det som måtte til for at hun skulle forstå at det var deg hun ville ha? :)

Kanskje TS er backup planen/puta å falle tilbake på for jenta når hun ble avvist? :) Går ikke an å se på det sånn.

 

Get over it, er ikke noen big deal. Det som har skjedd har skjedd, er ikke så mye å gjøre med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du kan jo velge å se på det slik: Kanskje det var det som måtte til for at hun skulle forstå at det var deg hun ville ha? :)

Kanskje TS er backup planen/puta å falle tilbake på for jenta når hun ble avvist? :) Går ikke an å se på det sånn.

 

Get over it, er ikke noen big deal. Det som har skjedd har skjedd, er ikke så mye å gjøre med det.

 

 

 

du var andrevalget

 

Dette hjelper nok TS veldig mye..

Lenke til kommentar

 

 

Du kan jo velge å se på det slik: Kanskje det var det som måtte til for at hun skulle forstå at det var deg hun ville ha? :)

Kanskje TS er backup planen/puta å falle tilbake på for jenta når hun ble avvist? :) Går ikke an å se på det sånn.

 

Get over it, er ikke noen big deal. Det som har skjedd har skjedd, er ikke så mye å gjøre med det.

 

 

 

du var andrevalget

 

Dette hjelper nok TS veldig mye..

 

 

Sannheten er ikke alltid så hyggelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper nok hun som TS hadde følelser for følte seg rett og slett singel. Ingen forpliktelser ovenfor noen og om jeg ikke misforsto så hadde hun heller ingen forpliktelser ovenfor ham i det akutelle tidsrommet.

Moralsk sett er det en annen sak - men TS spurte jo heller ikke om hvorfor vi tror hun lå med en annen.

 

 

Jeg ville ha gitt en lang blanke beng i saken - men jeg er litt kynisk av meg til tider.

Blir det samme som om du skulle ha vært på date helga før du reiste til hun. Skulle hun reagert på det ?

 

Moralsk sett er den i gråsonen men men.

Lenke til kommentar

Er det egentlig i gråsonen? Jeg vet noen ser ned på det, men generelt sett er det ganske vanlig at man styrer på med flere samtidig. Avhengig av alder og miljø er det også ofte sosialt akseptert enn så lenge formålet faktisk er å finne en partner.

 

Jeg er ikke uenig i at "andrevalg" er en mulighet, men jeg er uenig i at det automatisk skal være slik. Det står ingenting mer enn at hun hadde sex med en annen fyr. Så Darkness| sin teori er like sansynlig som Henrik2ks, eller en tredje teori om at det ikke var noe som helst annet enn nettop å fylle et behov for sex.

Lenke til kommentar

Ja, Både Darkness| og Henrik2k har like gode poeng - eneste situasjonen hvor dette kan være i en moralsk gråsone er følgende:

 

TS har romantiske følelser for Damen og proklamerer dette i forkant av hennes ferie. Da vet hun at TS har følelser for henne, og at han kommer på besøk til henne for å være med henne i noen dager. Med denne kunnskapen i bakhånd så går alikevel Damen ut og finner seg en ONS noen dager før TS kommer ned.

TS kommer ned og Damen skjønner da at TS ikke er en så aller værst fyr og de starter å holder på.

 

Kan vel kanskje sees som litt "umoralsk" når Damen vet at TS har slike følelser for henne og kommer ned til henne for hennes skyld. Eller jeg vet ikke. Er ihvertfall den tanken som slo meg.

 

Men igjen - hverken TS eller Damen hadde noen forpliktelser ovenfor hverandre i forkant av ferien, under ferien.

 

Snorkling Platyplous har et godt poeng da -
Men det jeg reagerer mest på her er det faktum at hun "bestemte seg for" å date deg allikevel. For meg høres det bare ut som at hun holdt deg på gress til det var over mellom hun og han hun hadde sex med

 

Blir jo nesten litt sånn jeg-vil-slå-meg-løs-å-leve-singel-livet-og-så-finne-meg-en-å-slå-meg-til-ro-med.

 

Men ikke misforstå meg - jeg sier ikke at Damen er helt på jordet - det var ikke noe tillitsbrudd/feil/utroskap hun gjorde. Så hos meg ligger det rett og slett å henger på at siden de ikke hadde noen forpliktelser ovenfor hverandre i forkant av ferien, men fikk det etter den helga når de startet å date eller ble sammen, så kan de ikke reagere på hva de gjør i "singeltiden" i mine øyne.

 

Er man singel så er man singel. Om noen velger å reagere på hva man gjør da så får folk velge å gjøre det.

Lenke til kommentar

Uansett blir det jo bare synsing i forhold til hva hun har tenkt/gjort, og jeg tolket ikke tidsaspektet i innlegget til TS som at hun hadde ligget med en fyr noen dager i forkant, men en eller annen gang i perioden på 4 uker før han kom dit. Men, ingen ting av dette bidrar egentlig noe særlig til TS sitt spørsmål: Hvordan takle dette?

 

Det faktum at hun faktisk la alle kortene på bordet i forkant av forholdet syns jeg viser en usedavnlig ærlighet som de færreste ville vist. Selv om det kanskje var noe han ikke ville høre, er det likefremt en positiv ting imo, og taler heller mot Darkness| teori enn Snorkeling Platypus sin. Jeg har større tro på det Darkness| sier, og at å opplyse om det var et "symbol" på at hun prøvde noe annet, men fant ut at det var TS hun ville ha.

 

Hvorfor hun gjorde det hun gjorde, eller hva hun har tenkt er det dog ingen av oss som noensinne kommer til å vite :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...