Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

 

Jeg tviler på at noen bruker oppunder 10 lapper for å støtte Apple... Jeg tenker de faktisk har mer lyst på iPhone 6s enn noen annen telefon?

 

 

Jaja, nei, det er klart folk skal få bruke pengene sine på akkurat hva de vil. iPhoner er svært gode telefoner, men til en hinsides pris sammenlignet med konkurrenter (syntes jeg). Så klart, er folk villige til å betale, så er de villige til å betale. Min personlige mening lar jeg ligge hjemme når jeg går på jobb, for å svare på de to andre spørsmålene. Jeg anbefaler iPhone til en ganske så svær andel av kundene mine, så sånn sett er det ikke noe å si på det. Men Apple som selskap syntes jeg personlig ikke noe om. Ville bare "chime in" med bekreftelser rundt at det trolig blir vanskelig å få telefonen før 09.10 og det med stor sannsynlighet ikke blir sendt ut fra forhandlere før fredagen. Mao kanskje greiest å stille opp i butikk dersom man vil ha den på fredag. Burde sikkert latt den siste kommentaren ligge :p

 

 

Har inntjeningen noe å si på anbefalingen din? Når jeg jobbet i butikk som var autorisert Apple forhandler var marginene dårlig på alt fra Apple, men jeg solgte bla. iPods i bøtter og spann til bestemødre og kidsa som skulle bruke den som 'spillemaskin'. Det var alltid et trygt valg å anbefale bort, utrolig få klager kontra andre produkter. Jeg følte dog noen av mine kolleger ikke gjorde det samme grunnet dårlig inntjening, noe som er dumt - for man skal alltid sette kundens behov foran slikt. Uansett, dette er ikke stedet å diskutere dette - som du selv hevder i en senere post.

 

Når det er sagt begynner jeg å bli rimelig fornøyd veldig mange anmeldere av disse produktene. Det virker som man går litt bort fra å tenke alene på spesifikasjoner og benchmarks, og heller fokuserer på hvorfor man bør velge OS A eller B. Uansett hva man liker best, er det bra vi har A, B og C  å velge mellom! :-)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har inntjeningen noe å si på anbefalingen din? 

 

Overhodet ikke. Finnes omtrent ikke én eneste telefon hvor vi tjener en eneste krone på salg uten abonnement. Med abonnement er det ganske likt over hele utvalget. Som jeg nevnte så er jeg helt der du er og lar mine personlige preferanser rundt dette ligge igjen hjemme når jeg er på jobb. Er fullstendig klar over at iPhone er en trygg telefon som for mange er lett å forstå seg på, lett å få hjelp til av familiemedlemmer, etc. Har ikke tall på hvor mange bestemødre som går herfra med iPhone. :p Tror heller ikke jeg overdriver når jeg sier at omtrent 50% av mobilene som forsvinner fra denne butikken er iPhone.

 

Er enig i at det er bra med variert utvalg. Apropos iOS (9) - noen som har konkret erfaring med oppgradering til iOS 9 hvor telefonen (eller iPad) blir stuck "slide to upgrade"? Finnes det noen korte veier utenom dette eller er det kun gjenoppretting via iTunes som er løsningen?

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Ja, markedet går vel bare en vei for tiden og det er opp. Sammenligner man feks iPhone 6 mot Samsungs S6, LG G4, til og med Z3 Plus, så er jo det er "vesentlig" eldre telefon til per dags dato en høyere pris. Syntes det er merkelig. Men det stemmer jo som du sier at toppen av toppmodellene (S6 Edge Plus, Z5 Premium) godt matcher iPhoner på pris og vel så det. Anyway, dødfødt situasjon. Teit av meg å begynne å diskutere det i dette emnet. Legger meg flat og trekker meg ut før jeg sier for mye dumt :p

 

Ja, vi kan avslutte denne diskusjonen, men jeg vil gjerne bare få kommentere det du sier om "vesentlig" eldre...:-)

 

Nei, disse telefonene er akkurat like "nye". Alle toppmodeller har svært avansert, og like moderne, teknologi som gir kundene fantastiske opplevelser. De har selvsagt ikke nøyaktig samme teknologi da de baserer seg på ulike motorer (prosessorer) og operativsystem. Disse forskjellene gjør at de har litt andre krav til omkringliggende komponenter, kapasiteter og andre teknologiske elementer, og er dermed ikke direkte sammenlignbare.

 

Dermed blir det bare tull å si at den ene verden er "ny" mens den andre verden er "gammel".

 

 

Til slutt, det er fint at du innser at dette er noe du kanskje burde unnlatt å skrive på en nettside. 

Lenke til kommentar

 

Har inntjeningen noe å si på anbefalingen din? 

 

Apropos iOS (9) - noen som har konkret erfaring med oppgradering til iOS 9 hvor telefonen (eller iPad) blir stuck "slide to upgrade"? Finnes det noen korte veier utenom dette eller er det kun gjenoppretting via iTunes som er løsningen?

 

 

 

Dette var et kjent problem med iOS 9.0, har blitt fikset i iOS 9.0.1 og 9.0.2

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg lenke til å bestille hos Djuice, men til den tredje reservasjonen min, som tydeligvis var en feilreservasjon 6s 16gb SG.

Denne var reservert 12:39, 6 minutter etter 6s gull 64gb som jeg venter på.

 

Er det slik at når man får lenken (hos Djuice) må man bestille (at man på sett og vis har bestilt), eller kan kan trekke seg ved å bare ikke bruke lenken selv? 

Endret av Miss_star
Lenke til kommentar

Er det slik at når man får lenken (hos Djuice) må man bestille (at man på sett og vis har bestilt), eller kan kan trekke seg ved å bare ikke bruke lenken selv? 

 

Kan trekke deg ved å ikke bruke linken.

Edit: Burde for øvrig vært en "ønsker ikke bruke denne" knapp på de reservasjonene, slik at folk som bestiller flere farger kan frigjøre reservasjoner før det er gått 24 timer.

Endret av carzas
Lenke til kommentar

 

Er det slik at når man får lenken (hos Djuice) må man bestille (at man på sett og vis har bestilt), eller kan kan trekke seg ved å bare ikke bruke lenken selv? 

 

Kan trekke deg ved å ikke bruke linken.

Edit: Burde for øvrig vært en "ønsker ikke bruke denne" knapp på de reservasjonene, slik at folk som bestiller flere farger kan frigjøre reservasjoner før det er gått 24 timer.

 

Ok :) Da skal jeg se om jeg ikke får reservert en. Dersom jeg ikke skal bruke den skal jeg heller legge den inn her :)

Lenke til kommentar

Ser at komplett har endret lagerstatusen til 20+ forventet 15. oktober nå... Blir gal av dette, tåler ikke så lenge uten mobil :p

 

Hvorfor kjøpe hos Komplett?? Hvis man ikke vil bestille hos Netcom/Djuice (jeg sparer mye på det), så er det beste å møte opp på en Elkjøp butikk 9.30 i morgen. Da tror jeg man er ganske sikker på å få. Her i Tønsberg har jeg møtt opp ved åpningstid hvert år, de siste tre årene, og jeg har har nesten alltid vært alene. Plenty med iPhones.

Lenke til kommentar

 

Ser at komplett har endret lagerstatusen til 20+ forventet 15. oktober nå... Blir gal av dette, tåler ikke så lenge uten mobil :p

 

Hvorfor kjøpe hos Komplett?? Hvis man ikke vil bestille hos Netcom/Djuice (jeg sparer mye på det), så er det beste å møte opp på en Elkjøp butikk 9.30 i morgen. Da tror jeg man er ganske sikker på å få. Her i Tønsberg har jeg møtt opp ved åpningstid hvert år, de siste tre årene, og jeg har har nesten alltid vært alene. Plenty med iPhones.

 

Litt komplisert, men har bedriftsabonnement fra Telenor i 6 mnd til, men får ikke ny arbeidstelefon. Derfor så vil jeg ha en ulåst telefon, og har fått inntrykk av at 90% av de få telefonene som kommer i butikk selges med abonnement, samt at bestiller man på djuice/netcom så må man også ha abonnement fra de. Ser derfor ikke noen annen løsning enn å handle fra komplett/apple direkte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...