Gå til innhold

DRIVECLUB-kafeen


Selvin

Anbefalte innlegg

 

Spillet har en helt fantastisk fartsfølelse, man føler virkelig at man suser forbi i 240 km/t! Intenst!

Både ja og tja...det merkes veldig,veldig godt at det kun kjører 30fps. Men likevel har de stort sett gjort en god jobb med responsive kontrollere og fartsfølelse syns jeg :) noe må man ofre for en eller veldig pen grafikk!

 

 

Lover godt! Gleder meg til å teste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7/10 er på ingen som helst måte dårlig vil jeg påstå men nå til dags må spill få over 8 for å bli regnet som "bra".. Sammenligninger med Forza Horizon 2 ser jeg heller ingen poeng med da det er to forskjellige typer bilspill :)

 

Er jo nettopp det som er weird her. Driveclub vet ikke engang selv hva det er, det har mye likheter med Forza Horizon, arcade racing. Mange sier styringa er lik Need for speed, og håpet at Driveclub skulle være mer sim aktig som forza.

 

Bare syntes det er rart, at det er arkade racing (styring etc), uten assits (som er veldig sim aktig), uten replays men samtidig føltes spillet ut som du spiller Need for Speed.

 

Blir uansett spennende å prøve i morgen

Lenke til kommentar

 

 

7/10 er på ingen som helst måte dårlig vil jeg påstå men nå til dags må spill få over 8 for å bli regnet som "bra".. Sammenligninger med Forza Horizon 2 ser jeg heller ingen poeng med da det er to forskjellige typer bilspill :)

Er jo nettopp det som er weird her. Driveclub vet ikke engang selv hva det er, det har mye likheter med Forza Horizon, arcade racing. Mange sier styringa er lik Need for speed, og håpet at Driveclub skulle være mer sim aktig som forza.

 

Bare syntes det er rart, at det er arkade racing (styring etc), uten assits (som er veldig sim aktig), uten replays men samtidig føltes spillet ut som du spiller Need for Speed.

 

Blir uansett spennende å prøve i morgen

Tenkte heller at fh2 er åpen verden og dc er lukkede baner :p men ser hva du mener, er vel kanskje identiteten til dc som et vanskelig å sette fingere på og dermed får det "lav" score :) Det skal definitivt prøves iallefall!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok mange forventet litt mer simulator enn de som kom. Nå som jeg har fått en del timer bak vil jeg si det slik:

 

Driveclub

|---------------------------|-----------------------------------------------|

NFS Forza

Jeg er meget enig med den fremstillingen.

 

Mine små erfaringer etter knapt 1-2 timer med spillet i "offline modus".

(Kjøpte det på US-store, og EU-serverne åpner ikke før til natten.)

 

Likte kjørefølelsen MEGET godt. Endelig et spill hvor en ikke føler bilen er totalt understyrt, at bremser ender med kjelkefølelsen, og at en ikke kan hente seg inn igjen.

Digger kjørefølelsen. Den får 9 av 10 hos meg. (Og den er som på grafen over),

 

Tro det eller ei, men det var herlig med et enkelt simplistisk spill igjen, for en gang skyld.

Er litt lei av Forza, Gran Turismo, og alle disse spillene som har hundre på hundre av biler.

Her var det et utvalg på 50 biler fra starten, og det er fint oversiktlig og overkommelig.

Nok biler til å kunne få alle, og nok biler til å kunne glede seg til de blir låst opp.

 

Grafikken er ok den. Synes det er pent når jeg kjører.

Lyden, grei nok.

Ikke akkurat et spill som gir meg følelsen av bilmotoren er ekte. Blir typisk bilspillyd.

(Kjører 9.1 anlegg, med power hinsides en vanlig familie).

 

Likte ikke overgangen fra lyst til mørkt.

En av de første banene er rundt en fjelltopp med stjerneutsikt. Da det "plutselig" skulle bli kveld, føltes det som en eller annen stod med lysdimmeren og skrudde alt for raskt ned.

Dog skal det tas med at dette er det peneste spillet til dags dato hva gjelder bremselys i mørket.

Velg den grå Mini Morris, ha kamera bak bilen, og trykk inn bremsen når det er mørkt. VAKKERT!

 

Vanskelighetsgraden i spillet er perfekt for meg.

Merker det ut fra at jeg sitter litt på kanten av sofaen, har et litt for hardt grep i håndkontrolleren, og noen av banene trenger 2-3 forsøk for å få 3 stjerner.

 

Så langt liker jeg DriveClub godt, og gir det 7.5 av 10.

(Minner om at jeg kun har spilt 1-2 timer, og ikke online enda).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt spesielt å basere alt på den dårligste reviewen, IGN gir 7.9, Polygon 7.5, Gamereactor.no 8, Level Up 4, Gamesradar 4/5, Gametrailers 8.6.

 

Er på ingen måte middelmådig det?

Å joda her skal man fokusere på karakterer som er mest negative. Jeg har gitt rett å slett blanke f i hva anmeldere gir i flere år.

 

Man ser jo tydelig at at anmeldere kan styre spillere unna spill, det sier vel litt om spilleren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...