Gå til innhold

DRIVECLUB-kafeen


Selvin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det rett og slett sånn at Driveclub får mye kritikk fordi det er et oldschool bilspill, der selve kjøringen er i fokus? Jeg har merket fint lite til- eller kanskje brydd meg lite om, de delene av spillet som har fått krass kritikk i noen av anmeldelsene. Det at serverene ikke er oppe og "kjører" (beklager, kunne ikke dy meg) er imidlertid kritikkverdig. Ser på Driveclub som en slags åndelig arvtager til WRC, bare satt til gateracing, og det passer meg i grunn helt perfekt. Gleder meg til nettfunksjonaliteten er på plass.

Lenke til kommentar

 

Han burde kanskje vist sine positive sider oftere istedetfor å være et irriternede, gnålende fleskeberg.

Er jo bare en karakter han har. Akkurat som Eckbo har sine. At du tar det seriøst og mobber en pga han er feit sier jo heller mer om din intelligens.

 

Bare konstaterer fakta. Min intelligens er ikke tema her så hold deg til ting du kan.

 

Her er en video som setter AI'en på prøve på forskjellige måter.

http://www.youtube.com/watch?v=OKNHjNDhwIo

 

man får trekke sine egne konklusjoner, men de eneste gangene jeg har fått en bil i ræva er fordi jeg bremser for tidlig før en sving sånn at bilen bak treffer meg.

Endret av Ham 550
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare konstaterer fakta. Min intelligens er ikke tema her så hold deg til ting du kan.

 

Her er en video som setter AI'en på prøve på forskjellige måter.

*snip*

 

man får trekke sine egne konklusjoner, men de eneste gangene jeg har fått en bil i ræva er fordi jeg bremser for tidlig før en sving sånn at bilen bak treffer meg.

 

 

Er forsåvidt enig i deg. Noen ganger er det din feil at de krasjer inni deg, andre ganger er de litt mer aggressive.

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Vel, den videoen tar mest for seg stillestående hinder. Regner ikke med at noen som spiller DC faktisk står stille etter en sving.

 

Prøvde å komme online nå, men det var det bare å glemme.

 

Videon viser tross alt at AI ikke følger blindt en ideal linje som mange har påstått. Selv om videon viser mange stillestående eksempler er det for å vise poenget, og det samme gjelder når du kjører.

 

AI kan selvsagt alltid forbedres, og jeg har sett bedre AI enn i DC, men det er absolutt ikke så ille som mange skal ha det til, har testet dette selv mange ganger i fart.

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Stod på Spaceworld og vurderte Forza Horizon 2 siden jeg elsker 1ern, men så snudde jeg meg mot PS4-hylla og fikk øye på DriveClub. Ble DriveClub-kjøp! Greit spill, men skulle ønske jeg kjøpte FH2 i stedet akkurat nå, da spillet føles vanvittig uferdig.

Føyer meg nok til her, dessverre. Server-problemene er ille nok i seg selv, men jeg spiller mest solo uansett. Problemet er at AIen er vanvittig kjip, og fysisk sperrer veien eller presser meg ut av veien bare for å være jævlige. Har opplevd mange ganger at jeg ligger foran med flere sekunder, men straks det kommer en langstrekke ligger jeg plutselig på fjerdeplass? WTF?

 

Men det jeg hater mest er at det kalles DriveClub, og fokuserer på klubber. Det tok lang tid før jeg endelig fikk laget min egen klubb, og hva skjer? "This club is inactive until at least one more person joins." WTF? Jeg er faktisk tvunget til å ta en eller annen random fjott med i klubben for å få den aktivert? Så da prøvde jeg å slette klubben og bli med i en tilfeldig klubb, men det er visst ikke mulig. Man kan enten søke på en bestemt klubb (minimum tre bokstaver i søkefeltet?) eller bli en med en klubb en venn har startet. Uten folk på vennelisten (aldri giddet) har jeg dermed ikke engang mulighet til å bli med i en klubb, så hele Club-biten er ubrukelig for min del.

 

På toppen av det hele er det fullt mulig å dekorere bilen min selv - så fremt jeg er eieren av en klubb. Noe som er helt meningsløst, siden klubben er deaktivert helt til en eller annen fjott blir med, noe jeg slettes ikke er interessert i. Angrer på at jeg ikke kjøpte Forza Horizon 2 i stedet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AI kan selvsagt alltid forbedres, og jeg har sett bedre AI enn i DC, men det er absolutt ikke så ille som mange skal ha det til, har testet dette selv mange ganger i fart.

Jeg ledet en og en halv runde i strekk, og kom opp på siste sving i siste rundte, da en AI-bil helt ute av det blå kræsjet inn i siden på meg uten engang å forsøke å svinge unna. Han mistet ikke engang fart, og jeg fløy ut av banen uten å ane hva i pokker som skjedde. Bra AI der, ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

AI kan selvsagt alltid forbedres, og jeg har sett bedre AI enn i DC, men det er absolutt ikke så ille som mange skal ha det til, har testet dette selv mange ganger i fart.

Jeg ledet en og en halv runde i strekk, og kom opp på siste sving i siste rundte, da en AI-bil helt ute av det blå kræsjet inn i siden på meg uten engang å forsøke å svinge unna. Han mistet ikke engang fart, og jeg fløy ut av banen uten å ane hva i pokker som skjedde. Bra AI der, ja...

 

 

Ja, det har jeg også opplevd, men det betyr ikke at det skjer hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Tror den verste banen så lang må være første mappet på Italian Cup på Tier 2. Har mista tellinga på hvor mange ganger jeg måtte spille det mappet om igjen. Ledet igjennom hele runden helt til siste sving hvor jeg gang på gang ble dyttet av banen og havnet i veggen på venstre side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange her på forumet som faktisk hører på denne fyren og tar han seriøst. Jeg, for min del ler av fyren og finner han tåpelig.

 

 

Han burde kanskje vist sine positive sider oftere istedetfor å være et irriternede, gnålende fleskeberg.

 

Dere er klar over at Francis er en karakter han har laget for å lage tull å tøys? Når han ikke spiller denne karakteren så lager han videoer som seg selv og er super populær med over 1.9 millioner abonnenter på Youtube.

 

Og han er et fleskeberg som du kaller han pga sykdom. Mannen har faktisk hatt et ganske så jævlig liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...