Gå til innhold

TEST: OnePlus One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Artikkelen trekker fram den noe eldre G2 fra samme prisklasse. Ville dere heller kjøpt G2 enn OP One nå? Kjenner at jeg kanskje trenger litt fri fra CyanogenMod daily builds nå.

 

Så ikke kjør nightly builds men heller Milestone releasene? :)

 

 

Er nok en grunn til at jeg ikke kjører milestone... Det finnes ingen. Jeg har en LG Optimus 4X P880, og forrige stable var CM10 for over ett år siden. Nå er jeg på CM11, og der finnes kun en snapshot.

 

Men grunnen til at jeg har tatt steget videre til daily, er et problem noen (inklusive meg) har med Optimus 4X P880 i offisiell CyanogenMod; mobilen mister connection. Har man da pin-kode på SIM-kortet, får man heller ikke connection tilbake. Dette har blitt noe bedre etter jeg gikk over til daily, men da kommer det jo andre problemer i stedet. Her har jeg gått i et par dager og ikke hørt en lyd når jeg ringer ut, noe som gikk over da jeg installerte en nyere daily igjen.

 

LG 4X begynte som en knall telefon, deretter ble det en ubrukelig telefon etter siste oppdatering fra LG, så ble den brukelig igjen med CyanogenMod, men det har vært noe rusk med alle versjonene. Enten renner batteriet ut, eller så mister jeg connections, eller så er det ikke lyd i høyttaleren når jeg ringer ut. Og sånn var det med den forrige telefonen min også. Så jeg kan tenke meg et friår med "polished experience" før jeg graver meg ned i CyanogenMod igjen.

 

 

Desverre er det slik at CyanogenMod's tilstand er veldig ulik fra telefon til telefon. Dette avhenger primært av device maintainere og produsentens vilje til å støtte disse. Sony og HTC er feks relativt flinke til å støtte open source miljøet selv om det har vært litt ruskete i det siste, mens LG ikke er det. Så jeg skjønner godt at du føler det er litt langt unna en "polished experience" hvis du har kjempet med en LG 4x :)

Lenke til kommentar

Dette var en spesiell anmeldelse. Hvor er den vanlige standarden vi har opplevd på så og si alle andre tester?

 

Har selv eid telefonen siden begynnelsen av august, etter å få sendt den via Danmark. Totalpris var rett rundt 2700 NOK.

Enig i mye av det SImen1 skriver tidligere her, og dårlig lyd er aldeles ikke noe som jeg har opplevd. Det har vært rapportert om dårlig lyd ved en tidligere software-versjon, men dette er fikset for flere måneder siden.

Batteriet er forøvrig også helt enestående, og selv om kameraet kanskje ikke er helt i den ytterste topp-klassen, er det helt klart bedre enn hva denne anmeldelsen melder om.

For å oppsummere er jeg helt sikker på at jeg ikke ville fått så mye telefon for å lite penger noen andre steder, og jeg vil gjerne og påpeke igjen at jeg aldri hatt opplevd et eneste problem sålangt.

Forøvrig har også Cyanogenmod uttalt at telefonen vil få Android L innen 90 dager etter release. Så det lover jo godt.

Endret av Enojo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen siden mid-august. Det eneste virkelige minuset med denne mobilen er operativsystemet. Ikke at det er et dårlig optimalisert, stygt eller lite funksjonelt OS - heller tvert imot. Problemet er at det er mye bugs. Spesielt kamera-appen som henger seg opp ved bruk av snapchat, og eneste fiks er restart av mobilen. Ellers er det noe hiccups innimellom, men ikke store problemer.

 

Middels volum på samtaler - Tanken på at lydkvaliteten ved samtaler er dårlig har ikke engang streifet meg. Jeg merket ikke noen spesiell nedgang fra LG G3.

 

Lavt volum ved avspilling - er dette ved bruk av øreplugger eller ikke? Er det VOLUM dere måler en telefons lydkvalitet i? Er det en spøk? Jeg får volumet i mine propper så høyt at det gjør vondt å ha de på (men hva har det med saken å gjøre?...). Lydkvalitet skal jeg ikke si noe på da jeg kan for lite på det emnet. Det ligger dog masse info på oneplus.net-forumet.

 

Labert kamera - sikkert sant, tar ikke mye bilder med mobilen. Men det bildet du har lagt ved i artikkelen får meg til å lure på om du har parkinsons... Det går vel an å prøve?

 

Datatrafikk - jeg tar daglig t-bane, samme vei som dere, gjennom de samme tunnelene og jeg har ikke dette problemet. Å dra konklusjonen om at dette er et stort problem og noe OnePlus burde gjort noe med etter èn test med et eksemplar av telefonen er dårlig journalistikk.

 

Ellers synes jeg artikkelen er for lite dyptgående og uferdig. Jeg har sett bedre user-reviews på OP-forumet enn dette, og du fikk betalt for å skrive denne...

 

Dette er en fantastisk telefon til en god pris, ikke vær redd for å kjøpe den på grunnlag av denne anmeldelsen. Les og se andre anmeldelser andre steder før du bestemmer deg for "hot or not"!

 

Og apropos vanskelig å få tak i: jeg har tre invitasjoner jeg kan dele dersom noen faktisk ønsker telefonen. Send meg en PM =)

Endret av Audun0505
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det at artikkelforfatter heller ville ha kjøpt denne for nesten 3000 kroner enn å betale 4400,- (prisjakt) for en S5 er jo helt opp til dem, men jeg ville være forsiktig med å påstå at gjennomsnittsbrukeren ville være bedre tjent med å spare 1800 kroner på en så obskur telefon med så mange problemer og mangler.

 

 

Jeg vil nå påstå at det å sikre seg 5 års reklamasjonsrett ene og alene forsvarer en prisforskjell på 1'400 kr.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det at artikkelforfatter heller ville ha kjøpt denne for nesten 3000 kroner enn å betale 4400,- (prisjakt) for en S5 er jo helt opp til dem, men jeg ville være forsiktig med å påstå at gjennomsnittsbrukeren ville være bedre tjent med å spare 1800 kroner på en så obskur telefon med så mange problemer og mangler.

 

 

Jeg vil nå påstå at det å sikre seg 5 års reklamasjonsrett ene og alene forsvarer en prisforskjell på 4'400 kr.

 

prisforskjellen blir vel 1500 kroner..

Lenke til kommentar

 

Det at artikkelforfatter heller ville ha kjøpt denne for nesten 3000 kroner enn å betale 4400,- (prisjakt) for en S5 er jo helt opp til dem, men jeg ville være forsiktig med å påstå at gjennomsnittsbrukeren ville være bedre tjent med å spare 1800 kroner på en så obskur telefon med så mange problemer og mangler.

 

 

Jeg vil nå påstå at det å sikre seg 5 års reklamasjonsrett ene og alene forsvarer en prisforskjell på 4'400 kr.

 

Litt mye vil jeg si, hadde nok tatt sjangsen på å kjøpe en ny dersom jeg kunne spart 4400kr ;)

Lenke til kommentar

Denne telefonen ser bedre ut på papiret enn i virkeligheten. Solgte min etter 3 uker.

Dårlig skjerm med gulstikk og yellow band, mye ustabilitet selv etter ny firmware. Dårlig lyd, mangler 800 mhz på 4G. Dårlig dekning tilogmed i byer. Elendig 4G dekning i bygg av betong.

 

Kanskje neste generasjon blir bedre - ennå er OnePlus kun beta-telefon og alle som kjøper blir da beta testere som må plages pga de snarveiene som er tatt.

 

Min dom 3/10.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå påstå at det å sikre seg 5 års reklamasjonsrett ene og alene forsvarer en prisforskjell på 1'400 kr.

Det er etter min mening over hodet ikke verd å betale 50% mer for 5 års norsk reklamasjon + 1 år garanti fremfor 3 år svensk reklamasjon + 1 år garanti. Vilkårene i svensk reklamasjonsrett er ganske like de norske unntatt varigheten. Jeg hadde sikkert betalt 10% ekstra for norsk kontra svensk for å gjøre frakten enklere i forbindelse med reklamasjon, men ikke i nærheten av 50% ekstra. De fleste skifter telefon oftere enn hvert 3. år så varigheten på reklamasjonsretten burde ikke bety så mye.

Lenke til kommentar

Tommyb, har du prøvd Paranoid Android? Kjører det selv på min Note 2, ikke så velig ulikt CM, men mye mer stabilt for min del enn CM nightly.

 

Nei, jeg har strengt tatt ikke engang hørt om Paranoid Android før nå.

 

Jeg har gått og kjent på om jeg skulle gidde gå bort fra offisiell CyanogenMod til en annen som er utviklet for samme telefonen, for jeg tror de problemene jeg har hatt primært eksisterer på den offisielle. Men det har blitt så kjempeenkelt å installere nye CM-versjoner, rett fra menyen, at jeg har falt ned på å prøve en nightly til... Og en til...

Lenke til kommentar

har selv denne mobilen. og kan ikke forstå hva dere snakker om at den er ustabil dekning. kanskje smart og velge rett leverandør under instillinger? jupp :) . Jeg hadde problemer i starten pga den fikk tildelt feil instillinger av en eller annen grund. Så ved og velge rett manulet. var det fixet og den er superstabil. Så kanskje noe dere bør sjekke føre dere klager på dette på en tlf. Samt samtale kvalitet syntes jeg og være bra. ikke perfekt men langt fra dårlig. stort steg opp fra min gammle S3 ialleflall... og beste tlf jeg har brukt på lenge.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt til Amobil er hvordan dere har fått tak i en OnePlus One. Prøvde i evigheter før jeg ga opp, kjøpte en Z3 og begynte porteringen av CyanogenMod :)

 

Sikkert på en tilsendt eller kjøpt på Ebay. Det jeg vet er at hvis du får en invitasjon så sender de ikke telefonen til Norge enda (stod hvert fall på min invitasjon når jeg fikk den, så jeg droppet det hele).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Detter er en super telefon, hatt den i 3 måner og ikke hatt ett problem. Det med lav lyd fikser man enkelt med et programmet JLoader. Dårlig dekning har jeg aldri hatt et problem med. Den blir også lettere og lettere og få tak i, har selv 1 invites vist noen er interessert. Jeg brukte jetcarrier for å få den til Norge, totalprisen min ble ca 3100 kr.

Hei, er ikke villig til å dele invitasjonen din med en som har siklet etter denne telefonen i noen måneder nå!? :)

 

Hvis noen skulle ha en ekstra stående så kan dere sende meg mail til:

[email protected], hadde blitt utrolig glad da!

Endret av OleeKristian
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...