Gå til innhold

Mohammed er endelig det vanligste navnet i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Ser ikke helt problemet med dette jeg. Norge er et flerkulturelt samfunn, da skjer slikt, what's the problem?

 

Vil heller leve i et land hvor det er flere kulturer, enn bare en kultur, det hadde da vært skikkelig kjedelig.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med dette jeg.

 

I gamle dager vet du, kunne du komme inn på Lompa på en fredagskveld og spørre ved døra: "Har du sett Pål i kveld?" Og så sa dørvakten at "Han dro videre, skulle visst på kino." Nytter ikke med slik idag vet du: "Har du sett Mohammad?" "Mohammad hvem?" "Mohammad fra Herslebs gate, vel." "Nummer 1 eller nummer 2 eller nummer 8 eller nummer 15 eller 27...?"

 

Blir bare styr av slikt.

 

Geir :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nei si det, du har helt rett, "shit happens", vi må vel bare sette oss ned å nyte fordelene med et flerkulturelt samfunn:

 

Innvandrere raner mest

 

Denne artikkelen er fra 2002. Det er godt vi har noen år med innvandring bak oss, slik at Google gir dere materiale til å illustrere utviklingen.

 

Over 12.000 utenlandske statsborgere på Nav-tiltak

 

Dette er da ikke et problem med multikultur, men en følge av EØS-avtalen. (Man kan selvsagt argumentere for at svensker og polakker tilhører en annen kultur enn oss.)

 

Groruddalen: Nordmenn ut - innvandrere inn

 

Dette er, som det står i artikkelen, et resultat av at innvandrere jobber og tjener penger og vil skaffe seg større boliger enn de gamle i sentrum. Det er da bare positivt, det betyr at de bidrar til samfunnsøkonomien. Synd at nordmenn flytter, men det er nå en naturlig utvikling.

 

Tok 737 utlendinger for narkosalg i Oslo sentrum

 

Javel? Og det er et stort eller lavt tall? Det var 7500 anmeldte for narkotikalovbrudd i Oslo det året. Synes kanskje ikke 1 av 10 er mye i en by hvor 3 av 10 er innvandrere...

 

Islam Net advarer mot nikab-forbud i Norge

 

Det gjør jeg også. Jeg er generelt ikke så glad i forbud mot folks private skikk og bruk. Dette synes jeg vi godt kan overlate til den enkelte institusjon å avgjøre. Om en lærer ikke vil undervise folk han/hun ikke kan se ansiktet på, så synes jeg de må kunne kreve at den tas av i klasserommet. Om Ikea vil tillate det blant sine ansatte kan være Ikeas valg, og om kundene så vil handle der kan kundene bestemme.

 

- Homofile bør ikke holde hender på Grønland

 

Så Blabla har funnet en muslim som ikke liker homofile? Ja det er sikkert multikulturens feil. Eller leste jeg ikke nettopp en forumpost her om dagen om kristne som sa det samme?

 

Han tar for øvrig feil: Homofile bør så absolutt holde hender på Grønland, og alle andre steder i Oslo og i Norge. De som ikke liker det får la være.

 

Hoppet over et par: Ja, det er kjedelig at noen miljøer ikke har de samme sperrer mot overfallsvoldtekter. De påståtte innvandrerregnskapene er for kompliserte for en forumpost. Spesielt siden jeg ikke er sosialøkonom av fag...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

I 1991 gikk jeg på skole med 7 Mohammeder i klassen.

Mohammed E

Mohammed W

Mohammed B

Mohammed Y osv.

Med da Wasif, Umma, Kalid osv ble det en herlig blanding av syke etternavn.

 

I 1993 fikk vi brev av skolen om at 7% vil være Norske og at dette kunne gå utover språket til deres barn.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...