Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Flere enn meg som foretrekker å bruke telefonen sin uten disse glatte overgangene/animasjonene? Syns det er mye kjappere og effektiv i bruk uten altså. Litt placebo effekt er det nok også da.

Husker jeg testet ett lite triks under siste beta der man kunne elimere dette ytterligere. Da var det å bytte mellom menyer og apps helt utrolig lynkjapt.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her. Jeg skrur av alt som går an av effekter og animasjoner. Ser ikke poenget; vil jeg starte en app, er det jo appen jeg er interessert i, ikke underholdning mens jeg venter...

Skulle ønske det gikk an å skru av siste resten også, denne 'genie in a bottle' effekten med at appene 'vokser ut av' ikonet sitt.

Tar tid, batteri, prosessor, og er unødvendig.

Lenke til kommentar

Høres ut som smart triks. Hvor finner jeg innstillingene for å slå av dem?

 

 

Edit: Fant fram til Tilgjengelighet, og bl.a. Reduser animering. Den er slått på. Så ikke merkbart noe annet som kunne/burde slås av.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Flere enn meg som foretrekker å bruke telefonen sin uten disse glatte overgangene/animasjonene? Syns det er mye kjappere og effektiv i bruk uten altså. Litt placebo effekt er det nok også da.

Husker jeg testet ett lite triks under siste beta der man kunne elimere dette ytterligere. Da var det å bytte mellom menyer og apps helt utrolig lynkjapt.

Du tenker på denne glitchen?

 

 

Har gjort dette selv, og syns dette er helt nydelig. Bare så synd at det resettes når man slåt av/på telefonen. Dette kunne veldig fint vært et valg i menyen, at man kunne skru av animasjoner helt :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at det skulle vært en valgbar funksjon! Jeg har aktivert glitchen og synes at Apps ikke nødvendigvis er brukerklare så mye raskere hvis de ikke ligger i minnet på forhånd. De applikasjonene som allerede har vært åpnet, tar seg jo opp igjen latterlig kjapt. Så det endelige resultatet blir en telefon som er raskere.

Lenke til kommentar

Forslag til gode og helst rimelige kabler i ulike lengder? Enten såpass rimelig at jeg fint får kjøpt et par under tollgrensa, eventuellt rimelig nok i norske forretninger.

 

Jeg vil gjerne ha en svært kort, og en på 3 meter. Og gjerne et par av hver av de, så da blir det jo fort noen kroner. Har prøvd den uorginale 3m som selges på elkjøp, og synes kabelen er unødvendig tykk og den virker å lade iPad'en litt saktere.

 

Blitt litt gira på denne (Tylt Syncable), men finner ingen norsk forhandler og de tar seg godt betalt for frakt til norge, og ikke finnes den over 1 meter heller, så er vel bare det flate designet jeg likte likevel...

xsyncable-lightning-cable-1meter-green_3

 

 

Jeg kjøpte en del kabler via Ebay for, og de sluttet jo fort å fungere etter en iOS-oppdatering.

 

Takk for erfaringer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Min iPhone 6 har sett sine bedre dager.

Batteriet har blitt veldig ustabilt, så fort jeg har 20% igjen kan jeg regne med at batteriet ryker når som helst (fra 20% til 0% i løpet av sekunder).

 

Noen som har noen tips? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Om det kun skjer når du er ute og det er litt kaldt. Så ville jeg reklamert. Jeg fikk ny.

Har ikke noe med temperatur å gjøre.

Mulig jobben dekker reparasjon / ny telefon (har vel hatt den i over 18 måneder etterhvert), om ikke får jeg vel være litt praktisk selv.

 

Merkelig med det, har hatt 2 telefoner etter 4s, begge har feilet etter en stund, 4S'en fungerer forsatt som om den var ny  :tease:

Lenke til kommentar

At batteriene blir fortere slitt idag har mye med lade-elektronikken i telefonen å gjøre.

Før var ikke folk så opptatt av super-rask lading; det var viktigere med bra batteri bare det ble fullt over natten...

 

Nå blir folk sur og kjøper Samsung i stedet, hvis ikke man får ladet fullt på én time!

 

Et triks for å få batteriet i nyere iPhone til å vare i mange år mer, er å ta ut laderen før den går over 90%, og iallefall før den når 100!

Da unngår man overladingen som foregår et minutt eller to hvor det 'presses' strøm inn i et allerede fullt batteri, før laderen kutter automatisk. Det er der nesten all slitasjen på batteriene foregår!

Lenke til kommentar

?..

 

Et triks for å få batteriet i nyere iPhone til å vare i mange år mer, er å ta ut laderen før den går over 90%, og iallefall før den når 100!

Da unngår man overladingen som foregår et minutt eller to hvor det 'presses' strøm inn i et allerede fullt batteri, før laderen kutter automatisk. Det er der nesten all slitasjen på batteriene foregår!

Det er mye mulig du har rett, men jeg har ikke ofret dette en tanke. Setter den på lading på kvelden og den står i til morgenen. Napper ut telefonen ved seks-tiden og setter den inn igjen hver kveld med normalt mellom 20-50% batteritid igjen. Har ikke merket noe som helst til dårligere batteri etter de tre årene +- som jeg har mine telefoner.

Lenke til kommentar

Et triks for å få batteriet i nyere iPhone til å vare i mange år mer, er å ta ut laderen før den går over 90%, og iallefall før den når 100!

Da unngår man overladingen som foregår et minutt eller to hvor det 'presses' strøm inn i et allerede fullt batteri, før laderen kutter automatisk. Det er der nesten all slitasjen på batteriene foregår!

Dersom det var så enkelt å få batteriet til å vare mye lenger, tror du ikke at Apple (og alle andre, for den del) hadde lagt det inn i ladekontrollen?

Lenke til kommentar

 

Et triks for å få batteriet i nyere iPhone til å vare i mange år mer, er å ta ut laderen før den går over 90%, og iallefall før den når 100!

Da unngår man overladingen som foregår et minutt eller to hvor det 'presses' strøm inn i et allerede fullt batteri, før laderen kutter automatisk. Det er der nesten all slitasjen på batteriene foregår!

Dersom det var så enkelt å få batteriet til å vare mye lenger, tror du ikke at Apple (og alle andre, for den del) hadde lagt det inn i ladekontrollen?

 

 

Nei, fordi da ville batteri-tiden man kunne oppgi være mindre!

 

Og der vil jo alle produsentene ha høyest mulig tall.

Alle produsentene velger kortere levetid på batteriet for å få høyest mulig daglig driftstid.

 

Det er ingen problem å få Li-ion batterier til å slites mye mindre ved å stresse de mindre under lading, men man presser dem dessverre til siste dråpe for markedføringens skyld  :)

 

EDIT: Dessuten hadde jo de da solgt mye færre batterier, og service-avdelingene hadde hatt mindre å gjøre...

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Telia.no , min er kjøpt der ny.

Min slo seg av når jeg hadde den ute. Skjedde kun under 10grader og 50% eller mindre på batteriet.fikk opplyst at om den ikke tålte bruk over 0,så var det en garantisak

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...