Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den retroPC'en for gamle spill? Jeg hadde nok bare gått for toppen en 500GB SSD i en slik da gamle spill er rimelig små og for å få kortest mulig loadetider, eller er SSD uaktuelt for å bevare retrofeelen av treghet og lyden lesing av slike disker gir? :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Har allerede en 500gb SSD i den ? Det begynte litt i det små, men har fått noen oppgraderinger nå...og plutselig så sitter man der og kan spille nyere spill i fantastiske detaljer, downsampling og CRT morro. Og da forsvinner jo lagringsplassen ? 



Foreløpig har jeg Windows XP og Windows 10 på den.....krise OP-maskin i forhold til Windows XP spill altså. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Minimaskinen jeg bruker er en Asus VM62N med i5 Haswell og optimus med Intel 4400 og det "oljede lynet" Nvidia GT 820M. Lever godt på en 1TB 3,5" HDD + en SSD via USB siden maskinen er fysisk stappfull ellers. Rundt 70 MB/s på USB er greit nok så en bærbar USB disk er ganske greit og fleksibelt. Er godt fornøyd med WD Passport disker som etter min erfaring tåler ganske mye.

Ellers kan en jo se på f.eks en 2,5" HGST Travelstar disk i grei størrelse. Med SSD er det bare å bruke SATA-USB adapter, men for HDD hadde jeg nok brukt kabinett eller intern montering.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Litt bekymret for spillåret 2020. Det er sabla mye bra som kommer og jeg sitter fortsatt med en durabelig backlog av minst like gode spill fra 2019 (og 2018). Enkelte av de lengre spillene, som Cyberpunk, tror jeg rett og slett at jeg ikke kan begynne med på lang tid, for skal jeg spille noe som varer hundre timer betyr det at jeg må nedprioritere veldig mange andre spill og dermed får en enda lenger backlog. Kortere spill som The Last of Us 2 og Resident Evil 3 går helt fint å skvise inn, men disse hundretimers spillene ødelegger enhver plan om å redusere backlogen. En løsning er å rett og slett kutte ut lange spill helt. En annen er å bli arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (1 time siden):

Litt bekymret for spillåret 2020. Det er sabla mye bra som kommer og jeg sitter fortsatt med en durabelig backlog av minst like gode spill fra 2019 (og 2018). Enkelte av de lengre spillene, som Cyberpunk, tror jeg rett og slett at jeg ikke kan begynne med på lang tid, for skal jeg spille noe som varer hundre timer betyr det at jeg må nedprioritere veldig mange andre spill og dermed får en enda lenger backlog. Kortere spill som The Last of Us 2 og Resident Evil 3 går helt fint å skvise inn, men disse hundretimers spillene ødelegger enhver plan om å redusere backlogen. En løsning er å rett og slett kutte ut lange spill helt. En annen er å bli arbeidsledig.

Hva med vr spill da, exe Half-Life: Alyx vr.

https://store.steampowered.com/app/546560/HalfLife_Alyx/

 

Lenke til kommentar
IcedInsanity skrev (På 11.12.2019 den 14.36):

Elsker både RE2 og 3. De originale såklart. Nye RE2 og tydeligvis RE3 er ikke min kopp te. Remaster er greit, remake, not so much.
Er en nostalgiker av rang, og er ikke fan av slike remakes. Liker det eg er vandt med, det originale. Fordi det er DET er forelsket meg i, ikke dette nye greiene der alt skal se og virke så fantastiskt, og alt skal pusses på og fikses på. Er noe i if it aint broken....

De originale RE spillene (snakker da om 2 og 3 i dette tilfellet) er mer enn gode nok enda. At de fikk en så stor fan base for årtier siden sier hvertfall meg at en ikke trenger life-like grafikk, 4K og alt dette andre tullet for å virkelig fange spilleren i verdenen eller Raccoon City. Pixler så store at en kunne telle dem klarer FORTSATT å fange, skremme og engasjere både meg selv og andre.

Og joda, eg SKJØNNER at i 2019 så fortjener og kanskje trenger spill en slik make-over for å hente tilbake gamle spillere og kanskje rekruttere nye, men mye gjør seg fortsatt som en original og eg synes enkelte ting mister noe ved å absolutt skulle bli "fikset" på.

Eg hopper ikke på hype-toget bare for alle andre gjør det. Så kan man snakke om slike remakes er nødvendige eller ikke.

Må rett og slett bite i det søte eplet her. Har prøvd demoen av RE2 nå, og selv om den gode gamle RE2 alltid kommer til å være favorisert her, så er jaggu faen ikke denne remaken langt unna å bli ny favoritt.

Tar litt tid i bli komfy med kontrollene ref, sikting og slikt...men grafikken, stemningen og alt rundt er bare helt superbt.

Ser at remaken også er på salg nå så skal rett og slett skaffe meg hele sulamitten, for denne opplevelsen vil eg ikke gå glipp av ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, IcedInsanity said:

Må rett og slett bite i det søte eplet her. Har prøvd demoen av RE2 nå, og selv om den gode gamle RE2 alltid kommer til å være favorisert her, så er jaggu faen ikke denne remaken langt unna å bli ny favoritt.

Tar litt tid i bli komfy med kontrollene ref, sikting og slikt...men grafikken, stemningen og alt rundt er bare helt superbt.

Ser at remaken også er på salg nå så skal rett og slett skaffe meg hele sulamitten, for denne opplevelsen vil eg ikke gå glipp av ?

Da har du flere timer foran deg med topp underholdning.

Selv venter jeg spent på demo av Final Fantasy 7 remake, som er på vei.

Lenke til kommentar

Resident Evil 2-remaken er også min klare favoritt fra 2019, med forbehold om at det er en del andre titler jeg ikke har rukkket over ennå.

Det eneste jeg har å utsette på det spillet er at jeg skulle ønske de hadde gjort så historiene til Leon og Claire utfylte hverandre snarere enn overlappet. På noen tidspunkter virker det som om historiene faktisk utspiller seg parallelt, men så sloss du plutselig mot den samme bossen med Claire som du gjorde med Leon, eller omvendt. 

Lenke til kommentar

OOOHH YESSS!

1212 moden til Attila total war har endelig fått kampanje, modden er fantastisk og har spilt 28 timer av den(faktisk har jeg bare spilt denne modden når jeg har spilt Attila. men den har bare hatt custom battles, så ja 28 timer bare custom battles.

Men nå har det kommet en alpha versjon av kampanjen. 

Så gå på steam, last ned 1212 modden og nå kampanje delen også. tviler på dere blir skuffet.

Og dette passer perfekt siden jeg nettopp har hvert på posten og henta mine Baron's War figurer som har nøyaktig riktig våpen og rusting for 1212. 

Lenke til kommentar

Fy faen altså. Fikk det for meg at jeg skulle laste ned 164GB med kuk og fitteri i går, siden jeg hadde en god dag! ja det er COD: Modern Warfare det er snakk, tenkte å prøve Ground War igjen siden det har fått en rekke oppdateringer. 

Men ja, dette er vel det verste søppelet jeg har spilt, for det fungerer jo ikke. Kræsj til desktop rett som det er og ingen feil meld. Satan for ett piss spill. Fjoårets største skuffelse og jeg er dum nok i hodet til å gi det en ny sjangs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenden med å gjenbruke spilltitler er bare så unødvendig. I beste fall er det forvirrende og i verste fall å føre kunden bak lyset ved å bevisst lene seg mot en anstendig forgjenger for en prematur utgivelse. Noen ganger har eller ikke har en noe på maskinen som lager krøll, men det skal gjerne litt til for at det er grunnen.

Lenke til kommentar

De varte en halv dag. Så gikk hele spillet og den forpulte Battle.net klienten rett til helvete i søppelet. Dette her har jeg nå brukt nok tid på å prøve å få til å fungere. Utrolig at det skal være så forskjellige opplevelser fra lansering og frem til nå. Den gang fungerte jo spillet, men sugde pikk. Ingen god opplevelse eller morro å spille. Nå har det bare vært total havari og feilsøking og minimalt med gameplay. 

Til helvete med hele spillet.

Lenke til kommentar

Fulgte en god guide til Fallout New Vegas og spillet ble riktig så bra med den. Folk vektlegger forskjellige ting så det lønner seg å være litt kritisk til hva du legger inn og gjøre endringer som er kompatible der det høver seg. Mye feil man kan gjøre hvis man ikke holder tungen rett i munnen.

Fallout 3 og New Vegas synes jeg faktisk er de beste i serien som rollespill. Fallout 4 er mer FPS-ifisert. Fallout 76 snakker vi ikke om.

Fallout 3 får en i GOTY utgave for en slikk og ingenting.

http://www.g2a.com/fallout-3-game-of-the-year-edition-steam-key-global-i10000001849008

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (56 minutter siden):

Fulgte en god guide til Fallout New Vegas og spillet be riktig så bra med den. Folk vektlegger forskjellige ting så det lønner seg å være litt kritisk til hva du legger inn og gjøre endringer som er kompatible der det høver seg. Mye feil man kan gjøre hvis man ikke holder tungen rett i munnen.

Fallout 3 og New Vegas synes jeg faktisk er de beste i serien som rollespill. Fallout 4 er mer FPS-ifisert. Fallout 76 snakker vi ikke om.

Fallout 3 får en i GOTY utgave for en slikk og ingenting.

http://www.g2a.com/fallout-3-game-of-the-year-edition-steam-key-global-i10000001849008

Takker. 

Har spilt gjennom Fallout 3 tidligere. 

Fulgte en omstendig guide (http://sinitargaming.com/nv.html) denne gang, og konsentrerte meg først og fremst om stabilitetsmoddene, men synes det er i overkant omstendelig selv for passe pc-driftige. Burde definitivt være en enklere måte å få det til på. 

Hovedglitchen som dukket opp var problemer med mesh knyttet til skyting: altså dukket det opp store røde og hvite utropstegn ved hvert avtrekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...