Gå til innhold

TEST: OnePlus One


Anbefalte innlegg

Detter er en super telefon, hatt den i 3 måner og ikke hatt ett problem. Det med lav lyd fikser man enkelt med et programmet JLoader. Dårlig dekning har jeg aldri hatt et problem med. Den blir også lettere og lettere og få tak i, har selv 1 invites vist noen er interessert. Jeg brukte jetcarrier for å få den til Norge, totalprisen min ble ca 3100 kr.

 

Kunne godt tenke meg en invite. PM meg gjerne. Takker! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne kan vel fremdeles ikke kjøpes på det norske markedet? Sånn sett så er jo prisen ganske så irrelevant da suverene norske forbrukerkjøpsrettigheter bortfaller og det hele. Hvordan regner vi verdien på disse? Settes disse til en verdi på 500 kr, 1000 kr, 1500 kr??

 

 

Verdien på disse rettighetene regnes alltid til 0. MVA. er den eneste reelle ekstra kostnad bortsett fra grådighet da.

Lenke til kommentar

Dette er jo i bunn og grunn en utviklertelefon, noe invite-systemet (som blir slaktet) er et godt bevis på. Men faktum er at mobilen selges så og si uten profit fra et datterselskap av Oppo hvor software er mer jobbet med. Det rulles stadig ut oppdateringer, og de av oss som faktisk bruker den som en utviklertelefon vet at kameraet og lydkvalitet samt dekningsproblemer har blitt fikset av Cyanogenmod i de senere nightlies.

 

Mao, et prøveprosjekt som kun de med know-how burde bruke, men mindre man klarer å leve med smårusk som til stadighet blir fikset opp i.

 

For de som ber om invite så er det ikke mulig å få denne shippet til Norge selv med invite, men oppomart.com selger den for 50 usd dyrere enn utsalgspris og uten ventetid. Lykke til!

Lenke til kommentar

Dette er jo i bunn og grunn en utviklertelefon, noe invite-systemet (som blir slaktet) er et godt bevis på. Men faktum er at mobilen selges så og si uten profit fra et datterselskap av Oppo hvor software er mer jobbet med. Det rulles stadig ut oppdateringer, og de av oss som faktisk bruker den som en utviklertelefon vet at kameraet og lydkvalitet samt dekningsproblemer har blitt fikset av Cyanogenmod i de senere nightlies.

 

Mao, et prøveprosjekt som kun de med know-how burde bruke, men mindre man klarer å leve med smårusk som til stadighet blir fikset opp i.

 

For de som ber om invite så er det ikke mulig å få denne shippet til Norge selv med invite, men oppomart.com selger den for 50 usd dyrere enn utsalgspris og uten ventetid. Lykke til!

 

At de ikke leverer til Norge er jo noe som ikke burde være et problem når man har jetcarrier osv :)

Lenke til kommentar

 

Dette er jo i bunn og grunn en utviklertelefon, noe invite-systemet (som blir slaktet) er et godt bevis på. Men faktum er at mobilen selges så og si uten profit fra et datterselskap av Oppo hvor software er mer jobbet med. Det rulles stadig ut oppdateringer, og de av oss som faktisk bruker den som en utviklertelefon vet at kameraet og lydkvalitet samt dekningsproblemer har blitt fikset av Cyanogenmod i de senere nightlies.

 

Mao, et prøveprosjekt som kun de med know-how burde bruke, men mindre man klarer å leve med smårusk som til stadighet blir fikset opp i.

 

For de som ber om invite så er det ikke mulig å få denne shippet til Norge selv med invite, men oppomart.com selger den for 50 usd dyrere enn utsalgspris og uten ventetid. Lykke til!

At de ikke leverer til Norge er jo noe som ikke burde være et problem når man har jetcarrier osv :)

 

Sluttsummen ender opp som mer da oppomart sender som gift. Men dette svaret her var ikke ment som reklame for noe som helst, så la oss holde oss on-topic som er det faktum at mobilen er et prøveprosjekt mellom et nyoppstartet firma og en softwarelevrandør som tidligere aldri har vært eksklusiv.

Lenke til kommentar

Telefonen er super fordi:

 

1. Den er billig.

2. Den har et avsindig bra batteri.

3. Du kan vri og vende på stort sett alt av innstillinger.

4. Den ser bra ut.

5. Den er rask som pokker. Kreftene i telefonene er formidable.

 

 

Den er IKKE super fordi:

 

1. Det er CM på den. Det er ikke et ferdig operativsystem og spørsmålet er vel om det noen gang blir det

2. Det er problemer med apper som slutter å virke i tide og utide.

3. Skjermen henger fra tid til annen. Av og til vil den ikke slå seg på.

4. Kjøper du den til Norge så er det et helsikes styr å få reklamasjon eller garantisaker da de ikke formelt sender hit.

5.Tilgangen er lik null. Du må ha invitasjoner. Nå åpner de jo for førhåndsbestilling av den i slutten av oktober men tilgangen blir ikke nødvendigvis bedre.

 

 

 

Jeg har hatt telefonen. Den er lekker å se på, har bra batteri, så som så skjerm og ikke fullt så bra dekning. Brukte den i 2 uker før jeg solgte den til min bror. Har holdt på med CM i mange år og softwaren i telefonen har samme problemet som stort sett alle CM har. De er ikke helt stabile. Det er altfor mange ganger apper stopper. Valg i menyen du ikke kan benytte deg av fordi de ikke fungerer. Kryptering for eks. Profilene er digg men fungerer ikke optimalt da det ikke er mulig å koble tilbake til 4G direkte etter å ha valgt 2G i en profil.

 

Potensialet er enormt men den faller igjennom på at det ikke er utfylt.

Lenke til kommentar

Telefonen er super fordi:

 

1. Den er billig.

2. Den har et avsindig bra batteri.

3. Du kan vri og vende på stort sett alt av innstillinger.

4. Den ser bra ut.

5. Den er rask som pokker. Kreftene i telefonene er formidable.

 

 

Den er IKKE super fordi:

 

1. Det er CM på den. Det er ikke et ferdig operativsystem og spørsmålet er vel om det noen gang blir det

2. Det er problemer med apper som slutter å virke i tide og utide.

3. Skjermen henger fra tid til annen. Av og til vil den ikke slå seg på.

4. Kjøper du den til Norge så er det et helsikes styr å få reklamasjon eller garantisaker da de ikke formelt sender hit.

5.Tilgangen er lik null. Du må ha invitasjoner. Nå åpner de jo for førhåndsbestilling av den i slutten av oktober men tilgangen blir ikke nødvendigvis bedre.

 

 

 

Jeg har hatt telefonen. Den er lekker å se på, har bra batteri, så som så skjerm og ikke fullt så bra dekning. Brukte den i 2 uker før jeg solgte den til min bror. Har holdt på med CM i mange år og softwaren i telefonen har samme problemet som stort sett alle CM har. De er ikke helt stabile. Det er altfor mange ganger apper stopper. Valg i menyen du ikke kan benytte deg av fordi de ikke fungerer. Kryptering for eks. Profilene er digg men fungerer ikke optimalt da det ikke er mulig å koble tilbake til 4G direkte etter å ha valgt 2G i en profil.

 

Potensialet er enormt men den faller igjennom på at det ikke er utfylt.

Tydelig at du ikke leser svar før du poster her. Problemene du nevner er fikset, og det er null problem å få tak i den om du er villig til å kjøpe den fra andre sider mot noen ekstra småpenger.

 

Og hva gjelder "software aldri blir ferdig" så blir den heller aldri det, dette er android som er i kontinuerlig utvikling. Derav månedlige updates og nightlies dersom man ønsker prøve seg som testkanin - i et prosjekt som allerede er en test.

Endret av clark
Lenke til kommentar

Clark:

 

Jeg kvittet meg med telefonen for 4 dager siden. Det var ingen "fix" på problemene til da. Tilgangen på den er minimal. Det er bare et fakta. Selvfølgelig får man tak i telefonen fra 3 part for litt ekstra men hele tråden er basert på telefonen og det at den ble sammenlignet med S5. Hva som er best av de er ikke opp til meg å avgjøre. Det jeg mener er at skal man ha tilgang til noe som så skal skal sammenlignes med noe annet, så må kriteriene være det samme. Det gjelder også tilgang offisielt. I Norge så har vi ikke offisiell tilgang til den.

 

Jeg synes ikke telefonen er ferdig eller har utfylt potensialet sitt. Den er bra men det har i likhet med andre CM versjoner beta tendenser når det gjelder enkelte ting. Sammenligningen med android versjoner fra andre produsenter, som vi har tilgang til i Norge offisielt, er ikke mulig å ta. Htc, samsung, sony etc har ikke lagt frem muligheter i menyene som ikke er mulig å bruke. For eks kryptering. Funker det ikke så er det sjelden du ser det i en meny. Som med alle andre data ting så er ikke noen versjon ufeilbare men CM har enkelt å greit mere småting som rett å slett ikke fungerer enn andre android versjoner.

Endret av danielenricos
Lenke til kommentar

Jeg ha hatt OnePlus One i to uke nå.

 

Mine to forrige telefone har vært i Samsung-universet, s3 og s4. Begge brukt med TouchWiz ove lengre tid, så rootet med diverse roms, men endte alltid opp med Cyanogenmod til slutt.

 

Dette er ikke en telefon for en som ikke er litt "nerd". Du må takle noen småbugs, samt å løse enkelteting ved å finne hjelp hos (veldig hjelpsomme) folk på nettet. XDA og OnePlus sitt eget forum et er skattkammer av informasjon, veldig lett å få hjelp.

Dette er ikke telefonen for deg som bare vil ha en telefon som virker rett fra boksen. Du bør like å dille litt med telefonen din.

 

Min erfaring med telefonen hittil:

 

- Svært god lydkvalitet i telefonsamtaler, minst like god som i s3 og s4, uten installasjon av programvare

 

- God 4g-dekning, innenfor Bergen har jeg ikke opplevd problemer. Ute på Sotra er det litt "av og på" med 4g (jeg har Telenordekning)

 

- Fantastisk deilig med den store og gode skjermen, men det er jo en stor telefon, ikke noe for småpiker

 

- Lynrask!

 

- Stabil programvare, jeg har ikke opplevd noen feil ennå

 

- Batteriet er helt fantastisk. Normalt hadde jeg 10-40 % igjen om kvelden med mitt forbruk med s4, nå har jeg 50-70 % igjen.

 

- Litt "surrete" oppstart av telefonen første gangen, Programvaren oppdaterte seg selv to ganger i løpet av første halvtimen

 

 

Hvorfor jeg valgte denne telefonen:

Hadde lyst på noe annerledes, noe som ikke enhver fjortis løper rundt med :-)

 

Negativt:

- Ikke minnekortmulighet, men 64GB er MER enn nok for mitt bruk

- Kamera kunne vært bedre, særlig i mørket

- Reklamasjon vanskelig, rettigheter etter norsk kjøpslov kan du glemme

 

 

Bør du kjøpe en slik telefon? Tja, det kommer an på nerdefaktoren din.

Endret av Roy_Roy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ha hatt OnePlus One i to uke nå.

 

Du må takle noen småbugs, samt å løse enkelteting ved å finne hjelp hos (veldig hjelpsomme) folk på nettet.

 

- Stabil programvare, jeg har ikke opplevd noen feil ennå

 

 

Først så sier du at man må være forberedt på en programvare men endel småbugs og diverse ting som du må fikle med, også skriver du etterpå at programvaren er stabil og ikke opplevd noen feil ennå?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...