Gå til innhold

Avstemning: Bør vi utvide AnonymDiskusjon-funksjonen og hvor bør det utvides til?

Utvide AnonymDiskusjon.  

91 stemmer

1. 1. Bør vi utvide funksjonen?

• Ja, vi bør utvide funksjonen
      44
    • Nei, det er ikke behov for å utvide funksjonen
      47
  2. 2. Hvilke kategorier bør vi utvide til? Noen eksemper

• Jobb og Utdanning
      26
    • Skole og Leksehjelp
      15
    • Forbrukerrett
      27
    • Alle kategorier (med visse unntak)
      15
    • Jeg stemte "Nei" på spørsmål 1.
      39
    • Annen kategori, utdyp i tråden
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Anonym-brukeren burde få et profilbilde, da kan det være lettere å finne ut hvem som er trådstarter for eksempel.

Det jobbes med saken. :)

• Liker 1
Skrevet

Hva er egentlig argumentene for å ha anonymitet i kategoriene som jobb og utdanning, skole, samfunn osv..?! Kategoriene utenom sex og helse..

Brukeren her er så anonym som man vil ha det i utgangspunktet, innenfor rimelige grenser.. Selv synes jeg det holder i massevis!

Jus? Man kan løse mange problemstillinger uten å gi navn, og dermed beholde anonymiteten. Er det grøvere saker, så er neste steg advokat. Trening og kosthold? Vi må da vel være voksne nok til å klare å stille slike spørsmål uten å måtte være mer anonym enn hva vi er nå?! Skole?! Jobb?!

Mulig det er noe jeg ikke ser her, men akkurat nå føler jeg nesten bare for å si: grow some balls!

Skrevet

"Bør vi utvide funksjonen?"

Ja. Til 'Jobb og Utdanning', 'Forbruker' og 'Samfunn'

Man skal være forsiktig med å si «aldri», men her gjør jeg er unntak. Vi kommer aldri til å åpne for anonyme innlegg i hele hovedkategorien Samfunn. Jeg ser ikke behovet for å la folk poste anonymt i f.eks. Politikk eller Religion, men ser derimot for meg at det vil øke andelen personangrep og useriøs diskusjon.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig, og derfor kan man allerede nå poste anonymt i underkategoriene Seksualitet, Samliv og relasjoner, Familie og barn, Helse, og Juss. :)

Kan du utdype hvorfor du mener det kan være greit å kunne poste anonymt i Religion? Jeg ser som sagt kun negative sider ved dette, og jeg kommer ikke på noen situasjoner hvor det kan være greit å kunne skrive noe uten at det knyttes til brukerkontoen din.

Skrevet

Enig med Runar. Hvis folk kan få poste anonymt i Religion så vil nivået på diskusjonene synke. Det blir personangrep, useriøse innlegg og mange kommentarer med et eneste mål; provosering.

Det samme mener jeg om politikk. Folk har jo til vane for å snakke piss om tilhengere av andre partier.

Bare se på kommentarfeltene hos nettavisene. Latterlig nivå. Skulle tro at det er 10-åringer som satt og skrev det.

Skrevet

Bare se på kommentarfeltene hos nettavisene. Latterlig nivå. Skulle tro at det er 10-åringer som satt og skrev det.

Men de har jo sånne kommentarer under fullt navn. Så at det blir mer seriøst når man ikke er anonym motbevises av det bevismaterialet.
Skrevet

Hvilke kategorier kan man poste som anonym i per nå? Er det flere enn de Runar listet opp her?

Synes det kunne vært greit å kunne poste som anonym i "Økonomi". Det kan godt tenkes at det sitter personer der ute som lurer på ting de kanskje er redd for å spørre om under brukernavn. Enten fordi de er redd for å stille dumme spørsmål, eller fordi de har rotet seg opp i økonomisk uføre de ikke ønsker å skrive om utenom anonym-funksjonen.

Skrevet (endret)

Hva er egentlig argumentene for å ha anonymitet i kategoriene som jobb og utdanning, skole, samfunn osv..?! Kategoriene utenom sex og helse..

Brukeren her er så anonym som man vil ha det i utgangspunktet, innenfor rimelige grenser.. Selv synes jeg det holder i massevis!

Jus? Man kan løse mange problemstillinger uten å gi navn, og dermed beholde anonymiteten. Er det grøvere saker, så er neste steg advokat. Trening og kosthold? Vi må da vel være voksne nok til å klare å stille slike spørsmål uten å måtte være mer anonym enn hva vi er nå?! Skole?! Jobb?!

Mulig det er noe jeg ikke ser her, men akkurat nå føler jeg nesten bare for å si: grow some balls!

Spørsmålet er vel, hvorfor har du så stort behov for å vite hvem som poster`?

Ja, det beviser jo bare at jo mindre anonym man er, jo mindre seriøs er debatten.

De fleste nettaviser bruker facebook integrasjon.

EDIT: Som Tåkelur sier

Endret av Evelen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...