Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Z3c tåler ikke en dritt.... Den har eg....

 

Du er på din andre z3c? Hvorfor?

Fordi jeg byttet jobb og måtte la den ligge hos tidligere arbeidsgiver for så å kjøpe ny hos ny arbeidsgiver. Har aldri hatt problemer med den og den går i bakken støtt og stadig. Men som sagt så bruker jeg en ganske heftig lommebok sak som deksel så det kan ha noe med saken og gjøre :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhmm... Det forklarer det! Ville også tatt en z3c neste gang om eg var sikker på at det kun var noe gærnt med mitt eksemplar. For telefonen er smashing!

Absolutt, bare det at jeg i går kveld satt telefonene på lading etter ca 60 timer uten gjør at jeg ikke klarer å velge en annen telefon! Batteri tid har plaget meg i en årrekke, men ikke nå lengre :)

Lenke til kommentar

1) Jeg kjøpte Xperia Z2 i april ifjor fra eBay (Taiwan) og brukte den helt til 20. januar i år. Siden januar lå den hjemme, men jeg solgte den forrige uke. Mobilen hadde ingen skade, ingen riper og så ut som helt ny. 

 

2) Grunnen til at jeg sluttet å bruke Z2 var at jeg fikk Xperia Z3 som bursdagsgave i januar. Jeg har nå Z3 som jeg bruker daglig siden januar og den fungerer utmerket og han ikke en eneste ripe eller glassskade. 

 

3) Storebroren min kjøpte Xperia Z2 i fjor da den ble tilgjengelig her i landet og brukte den helt til Samsung lanserte Galaxy Note 4. Hans Xperia Z2 hadde masse riper på kanter og sånr pga mye fall, men ikke noe glassskade.

 

4) Lillebroren min kjøpte Xperia Z2 i fjor og han solgte den videre til søstera i år. Mobilen fungerer helt fint og er ripefri.

 

5) Niesen min på 14 år fikk en Xperia Z2 som bursdagsgave i august i fjor og hun bruker den fremdeles uten noe problem med glassskade.

 

Nå lurer jeg på om dere som har hatt problemer med glass på Xperia har vært for uheldige eller hele min familie (inkludert meg selv) har vært for heldig  :hmm:  :hmm:

Hatt min siden november, falt ned noen ganger innendørs, fortsatt ingen sprekker. Har ei venninne og flere kolleger med xperia, kun ei av de har knust glass/sprekk men det har sin naturlige forklaring av at mobilen ble klemt i bildøra hennes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere sett at galleri-appen autoredigerer/optimaliserer bilder når man går inn på dem? Det jeg lurer på er hvordan man får lagret _den_ versjonen av bildet, for om man deler bildet ut av galleri-appen kommer originalen, den man ser før autofixen er fullført.

Tok et skjermopptak for å vise hva som skjer hver gang - legg merke til hvordan lys, kontrast og farger bedres etter et sekund eller to.

 

Jm3m2OPSpyE

https://youtu.be/Jm3m2OPSpyE

Endret av toth
Lenke til kommentar

Har en Z3 fra okt 2014. Stor utgave.

I de siste har det blitt slik at nettet faller. Står kun nødsamtale. Tlf må slås helt av/ på igjen før nettet kommer inn i igjen. Da har man gjerne gått glipp av samtaler/ sms?

Dette kan også skje med emails - tlf må skrus av/på. Samt veldig mange emails kommer inn dobbelt/ i to eksemplerer.

 

Tlf er oppdatert.

 

Noe kjent problem/ løsning.

Lenke til kommentar

 

1) Jeg kjøpte Xperia Z2 i april ifjor fra eBay (Taiwan) og brukte den helt til 20. januar i år. Siden januar lå den hjemme, men jeg solgte den forrige uke. Mobilen hadde ingen skade, ingen riper og så ut som helt ny. 

 

2) Grunnen til at jeg sluttet å bruke Z2 var at jeg fikk Xperia Z3 som bursdagsgave i januar. Jeg har nå Z3 som jeg bruker daglig siden januar og den fungerer utmerket og han ikke en eneste ripe eller glassskade. 

 

3) Storebroren min kjøpte Xperia Z2 i fjor da den ble tilgjengelig her i landet og brukte den helt til Samsung lanserte Galaxy Note 4. Hans Xperia Z2 hadde masse riper på kanter og sånr pga mye fall, men ikke noe glassskade.

 

4) Lillebroren min kjøpte Xperia Z2 i fjor og han solgte den videre til søstera i år. Mobilen fungerer helt fint og er ripefri.

 

5) Niesen min på 14 år fikk en Xperia Z2 som bursdagsgave i august i fjor og hun bruker den fremdeles uten noe problem med glassskade.

 

Nå lurer jeg på om dere som har hatt problemer med glass på Xperia har vært for uheldige eller hele min familie (inkludert meg selv) har vært for heldig  :hmm:  :hmm:

Hatt min siden november, falt ned noen ganger innendørs, fortsatt ingen sprekker. Har ei venninne og flere kolleger med xperia, kun ei av de har knust glass/sprekk men det har sin naturlige forklaring av at mobilen ble klemt i bildøra hennes. 

 

 

Takk for tilbakemelding. Regner med at det ikke er et veldig spredt problem, men kjipt for de som måtte oppleve det.

 

Har dere sett at galleri-appen autoredigerer/optimaliserer bilder når man går inn på dem? Det jeg lurer på er hvordan man får lagret _den_ versjonen av bildet, for om man deler bildet ut av galleri-appen kommer originalen, den man ser før autofixen er fullført.

Tok et skjermopptak for å vise hva som skjer hver gang - legg merke til hvordan lys, kontrast og farger bedres etter et sekund eller to.

 

Jm3m2OPSpyE

https://youtu.be/Jm3m2OPSpyE

 

 

Har en Z3 fra okt 2014. Stor utgave.

I de siste har det blitt slik at nettet faller. Står kun nødsamtale. Tlf må slås helt av/ på igjen før nettet kommer inn i igjen. Da har man gjerne gått glipp av samtaler/ sms?

Dette kan også skje med emails - tlf må skrus av/på. Samt veldig mange emails kommer inn dobbelt/ i to eksemplerer.

 

Tlf er oppdatert.

 

Noe kjent problem/ løsning.

 

Jeg bruker QuickPic, så vet ikke hva det er, men kan du sjekke om X-reality eller Superlivlig-modus er på under bildeforbedring i innstillinger? 

 

Har en Z3 fra okt 2014. Stor utgave.

I de siste har det blitt slik at nettet faller. Står kun nødsamtale. Tlf må slås helt av/ på igjen før nettet kommer inn i igjen. Da har man gjerne gått glipp av samtaler/ sms?

Dette kan også skje med emails - tlf må skrus av/på. Samt veldig mange emails kommer inn dobbelt/ i to eksemplerer.

 

Tlf er oppdatert.

 

Noe kjent problem/ løsning.

 

Venninna mi har hatt et lignende problem på Samsung Galaxy S4, men hun klarte aldri å finne en løsning. Mobilen var sendt på service 4 ganger uten at de fant en løsning. Men jeg hadde uansett prøvd en fresh installasjon av firmware. 

Lenke til kommentar

 

Album? Eg får ikke denne "opplevelsen" med noen av album appene....

Default Album-appen, den innebygde appen for å vise bilder/video.

Skjer ikke dette om du åpner bilder i den?

Nei. Kun det vanlige "bildet er litt grumsete før det blir klart" opplegget. Du får jo et nivå til etter noen sekunder. Finner intet setting som skulle gjøre noe slikt heller? Artig.
Lenke til kommentar

Har en Z3 fra okt 2014. Stor utgave.

I de siste har det blitt slik at nettet faller. Står kun nødsamtale. Tlf må slås helt av/ på igjen før nettet kommer inn i igjen. Da har man gjerne gått glipp av samtaler/ sms

Dette kan også skje med emails - tlf må skrus av/på. Samt veldig mange emails kommer inn dobbelt/ i to eksemplerer.

 

Tlf er oppdatert.

 

Noe kjent problem/ løsning.

Er simkort gammelt så kan det løse seg ved å bestille nytt simkort.

Lenke til kommentar

Har dere sett at galleri-appen autoredigerer/optimaliserer bilder når man går inn på dem? Det jeg lurer på er hvordan man får lagret _den_ versjonen av bildet, for om man deler bildet ut av galleri-appen kommer originalen, den man ser før autofixen er fullført.

Tok et skjermopptak for å vise hva som skjer hver gang - legg merke til hvordan lys, kontrast og farger bedres etter et sekund eller to.

 

Jm3m2OPSpyE

https://youtu.be/Jm3m2OPSpyE

 

Du bruker kanskje bildeforbedringene i skjerminnstillingen? (X-reality eller Superliving)?

Dette skjer kun på mobilens skjerm, og kan ikke lagres.

 

Har man et bildebehandlingsprogram så kan man ofte få til det samme med fornuftig bruk av levels og saturation.

Lenke til kommentar

men kan du sjekke om X-reality eller Superlivlig-modus er på under bildeforbedring i innstillinger? 

 

 

 

 

 

Album? Eg får ikke denne "opplevelsen" med noen av album appene....

Default Album-appen, den innebygde appen for å vise bilder/video.

Skjer ikke dette om du åpner bilder i den?

Nei. Kun det vanlige "bildet er litt grumsete før det blir klart" opplegget. Du får jo et nivå til etter noen sekunder. Finner intet setting som skulle gjøre noe slikt heller? Artig.

 

 

 

Du bruker kanskje bildeforbedringene i skjerminnstillingen? (X-reality eller Superliving)?

Dette skjer kun på mobilens skjerm, og kan ikke lagres.

 

Har man et bildebehandlingsprogram så kan man ofte få til det samme med fornuftig bruk av levels og saturation.

 

Takk, der var mysteriet løst, ja..! Jeg lette og lette etter Xreality og Superliving i bilde-, kamera- og albuminnstillinger, men tenkte aldri på skjerminnstillinger.

Det vi ser i videoen er altså "X-reality" i aksjon. Jeg synes den gjør en god jobb, dumt det ikke kan lagres i den visningen.

Lenke til kommentar

Min samboer fikk en Sony Z3 av jobben, den er fortsatt på 4.4.4 så jeg tenkte å oppgradere den til 5.0.2 Lollipop. Det jeg lurer på er hvordan det fungerer med flytting av applikasjoner med tilhørende data til minnekort med Lollipop? Dette har jeg aldri opplevd å fungere veldig bra når det var mulig på Kitkat ved at veldig lite data ble flyttet til minnekortet. Så er dette blitt forbedret i Lollipop slik at man faktisk kan flytte noen gigabyte med applilasjoner og tilhørende data til minnekortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...