Gå til innhold

Utmelding.no - meld deg ut av kirken


stormen81

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg hadde håpet at dette skulle føre til utmelding for min del. Uansett motiverer dette meg til å melde meg ut selv om jeg må ty til gamlemåten. Lurer på om det var dette som var tanken....

 

Vi får se om det kommer en ny løsning med digital signering eller noe sånt.

 

 

Beviser vertfall at ateister er akkurat like dumme og lettlurte som religiøse.

 

 

Tviler på at det er en korrekt slutning. Du kan slå opp på "Hasty generalization" på et egnet sted. I samme farten kan du slå opp "bevis". I tillegg kan du lese ovenfor at jeg var klar over risikoen og "tok sjansen". Tror ikke jeg har tapt noe særlig på det.

 

Du virker å ha en overutviklet evne til skadefryd. Er du kristen?

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å benytte meg av skjemaet, men fikk det lille pushet jeg trengte for å sende "manuelt" skjema til den lokale menigheten i hjembyen.

 

 

Håper andre gjør det samme. Blir litt for dumt å støtte noe jeg personlig ikke har noe forhold til. Kaster heller en tusenlapp mot noe jeg setter pris på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg hadde håpet at dette skulle føre til utmelding for min del. Uansett motiverer dette meg til å melde meg ut selv om jeg må ty til gamlemåten. Lurer på om det var dette som var tanken....

 

Vi får se om det kommer en ny løsning med digital signering eller noe sånt.

 

 

Beviser vertfall at ateister er akkurat like dumme og lettlurte som religiøse.

 

 

Gratulerer med en meget imponerende konklusjon.

 

 

Snakk om å gre en gigantisk gruppe under en kam, basert på en enkelt uttalelse....

Lenke til kommentar

 

Hvorfor vil noen melde seg ut av kirken?

 

Fordi kirken får penger for hvert medlem, og jeg som er sterkt imot enhver organisert religion ønsker så slettes ikke å være en årsak til at de får mer penger.

 

 

Kirken får ikke penger for hvert medlem, men får 1702 milllioner over statsbudsjettet, og det ville vært langt vanskeligere å forsvare det, om medlemstallene raste drastisk.

Endret av KarlRoger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kirken får ikke penger for hvert medlem, men får 1702 milllioner over statsbudsjettet, og det ville vært langt vanskeligere å forsvare det, om medlemstallene raste drastisk.

De får 1 702 millioner. Tallet du oppgir er bare vanlige driftsutgifter.

 

 

I tillegg får de 2 milliarder over kommunebudsjettene - i tillegg til x hundre millioner til vedlikehold av bygningene sine, som de fikk av staten i kirkeoppgjøret, men som staten plikter å vedlikeholde. Totalt snakker vi om godt over 4 millarder kroner i året.

Lenke til kommentar

I tillegg får de 2 milliarder over kommunebudsjettene - i tillegg til x hundre millioner til vedlikehold av bygningene sine, som de fikk av staten i kirkeoppgjøret, men som staten plikter å vedlikeholde. Totalt snakker vi om godt over 4 millarder kroner i året.

Virkelig? Fascinerende. Jeg antok at vedlikehold av byggene gikk under "Driftsutgifter", men det var kanskje fryktelig naivt av meg. Har du noen peiling på hvor jeg kan finne tallene for dette? Jeg sitter å pusler litt med å se på det.

 

Betyr det at staten eier byggene til DNK?

 

Forresten, fun fact: Når man melder seg ut av DNK, selv om man ikke melder seg inn andre steder, så gjør det at andre trossamfunn får mer penger enn det DNK taper på at du melder deg ut.

Lenke til kommentar

 

I tillegg får de 2 milliarder over kommunebudsjettene - i tillegg til x hundre millioner til vedlikehold av bygningene sine, som de fikk av staten i kirkeoppgjøret, men som staten plikter å vedlikeholde. Totalt snakker vi om godt over 4 millarder kroner i året.

Virkelig? Fascinerende. Jeg antok at vedlikehold av byggene gikk under "Driftsutgifter", men det var kanskje fryktelig naivt av meg. Har du noen peiling på hvor jeg kan finne tallene for dette? Jeg sitter å pusler litt med å se på det.

 

Betyr det at staten eier byggene til DNK?

 

Forresten, fun fact: Når man melder seg ut av DNK, selv om man ikke melder seg inn andre steder, så gjør det at andre trossamfunn får mer penger enn det DNK taper på at du melder deg ut.

 

 

Nei, staten eier ikke bygningene - DNK fikk de overført i kirkeoppgjøret, men staten forpliktet seg til vedlikeholdsansvar. Finner ikke kllde selv nå, googlet litt, men var så mye rart. Seek and ye skal find.

Lenke til kommentar

Meg og Stormen har jobbet litt med dette i det siste, for å prøve å pushe litt mer på kirken. Fått masse oppmerksomhet på nrk.no de siste dagene, og siste artikkelen har fått litt mer positiv vinkling. Med nok engasjement så kan det være kirken faktisk får fingeren ut å ferdigstillinger sin egen løsning for utmelding over internett.

 

http://www.nrk.no/hordaland/nekter-kirkeutmelding-pa-nett-1.11961405

Lenke til kommentar

Meg og Stormen har jobbet litt med dette i det siste, for å prøve å pushe litt mer på kirken. Fått masse oppmerksomhet på nrk.no de siste dagene, og siste artikkelen har fått litt mer positiv vinkling. Med nok engasjement så kan det være kirken faktisk får fingeren ut å ferdigstillinger sin egen løsning for utmelding over internett.

 

http://www.nrk.no/hordaland/nekter-kirkeutmelding-pa-nett-1.11961405

No tenker eg høgt her, men er det mulig å gjere dette på ein litt anna måte?

 

Det beste er sjølvsagt å få det elektroniske skjemaet godkjent, men det kan også gjerast på en anna måte. Om ein har eit skjema der ein kun skriver navn og adresse som genererer ein epost DNK med forespørsel om utmeldingsskjema tilsendt som treigpost. Dette er ein forespørsel som dei vell ikkje kan nekte å etterkomme?

Om ein får skjemaet tilsendt så er det enkelt å fylle ut dette og returnere det per post eller epost.

 

I tillegg vil dette pålegge dei såpass mykje ekstraarbeid at eg har vanskelig for å sjå at dei kan fortsette med å nekte for elektronisk utmelding.

Lenke til kommentar

 

Meg og Stormen har jobbet litt med dette i det siste, for å prøve å pushe litt mer på kirken. Fått masse oppmerksomhet på nrk.no de siste dagene, og siste artikkelen har fått litt mer positiv vinkling. Med nok engasjement så kan det være kirken faktisk får fingeren ut å ferdigstillinger sin egen løsning for utmelding over internett.

 

http://www.nrk.no/hordaland/nekter-kirkeutmelding-pa-nett-1.11961405

No tenker eg høgt her, men er det mulig å gjere dette på ein litt anna måte?

 

Det beste er sjølvsagt å få det elektroniske skjemaet godkjent, men det kan også gjerast på en anna måte. Om ein har eit skjema der ein kun skriver navn og adresse som genererer ein epost DNK med forespørsel om utmeldingsskjema tilsendt som treigpost. Dette er ein forespørsel som dei vell ikkje kan nekte å etterkomme?

Om ein får skjemaet tilsendt så er det enkelt å fylle ut dette og returnere det per post eller epost.

 

I tillegg vil dette pålegge dei såpass mykje ekstraarbeid at eg har vanskelig for å sjå at dei kan fortsette med å nekte for elektronisk utmelding.

 

 

Dette skjemaet ligger allerede lett tilgjengelig på DNK sine nettsider..

Lenke til kommentar

 

 

 

Meg og Stormen har jobbet litt med dette i det siste, for å prøve å pushe litt mer på kirken. Fått masse oppmerksomhet på nrk.no de siste dagene, og siste artikkelen har fått litt mer positiv vinkling. Med nok engasjement så kan det være kirken faktisk får fingeren ut å ferdigstillinger sin egen løsning for utmelding over internett.

 

http://www.nrk.no/hordaland/nekter-kirkeutmelding-pa-nett-1.11961405

No tenker eg høgt her, men er det mulig å gjere dette på ein litt anna måte?

 

Det beste er sjølvsagt å få det elektroniske skjemaet godkjent, men det kan også gjerast på en anna måte. Om ein har eit skjema der ein kun skriver navn og adresse som genererer ein epost DNK med forespørsel om utmeldingsskjema tilsendt som treigpost. Dette er ein forespørsel som dei vell ikkje kan nekte å etterkomme?

Om ein får skjemaet tilsendt så er det enkelt å fylle ut dette og returnere det per post eller epost.

 

I tillegg vil dette pålegge dei såpass mykje ekstraarbeid at eg har vanskelig for å sjå at dei kan fortsette med å nekte for elektronisk utmelding.

Dette skjemaet ligger allerede lett tilgjengelig på DNK sine nettsider..

Joda, men å få det tilsendt på post slik at ein ikkje er avhengig av printer vil gjere det langt enklare å fylle ut skjemaet.

 

I tillegg til at det sjølvsagt blir eit mas for DNK å trykke opp og sende ut tusenvis av skjema i løpet av nokre få dagar.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe jeg vil implentere. de vil bare avvise det som spam. de har allerede kallt våre legitime requests om å meldes ut for spam så det blir nok ikke bedre. vi prøver å forholde oss seriøse :)

 

Vi har en del ting i tankene. men mye handler om at vi har begrenset med t id og ressurser. selv er jeg i fulltidsjobb som begrenser ganske mye.

Endret av etse
Lenke til kommentar

 

 

 

Meg og Stormen har jobbet litt med dette i det siste, for å prøve å pushe litt mer på kirken. Fått masse oppmerksomhet på nrk.no de siste dagene, og siste artikkelen har fått litt mer positiv vinkling. Med nok engasjement så kan det være kirken faktisk får fingeren ut å ferdigstillinger sin egen løsning for utmelding over internett.

 

http://www.nrk.no/hordaland/nekter-kirkeutmelding-pa-nett-1.11961405

No tenker eg høgt her, men er det mulig å gjere dette på ein litt anna måte?

 

Det beste er sjølvsagt å få det elektroniske skjemaet godkjent, men det kan også gjerast på en anna måte. Om ein har eit skjema der ein kun skriver navn og adresse som genererer ein epost DNK med forespørsel om utmeldingsskjema tilsendt som treigpost. Dette er ein forespørsel som dei vell ikkje kan nekte å etterkomme?

Om ein får skjemaet tilsendt så er det enkelt å fylle ut dette og returnere det per post eller epost.

 

I tillegg vil dette pålegge dei såpass mykje ekstraarbeid at eg har vanskelig for å sjå at dei kan fortsette med å nekte for elektronisk utmelding.

Dette skjemaet ligger allerede lett tilgjengelig på DNK sine nettsider..

Joda, men å få det tilsendt på post slik at ein ikkje er avhengig av printer vil gjere det langt enklare å fylle ut skjemaet.

 

I tillegg til at det sjølvsagt blir eit mas for DNK å trykke opp og sende ut tusenvis av skjema i løpet av nokre få dagar.

 

 

Joda, er vel kanskje sant det, men jeg vil nok ikke si at det er måten å gjøre det på. Er enig med etse på det punktet der. Problemet som ligger bak dette har med holdningen til DNK i forhold til sine medlemmer, spesielt de som ikke ønsker å være medlem. Da må man jobbe med å endre disse holdningene, og ikke bare 'slite dem ut' med et fjell av snail-mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...