Gå til innhold

TEST: Nvidia GeForce GTX 980


Anbefalte innlegg

 

 

Godt rykte? møkkakortet med 3 vifter i 3 slot døde totalt av seg selv på 3 kort på rad.

Skal ikke en gang dra til verdensdelen den er produsert i

 

Gigabyte med 3 vifter også, dør pga drittviftet som er skikkelig tynne.

rma nr 2 på gigabytekortet.

 

Nå skal det sies at jeg belaster kortene 100% fra jeg får de og til de dør , er vel hakket mer bruk en litt spilling her og der.

Da er du kun uheldig, da jeg spiller garantert en del mer enn den normale spilleren å korta ligger på 100% ca 14timer hver dag, så dette er kun 1/1000+ tilfeller.

 

Gainward har godt rykte jo, og det at du er uheldig betyr ikke at gainward har dårlig rykte.

Det at du også sier at gigabytes korta er dritt er jo pølsevev da de ligger på top sammen med Asus og EVGA på toppvalgte kort å e har hatt disse selv med 0 problemer.

 

Mange av korta har jeg OC og har ikke hatt problemer i det hele tatt, eneste kortet jeg har hatt problemer te nå er mit 270X å HD6950fra AMD som svikter på drivere å blir utrolig varmt te tider, 270X høres ut som en jækla jet motor å er sykt irriterende. Å det er et XFX kort som har utrolig bra rykte fra gammelt av på nvidia kort pga bra service osv.

 

Ser du på komplett.no så er det kun posetivt på de som har skrevet om gainward kortene der.

 

http://linustechtips.com/main/topic/16549-palit-zotac-gainward-any-good/

http://www.tomshardware.co.uk/forum/331148-33-gainward-good-reputation

http://www.gamespot.com/forums/pc-mac-discussion-1000004/gainward-geforce-gtx-580-1536mb-27597676/

http://forums.overclockersclub.com/?showtopic=184703

 

Kan dessverre ikke ta deg "alvorlig" da dette er minimale tilfeller å at du er uheldig.

Jeg sliter også med gainward når det gjelder skjermkort og HK! Samme med MSI! Sliter mer med nvidia enn AMD når det gjelder skjermkort! Enten er det feil på brikken, eller viften! Gainwards sine hk er heller ikke noe å skryte av! Gainward og MSI er bannlyst i min pc! ASUS har jeg ikke noe problemer med!

 

Gigabyte sine hovekort er kjent for å være rett under asus å er de som støtter så og si mesteparten av hacintoch akkurat pga de er stabile. Skjermkorta ser jeg dessvere at noen har problemer med, men jeg selv har ikke hatt problemer med de te nå. Å det er ganske mange år i bakgrunne her.

 

Selv kjøper jeg også asus HK men skjermkort så tar jeg det jeg ikke har hatt problemer med. Det at du sliter mer med nvidia tviler jeg på for begge har feil men amd til nå har vært forferdelig for meg som holder på med photoshop å gaming. Driverne har hatt problemer med photoshop lenge.

 

Du glemmer å at flere faktorer kan spille med her! Hvilken sockel det var, om den hadde problemer fra starten av(hint hint sata 6gb fra intel), ble den bygd med anti static forhold, ble det skrudd for godt fast å har gjort skade, var det et billig kort, osv osv. Og du har DOA alle kan få dette da ingen teknologi idag kommer 100% feilfritt.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare meg som syns ytelsesforbedringene er noe oppskrytt? Ytelse/watt ser bedre ut, men deler ikke helt entusiasmen i noen av kommentarene rundt ytelse. Et par eksempler:

 

DCS World:
Hverken AMDs beste enkeltkjernekort eller Nvidias kjappeste utgåtte modeller kommer i nærheten av det nylanserte flaggskipet.

 

8-12% forbedring ift 780TI, hvor største økningen er i 2560x1600 med min fps som gikk fra 58 på 780 TI til 65 på 980. 7 fps forskjell, men det er altså ikke i nærheten?

Metro Last Light:
Her er avstanden ned til lillebror GeForce GTX 780 Ti forholdsvis små på de fleste målinger

 

For ikke å si helt ubetydelige (28,15 vs 28,65 min fps/50,67 vs 51,77 avg fps)

 

og det er bare ved 2560 x 1600 piksler at vi får et virkelig betydelig forsprang i form av minste registrerte FPS-verdi

 

18,18 vs 21,05 min fps/28,71 vs 29,71 avg fps, er det et virkelig betydelig forsprang?

 

I andre titler er det større forskjeller, men jevnt over syns jeg det er skuffende om man kun ser på ytelse. For min del må jeg vente ganske mange generasjoner før det er blitt forbedring det er verdt å betale for, selv om det begynner å nærme seg for mitt 580GTX.. :-)

Endret av Thalidomide
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bare meg som syns ytelsesforbedringene er noe oppskrytt? Ytelse/watt ser bedre ut, men deler ikke helt entusiasmen i noen av kommentarene rundt ytelse. Et par eksempler:

 

DCS World:
Hverken AMDs beste enkeltkjernekort eller Nvidias kjappeste utgåtte modeller kommer i nærheten av det nylanserte flaggskipet.

 

8-12% forbedring ift 780TI, hvor største økningen er i 2560x1600 med min fps som gikk fra 58 på 780 TI til 65 på 980. 7 fps forskjell, men det er altså ikke i nærheten?

Metro Last Light:
Her er avstanden ned til lillebror GeForce GTX 780 Ti forholdsvis små på de fleste målinger

 

For ikke å si helt ubetydelige (28,15 vs 28,65 min fps/50,67 vs 51,77 avg fps)

 

og det er bare ved 2560 x 1600 piksler at vi får et virkelig betydelig forsprang i form av minste registrerte FPS-verdi

 

18,18 vs 21,05 min fps/28,71 vs 29,71 avg fps, er det et virkelig betydelig forsprang?

 

I andre titler er det større forskjeller, men jevnt over syns jeg det er skuffende om man kun ser på ytelse. For min del må jeg vente ganske mange generasjoner før det er blitt forbedring det er verdt å betale for, selv om det begynner å nærme seg for mitt 580GTX.. :-)

 

altså med tanke på at dem er på samme brikke, å at det er den nye versjonen av 780 så er det veldig bra. Du må ikke glemme at Ti er en "bedre" utgave av 780. Så det kan også komme en slik i 980 men det vet ingen enda og da ser du sikkert hvor bra det er ;)

Lenke til kommentar

 

 

Bare meg som syns ytelsesforbedringene er noe oppskrytt? Ytelse/watt ser bedre ut, men deler ikke helt entusiasmen i noen av kommentarene rundt ytelse. Et par eksempler:

 

DCS World:
Hverken AMDs beste enkeltkjernekort eller Nvidias kjappeste utgåtte modeller kommer i nærheten av det nylanserte flaggskipet.

 

8-12% forbedring ift 780TI, hvor største økningen er i 2560x1600 med min fps som gikk fra 58 på 780 TI til 65 på 980. 7 fps forskjell, men det er altså ikke i nærheten?

Metro Last Light:
Her er avstanden ned til lillebror GeForce GTX 780 Ti forholdsvis små på de fleste målinger

 

For ikke å si helt ubetydelige (28,15 vs 28,65 min fps/50,67 vs 51,77 avg fps)

 

og det er bare ved 2560 x 1600 piksler at vi får et virkelig betydelig forsprang i form av minste registrerte FPS-verdi

 

18,18 vs 21,05 min fps/28,71 vs 29,71 avg fps, er det et virkelig betydelig forsprang?

 

I andre titler er det større forskjeller, men jevnt over syns jeg det er skuffende om man kun ser på ytelse. For min del må jeg vente ganske mange generasjoner før det er blitt forbedring det er verdt å betale for, selv om det begynner å nærme seg for mitt 580GTX.. :-)

 

altså med tanke på at dem er på samme brikke, å at det er den nye versjonen av 780 så er det veldig bra. Du må ikke glemme at Ti er en "bedre" utgave av 780. Så det kan også komme en slik i 980 men det vet ingen enda og da ser du sikkert hvor bra det er ;)

 

980 er fully unlocked, 780 var ikke opplåst. ;)

Lenke til kommentar

Nå sender jeg det 3dje gigabytekortet i RMA.

Samme feil på alle, kortet oppfører seg som om det er klokket formye, feiler regnejobber etter x timer.

100% load -grafen spretter opp og ned i 60-99% hver sek, men alle de andre kortene ligger fint på 96-99%.

 

Virker som gigabyte-fabrikk-OC har dratt det litt for langt til 24/7-bruk.

Lenke til kommentar

 

Det kan du jo sjekke selv ved å logge inn på Komplett.no?

 

Dei datoene hopper jo litt rundt, kan jo ikkje stole på det.

 

Om du logger inn på kontoen din, vil du se status på ordren din. Det er det nærmeste du kommer. Ingen her som kan si når kort med ubekreftet leveringsdato kommer på lager, ikke en gang Komplett selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...