Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Classic mode er så begrenset at det er ikke en mulighet engang. Finner den kjedelig. Kunne alltids gått på ferie, men da får jeg liksom ikke vært "med" på kamp, noe ala simulering på FIFA Career.

 

Kan du ikke bare spille kampene med kun tekstkommentarer? Kampen vil være ferdigspilt mye raskere, og du har fremdeles muligheten til å gjøre bytter osv. Det er vel det nærmeste du kommer simuleringen i FIFA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare spille kampene med kun tekstkommentarer? Kampen vil være ferdigspilt mye raskere, og du har fremdeles muligheten til å gjøre bytter osv. Det er vel det nærmeste du kommer simuleringen i FIFA.

Min erfaring fra tidligere er at kampene tar ca like lang tid, men det kan godt hende at du har rett i at de er kortere. Har ikke målt.

 

Det jeg ønsker meg er en innstilling eller valg som gjør at kampen kan være ferdig simulert på 3-4 sekunder. Av og til finner jeg det kjedelig å se absolutt alle kampene. Er man med i liga, FA og CL blir det plutselig vanvittig med kamper i løpet av sesongen + eventuelt landslag.

 

I starten er jeg alltid positiv og gleder meg til den ene kampen etter den andre, men etter noen måneder med FM begynner jeg å bli litt rastløs og litt lei, da skulle man hatt en sånn mulighet :)

Lenke til kommentar

Du konsentrerer deg ikke om filmene de gangene du ser dem? Eller? Jeg brukte FM som noe å gjøre på den tiden jeg skrev plateomtaler for spot.no, men da var det en skjerm jeg konsentrerte meg om, og musikken gikk fint an å høre på. Jeg har Planet Earth og the Blue Planet liggende på DVD, og jeg tenker at om jeg ser det så er det kanskje mulig å spille ved siden av. Dette fordi at disse ofte er i et litt mer avslappet tempo der det ikke nødvendigvis er så viktig å følge med på enhver detalj. Men jeg tenker at om jeg gjorde som i går, så to Sherlock Holmes-filmer på rappen, så kan jeg ikke spille ved siden av. Da må filmene få min udelte oppmerksomhet. Samme med TV-serier.

 

Men ja, jeg ser godt at en kanskje ikke har lyst å putte full Steam-Pris på FM om det brukes mer som distraktor enn noe annet. Jeg tror nok heller ikke jeg kommer til å kjøpe det for full Steam-pris, men det er jo etterhvert en del nettbutikker som har spesialisert seg på å selge steam-nøkler billigere enn Steam. Ikke skjønner jeg hvordan Steam tjener på det, men sant...

Lenke til kommentar

Jeg skal garantert kjøpe årets utgave også. Syns det nye taktikkbildet så spennende ut - virket som om man kan justere posisjonen til spillerne fritt (uten sånn snap-to-grid opplegg). Spillersamtaler og sånt kunne de droppet for min del. Blir for mye klikking.

Håper også at de har fått fikset noen av bugsene som har vært med i flere år nå - bl.a. at taktikkbildet ofte ikke husker visningen av laglisten du hadde forrige gang du var i bildet, samt at noen kameraer i 3d-motoren har fokus utenfor der ballen er. Spesielt på cornere hvor den viser midtbanen i stedet for målet.

 

Ser jeg har over 1000 timer registrert på Steam med FM14. En god del mindre på FM13 og nesten 1500 på FM12. Men hender jo jeg går fra spillet i kortere og lengre perioder, så de tallene er ikke helt å stole på.

Jeg spiller for det meste mens jeg ser fotballkamper på tv. Eventuelt litt enkle tv-serier.

 

Har snart en hylle full av FM-spill nå (og tidligere CM). Er vel omtrent eneste spillet jeg fortsatt kjøper fysisk utgave av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...