Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fruen har en iPhone 6. Den slår seg av i tide og utide når den taes ut av lommen i kjølig vær. F.eks nå når det er 5-6 plussgrader ute. Føler at dette blir verre og verre. Er det batteriet som har tatt kvelden, eller andre issues?

 

 

 

Slet med det samme på min iPhone 6S Plus, dog skjedde det ikke hele tiden. Men hver gang jeg syklet til og fra jobb i type 5-12 varmegrader, og når jeg skulle at meg en joggetur ute i 8-12 varmegrader så skrudde den seg av hele tiden.

 

Den fungerer helt tipp-topp ellers. Og det som er enda merkeligere er om jeg lar Apple Music eller Podcast.app spille musikk i bakgrunnen så telefonen ellers står i standby (sort skjerm) så skrur den seg aldri av. Men så fort jeg låser den opp og skal begynne å bytte sanger i Apple Music for eksempel så vil den skru seg av.

 

 

Har min inne på service nå, så er veldig spent på hvilke tilbakemeldinger jeg får der. Min lillesøster sliter med mye av det samme på sin iPhone 6. Mens min mor, stefar, samboer og lillebror, alle med iPhone 6S sliter ikke med det samme.

Lenke til kommentar

Byttet til Chrome, prøver det noen uker. I går var Safari var helt idiot og greide virkelig ikke å følge med i tiden. Håper bare ikke batterisuget er like grusomt på Chrome som det en gang var..for det har i hvertfall blitt en veldig kjapp og glatt nettleser siden sist jeg brukte mye tid med den, hvordan føler dere den er på batteribruk kontra Safari?

Lenke til kommentar

Jeg slet med elendig batteritid. Når jeg surfet på Internett så kunne jeg se batteriprosenten falle mens jeg leste en artikkel. Bestemte meg for å lade det helt ut. Kom til 24% og der ble det stående i over en time til tross for at jeg hadde på full lysstyrke, lommelykt og videostreaming. Så sank det sakte, men sikkert til 9% hvor det ble stående like lenge. Har begynt å bruke den medfølgende laderen på 1A istedenfor hurtiglader på 2A. Det er jo en helt ny telefon! Batteriet er jo faktisk bra ?.

 

Og etter det assistive touch trikset så har telefonen blir kjappere enn noe jeg har prøvd tidligere. Tommel opp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvor mange uker skal Apple fikse den forbanna feilen med Safari?? Helt umulig å surfe på VG feks havner jo på gårsdagens side av og til. Helt latterlig irriterende. Chrome brukes her fram til Apple får fingeren ut av rompa si og kanskje fikser dette snart.

 

Ironisk nok opplever jeg akkurat det samme i Chrome på Samsungtelefonen min. Kan det være VG som er problemet?

Lenke til kommentar

Hei, har en iPhone 6s som slår seg av når det nesten ikke er kaldt ute. Spilte fotball idag, når det var sånn ca 7,5 grader ute. Jeg la den fra meg på kunstgresset. Den hadde ca lagt der i en times tid. Når jeg skulle ta den opp, så var den slått av. Jeg prøvde å starte den opp igjen, og den kom til startmenyen. Plutselig slo den seg av. Jeg prøvde dette 4 ganger, tilslutt gikk den på og jeg kunne bruke den.

 

Jeg synes det er rart at den kan slå seg av når det ikke er så kaldt engang. Vet at mobiler skal slå seg av når det er veldig kaldt pågrunn av sikkerheten.

Skummelt å tenke på at jeg ikke hadde hatt en fungerende telefon, hvis jeg sto fast i fjellet og ingen var tilstede :)

Noen som opplever det samme? Er det noe gale med telefonen min?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Min (5) var sånn. Fikk ikke ny og måtte betale avgiften til Eplehuset.

Jeg hadde min inne hos eplehuset først, de fant ikke feilen. Betalte ikke noe.

Bytta verksted, de fant feilen. Fikk ny swap

Lenke til kommentar

Har hatt min iPhone 6S Plus og min søster sin iPhone 6 inne til Comondo / mCare nå og det ble avslag på begge to. Ingen feil funnet ved utvidet diagnosetest fikk jeg beskjed om. Slapp heldigvis testgebyrer osv..

 

Samme dag som jeg fikk min tilbake så tok jeg med en iPhone 6 Plus med meg i tillegg til min iPhone 6S Plus når jeg tok en joggetur. Tror du ikke min 6S Plus skrudde seg av intet mindre enn fire ganer på ca 30 min? Det i 8 varmegrader med oppholdsvær. Filmet og tok bilder av det hele. Tok også screenshot som viste at telefonen startet med 63% og var plutselig på 2% etter 20 min med jogging og så fort jeg kom hjem og inn i varmen så var den plutselig på 45%.

 

Veldig spent på hva de sier denne gangen når jeg nå har sendt inn og lagt ved både bilder og video som dokumenterer problemet.

Lenke til kommentar

 

Min (5) var sånn. Fikk ikke ny og måtte betale avgiften til Eplehuset.

Jeg hadde min inne hos eplehuset først, de fant ikke feilen. Betalte ikke noe.

Bytta verksted, de fant feilen. Fikk ny swap

 

 

 

Hvilket verksted benyttet Eplehuset og hvilket verksted benyttet du etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...