Gå til innhold

FM15 - Generell diskusjon rundt/ om Football Manager 2015


Anbefalte innlegg

Gawd, det er mye sutring i dette spillet. Spiller med Newcastle, og nå skulle akkurat Tim Krul ha ny kontrakt, etter en kamp hvor han slapp inn TRE mål. Selvfølgelig er hele laget rasende når jeg svarer at det kan han bare drite i (dvs, "du må prestere bedre over tid").

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ting

 

Hvordan overfører jeg betasaven over til fullversjonen når den kommer ut 7 november? Hvis det er mulig

 

Så lurer jeg også på om noen har tips til en klubb jeg kan starte med? Jeg ønsker en klubb i Championship som har potensiale til å kunne utvikle seg til en storklubb over tid.

Lenke til kommentar

To ting

 

Hvordan overfører jeg betasaven over til fullversjonen når den kommer ut 7 november? Hvis det er mulig

 

Så lurer jeg også på om noen har tips til en klubb jeg kan starte med? Jeg ønsker en klubb i Championship som har potensiale til å kunne utvikle seg til en storklubb over tid.

 

Du skal ikke trenge å gjøre noe som helst. Lagringsfilene kommer til å bruke nøyaktig samme mappe.

 

Det er jo mange muligheter når det kommer til det andre spørsmålet ditt. Du har jo f.eks en klubb som Cardiff? Forøvrig føler jeg at alle klubber i FM har potensiale til å bli en storklubb - med den rette manageren. ;)

Lenke til kommentar

Startet med Reading i CH som første savegame i år. Klubben har en del lån på seg, men sånn som jeg ser det har de potensiale til å komme opp, eller ende i kvalikk. På fm14 var nok saven med Reading den morsomste saven jeg hadde, da kom jeg meg opp på første sesong og hvor vi da ble tatt over sesongen etterpå. Vi fikk da kjøpt inn en del av nedrykksboet av cardiff som da på saven fikk ned, og hvor jeg da sikret meg caulker som er (eller var iallefall da, har ikke sjekket han nå men) stjernesignering for reading, fikk også hentet rodriguez fra hans daværende arbeidsgiver Monaco.

 

Så da fikk jeg lysten på å prøve å gjenta saven i år. Ved start sliter som sagt Reading noe økonmisk, så du får ikke overgangsbudsjett når du starter, men du starter med et lønnsbudsjett på 3.5 m NOK per uke, noe som er helt greit. Benytter meg av 4 i forsvar, 2 sentrale midtbaner, 2 vinger og 2 spisser, Er noen år siden jeg har benyttet meg av denne formasjonen, men fra FM12 og tidligere var dette min taktikk. Selger da unna noen av de spillerne som ikke jeg kommer til å benytte. (ubrukte posisjoner, som DM osv), og talenter som er litt for lav potensiale. Det å utvikle spillere er dog et av kravene for styret så passer på å ikke selge, men låne ut de største talentene. Fra pengene jeg får inn gjør jeg noen småkjøp for å ikke brenne av penger og tenke litt på Fair play regelen, som er potensielt veldig enkelt å overstige her med lånene til klubben. Henter da inn Joona Toivio fra Molde, Jørgen Skjelvik fra Rosenborg og Antonio Lopez free-transfer. hvor de 2 sistnevnte er spiller på venstreback som er reading svakeste ledd når du starter. Sesongen starter med et kjempe tap mot wigan, med sifrene 6-2 og jeg tenker jaja jeg får prøve å nå målet fra styret om å komme litt over midt (Respektabel plasering). Forsetter dog med noen seiere, men føler at taktikken gjør at jeg slipper inn en god del mål da jeg er et av lagene som slipper inn mest mål, men heldigvis ut over sesongen bli jeg et av de lagene som scorer mest mål også, Når januar-vinduet starter så har jeg slitt med en del skader på stjernespissen i laget Pavel Pogrebnyak. Så jeg henter inn Anthony Stokes fra Celtic og en transferlistet Kolbeinn Sigthorsson fra Ajax. Ligger nå på det nåværende tidspunkt på 5. plass i ligaen (altså i kvalikkgruppa) etter 30 kamper. Med rundt 7 poeng opp til direkte opprykk med en viss tendens at norwich og wolves rykker i fra. Så i kveld skal jeg ta opp jakten i de 16 siste kampene å se om jeg kanskje kan komme meg opp :) Digger spillet så langt.

Lenke til kommentar

Er selv på 1. plass i januar med bare ett tap, og så fort det går rykter om at en klubb er interessert i en av spillerne mine så har de bedt om å få dra fordi de vil spille i Champions League. Et par måneder tidligere var det noen spillere som mente at det var usannsynlig at vi kunne kvalifisere oss. Da sto vi med 0 tap.

Er jo ikke slik at det er helt tilfeldig at vi ikke spiller i CL. Spillerne må ta sin del av skylden, og isteden for å stikke av som en liten bitch så får de kjempe med klubben (forrige sesong irl).

Men dette er bare betaen og SI er nok klare over at det trengs litt justeringer her og der.

 

På SIGames-forumet er det mange som rapporterer om diverse bugs og andre ting som trengs å fikses på så forhåpentligvis så får vi noen store endringer i neste oppdatering.

Lenke til kommentar

Fullført første sesong med United. Overlegen seier i PL med 95 poeng. Spillere som DiMaria, Herrera og Rooney presterte til de grader. Falcao er likevel den største suksessen med 38 (!!!) seriemål på 36 spilte kamper, 44 totalt i sesongen.

 

Overgangsbudsjettet satt til 270 millioner NOK, men klarte likevel å forlenge lånet på Falcao med ytterligere ett år. Ser lyst ut på Old Trafford

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...