Gå til innhold

DRIVECLUB-kafeen


Selvin

Anbefalte innlegg

Skulle inn i går og laste ned driveclub fra Playstation plus, men kunne ikke finne den "gratis" prøveversjonen, bare oppgraderingen til fult spill for ca 350kr.

 

Har jeg missforstått med at det kom en gratis PP+ versjon? som var begrenset til et fåtall biler og baner?

 

P.g.a serverprobleme til driveclub ble plus versjonen utsatt til det er fikset. Så gratis versjonen kommer omsider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spillet her må være en stor kødd og fornærmelse.

Dem har seriøst ikke lagt til mulighet for å skru av assists, kun manuel og automat giring. Ikke kan du modde biler på noe som helst måter heller, INGENTING. Du har ulike races der du har ulike biler til disposisjon, THATS IT.

 

Det skal mye til for at jeg skriver det her, men det her må være det mest søppel bilspillet jeg har spilt. Greitnok bra grafikk og lyd men det går bare ikke an dette her. Dette føles som ren svindel, takk gud at jeg er + medlem og betalte bare 300kr. Men jeg skal prøve meg på refund likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt noen timer er jeg fornøyd med selve kjøringen. Jeg har aldri vært noen stor tilhenger av realistiske kjørespill, så arcade-feelen passer meg bra. Det grafiske er ikke så veldig imponerende utenfor bilen, men inne i bilden fungerer det veldig bra. Det jeg er mest fornøyd med er alt som har med lys å gjøre. Refleksjoner i ruta gir en utrolig troverdighet, og kjøring i mørket har jeg aldri likt før nå. :)

Lenke til kommentar

 

Skulle inn i går og laste ned driveclub fra Playstation plus, men kunne ikke finne den "gratis" prøveversjonen, bare oppgraderingen til fult spill for ca 350kr.

 

Har jeg missforstått med at det kom en gratis PP+ versjon? som var begrenset til et fåtall biler og baner?

 

P.g.a serverprobleme til driveclub ble plus versjonen utsatt til det er fikset. Så gratis versjonen kommer omsider.

 

 

 

I butikken skal de ha 339 for spillet,altså på Playstationstore, men det står at det er "gratis" for pluss medlemmer.

Hva er greia?

 

You are not able to purchase this product for the following reason(s):

You already own:

-PlayStationPlus

 

Ok, da vet jeg det.

Lenke til kommentar

Det spillet her må være en stor kødd og fornærmelse.

Dem har seriøst ikke lagt til mulighet for å skru av assists, kun manuel og automat giring. Ikke kan du modde biler på noe som helst måter heller, INGENTING. Du har ulike races der du har ulike biler til disposisjon, THATS IT.

 

Det skal mye til for at jeg skriver det her, men det her må være det mest søppel bilspillet jeg har spilt. Greitnok bra grafikk og lyd men det går bare ikke an dette her. Dette føles som ren svindel, takk gud at jeg er + medlem og betalte bare 300kr. Men jeg skal prøve meg på refund likevel.

Refund skal gå bra, er visst server problemer med nba 2k15 også, og der fikk folk refunds leste jeg på reddit. Så det bør gå. Det har jo blitt solgt et spill som ikke funker som det skal.

 

On a side note; glad for at IGN som de eneste gav nba 2k15 lav score pga server problemer. Samme med drive club, det her er møkk rett og slett.

 

Og jeg fatter ikke hvordan to store titler ikke stress tester serverne sine etc før lansering. Driveclub hadde til og med en beta, så fatter ikke hva det holder på med der borte

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Det må være noe totalt galt med gama nivået i Driveclub. Jeg kan ikke forstå noe annet...det skal jo ikke være slik! Se selv...ikke verdens stødigste på Engelsk akkurat :p

 

Crushed black får man også hvis man har videoutgangen på PS4 satt til full og TV/monitor enten ikke støtter full på HDMI porten eller at funksjonen IKKE er aktivert av brukeren på TV/monitors HDMI inngang..

 

Kan det være det som er problemet her? Bare en tanke da det ble anbefalt på destinyforumenen å sette videooutput for PS4 på FULL (uten å spesifisere at man egentlig bør ha tv/monitor som støtter det). Derfor tror jeg mange har gjort nemlig det...

 

 

 

Jan_roed

Lenke til kommentar

Er klar over det. Hadde det vært slik at det var et problem med andre spill så hadde jo det vært noe..men er kun i Driveclub.

 

For moro skyld så gikk jeg inn mens jeg spilte å forandret til både full og limited. Begge var helt like...den står på automatisk som default her. Snodige greier....

 

Hadde en kompis på besøk her idag og han reagerte han også. Det er voldsomt mørkt noen plasser..

Lenke til kommentar

For moro skyld så gikk jeg inn mens jeg spilte å forandret til både full og limited. Begge var helt like...den står på automatisk som default her. Snodige greier....

 

Det skal være synlig forskjell når du forandrer mellom full og limited, men setter du PS4 til full så må du også sørge for at HDMI Black Level på TV'en er riktig satt.

 

Hva det heter på forskjellige TV-merker vet jeg ikke, men på min Samsung så skal HDMI Black Level være satt til Normal hvis man bruker Full RGB på PS4 (crushed blacks hvis man ikke gjør det). Bruker man Limited skal det stå på Low (washed out hvis man ikke gjør det).

 

Selv bruker jeg limited, men det er fordi PS4 min går via en receiver og da måtte jeg eventuelt gått inn å justere HDMI black Level vær gang jeg skifter mellom TV titting og PS4.

 

Bruker man dedikert HDMI inngang på TV'n for PS4 ville jeg gått for Full RGB såfremt TV'n støtter det.

 

Ellers så bør man slå av alt av Dynamic Contrast, Black Tone etc, da det ofte fører til at man mister for mye informasjon i mørke partier.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått spilt noen timer, og jeg vil bare si at jeg koser meg skikkelig med spillet! Nå er ikke jeg en hardcore bilspill-fan, men jeg synes det er morsomt og spille. Omgivelsene rundt spillet er bra, spesielt banene i Norge og India. Liker styringen veldig.

Er litt irriterende med aggressive AI som krasjer inni deg slik at du mister poeng (mange som har diskutert det allerede her), men det har ikke vært et kjempeproblem for meg ennå.

 

Nå gleder jeg meg til MP-serverne blir stabile slik at jeg virkelig kan teste meg. :)

Lenke til kommentar

Er klar over det. Hadde det vært slik at det var et problem med andre spill så hadde jo det vært noe..men er kun i Driveclub.

 

For moro skyld så gikk jeg inn mens jeg spilte å forandret til både full og limited. Begge var helt like...den står på automatisk som default her. Snodige greier....

 

Hadde en kompis på besøk her idag og han reagerte han også. Det er voldsomt mørkt noen plasser..

Du hakke tilfeldigvis Samsung UHD larzen, var jo recall på noen modeller der fordi black level visste feil noen ganger, kuttet rett og slett svart nivået.

 

Sett i den game mode også hvis du ikke har gjort det

Lenke til kommentar

 

For moro skyld så gikk jeg inn mens jeg spilte å forandret til både full og limited. Begge var helt like...den står på automatisk som default her. Snodige greier....

 

Det skal være synlig forskjell når du forandrer mellom full og limited, men setter du PS4 til full så må du også sørge for at HDMI Black Level på TV'en er riktig satt.

 

Hva det heter på forskjellige TV-merker vet jeg ikke, men på min Samsung så skal HDMI Black Level være satt til Normal hvis man bruker Full RGB på PS4 (crushed blacks hvis man ikke gjør det). Bruker man Limited skal det stå på Low (washed out hvis man ikke gjør det).

 

Selv bruker jeg limited, men det er fordi PS4 min går via en receiver og da måtte jeg eventuelt gått inn å justere HDMI black Level vær gang jeg skifter mellom TV titting og PS4.

 

Bruker man dedikert HDMI inngang på TV'n for PS4 ville jeg gått for Full RGB såfremt TV'n støtter det.

 

Ellers så bør man slå av alt av Dynamic Contrast, Black Tone etc, da det ofte fører til at man mister for mye informasjon i mørke partier.

 

 

Sletta det jeg skrev, ville ikke skrive alt det her.

 

Kort fortalt (se nederst på siden)

http://referencehometheater.com/2014/commentary/rgb-full-vs-limited/

 

RGB full har ingen forbedringer, heller ulemper mot limited. Men folk er fast bestemt på at de ser forskjell. Be noen ta en blindtest på deg :p

 

På tver blir rgb 0-255 konvertert riktig over til 16-235. men det betyr at hvis du ser film eller andre ting fra ps4, så blir bilde feil, fordi den kan ikke konverterte fra 16-235 til 0-255. Så da må man bytte frem og tilbake. Veldig få TVer klarer å vise 0-255.

 

På pc skjermer er det annerledes, der blir filmer visst riktig fordi den konverterer 0-255 til 16-235. Linken forklarer det bedre.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Sletta det jeg skrev, ville ikke skrive alt det her.

 

Kort fortalt (se nederst på siden)

http://referencehometheater.com/2014/commentary/rgb-full-vs-limited/

 

RGB full har ingen forbedringer, heller ulemper mot limited. Men folk er fast bestemt på at de ser forskjell. Be noen ta en blindtest på deg :p

 

På tver blir rgb 0-255 konvertert riktig over til 16-235. men det betyr at hvis du ser film eller andre ting fra ps4, så blir bilde feil, fordi den kan ikke konverterte fra 16-235 til 0-255. Så da må man bytte frem og tilbake. Veldig få TVer klarer å vise 0-255.

 

På pc skjermer er det annerledes, der blir filmer visst riktig fordi den konverterer 0-255 til 16-235. Linken forklarer det bedre.

 

Derfor skrev jeg at hvis TV'n støtter Full RGB (0-255), så kan man godt også bruke Full RGB på PS4, så lenge man benytter en egen hdmi inngang for PS4.

(PS! Skal du se BluRay på PS4 så bør du bytte tilbake til limited).

 

Selv bruker jeg limited, men det er så jeg skal slippe å bytte frem å tilbake siden jeg kjører alle signaler (som dermed deler alle innstillnger) gjennom en receiver. I tilleggg ser jeg mye BluRay filmer med min PS4.

 

De fleste nyere TV'er (top modeller) støtter Full RGB. Min samsung 8 serie gjør ihvertfall det.

Lenke til kommentar

Det må være noe totalt galt med gama nivået i Driveclub. Jeg kan ikke forstå noe annet...det skal jo ikke være slik! Se selv...ikke verdens stødigste på Engelsk akkurat :p

 

Tror feilen er lokalt i ditt oppsett hjemme LarZen.

Den videoen du har lagt ut, ser jeg hjemme nå, og jeg ser fint veien, trærne er ikke crushed black som du sier, og jeg har ikke problem med å oppleve det som realistisk lys.

Fungerer også bra når jeg spille hjemme på mitt oppsett.

 

Så som andre er inne på. Tror jeg feilen ligger i ditt oppsett, og et eller annet sted i signalkjeden din blir sort klippet, og alt er mørkere enn "vi andre" ser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...