Gå til innhold

TEST: OnePlus One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg ha hatt OnePlus One i to uke nå.

 

Du må takle noen småbugs, samt å løse enkelteting ved å finne hjelp hos (veldig hjelpsomme) folk på nettet.

 

- Stabil programvare, jeg har ikke opplevd noen feil ennå

 

 

Først så sier du at man må være forberedt på en programvare men endel småbugs og diverse ting som du må fikle med, også skriver du etterpå at programvaren er stabil og ikke opplevd noen feil ennå?

 

 

Jeg ser at det ble litt merkelig :-)

 

Telefonen har ikke kræsjet en eneste gang. Men en uerfaren telefonisk kan støte på små utfordringer som kanskje trenger litt innsikt/innsats for å få løst.

Lenke til kommentar

 

De sender ikke til norge, so hvorfor poste den her?

 

 

Det er løsninger for å få telefonen til Norge uten at det koster flesk. F.eks. Jetcarrier eller lignende tjenester.

Selv fikk jeg den sendt til en kollega i Danmark som sendte den med en annen kollega hjem til Norge, lett å fikse da jeg jobber i et firma med hovedkontor i Danmark.

Andre får den sendt til Sverige og henter der. (Poste restante)

 

Jeg håper OnePlus åpner for salg direkte til Norge etterhvert. Det beste hadde jo vært å kunne kjøpe fra norsk butikk og fått norske forbrukerrettigheter, men da er jeg redd prisen vil øke en del.

Lenke til kommentar

Ser at hele hjernetrusten i Norge ser ut til å være samlet her ja. Post et bilde av trynet ditt med OnePlus One i hånda, så blir du kanskje mer troverdig.

For en gjeng med synsere og forståsegpåere.

Jeg HAR faktisk en OnePlus One. Hentet personlig. Og det er INGEN feil med min. Hverken skjerm eller lyd. Jeg er en tunghørt person, og dette er den første av alle telefoner jeg har hatt som jeg faktisk må skru NED lyden på. Mobilen har topp spesifikasjoner og det er en super tlf. Det er derimot ingen hemmelighet at CyanogenMod ikke er helt utviklet. Men det kommer. Og når OS til denne er komplett så vil jeg gjerne se en tlf som er veldig mye bedre.

Samsung S5 har jeg hatt, HTC M8 har jeg, iPhone 5S har jeg hatt, Nexus 5 også. Og det er ingen av disse som slår OnePlus One.

Og så er det jo prisen da. Hvem gidder å kaste pengene ut av vinduet? Og for hva egentlig?

Som sagt; kom tilbake og fortell meg noe når du har en OnePlus, OG når den er ferdig oppdatert. Det er forresten INGEN tlf du kan bytte OS på uten å knekke den, den eneste er OnePlus One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De sender ikke til norge, so hvorfor poste den her?

 

 

Det er løsninger for å få telefonen til Norge uten at det koster flesk. F.eks. Jetcarrier eller lignende tjenester.

Selv fikk jeg den sendt til en kollega i Danmark som sendte den med en annen kollega hjem til Norge, lett å fikse da jeg jobber i et firma med hovedkontor i Danmark.

Andre får den sendt til Sverige og henter der. (Poste restante)

 

Jeg håper OnePlus åpner for salg direkte til Norge etterhvert. Det beste hadde jo vært å kunne kjøpe fra norsk butikk og fått norske forbrukerrettigheter, men da er jeg redd prisen vil øke en del.

 

NEI, du kan IKKE hente den på Poste Restante i Sverige. Den kommer med DHL og de leverer ikke til postkontorer eller butikker. Bare til kjøper. Alternativet er som jeg gjorde. Ba de holde den av på EU-terminalen og hentet den selv der. Eller så kan man sende til noen man kjenner i et annet land innenfor EU og de videresende den til deg. Det finnes også måter å skaffe seg en adresse i et annet land og dermed få den hjem i postkassa di.

Lenke til kommentar

Ser at hele hjernetrusten i Norge ser ut til å være samlet her ja.

Samsung S5 har jeg hatt, HTC M8 har jeg, iPhone 5S har jeg hatt, Nexus 5 også. Og det er ingen av disse som slår OnePlus One.

Og så er det jo prisen da. Hvem gidder å kaste pengene ut av vinduet?

 

Til å være en kar som ikke vil kaste penger ut av vinduet har du jammen hatt en del fete telefoner siste tiden... :-)

 

Før du skyter hodet av meg: Jeg har en OPO, er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar

NEI, du kan IKKE hente den på Poste Restante i Sverige. Den kommer med DHL og de leverer ikke til postkontorer eller butikker. Bare til kjøper. Alternativet er som jeg gjorde. Ba de holde den av på EU-terminalen og hentet den selv der. Eller så kan man sende til noen man kjenner i et annet land innenfor EU og de videresende den til deg. Det finnes også måter å skaffe seg en adresse i et annet land og dermed få den hjem i postkassa di.

 

 

 

Flott at du korrigerte. Jeg leste på et annet forum at PosteRestante var en grei løsning.

Man får ta en ringerunde til noen tilfeldige svensker langs grensen og høre om de kan stille sin adresse til rådighet :-)

Lenke til kommentar

 

Her var det mye morsomt å lese.

 

www.posterestantestromstad.no fungerte ihvertfall for meg og hundrevis av andre, uten problem.

Jepp, Dhl leverer til Posten også om man ikke selv er til stede, har fått mange pakker fra Dhl som er levert på det lokale postkontoret.

 

Dette er noe de egentlig ikke skal gjøre, jobbet hos posten en sommer og fikk STRENGT beskjed om å ALDRI signere for pakker som ikke var fra posten. Og ja de prøvde seg ofte, dette er noe posten ikke får betalt for og er fordi DHL er for late til å gjøre sin jobb.

Lenke til kommentar

Alle de som går rundt å sprer de vanvittige vrangforestillingene om at vanilla AOSP (= ikke-optimalisert, generisk kode) eller CyanogenMod (= 'hobby' prosjekt uten garantier) er bedre enn programvaren mobilprodusentene bruker masse tid og penger på å kvalitetsikre burde roe seg litt ned.

 

"Må ha en telefon som leveres med AOSP" skyldes enten uvitenhet eller jåleri siden alle telefoner med respekt for seg selv har alle muligheten for å legge inn custom roms.

 

For det første, skal man først ofre stabiliteten stock ROM (skal) sørge® for og begynne å bruke ikke-stock rom finnes det et helt smørbrødbord med bedre ROMer enn AOSP og CM til de aller fleste telefoner.

 

Og hvis man ikke har noen tanker om hva man skal ersatte elementene i ren AOSP med (kontakter, dialer, SMS, kalender) vil man ende opp med en dårligere løsning enn det de fleste vil oppleve med stock-rom.

Lenke til kommentar

Alle de som går rundt å sprer de vanvittige vrangforestillingene om at vanilla AOSP (= ikke-optimalisert, generisk kode) eller CyanogenMod (= 'hobby' prosjekt uten garantier) er bedre enn programvaren mobilprodusentene bruker masse tid og penger på å kvalitetsikre burde roe seg litt ned.

 

"Må ha en telefon som leveres med AOSP" skyldes enten uvitenhet eller jåleri siden alle telefoner med respekt for seg selv har alle muligheten for å legge inn custom roms.

 

For det første, skal man først ofre stabiliteten stock ROM (skal) sørge® for og begynne å bruke ikke-stock rom finnes det et helt smørbrødbord med bedre ROMer enn AOSP og CM til de aller fleste telefoner.

 

Og hvis man ikke har noen tanker om hva man skal ersatte elementene i ren AOSP med (kontakter, dialer, SMS, kalender) vil man ende opp med en dårligere løsning enn det de fleste vil oppleve med stock-rom.

Jeg tror ikke helt du vet hva verken AOSP eller CyanogenMod er. Det at man kan legge inn noen av delene på diverse telefoner skyldes primært ildsjeler som bruker masse tid på å bygge enhetskonfigurasjoner og sammensetting av proprietære drivere for å få AOSP-baserte OS til å kjøre. CyanogenMod er basert på AOSP og de fleste andre Roms er basert på CyanogenMod igjen med noen unntak.

 

AOSP er primært utviklet av Google som har noen av verdens beste utviklere. Denne koden er så peer-reviewed og optimalisert av tusenvis av frivillige i samarbeid med Google. Å kalle dette for generisk og dårlig optimalisert kode er latterlig og vitner om mangel på forståelse for Android-stacken. Det som så skjer er at middelmådige utviklere fra HTC, Samsung osv forker AOSP og legger sine egne overlays og rammeverk oppå.

 

Stabiliteten har svært lite med AOSP eller CM å gjøre og mer med i hvilken grad man har klart å få til en stabil kernel og device config. Jeg tror ikke mange ser på Nexus 5, Nexus 7 eller GE-versjonen av HTC One som ustabil og "generisk" feks.

 

At mange foretrekker en telefon som leveres med AOSP er jo fordi da har produsenten av telefonen sørget for offisiell støtte for AOSP, noe som gir en vesentlig bedre opplevelse enn på alle andre telefoner man må skohorne det inn.

 

Jeg har portert både CM og AOSP til en rekke telefoner så jeg vet hvor vanskelig det er og samtidig har jeg bidratt med en del kode til begge prosjekter og har erfart hvor profesjonelt utviklingsmiljøene fungerer. Samtidig ser man på en del mailinglister at det kommer mange rare spørsmål fra utviklere hos Sony, HTC og co så jeg stoler rett og slett ikke på koden de leverer, ihvertfall når svært lite av det er open source.

 

En telefon med offisiell støtte for AOSP eller CM er en telefon som vil få de nyeste Android-versjonene mye lenger og mye raskere enn telefoner som ikke gjør det og noen synes dette er kjekt. For ikke å snakke om sikkerhetsoppdateringer.

 

AOSP = den stabile plattformen alt bygger på.

 

CyanogenMod = Et kommersielt selskap som gir oss et knallgodt open source OS med mer funksjonalitet og støtte for flere telefoner enn AOSP.

 

Jeg skal ikke påstå at CM/AOSP fungerer smertefritt på alle telefoner, men på de telefoner som er offisielt støttet og man bruker de stabile versjonene (ikke nightlies), så fungerer det riktig så bra :)

Endret av Untouchab1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har sverget til HTC Desire Z i nærmere 4 år nå

 

Oi.

 

Ytelseshoppet du opplever kommer til å være formidabelt.

 

 

Jeg har strukket strikken ved å roote og legge inn en Cyanogenmod/ICS-rom ... men jeg gleder meg likevel til å pensjonere HTC Desire Z'en ..

 

Det er trist at det ikke bare er å stikke innom en tilfeldig nettbutikk, legge OnePlus One i handlekurven, skrive inn Visa-kortnummeret og så vente 3 dager. Selv om jeg sikkert burde tatt fri fra jobben en uke, og sendt samboeren min på jentetur til London, for å få fred til å perfeksjonere alt av apper, ikoner, menyer, innstillinger og Tasker-script .. :-P

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...