Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Kan jeg få temps på de og? (Trenger ikke å poste her, PM funker fint :) )

 

de er kalde de også :)

Ligger på 35-40C under full load avhengig av romtemp, hadde romtemp på 28C i dag og da var de oppe i 40C.

 

Fin temp Minhund. 1.250 VCCSA er ikke det litt overkill?

 

Mulig, har faktisk ikke testet lavere da jeg først valgte XMP-profil og så justerte CPU-klokk og litt på volt men den lot jeg stå

Endret av Minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

96c25.png

 

Denne så best ut! Alle GFLOPS resultatene ser nesten helt like ut og ligger på 130 pga. HT.

 

30215.png

 

85-86C max temp! :D

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

de er kalde de også :)

Ligger på 35-40C under full load avhengig av romtemp, hadde romtemp på 28C i dag og da var de oppe i 40C.

 

 

 

Mulig, har faktisk ikke testet lavere da jeg først valgte XMP-profil og så justerte CPU-klokk og litt på volt men den lot jeg stå

 

Samme skjedde med meg. Sabertooth hovedkortet mitt satte vccsa så høyt med xmp profilen, at jeg kunne sikkert hatt 2400mhz+ ram stabilt. Jeg ble overrasket når jeg leste at 1.2v+ kunne føre til tidlig død og jeg har ikke hatt noen problemer etter at jeg satte ned .2v

Lenke til kommentar

Samme skjedde med meg. Sabertooth hovedkortet mitt satte vccsa så høyt med xmp profilen, at jeg kunne sikkert hatt 2400mhz+ ram stabilt. Jeg ble overrasket når jeg leste at 1.2v+ kunne føre til tidlig død og jeg har ikke hatt noen problemer etter at jeg satte ned .2v

 

Er fullt mulig den klarer seg med lavere volt. Er normalt ikke så redd for å ha høye volt noe som sikkert kommer av at jeg klokker på LN2 av og til og der er jo volten ofte mye høyere. 1,55-1,65V er jo ikke unormal vcore på -190C på en 3770K :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvis du snakker om mine temps så var det idling, faktisk. Åpna et vindu og lot romtempen synke ned til en fin 22-25C.

 

01305.png

 

Oppsett til i5 760'en min. Noctua er jo svært god å OC med, kanskje jeg får til 4,4 GHz på den? :wee:

 

Musen og musmatta er til mitt gamle "OP" oppsett som er i signaturen. Har en Razer mus og en razermusmatte som går til den. Liker å ha litt "match".

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Fak 'em. Noctua på meg også, herre jesus så good temps!

 

 

Måtte øke litt igjen fra 1,295v til 1,305v fordi maskinen fikk en liten skjerm hikke når jeg så på film+norton bestemte seg for å starte virus scanning, ække helt stabil ennå for miksed use med folding på full pupp.

Jeg kan glemme 5,5GHz men kansje 5-5,1GHz med folding og miksed use er jeg villig å kjempe for :dribble:

Endret av T_A_G
Lenke til kommentar

T_A_G: Et ord: Rått!

 

Hva kunne jeg forventet av min egen rigg med i7-2600k og Cooler Master Evo 212?

På AI Suite til Asus-hovedkortet kan jeg øke multiplier, og foreløpig står den på trinn 43 uten å ha endret noen endringer. Men hvis man øker den mer, er det noe annet man burde stille på? Volt, eller andre paramtere?

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...