Gå til innhold

DRIVECLUB-kafeen


Selvin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg koser meg med Driveclub, fete biler, fet grafikk, det flyter bra (ja, jeg synes faktisk at 30FPS er helt flott), kul kjørefølelse, man merker god forskjell på de forskjellige bilene både på lyd, handling, tyngde osv. Synd at onlinedelen er nede, det er en stor ripe i lakken.

Lenke til kommentar

Forventningene mine gikk i dass da jeg leste folks inntrykk, men da jeg endelig har fått testet Driveclub selv så angrer jeg ikke på det kjøpet.

 

Deilig kjørefølese, digge baner og kule kjøreforhold til tider. Cockpit view er fantastisk med refleksjoner i vinduet som gjør at det til tider kan det være utfordrende å se banen når det vanskelige lysforhold. Synes heller ikke AI er så ille som folk skal ha det til, da det er slåssing om posisjonene med knuffing etc som gjør det bare mer utfordrende. At det heller ikke er rewind og kjørestripe er noe jeg også setter stor pris på.

 

Lydbildet er dog litt flatt, og presentasjonen blir kansje for nøytral og/eller uten personlighet. Det jeg savner mest fra GT serien er å kunne oppgradere bilene, og bilparken kunne selvsagt vært større selv om den vil utvides både med gratis og betalt DLC.

 

Online biten har jeg ikke fått testet da den er nede for meg.

 

Førsteintrykket er uansett bra, og gleder meg til dem får patchet inn dynamisk vær, flere baner og andre justeringer den kommende tiden.

Lenke til kommentar

Driveclub er definitivt et av tidenes mest skuffende bilspill for min del. Etter å ha lest litt rundt omkring angående kjørefølelse, fysikk, fartsopplevelse og grafikk, så jeg for meg at dette kom til å bli kos å sette seg ned i sofaen med.

 

Dengang ei.

 

Fysikkmessig er dette spillet på nivå med de første Ridge Racers-spillene på ps1. Dvs limt til bakken med null relasjon til virkelighetens lover. Det føles mer ut som å kjøre tog enn bil, og banenes usynlige vegger gjør jo faktisk at dette ikke er langt fra sannheten heller.

Dersom man ikke hadde fått akselerasjons-straff for å treffe disse usynlige veggene (eller motstandere) ville man knapt ha tapt fart på å skrape inntil veggene rundt svinger.

 

Noen påstår at kjøreopplevelsen ligger nærmere arkade enn simulasjon. Sett bort ifra at dette er tidenes underdrivelse, så stemmer det ganske godt. Absolutt ingenting med dette spillet har rot i noen form for virkelighet, så folk som liker at interaksjonen mellom fører og bil er hovedutfordringen i bilspill vil få seg en kalddusj av en annen verden.

 

Fartsopplevelsen er derimot virkelig god, men dette har sammenheng med trang banedesign og helt ville hastigheter hvor det ikke skulle vært mulig.

Grafikken er et område som skuffet meg mye da jeg hadde inntrykk av at dette skulle være en paradegren for DriveClub. Sammenlignet med andre tilsvarende spill vil jeg si at det ser helt ordinært ut, hverken mer eller mindre.

 

Fra mitt synspunkt, som sikkert er grovt farget av de endeløse kveldene med neglebiting, frustrasjon og glede over hundrevis av runder med én bil på én bane for å perfeksjonere hver sving, bremsepunkt og gasskontroll på den fullblods racing-simulatoren Assetto Corsa, var dette simple pick-up-and-play spillet intet annet enn enestående kjedelig.

 

Noen av dere vil sikkert mene akkurat det er naturlig, gitt min preferanse for simulator, men for meg er det akkurat det motsatte. Jeg forventet at en rendyrket arkade-opplevelse med fart og moro i høysetet ville være en fornøyelse å kose seg med en mørk og dyster høstkveld i en time eller to, men der tok jeg skammelig feil, gitt.

Kan ikke huske å ha blitt så kjedet av et bilspill noen gang. Grusomt.

 

4/10.

 

Får man returnert pengene på psn, mon tro?!?

Lenke til kommentar

Ganske langt unna en "forza killer", men liker spillet bedre nå enn jeg gjorde i starten. Hadde de bare fått opp serverne også så :p

 

Noen Forza killer er det overhodet ihvertfall ikke, men det var vi vel forsåvidt på langt klar over for lenge siden. Om noen trodde det har de misforstått markedsføringen tror jeg.

 

Derimot mener jeg det er plass til denne typen bilspill også, og for min del er det deilig å kunne sette seg ned og ta noen kjappe runder i dette spillet. Veldig, veldig synd at Sony sine servere er max jalla og bedritne dog. Får uansett ikke tid til så mye spilling denne uken, så ikke SÅ big deal for min egen del akkurat nå.

 

Jeg savner dog en del på lydsiden, den føler jeg skuffer litt. Ihvertfall etter at jeg leste en del skryt om den her inne.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Spillet ble litt bedre når man blir ferdig med hatchback sølet. RS5 er morro å kjøre.

Men mye som ikke henger på greip i dette spillet.

 

  • Kjører RS5 og blir frakjørt av en TT RS Coupe. 444hk vs 335hk, makes no sense, selv med vektforskjell tatt i betraktning.
  • Uansett hvor bra man kjører, så går det aldri ann å helt kjøre fra de bak, men sånn er det vel i de fleste bil spill.
  • Håpløs AI som gjør sitt beste for å ødelegge mest mulig. Prøv å kjør en "clean lap" med hissig AI.
  • Vet ikke om det bare er meg, men grafikken er ikke spesielt imponerende.

 

Nei, på tide at det kommer et Gran Turisimo spill og støtte for Logitech ratt.

Lenke til kommentar

 

 

Nå er online aktivert! Ser at didkusjonnorge er full.. Er det noen andre?

Uten at jeg har rukket å spille spillet enda (:() så har jeg hørt at det er enkelt å lage en klubb? Jeg er på utkikk etter en selv, så blir gjerne med i din :)

Jeg skrev for broren min :p protrik. Han får ta over samtalen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...