Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

And now for something completely different.

 

Dette forklarer jo timingen til Apple når det kommer til innføringen av betalingsløsningen og NFC:

 

As of October 2015, any merchants that do not support EMV credit cards smart cards with integrated circuits that enable point of sale authentication and help prevent fraud will be liable for the fraudulent use of counterfeit, lost, and stolen cards.

http://pando.com/2014/09/11/the-hidden-brilliance-behind-the-timing-of-apples-adoption-of-nfc/

 

Det handlet ikke bare om å vente til selve teknologien var moden, men når den rulles ut for alvor.

 

Lurer på når og om dette blir vanlig her til lands.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dobling av batteri er så fint, så må jo dobling av RAM og oppløsning på iPhone 6 være et fint det også, sant?

 

Dobling av batteriets levetid har en "litt" mer åpenbar nytteverdi enn en økning av en allerede tilstrekkelig oppløsning.

 

Dobling av RAM er viktig dersom brukeren oppfatter at det har noen reell effekt på ytelsen under normal bruk.

 

Hva tror du eieren av en elbil ønsker seg: At han kan kjøre dobbelt så langt før han må lade igjen, eller at bilen kan gå i 320 km/t istedet for 160 på norske landeveier?

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Hva tror du eieren av en elbil ønsker seg: At han kan kjøre dobbelt så langt før han må lade igjen, eller at bilen kan gå i 320 km/t istedet for 160 på norske landeveier?

 

Geir :)

 

Jeg vil at en Tesla S (f.eks) skal være kraftig (god CPU i denne sammenligningen), ha god styreegenskaper (lett å finne frem i menuene), god komfort (brukervennlig) og et godt batteri.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Hva tror du eieren av en elbil ønsker seg: At han kan kjøre dobbelt så langt før han må lade igjen, eller at bilen kan gå i 320 km/t istedet for 160 på norske landeveier?

 

Geir :)

 

Jeg vil at en Tesla S (f.eks) skal være kraftig (god CPU i denne sammenligningen), ha god styreegenskaper (lett å finne frem i menuene), god komfort (brukervennlig) og et godt batteri.

 

 

Merkelig... Så det du sier er at du vil ha en iPhone, men allikevel så vil du ikke ha en.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja den er så allvorlig stor i forhold til det å utnytte skjermen skikkelig, så det er svakt. Men når den er så tynn må de vel bruke plassen til å få ett vettugt batteri..

 

EDIT: Skjermen på den pappmodellen der ser da større ut en LG G3 sin?

 

LG skjermen er bredere. 5,5" måles på diaognalen. (som er dritteit) men begge skjermene er 5,5 tommer diagonalt.

Lenke til kommentar

Apple's iPhone 6, iPhone 6 Plus use H.265 codec for FaceTime over cellular.

 

http://forums.appleinsider.com/t/182269/apples-iphone-6-iphone-6-plus-use-h-265-codec-for-facetime-over-cellular

 

 

 

Og så ser det også ut til at lightning pluggen kan gå spennende tider i møte:

 

Philips announces Fidelo M2L, the first-ever Apple Lightning headphones with 24-bit DAC audio

 

http://appleinsider.com/articles/14/09/10/philips-announces-fidelo-m2l-the-first-ever-apple-lightning-headphones-with-24-bit-dac-audio

Endret av Taggart
Lenke til kommentar

 

Ja den er så allvorlig stor i forhold til det å utnytte skjermen skikkelig, så det er svakt. Men når den er så tynn må de vel bruke plassen til å få ett vettugt batteri..

 

EDIT: Skjermen på den pappmodellen der ser da større ut en LG G3 sin?

 

LG skjermen er bredere. 5,5" måles på diaognalen. (som er dritteit) men begge skjermene er 5,5 tommer diagonalt.

 

 

LG G3 benytter, så vidt jeg kan se ut fra specs og på LGs nettsider, en 16:9-format skjerm i 5,5 tommer størrelse målt diagonalt. Det er det samme som for iPhone 6 Plus, og da skal skjermene på disse to i utgangspunktet være like brede. De skal også være like høye, for den saks skyld.

 

Ikke stol blindt på disse papirmalene folk printer ut, det er veldig fort gjort å ende opp med feil format/størrelse når man skriver ut slike ting.

 

En vanlig feil angående slike utskrifter, er at dokumentet man baserer seg på er ment for en annen arkstørrelse. Fikk dette problemet selv med en jeg lastet ned fra nettet, så jeg endte opp med å lage min egen mal basert på bildene som ligger på Apples nettsider for å få det riktig.

 

Er man usikker på om malen man har printet ut er i riktig størrelse, kan det lønne seg å måle høyde og bredde på utskriften med en linjal og sammenlikne med specsene for telefonen fra Apple.

Endret av Juke
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja den er så allvorlig stor i forhold til det å utnytte skjermen skikkelig, så det er svakt. Men når den er så tynn må de vel bruke plassen til å få ett vettugt batteri..

 

EDIT: Skjermen på den pappmodellen der ser da større ut en LG G3 sin?

 

LG skjermen er bredere. 5,5" måles på diaognalen. (som er dritteit) men begge skjermene er 5,5 tommer diagonalt.

 

 

Ah selvfølgelig ja du er nok inne på noe der.

 

Men likevel i syns jeg det ser misvisende ut i forhold til dette bilder hvor skjermkantene har blitt linet opp:

 

AndroidPIT-LG-G3-iPhone-6.jpg

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som offisiell salgsstart blir 26. også i butikker, har fått informasjon fra NetCom at de starter salget den datoen, pluss den danske operatøren OiSTER har bekreftet den samme datoen for salgsstart.

Fikk du vite priser, eller om de kommer til å selge begge modellene fra og med 26.?

 

Telenor har reservasjon fra 19. september.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...