Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at Telenor og Djuice sender ut bestillingslinker fra 00:01 natt til fredag. Da skal det godt gjøres å få den på fredag hvertfall. Lørdag er mulig, men da hadde jeg tenkt meg til Stavanger en tur, og er litt risky å sende den dit istedenfor Oslo. 

 

Hvor ser du dette? I fjor Djuice å sende ut linker 24. sept kl 14.59 - eller én dag før release.

Lenke til kommentar

Hvor ser du dette? I fjor Djuice å sende ut linker 24. sept kl 14.59 - eller én dag før release.

 

Facebook sidene til hhv. Telenor og Djuice. Var en tjommi på ipod.no som sa han hadde snakket med Komplett, og at de også ville sende ut på fredag. Må bare krysse fingre og tær for at kundeservice ikke har peiling på hva de snakker om. 

Endret av carzas
Lenke til kommentar

 

Hvor ser du dette? I fjor Djuice å sende ut linker 24. sept kl 14.59 - eller én dag før release.

 

Facebook sidene til hhv. Telenor og Djuice. Var en tjommi på ipod.no som sa han hadde snakket med Komplett, og at de også ville sende ut på fredag. Må bare krysse fingre og tær for at kundeservice ikke har peiling på hva de snakker om. 

 

 

Hm.. Høres rart ut. 

 

Uansett er nok det raskeste å spasere inn i en Elkjøp- eller Expert-butikk fredag morgen. Skulle ønske de hadde prislister ute. Djuice, evt Netcom på nett er ganske billige. Spaceworld.no selger Djuice, men de skal ha en 1000-lapp mer enn det Djuice skal ha på nett. Med andre ord helt uaktuelt.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, Apple er veldig strenge og ut ifra reglene Apple selv setter så skal vel i utgangspunktet ingen forhandlere sende telefonen ut før tidligst 00:01 natt til fredag.

 

Når jeg har behandlet og satt ut demomodell av iPhone i butikk tidligere så var det med streng beskjed fra Apple Norge og Telenor om at disse ikke måtte skrues på eller vises frem før tidligst 00:01 natt til lanseringsdagen.

Lenke til kommentar

Apple er jævlig strenge på dette, ja. Alt Ramguy sier stemmer for vår del også. Vi får ikke se på, pakke opp, åpne eller under noen omstendigheter ta bilder av eskene eller telefonene før 09.10. Gjøres dette risikerer (i vårt tilfelle) hele kjeden å miste tildelingen sin av telefoner. Skal du ha hos Expert og Elkjøp så regner jeg med du må være meget tidlig ute, type stå utenfor idét butikken åpner. Butikken jeg jobber i er midt på treet i størrelse og får kanskje totalt.. 10 telefoner, hvor alle sammen må selges med abonnement / 12-måneders binding. 

 

At folk støtter oppunder dette selskapet her er faen meg vanskelig å forstå... Men alt til enhver smak, eller hva.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Apple er jævlig strenge på dette, ja. Alt Ramguy sier stemmer for vår del også. Vi får ikke se på, pakke opp, åpne eller under noen omstendigheter ta bilder av eskene eller telefonene før 09.10. Gjøres dette risikerer (i vårt tilfelle) hele kjeden å miste tildelingen sin av telefoner. Skal du ha hos Expert og Elkjøp så regner jeg med du må være meget tidlig ute, type stå utenfor idét butikken åpner. Butikken jeg jobber i er midt på treet i størrelse og får kanskje totalt.. 10 telefoner, hvor alle sammen må selges med abonnement / 12-måneders binding.

 

At folk støtter oppunder dette selskapet her er faen meg vanskelig å forstå... Men alt til enhver smak, eller hva.

Hva er problemet? Du får be din arbeidsgiver slutte ta inn Apple produkter. Lurer på hva du skal begrunne det med. Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt lightning lader fra eBay? Verdt å ta sjansen eller bare droppe tanken og kjøpe i nærmeste butikk?

 

Har gjort det mange ganger før, men etter en stund kanskje 5-6 mnd, så slutter kabelen å fungere. Så hvis du ikke gjevnlig vil kjøpe fra ebay, kjøp i nærmeste butikk der de har kabler som er laget av Apple.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at noen bruker oppunder 10 lapper for å støtte Apple... Jeg tenker de faktisk har mer lyst på iPhone 6s enn noen annen telefon?

 

 

Jaja, nei, det er klart folk skal få bruke pengene sine på akkurat hva de vil. iPhoner er svært gode telefoner, men til en hinsides pris sammenlignet med konkurrenter (syntes jeg). Så klart, er folk villige til å betale, så er de villige til å betale. Min personlige mening lar jeg ligge hjemme når jeg går på jobb, for å svare på de to andre spørsmålene. Jeg anbefaler iPhone til en ganske så svær andel av kundene mine, så sånn sett er det ikke noe å si på det. Men Apple som selskap syntes jeg personlig ikke noe om. Ville bare "chime in" med bekreftelser rundt at det trolig blir vanskelig å få telefonen før 09.10 og det med stor sannsynlighet ikke blir sendt ut fra forhandlere før fredagen. Mao kanskje greiest å stille opp i butikk dersom man vil ha den på fredag. Burde sikkert latt den siste kommentaren ligge :p

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

... iPhoner er svært gode telefoner, men til en hinsides pris sammenlignet med konkurrenter (syntes jeg). ...

 

 

Nå vet ikke jeg hvor du jobber eller hvordan dere priser deres produkter, men i resten av markedet så koster sammenlignbare toppmodeller fra de ulike produsentene omtrent det samme, det kan kanskje skille noen hundrelapper den ene eller andre veien.

 

Hvordan kan du da mene at iPhone er priset hinsides andre produkter som koster det samme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, markedet går vel bare en vei for tiden og det er opp. Sammenligner man feks iPhone 6 mot Samsungs S6, LG G4, til og med Z3 Plus, så er jo det er "vesentlig" eldre telefon til per dags dato en høyere pris. Syntes det er merkelig. Men det stemmer jo som du sier at toppen av toppmodellene (S6 Edge Plus, Z5 Premium) godt matcher iPhoner på pris og vel så det. Anyway, dødfødt situasjon. Teit av meg å begynne å diskutere det i dette emnet. Legger meg flat og trekker meg ut før jeg sier for mye dumt :p

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt lightning lader fra eBay? Verdt å ta sjansen eller bare droppe tanken og kjøpe i nærmeste butikk?

 

Jeg har gode erfaringer med Anker sin lightning-kabel.  Ligger på rundt 150 kr pr stk, og er lagd for å ikke gå i stykker, i motsetning til Apple sin originale som (ved min bruk) pleier å bli ganske sliten i enden ved pluggen etter en viss tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...