Gå til innhold

Utmelding.no - meld deg ut av kirken


stormen81

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg synes dette er helt greit forsåvidt. Det greieste hadde naturligvis vært at kirken håndterte sine egne medlemmer, men jeg synes det må være lov til å gi beskjed elektronisk om at man ønsker utmelding. Håper kirken våkner, og får opp sin egen tjeneste.

 

Når det er sagt så var det en annen ting jeg gjerne ville ha litt klarhet rundt. Jeg har selv nylig laget en internett-tjeneste som er tilgjengelig å bruke for alle som ønsker. Det er en tjeneste som er helt gratis, og som er nyttig mtp ytringsfrihet f.eks.

For noen dager siden laget jeg en post under diskusjon.no's "Off-topic"-kategori (jeg visste ikke helt hvor jeg skulle plassere den) hvor jeg fortalte om tjenesten og inviterte mine forum-venner til å bruke den.

Da tok det ikke et døgn engang før posten var fjernet. Siden jeg har hatt litt kontakt med administratoren LiamH spurte jeg ham om han kjente til det. Han fortalte at en annen administrator hadde fjernet posten grunnet reklamering. Jeg tok kontakt med denne administratoren og spurte om følgende:

 

 

 

Jeg laget igår en sak vedr en nettavis jeg hadde laget, hvor jeg informerte om den og inviterte interesserte.
Ifølge admin LiamH har du fjernet denne grunnet reklame. Er det riktig?
Dersom det er ihht retningslinjene så helt i orden - men kan du da fortelle meg forskjellen på det jeg la ut, kontra dette f.eks.?http://www.diskusjon...owtopic=1630302

 

Da jeg ikke fikk svar (meldingen er lest) - spurte jeg igår om jeg kunne få et svar. Svaret har uteblitt - dermed spør jeg her. Dersom det ihht retningslinjene ikke er lov å reklamere for gratis tjenester - hvorfor ble da ikke også denne posten (utmelding.no) fjernet umiddelbart?

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Begge mine forsøk på utmelding ble avvist. Men kirken sendte meg et eget utmeldingsskjema. Har ikke sett på det. Regner med at det skal legges ved blod-, sæd- og urinprøve og at tre psykologer må attestere at jeg er tilregnelig i utmeldingsøyeblikket.

 

Jeg ser egentlig Varg Vikernes' kirkebrenning i et helt nytt lys...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Regner med at det skal legges ved blod-, sæd- og urinprøve og at tre psykologer må attestere at jeg er tilregnelig i utmeldingsøyeblikket.

 

Det burde vært slik for å kunne melde seg inn. Burde ikke være noe problem for de kristne hvis de absolutt vil unngå helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utmelding.no har nå laget en app som skal kunne melde deg ut av kirken. Det foregår at man må skrive en tekst for hånd, signere, og ta bilde av teksten med appen. Den sender dermed dette inn til kirken.

 

http://www.nrk.no/hordaland/na-vil-han-melde-deg-ut-av-kirken-via-app-1.12145110

Dette er fantastisk!

 

Mon tro om det ikke burde være nok å bare skrive signatur, sted og personnummer eller noe, og så ha en ferdigskrevet standard for hva resten inneholder. Har du forresten noen anelse om den app'n holder telling på hvor mange ganger den blir brukt?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Eg er komen til den konklusjon at det er best å melde seg ut av skjøkjekyrkja no, så denne appen verkar praktisk og føremålstenleg.

Antek mange andre òg vil melde seg ut no når kyrkja vil velsigne synd.

Ei kyrkje utan Jesus og Bibelen i sentrum har eg ikkje samvit til å vere medlem av.

Kirken har blitt lugget inn i nåtiden og da melder mørkemennene, de som står for intoleranse og hatet i kristendom, seg ut... Så bra. Godt at det minste at det  finnes et sted man kan tro på jesus uten at man må stå for kristendommens intoleranse og hat selv om jeg gjerne skulle lagt ned hele denne primitive sjappa som heter den norske kirke...

 

 

Blir artig å høre hva DU syntes om jukseklubben til jesus når de har meldt deg inn igjen om kort tid  :) For du er nødt til å sjekke om du faktisk ER utenfor medlemsskap i den klubben for de melder deg glatt inn igjen... Jesus SKAL tros på og norge SKAL være kristent selv om det medfører medlemsjuks i gigantisk skala...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kirken har velsignet synd og skam i århundrer. Hvorfor setter dere en arbitrær grense ved homofili?

Fordi det er en av delene av Bibelen som åpenbart ikke er metaforisk, og fordi alt som ble skrevet ned i Bibelen er ordrett det som Jesus og Paulus sa, og fordi Jesus var gud og Paulus var inspirert av gud. Eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...