Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Endelig.

 

"Added a Sony feature; bringing back the “close-all-button” in the activity menu, so you can easily close all apps at once"

Deilig! Det, i tillegg til "lydløs"-funksjonen er de to tingene jeg har savnet mest etter jeg oppdaterte til Lollipop.

 

Jeg lette også etter den funksjonen, inntil jeg skjønte at det var nok å holde inne "volum ned"-knappen. Hva er forskjellen? Dette har jeg ikke undersøkt nøye.

Eg skjønner heller ikke hva som er problemet.... Et trykk på volum knappen og man kan velge absolutt alt slik som før....?
Samme her - hva er forskjellen fra før til å nå trykke en gang på volumtasten og deretter "stille"? Evt bare holde inne vol- i 2sek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det er en liten bagatell, men da tlf min var knust, brukte jeg en iPhone 4. Det eneste jeg syntes var merkbart bedre var emojibruken på iOS. 

Kall meg perfeksjonist, men jeg irriterer meg grønn på emojiene på Z3C, spesielt den rosa tommelen!!  :hrm:

Noen som vet hvordan man kan få iOS-emojis uten å roote (da jeg har lest at det er problematisk hos Sony)?

 

Ellers er den helt nydelig å bruke etter Lollipop-oppdateringa.  :)  :)

Lenke til kommentar

Vet det er en liten bagatell, men da tlf min var knust, brukte jeg en iPhone 4. Det eneste jeg syntes var merkbart bedre var emojibruken på iOS. 

Kall meg perfeksjonist, men jeg irriterer meg grønn på emojiene på Z3C, spesielt den rosa tommelen!!  :hrm:

Noen som vet hvordan man kan få iOS-emojis uten å roote (da jeg har lest at det er problematisk hos Sony)?

 

Ellers er den helt nydelig å bruke etter Lollipop-oppdateringa.  :)  :)

Da jeg hadde Samsung lastet jeg ned nytt tastatur med emojis, går helt sikkert an på Sony også. Synes dog som regel det tastaturet som ligger inne er best å bruke jeg da.

Lenke til kommentar

Vet det er en liten bagatell, men da tlf min var knust, brukte jeg en iPhone 4. Det eneste jeg syntes var merkbart bedre var emojibruken på iOS.

Kall meg perfeksjonist, men jeg irriterer meg grønn på emojiene på Z3C, spesielt den rosa tommelen!! :hrm:

Noen som vet hvordan man kan få iOS-emojis uten å roote (da jeg har lest at det er problematisk hos Sony)?

 

Ellers er den helt nydelig å bruke etter Lollipop-oppdateringa. :):)

Textra sms appen har ios emojis. Brukte den selv pga dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med dårligere batteritid på mobilen? Før kunne jeg lade annenhver dag. Vanlig bruk og Stamina-modus mens jeg er på jobb. Nå holder den ca én dag. Det eneste jeg har gjort er å skru av 4g. Hadde så dårlig dekning hjemme og det virker som det hjalp å skru av 4g. Men dette skal vel strengt tatt hjelpe på batteritiden, eller?

Jepp. Lagde en tråd om dette i denne mappa. Gå ei side eller to bakover. Går jo ikke an å kopiere på denne telefonen?(eller er det bare jeg som ikke vet hvordan jeg gjør det?)

 

Ble merkbart bedre etter restart men dårlig igjen nå..

Lenke til kommentar

 

Vet det er en liten bagatell, men da tlf min var knust, brukte jeg en iPhone 4. Det eneste jeg syntes var merkbart bedre var emojibruken på iOS.

Kall meg perfeksjonist, men jeg irriterer meg grønn på emojiene på Z3C, spesielt den rosa tommelen!! :hrm:

Noen som vet hvordan man kan få iOS-emojis uten å roote (da jeg har lest at det er problematisk hos Sony)?

 

Ellers er den helt nydelig å bruke etter Lollipop-oppdateringa. :) :)

Textra sms appen har ios emojis. Brukte den selv pga dette.

 

Takk for tips, skal prøve dette ut! :-)

Lenke til kommentar

 

Noen andre som har problemer med dårligere batteritid på mobilen? Før kunne jeg lade annenhver dag. Vanlig bruk og Stamina-modus mens jeg er på jobb. Nå holder den ca én dag. Det eneste jeg har gjort er å skru av 4g. Hadde så dårlig dekning hjemme og det virker som det hjalp å skru av 4g. Men dette skal vel strengt tatt hjelpe på batteritiden, eller?

Jepp. Lagde en tråd om dette i denne mappa. Gå ei side eller to bakover. Går jo ikke an å kopiere på denne telefonen?(eller er det bare jeg som ikke vet hvordan jeg gjør det?)

 

Ble merkbart bedre etter restart men dårlig igjen nå..

 

Kopiere hva? Tekst? Det er jo bare å merke det du skal og trykke kopier....

Lenke til kommentar

 

 

Vet det er en liten bagatell, men da tlf min var knust, brukte jeg en iPhone 4. Det eneste jeg syntes var merkbart bedre var emojibruken på iOS.

Kall meg perfeksjonist, men jeg irriterer meg grønn på emojiene på Z3C, spesielt den rosa tommelen!! :hrm:

Noen som vet hvordan man kan få iOS-emojis uten å roote (da jeg har lest at det er problematisk hos Sony)?

 

Ellers er den helt nydelig å bruke etter Lollipop-oppdateringa. :) :)

Textra sms appen har ios emojis. Brukte den selv pga dette.

 

Takk for tips, skal prøve dette ut! :-)

 

Appen gjelder bare for melding, får fortsatt ikke endret emojiene til iOS-tema på selve tastaturet..

Lenke til kommentar

 

 

 

Vet det er en liten bagatell, men da tlf min var knust, brukte jeg en iPhone 4. Det eneste jeg syntes var merkbart bedre var emojibruken på iOS.

Kall meg perfeksjonist, men jeg irriterer meg grønn på emojiene på Z3C, spesielt den rosa tommelen!! :hrm:

Noen som vet hvordan man kan få iOS-emojis uten å roote (da jeg har lest at det er problematisk hos Sony)?

 

Ellers er den helt nydelig å bruke etter Lollipop-oppdateringa. :) :)

Textra sms appen har ios emojis. Brukte den selv pga dette.

 

Takk for tips, skal prøve dette ut! :-)

 

Appen gjelder bare for melding, får fortsatt ikke endret emojiene til iOS-tema på selve tastaturet..

 

Nå husker jeg ikke hva de tastatur-appene jeg brukte het, men jeg kunne bruke emojiene både på FB, sms, FB-messenger og stort sett over alt. Mulig det var noe emoji-plugin til tastaturet?

Lenke til kommentar

Har også fått mye dårligere batterilevetid nå. Ser på batteriskjermen at apper som Snapchat og Facebook sluker over 50% av batteriet, selv om Staminamode står på og wifi/4g skal være avskrudd når telefonen ikke er i bruk.

 

 Samme her, mistet 20 prosent iløpet av 1.5 time i standby før jobb i dag. Rebootet og den holdt seg så vidt gjennom dagen.  Har vært sånn i noen dager nå, virker som det er vilkårlige apps som bruker mest strøm, selv om Chrome er verstingen for det meste. Holdt som regel 2-3 dager før med min bruk uten lading, nå er det 1-2 ladinger per dag!

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen andre som har problemer med dårligere batteritid på mobilen? Før kunne jeg lade annenhver dag. Vanlig bruk og Stamina-modus mens jeg er på jobb. Nå holder den ca én dag. Det eneste jeg har gjort er å skru av 4g. Hadde så dårlig dekning hjemme og det virker som det hjalp å skru av 4g. Men dette skal vel strengt tatt hjelpe på batteritiden, eller?

Jepp. Lagde en tråd om dette i denne mappa. Gå ei side eller to bakover. Går jo ikke an å kopiere på denne telefonen?(eller er det bare jeg som ikke vet hvordan jeg gjør det?)

 

Ble merkbart bedre etter restart men dårlig igjen nå..

Kopiere hva? Tekst? Det er jo bare å merke det du skal og trykke kopier....

Fungerer i meldingsappen ja. Men ikke med Chrome?

 

Last ned Textra sms emoji pluggin eller noe, det går på alt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen andre som har problemer med dårligere batteritid på mobilen? Før kunne jeg lade annenhver dag. Vanlig bruk og Stamina-modus mens jeg er på jobb. Nå holder den ca én dag. Det eneste jeg har gjort er å skru av 4g. Hadde så dårlig dekning hjemme og det virker som det hjalp å skru av 4g. Men dette skal vel strengt tatt hjelpe på batteritiden, eller?

Jepp. Lagde en tråd om dette i denne mappa. Gå ei side eller to bakover. Går jo ikke an å kopiere på denne telefonen?(eller er det bare jeg som ikke vet hvordan jeg gjør det?)

 

Ble merkbart bedre etter restart men dårlig igjen nå..

Kopiere hva? Tekst? Det er jo bare å merke det du skal og trykke kopier....
Fungerer i meldingsappen ja. Men ikke med Chrome?

 

Last ned Textra sms emoji pluggin eller noe, det går på alt.

Ingen problem å kopiere i Chrome, da er du evt på en side som har deaktivert merking/kopiering i koden.

Hold inne eller dobbeltrykk på et tekstområde så skal du få opp de to blå markørene. Merk noe tekst så kan du velge klipp/kopier/søk oppe på linja.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes en løsning på følgende problem, utover å restarte telefonen/netflix?

 

Caster ofte skjermen til chromecastn, slik at jeg får musikk fra høyttalerne som er kobla til tven. Funker kjempe flott, utover litt sporadisk hakking. Når jeg så skrur av skjermcasting og går inn på Netflix, så kommer ikke Chromecast-ikonet opp før jeg restarter enheten. Noen som vet om en løsning?

Lenke til kommentar

3 enkle spørsmål til dere.

 

1. Er det enkelt å overføre mine kontakter som jeg har på min iPhone4 og PC/iCloud - til en Z3c?

 

2. Jeg jakter og padler i havet en del. Styrer bl.a. to GoPro med tlf. Skal jeg veldge Z3 eller Z3Compact? Er skjermen stor nok?

 

3. Hvilket beskyttelsescover er best for en som er mye ute i skogen / på vannet?
(Gi gjerne tips om hvilket cover)

 

Jan Broder

Lenke til kommentar

Kan hjelpe å slå av restarte wifi på mobilen. Kan også hende at det hjelper om du enten slår av stasmina eller legger til aktuelle apper i whitelist av stamina så de kan jobbe selv om skjermen er av.

 

Slå av strømsparing på wifi om dette er på.

 

 

Jan:

1. Det finnes mange måter å gjøre det på. Her er kanskje en av de mer aktuelle løsningene: 

2. Det kommer an på. Er skjermen på din Iphone passelig?

Det beste er å dra på en butikk og holde disse fysisk. Mine meninger kan være annerledes enn dine meninger.

3. Det må jo være et cover i materiale som ikke trekker inn vann ettersom det blir ofte vått.

I utgangspunktet trenger du ikke et cover med mindre det er stor fare for at skjermen blir knust. Telefonen skal dessuten tåle en regnvåt lomme i kortere perioder, og en tur ned i vannet (maks 0,5 meter/30 min).

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...