Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjernebrukere tar nok til seg funksjonen. De jeg har spurt svarer enten med ett spørrende blikk, eller sier at de ikke bryr seg :p Jeg tror nok at om man blir vandt med bruken, og bruker det daglig så blir det nok merkelig å gå over til en enhet som ikke har funksjonen. Men for min del er det i hvertfall ikke kjøpsgrunnlag nok :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Bruker det konsekvent hele tiden, sparer noen sekunder her og der :) Åpning av ny fane i Safari, forhåndsvisning av linker/bilder/videoer, Innstilling-snarvei til Batteri (Spareblussmodus), Shazam now, flytting av markør via tastaturet, få opp bakgrunnsapper/skifte mellom apper samt ringe kjapt til samboeren er snarveier jeg bruker daglig :) Men er nok mange som ikke er klar over alle mulighetene ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

6s scorer jo en del høyere på ytelsetester. Samt den har 4G+ om du bor i byen. For min del så blir jeg glad hver gang jeg ser 3g symbolet istedenfor E

Lenke til kommentar

Det forutsetter at du har noen interesse og glede av et nettbrett ved siden av. For min del så har bruken av iPad mer eller mindre forduftet etter at jeg fikk meg iPhone 6 Plus da skjermen er såpass stor at jeg føler null behov for å dra frem nettbrettet. Trenger jeg først større skjerm så drar jeg frem MacBook-en.

Lenke til kommentar

Det forutsetter at du har noen interesse og glede av et nettbrett ved siden av. For min del så har bruken av iPad mer eller mindre forduftet etter at jeg fikk meg iPhone 6 Plus da skjermen er såpass stor at jeg føler null behov for å dra frem nettbrettet. Trenger jeg først større skjerm så drar jeg frem MacBook-en.

Da kan jo jeg dele mine personlige bruksmønstre også da. Det betyr antagelig ikke så mye for han som spør om dette, for det er hans, og kun hans, behov som han skal dekke. Ikke dine eller mine...:)

 

Hjemme bruker jeg min iPad til kanskje så mye som 95% av all databruk. For meg er den tilnærmet perfekt til sofabruk. Jeg har en iMac for produksjon, spesielt for foto og til produksjon av dokumenter som gjøres hjemme. Den er ikke mye i bruk, men den fungerer flott når vi trenger den.

 

På jobb bruker jeg MacBook og den er selvsagt i bruk fra 8-16 på hverdager.

 

iPhone/Apple Watch brukes til alt det den kombinasjonen egner seg til gjennom hele dagen.

Lenke til kommentar

Er gammeldags jeg, drar fram MacBook'en fremfor nettbrettet. Mens madammen stortsett også bruker iPad'en 95% av tiden fremfor MacBook-en.

Tja, det har ikke så mye med "gammeldags" å gjøre, men mer hva man rett og slett bare foretrekker. Jeg setter meg også med MacBook/iMac hvis jeg skal produsere noe, men foretrekker iPad hvis jeg skal forbruke.

 

Det er jo fint å ha valgmuligheter...:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Det forutsetter at du har noen interesse og glede av et nettbrett ved siden av. For min del så har bruken av iPad mer eller mindre forduftet etter at jeg fikk meg iPhone 6 Plus da skjermen er såpass stor at jeg føler null behov for å dra frem nettbrettet. Trenger jeg først større skjerm så drar jeg frem MacBook-en.

er ikke umulig at en iphone plus kunne erstattet min 5 og air 2

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

Det forutsetter at du har noen interesse og glede av et nettbrett ved siden av. For min del så har bruken av iPad mer eller mindre forduftet etter at jeg fikk meg iPhone 6 Plus da skjermen er såpass stor at jeg føler null behov for å dra frem nettbrettet. Trenger jeg først større skjerm så drar jeg frem MacBook-en.

Da kan jo jeg dele mine personlige bruksmønstre også da. Det betyr antagelig ikke så mye for han som spør om dette, for det er hans, og kun hans, behov som han skal dekke. Ikke dine eller mine...:)

 

Hjemme bruker jeg min iPad til kanskje så mye som 95% av all databruk. For meg er den tilnærmet perfekt til sofabruk. Jeg har en iMac for produksjon, spesielt for foto og til produksjon av dokumenter som gjøres hjemme. Den er ikke mye i bruk, men den fungerer flott når vi trenger den.

 

På jobb bruker jeg MacBook og den er selvsagt i bruk fra 8-16 på hverdager.

 

iPhone/Apple Watch brukes til alt det den kombinasjonen egner seg til gjennom hele dagen.

Har ingen mac, kun en gammel billig labtop, den bruker jeg kun til og flytte over bilder fra kamera. Sammt bacup av bildefiler, ellers blir ipad brukt til alt. Finnes sikkert en ekstern hd som leser sd og kan synkronisere med en sky? Da kan jeg egentlig kassere pc'n. Og laste ned til ipad etterpå for evt lett bilderedigering. Er som oftest fornøyd med jpeg utav kamere.sjelden jeg redigerer i ettertid. Har jo også raw behandler innebygd i kamera. Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

 

Er gammeldags jeg, drar fram MacBook'en fremfor nettbrettet. Mens madammen stortsett også bruker iPad'en 95% av tiden fremfor MacBook-en.

Tja, det har ikke så mye med "gammeldags" å gjøre, men mer hva man rett og slett bare foretrekker. Jeg setter meg også med MacBook/iMac hvis jeg skal produsere noe, men foretrekker iPad hvis jeg skal forbruke.

 

Det er jo fint å ha valgmuligheter... :)

 

Siden vi også er litt innpå ipad.

 

Noen som vet om det finnes gode bilmonteringsløsninger for 10" ipad Air? Vurderer å ha denne "fast" skjerm i bilen fordi jeg  benytter en del ting som blir knotete med en telefon. Samtidig må det være slik at jeg lett kan montere og demontere ipaden og legge den i eks. hanskerommet når jeg parkerer.

Lenke til kommentar

Jupp, bruker den litt for lite ellers nå og vet jeg ville brukt den mye mer om jeg fikk den fastmontert i bilen (kjører 25.000km i året). Bruker noen en løsning de er fornøyd med så gi gjerne et pip.

 

Synes i grunn en 10" iPad er den perfekte car-companion så hatt det i bakhodet et års tid  :p NB, den skal selvfølgelig være montert slik at den hovedsaklig er ment for sjåføren og være lett betjenbar uten å flytte blikket for langt vekk fra veien og trafikken når man navigerer i musikk samt trafikkorienterte tjenester. Tanken er også at ved kobling mellom iPhone og iPad så vil all telefonaktivitet styres gjennom skjermen på iPad.

Sugekoppholdere har jeg hatt varierende hell med til mobiltelefoner (ujevne flater, vekslende temperaturer osv) og vil ikke risikere at iPaden deiser i gulvet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en 6S nå hvilken ios versjon blir den levert med? mtp jailbreaking.

Den blir levert med så ny versjon som mulig. Har det kommet oppgradering etter at den ble produsert er det superenkelt å oppdatere den. Dropp jailbreak, for all del!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

Den blir levert med så ny versjon som mulig. Har det kommet oppgradering etter at den ble produsert er det superenkelt å oppdatere den. Dropp jailbreak, for all del!

 

 

Ok, hvorfor bør jeg droppe jailbreak? Har kun hatt Android til nå å ser at det er ett par jailbreak tweaks som jeg helst vil ha hvis jeg skulle gå over til iphone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...