Gå til innhold

Utmelding.no - meld deg ut av kirken


stormen81

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kulturdepartementet er jo kirkens håndtlangere! Hvorfor krever de ikke at folk sender utmelding på fax???

 

Da jeg meldte meg ut var skjema noe fant på en nettside til et black metal band. Dette var på en tid da DNK hevdet at et slik skjema ikke eksisterte.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Vi burde rett og slett stryke hele DNKs medlemsregister, siden det store flertall aldri har meldt seg inn selv. Og la DNK så finne ut av hvordan de skal klare å få tak i de som virkelig ønsker å være medlem.

 

Jeg vet ikke om de skiller mellom barn som er meldt inn av andre og myndige voksne som har meldt seg selv inn i registrene? Da kunne de jo ha strøket alle som ikke har meldt seg selv inn, og gjerne betalt en symbolsk erstatning til disse som en liten unnskyldning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så du mener de har lidd ved på være innmeldt, så derfor skal de få penger - ikke enig i det hele tatt, det får da være måte på syt

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

Vi burde rett og slett stryke hele DNKs medlemsregister, siden det store flertall aldri har meldt seg inn selv. Og la DNK så finne ut av hvordan de skal klare å få tak i de som virkelig ønsker å være medlem.

 

Jeg vet ikke om de skiller mellom barn som er meldt inn av andre og myndige voksne som har meldt seg selv inn i registrene? Da kunne de jo ha strøket alle som ikke har meldt seg selv inn, og gjerne betalt en symbolsk erstatning til disse som en liten unnskyldning.

 

 

Jeg tviler på at de har en slik detaljert oversikt. Men om de kunne bevise at gitte personer aktivt, med viten og vilje, har meldt seg selv inn, så kunne de spesifikke medlemmene bestå.

Lenke til kommentar

Så du mener de har lidd ved på være innmeldt, så derfor skal de få penger - ikke enig i det hele tatt, det får da være måte på syt

Nei, jeg vet ikke om de har lidd. Jeg synes bare at barn ikke skal meldes inn i trossamfunn, politiske partier og lignende.

 

Barn lider vel heller ikke når det gjelder omskjæring, men jeg synes likevel det er galt. Det handler for meg ikke om lidelse, men om at barn i minst mulig grad bør utnyttes til å føre tradisjoner videre.

 

Hvordan burde jeg uttrykt meg for å unngå å bli oppfattet som sytende?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

ved å snakke om erstatning som kompensasjon oppfatte jeg det som sytende

Vel, jeg tok med ordet "symbolsk" for å understreke at jeg ikke tenkte på de store summene. Ja, jeg går kanskje litt langt her...

 

 

Blir liksom litt feil sett i forhold til diverse andre erstatninger, som slett ikke når opp, sett i forhold til påført fysisk og psykisk lidelse som offer må tåle - men jeg mente ikke å refse deg, skulle ikke brukt ordet "syt"

 

peace out :)

Lenke til kommentar

En jeg kjenner sendte inn for en uke siden. Han fikk mail i dag fra Kirken:

"Kirkeraadet takker for din henvendelse. Grunnet mange henvendelser vil det ta noe tid aa besvare den.

Det er ikke mulig aa svare paa denne eposten.

Mvh
Kirkeraadet"

 

Ikke overrasket over at det er mange henvendelser. Ser på NFF at det er noen som har blitt registrert ut, så det burde jo faktisk fungere for alle.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...