Gå til innhold

Mohammed er endelig det vanligste navnet i Oslo


Anbefalte innlegg

Å si at ett navn er det mest vanlige har liten verdi i seg selv. Det eneste man kan si er at navnet er det mest vanlige. Det kan fortsatt være snakk om kun 1 promille som har det navnet hvis ikke man ser på fordelingen.

 

Eksempel:

 

I 2013 var endelig den vanligste dagen en tirsdag. Hva betyr egentlig det? Minimumskravet for å være "flest" eller "vanligst" er å være en mer enn alternativene.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Neida. Det går tvert om den riktige veien. Islamsk innflytelse er ikke noe sterkere i dag enn før, til tross for at det er flere av dem.

 

Det er bare de som kjemper mot all innvandring som har tapt så det synger.

 

 

Hvordan i all verden kan d si at islams innflytelse ikke er sterkere enn før ?

 

For det første så er den jo mye sterkere enn før politikerne begynte å importere muslimer til Norge. Har du allerede glemt at islam er et fremmedelement i Norge, en pest og plage som vi en gang for ikke så mange tiår siden heldigvis ikke hadde her i landet ?

 

Til å begynne med så hadde ikke muslimer noen særrettigheter, nå har de det, og i mange tilfeller så blir etniske nordmenn tvunget til å spise halalmat pga muslimene.

Vi har fått muslimske politikere, muslimer har allerede gjort krav på en bydel i Oslo, og Oslo kan nå risikere å opphøre å være en norsk by pga muslimsk ordfører som garantert vilfremme islam, og favorisere muslimer.

Noen muslimer har jo også allerede vært frempå med krav om at ikke.muslimer bør begynne å betale jizya. skatt til muslimene.

Og vi må jo ikke glemme disse moskeene som de har fått lov til å bygge, mot vår vilje.

 

 

Politikerne har også foandret grunnloven til ære for muslimene.

Og muslimene får også dobbelt så mye trygd/pensjon som etniske nordmenn, etniske nordmenn må også tjene opp dette i løpet av mange år med arbeid, mens muslimene slipper.

De får dette, samt fri støtte til hus og bil. Etniske nordmenn får ikke noe av dette, men vi må betale for muslimene.

 

De første muslimene som kom fikk så vidt jeg vet støtte til hus, og muligens også bil. Og ikke noe mer

Ikke noe av dette ville skjedd om ikke muslimene hadde fått økt innflytelse i Norge.

 

De naive skapsosialistene og pk-erne som elsker islam vil nok få seg en ubehagelig overraskelse snart. De vil angre bittert på hva de har gjort ved å støtte denne ondskapen som kalles islam, men da vil det nok vøre for sent.

Det er antakelig for sent allerede

Lenke til kommentar

 

Nei si det, du har helt rett, "shit happens", vi må vel bare sette oss ned å nyte fordelene med et flerkulturelt samfunn:

 

Innvandrere raner mest

 

Denne artikkelen er fra 2002. Det er godt vi har noen år med innvandring bak oss, slik at Google gir dere materiale til å illustrere utviklingen.

 

Over 12.000 utenlandske statsborgere på Nav-tiltak

 

Dette er da ikke et problem med multikultur, men en følge av EØS-avtalen. (Man kan selvsagt argumentere for at svensker og polakker tilhører en annen kultur enn oss.)

 

Groruddalen: Nordmenn ut - innvandrere inn

 

Dette er, som det står i artikkelen, et resultat av at innvandrere jobber og tjener penger og vil skaffe seg større boliger enn de gamle i sentrum. Det er da bare positivt, det betyr at de bidrar til samfunnsøkonomien. Synd at nordmenn flytter, men det er nå en naturlig utvikling.

 

Tok 737 utlendinger for narkosalg i Oslo sentrum

 

Javel? Og det er et stort eller lavt tall? Det var 7500 anmeldte for narkotikalovbrudd i Oslo det året. Synes kanskje ikke 1 av 10 er mye i en by hvor 3 av 10 er innvandrere...

 

Islam Net advarer mot nikab-forbud i Norge

 

Det gjør jeg også. Jeg er generelt ikke så glad i forbud mot folks private skikk og bruk. Dette synes jeg vi godt kan overlate til den enkelte institusjon å avgjøre. Om en lærer ikke vil undervise folk han/hun ikke kan se ansiktet på, så synes jeg de må kunne kreve at den tas av i klasserommet. Om Ikea vil tillate det blant sine ansatte kan være Ikeas valg, og om kundene så vil handle der kan kundene bestemme.

 

- Homofile bør ikke holde hender på Grønland

 

Så Blabla har funnet en muslim som ikke liker homofile? Ja det er sikkert multikulturens feil. Eller leste jeg ikke nettopp en forumpost her om dagen om kristne som sa det samme?

 

Han tar for øvrig feil: Homofile bør så absolutt holde hender på Grønland, og alle andre steder i Oslo og i Norge. De som ikke liker det får la være.

 

Hoppet over et par: Ja, det er kjedelig at noen miljøer ikke har de samme sperrer mot overfallsvoldtekter. De påståtte innvandrerregnskapene er for kompliserte for en forumpost. Spesielt siden jeg ikke er sosialøkonom av fag...

 

Geir :)

 

 

Jeg har før flere ganger kritisert deg for å støtte islam for enhver pris, og at du ikke bryr deg om den prisen andre må betale bla i form av et ødelagt/tapt liv.

 

Du ba meg gi deg eksempler på dette, og dette innlegget ditt er et av mange eksempler på dette. For istedenfor å prøve å forstå, så stuper du i skyttergraven og anstrenger deg for å finne unnskyldninger for å fortsette å forsvare dette multikulturelle prosjektet som du åpenbar elsker så mye at du er villig til å ofre hvem som helst av oss etniske nordmenn for å få det som du vil.

 

Det er egentlig ganske utrolig at du ikke klarer å forstå dette som jeg nå har påpekt.

Lenke til kommentar

Dette er gammelt nytt. En har sett denne utviklingen i en årrekke. Men situasjonen er fortsatt like skrekkelig.

 

Jeg tror det var i 1992 at jeg sa at muslimene vil være "fredelige" og ligge lavt i terrenget inntil de får barn som er født i Norge, disse vil så begynne å kreve forandringer for å tilpasse Norge til islam, og si at "Norge er jo også vårt land fordi vi er født her"

 

Jeg fikk rett, og det ser vi i dag.

 

Men muslimer blir aldri norsk, og nordmenn som konverterer til islam opphører å være norsk.

Lenke til kommentar

 

Multikultur høres kanskje fint ut for enkelte i teorien, men det fungerer ikke i praksis.

 

Joda. det gjør det. Ikke uten problemer, selvsagt. Men det fungerer.

 

Hvor har det fungert, gi oss noen eksempler om du kan.

 

Overalt i verden hvor det er muslimer så skaper muslimene bråk og problemer, og i alle land i vesten hvor de er muslimer så skaper muslimene problemer, de gjør krav på hele bydeler i de landene de kommer til, og de krever særfordeler for seg selv og islam i de landene de kommer til. Det fins i dag ikke et eneste eksempel på et land hvor muslimene ikke lager bråk og ufred.

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kan d si at islams innflytelse ikke er sterkere enn før ?

 

For det første så er den jo mye sterkere enn før politikerne begynte å importere muslimer til Norge. Har du allerede glemt at islam er et fremmedelement i Norge, en pest og plage som vi en gang for ikke så mange tiår siden heldigvis ikke hadde her i landet ?

 

Nei jeg har ikke glemt. I forhold til den gangen vi hadde ingen muslimer er den selvsagt sterkere, men den har slett ikke vokst i takt med innvandringen.

 

Til å begynne med så hadde ikke muslimer noen særrettigheter, nå har de det, og i mange tilfeller så blir etniske nordmenn tvunget til å spise halalmat pga muslimene. Vi har fått muslimske politikere, muslimer har allerede gjort krav på en bydel i Oslo, og Oslo kan nå risikere å opphøre å være en norsk by pga muslimsk ordfører som garantert vilfremme islam, og favorisere muslimer. Noen muslimer har jo også allerede vært frempå med krav om at ikke.muslimer bør begynne å betale jizya. skatt til muslimene.

 

Nei, muslimene har ikke særretigheter.

* Ingen nordmenn tvinges til å spise halalmat. Det finnes eksempler på at slakterier ikke har merket halalslaktet mat særskildt. Det burde de kanskje gjøre, men det er ikke ledd i noen etnisk tvang. Halalslakt i Norge er uansett ikke det samme som i midtøsten, det er muslimene som har måttet akseptere at norsk lovgivning gjelder. Dyrene bedøves før slakt.

Kilde Nortura.

 

"Kjøtt til det muslimske markedet (såkalt halal-velsignet kjøtt) slaktes på nøyaktig samme måte som kjøtt til det ordinære markedet, det vil si at dyret bedøves før avliving, og at dyret avlives på samme måte som de øvrige dyrene."

 

Det har de fleste muslimske miljøene akseptert. Noen trossamfunn, inklusive det jødiske Mosaiske Trossamfund, ønsker å tillate slakt uten bedøvelse, men så langt har de ikke fått gehør. De har måtte tilpasse seg våre lover, ikke omvendt.

 

* Ja, vi har selvsagt fått muslimske politikere. Det skulle bare mangle. Vi har dem i alle partier, til og med i FrP. De er stort sett moderate og fornuftige mennesker. Til og med de fra FrP... :wee:

 

Og ja, en av dem kan kanskje bli Oslos første muslimske ordfører. Men nei, det fører selvsagt ikke til at Oslo opphører å være en del av Norge. Det er faktisk grenser for ordføreres makt her i landet.

 

* Ingen muslimske politikere har foreslått en muslimsk bydel. Og de som har foreslått det har ikke fått gehør for det, ikke engang blandt sine egne. Gruppen som angivelig sendte dette kravet for et par år siden, Ansar al-Sunna, har ingen hørt om siden. PST la visst ikke mye vekt på denne. Det var en fyr fra den samme gruppen som på den tiden synes det var rettferdig med "jizya". Det er det selvsagt ingen andre som faktisk mener.

 

Kilde VG

 

Og vi må jo ikke glemme disse moskeene som de har fått lov til å bygge, mot vår vilje.

Nei. De har bygget dem med vår vilje. Det er vi som har gitt dem lov. At du tilhører det politiske mindretall som synes at de ikke burde fått lov endrer ikke det.

 

Politikerne har også foandret grunnloven til ære for muslimene.

 

Så det mener du? Grunnloven burde klart og tydelig fastslått at religion er en privatsak og ikke angår staten, men KrF med støtte fra konservative i andre partier har hestehandlet seg til noe annet, og derfor står det at "verdigrunnlaget er vår kristne og humanistiske arv."

 

Hvor er det muslimene har fått sitt, mener du?

 

Og muslimene får også dobbelt så mye trygd/pensjon som etniske nordmenn, etniske nordmenn må også tjene opp dette i løpet av mange år med arbeid, mens muslimene slipper.

 

 

Nei, det får de ikke. Det var et forslag for 3-4 år siden fra Frisch-utvalget om å se bort fra botid ved beregning av uførestønad, men den rød/grønne regjeringen sa nei. Desverre ikke før FrP hadde fått uttalt seg og det havnet i arkivene på de innvandringsfiendtlige sidene.

 

Kilde NRK

 

"– Botidsreglene for innvandrere i uføreordningen endres ikke, skriver statssekretær Jan-Erik Støstad i Arbeidsdepartementet i en e-post til NRK."

 

De får dette, samt fri støtte til hus og bil. Etniske nordmenn får ikke noe av dette, men vi må betale for muslimene.

 

Nei, det får de ikke. De (flyktninger og asylsøkere, ikke muslimer spesielt) får etableringsstønad i mange kommuner, men den er knapt nok til et par måneders husleie, og skal de kjøpe bil for dem må det være en Datsun fra 1985.

 

Det er mange myter om dette. Men stort sett mye skrik og lite ull.

 

Det er egentlig ganske utrolig at du ikke klarer å forstå dette som jeg nå har påpekt.

 

Det skyldes nok antagelig at du har en så lemfeldig omgang med fakta at det er vanskelig å ta deg alvorlig. Jeg sier som jeg sa i vår lille prat om dyresex: Det er mer enn nok å kritisere islam for, hvorfor bruker du tid på historier som beviselig er usanne, overdrevne eller ren spekulasjon, som de overnevnte?

 

Geir :)

 

Edit: La på noen kilder.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

"Mohammed er endelig det vanligste navnet i Oslo"

 

Nei, det navnet er ikke engang blant de hundre mest brukte guttenavn:

 

Namnestatistikk 2013
Dei 100 mest brukte mannsnamna
Nr Namn Antall
1 Jan 49690
2 Per 39476
3 Bjørn 38840
4 Ole 31897
5 Lars 30296
6 Kjell 28391
7 Knut 25777
8 Svein 25546
9 Arne 25253
10 Thomas 23884
11 Hans 22523
12 Geir 22440
13 Morten 22039
14 Tor 21992
15 Terje 21465
16 Odd 21142
17 Martin 20917
18 Erik 20880
19 Andreas 20455
20 John 19724
21 Anders 19703
22 Rune 19163
23 Trond 17360
24 Daniel 16932
25 Tore 16549
26 Kristian 16060
27 Jon 16027
28 Marius 15705
29 Tom 15335
30 Stian 15314
31 Magnus 15279
32 Olav 15261
33 Harald 15197
34 øyvind 14148
35 Henrik 14146
36 Gunnar 14137
36 Espen 14137
38 Rolf 13950
39 Fredrik 13873
40 Leif 13684
41 Christian 13571
42 Eirik 13391
43 Nils 13327
44 Jonas 13312
45 Helge 12800
46 Håkon 12378
47 Einar 11793
48 Steinar 11580
49 Frode 11257
50 øystein 11181
51 Jørgen 10960
52 Alexander 10468
53 Arild 10409
54 Kjetil 10405
55 Petter 10213
56 Frank 10067
57 Kåre 10051
58 Stein 9990
59 Mathias 9926
60 Kristoffer 9831
61 Johan 9757
62 Dag 9646
63 Stig 9504
64 Kenneth 9442
65 Vidar 9416
66 Ivar 9405
67 Tommy 9285
68 Ola 9281
69 Pål 9254
70 Emil 9226
71 Håvard 9103
72 Roger 9017
73 Karl 9006
74 Magne 8996
75 Sverre 8980
76 Simen 8503
77 Sondre 8488
77 Egil 8488
79 Eivind 8381
80 Adrian 8366
81 Robert 8231
82 Alf 8206
83 Kim 8022
84 Vegard 8013
85 Jens 7962
86 Sebastian 7953
87 Sander 7843
88 Tobias 7740
89 Thor 7728
90 Roy 7641
91 Johannes 7633
92 Sindre 7378
93 Torbjørn 7191
94 Roar 7096
95 Finn 7014
96 Erling 6977
97 Sigurd 6928
98 Markus 6881
99 Asbjørn 6876
100 Joakim 6818

 

http://www.ssb.no/a/navn/fornavn-menn-100.html

 

Med andre ord, støter du på et tilfeldig hannkjønn på gata, er det mye større sjanse for at vedkommende heter noe helt annet enn Mohammed.

 

 

Statistikken din er for Norge, mens statistikken i denne tråden handler om Oslo.

 

Dessuten tar ikke statistikken din høyde for de ulike stavemåtene av Mohammed/Muhammed/Mohammad/etc. Legg sammen alle stavemåtene, så blir det 10 544, eller tilsvarende 52. plass på landsbasis.

 

Er så lei av naive innvandringsapologister.

 

 

Så man er "innvandringsapologist" ved å påpeke ren skjer idioti? Nei, "Muhammed" er ikke det vanligste navnet i Oslo heller. Det er 10 ganger så mange hannkjønn som heter noe helt annet.

 

Denne tilsnikelsen enkelte forsøker på er bare latterlig.

 

Eneste grunn for at det "ser slik ut" er at norske guttebarn blir døpt til langt flere ulike navn (som listen viser) Hadde norske foreldre fulgt samme navnpraksis som muslimer og f.eks. konsekvent hatt med "Per" eller annet navn, ville det vært mer tydelig for de som åpenbart ikke skjønner poenget.

Lenke til kommentar

 

Det er egentlig ganske utrolig at du ikke klarer å forstå dette som jeg nå har påpekt.

 

Det skyldes nok antagelig at du har en så lemfeldig omgang med fakta at det er vanskelig å ta deg alvorlig. Jeg sier som jeg sa i vår lille prat om dyresex: Det er mer enn nok å kritisere islam for, hvorfor bruker du tid på historier som beviselig er usanne, overdrevne eller ren spekulasjon, som de overnevnte?

 

Geir :)

 

 

Jeg velger ut denne, resten gidder jeg ikke å kommentere, for det er bare et nytt eksempel på dine anstrengelser for å forsvare islam for enhver pris.

Du sier det er nok å kritisere islam for, men dette er jo bare spill for galleriet,. Du kritiserer jo aldri islam for noe som helst, alt du bryr deg om er jo å forsvare islam, og prøve å finne unnskyldninger for å bortforklare at det fins noe negativt ved islam.

 

 

Det er nok mulig at du mener jeg har en "lemfeldig omgang med fakta" men du slår meg her, for du fornekter fakta fordi du er så opptatt av dette multikulturelle prosjektet. Du fornekter fakta, og i tillegg så har du en ganske så for deg behagelig innstiling til sannheten, for i likhet med alle andre sosialister og politisk korrekte så mener du at sannheten det er noe som dere kan avgjøre selv.

 

Hvor mange norske kvinner skal bli voldtatt, og hvor mange etnisk norske skal bli drept av muslimer før du våkner ?

Og hvor mange kristne og folk av andre minioriteter vil du akseptere at muslimene dreper i andre land før du innrømmer at islam er en ond ideologi, og en pest og en plage uaansett hvor den fins..

 

 

Du sier at "jeg har en lemfeldig omgang med fakta" Men om du mener det, hvorfor beviser du ikke det da ?

Hvorfor legger du ikke frem dokumentasjon på at jeg og andre her tar feil ?

 

Tror du kanskje at du er så overlegen og har så stor troverdighet at alle må tro deg ?

I såfall så kan jeg fortelle deg at din troverdighet er ikke som du tror, for den er lik 0. Den fins ikke, og du har selv ødelagt den.

 

Du henviser til tråden om dyresex i islam hvor jeg dokumenterte dette ut fra det Ayatollah Khomeini hadde sagt.

Men etter nå ha undersøkt saken nærmere og sett at det er mye tvil om at han virkelig hadde sagt det, så sa jeg at siden det er så mye tvil om dette så kan vi la tvilen komme islam tilgode og frikjenne islam for dennne beskyldningen, selv om dette er noe mange muslimer også driver med.

 

Dette minner ikke om "lemfeldig omgang med fakta" fra min side så vidt jeg kan forstå.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Du sier at "jeg har en lemfeldig omgang med fakta" Men om du mener det, hvorfor beviser du ikke det da ?

Hvorfor legger du ikke frem dokumentasjon på at jeg og andre her tar feil ?

 

Jeg kommenterte dine "fakta" i det innlegget du svarer på. Du vet, den delen du ikke "gadd" å kommentere. Jeg kan selvsagt komme med kilder på at du tar feil, men du har så langt ikke kommet med kilder selv.

 

Edit: Siden du spurte så pent la jeg på noen kilder i innlegget over... :wee:

 

Tror du kanskje at du er så overlegen og har så stor troverdighet at alle må tro deg ? I såfall så kan jeg fortelle deg at din troverdighet er ikke som du tror, for den er lik 0. Den fins ikke, og du har selv ødelagt den.

Nei, min troverdighet har jeg ingen formening om. Det får være opp til dem som leser det jeg skriver å vurdere. Hva jeg eventuelt har gjort for å ødelegge den må du gjerne fortelle.

 

Edit:

Men etter nå ha undersøkt saken nærmere og sett at det er mye tvil om at han virkelig hadde sagt det, så sa jeg at siden det er så mye tvil om dette så kan vi la tvilen komme islam tilgode og frikjenne islam for dennne beskyldningen, selv om dette er noe mange muslimer også driver med.

 

Kanskje du burde ha undersøkt påstanden før du postet den. Bare en idé... :cool:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Denne tilsnikelsen enkelte forsøker på er bare latterlig.

 

Eneste grunn for at det "ser slik ut" er at norske guttebarn blir døpt til langt flere ulike navn (som listen viser) Hadde norske foreldre fulgt samme navnpraksis som muslimer og f.eks. konsekvent hatt med "Per" eller annet navn, ville det vært mer tydelig for de som åpenbart ikke skjønner poenget.

Nettopp. Uten å se på fordelingen så gir det ikke mye mening. Det var flest tirsdager i 2013. Betyr det at tirsdagene holder på å ta over for de andre ukedagene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du sier at "jeg har en lemfeldig omgang med fakta" Men om du mener det, hvorfor beviser du ikke det da ?

Hvorfor legger du ikke frem dokumentasjon på at jeg og andre her tar feil ?

 

Jeg kommenterte dine "fakta" i det innlegget du svarer på. Du vet, den delen du ikke "gadd" å kommentere. Jeg kan selvsagt komme med kilder på at du tar feil, men du har så langt ikke kommet med kilder selv.

 

Edit: Siden du spurte så pent la jeg på noen kilder i innlegget over...

 

 

Den siden fra NRK som du kom med er grei. Selv om jeg ikke stoler på dette, for jeg tror at dette er blitt innført i det skjulte.

Jeg stoler ikke på politikere, og slett ikke på sosialistiske politikere.

 

Men bare at regjeringen foreslo dette er uansett totalt forkastelig.

 

Når det gjelder Nortura, så var det akkurat dette jeg tenkte på.

Og å slutte å Produsere vanlig kjøtt og istedet kun selge halal, og i tilleg uten å fortelle folk det, er tvangt uansett hva du kaller det.

De unnskylder seg med at det blir slaktet på samme måte, men det er ikke dette som er problemet.

Problemet er at det blir "velsignet" og i realiteten ofret til satan, som er islams egentlige "gud"

Folk flest ler og fleiper dette bort, for de forstår ikke, og de har ikke peiling på hva dete betyr.

Men det er alvorlig, og også mye mer alvorlig enn folk flest tror.

 

Jeg har ikke sagt at muslimske eller andre politikere har foreslått muslimsk bydel. Jeg sa at muslimer har krevd dette.

Men som regel så begynner det med et krav fra muslimene, som de senere får innvilget på en eller annen måte.

 

Jeg glemte å kommentere dette med moskeene i ditt innlegg, som jo egentlig fortjener en kommentar.

 

Folket har ikke sagt ja til moskeer. Det er politikerne som har gjort det, støttet av slike pk-ere som deg.

 

Og personlig så har jeg et annet ord reservert for politikere og andre som ønsker å selge landet til islam, og utrydde sitt eget folk, til fordel for muslimeer fra midtøsten og afrika.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Den siden fra NRK som du kom med er grei. Selv om jeg ikke stoler på dette, for jeg tror at dette er blitt innført i det skjulte. Jeg stoler ikke på politikere, og slett ikke på sosialistiske politikere. Men bare at regjeringen foreslo dette er uansett totalt forkastelig.

 

Det var strengt tatt ikke regjeringen som forslo det, men uførepensjonsutvalget (som jeg kom i skade for kalle Frisch-utvalget, det er ikke riktig, leder var Oluf Arntsen) som ble nedsatt av Bondevik II-regjeringen.

 

Når det gjelder Nortura, så var det akkurat dette jeg tenkte på. Og å slutte å Produsere vanlig kjøtt og istedet kun selge halal, og i tilleg uten å fortelle folk det, er tvangt uansett hva du kaller det.

 

 

Jeg vet ikke om det stemmer helt. De har ikke sluttet å selge vanlig kjøtt, men de bruker overskuddet fra halal-velsignet kylling i farseprodukter sammen med det ikke velsignede. Kilde

 

De unnskylder seg med at det blir slaktet på samme måte, men det er ikke dette som er problemet.
Problemet er at det blir "velsignet" og i realiteten ofret til satan, som er islams egentlige "gud"

 

Men det er jo akkurat samme kjøttet, slaktet på samme lovlige måte. At du mener det på den måten ofres til satan får være ditt problem. Da foreslår jeg at du lar være å kjøpe kjøtt fra Nortura. Det står deg fritt, og er altså ikke tvang.

 

Jeg har ikke sagt at muslimske eller andre politikere har foreslått muslimsk bydel. Jeg sa at muslimer har krevd dette. Men som regel så begynner det med et krav fra muslimene, som de senere får innvilget på en eller annen måte.

 

 

Så var vi tilbake til start igjen. Det er som jeg kjenner til sågodt som ingen av disse angivelige kravene (med eller uten fnytter) som er blitt innvilget så langt. Altså kan du ikke si "som regel", for regelen er at de ikke blir innvilget.

 

Folket har ikke sagt ja til moskeer. Det er politikerne som har gjort det, støttet av slike pk-ere som deg.

 

 

Om du tror at flertallet av folket er mot, så foreslår jeg du tar en prat med dette "folket" og får dem til å stemme på et annet parti. Oppslutningen om vårt eneste innvandringskritiske parti er dalende. I Sverige er den stigende. Jeg vet ikke om det sier noe.

 

Jeg skal dog innrømme at jeg ser dillemmaet. Det er mange andre politiske saker som er like viktige for folk, og innvandringsspørsmålene styrer ikke folks partivalg. Jeg tar det som et tegn på at innvandring tross alt ikke er så viktig for dem. Noen mener vi burde hatt folkeavstemning om slike spørsmål. Det hadde vært helt greit for meg.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Den siden fra NRK som du kom med er grei. Selv om jeg ikke stoler på dette, for jeg tror at dette er blitt innført i det skjulte. Jeg stoler ikke på politikere, og slett ikke på sosialistiske politikere. Men bare at regjeringen foreslo dette er uansett totalt forkastelig.

 

Det var strengt tatt ikke regjeringen som forslo det, men uførepensjonsutvalget (som jeg kom i skade for kalle Frisch-utvalget, det er ikke riktig, leder var Oluf Arntsen) som ble nedsatt av Bondevik II-regjeringen.

 

Når det gjelder Nortura, så var det akkurat dette jeg tenkte på. Og å slutte å Produsere vanlig kjøtt og istedet kun selge halal, og i tilleg uten å fortelle folk det, er tvangt uansett hva du kaller det.

 

 

Jeg vet ikke om det stemmer helt. De har ikke sluttet å selge vanlig kjøtt, men de bruker overskuddet fra halal-velsignet kylling i farseprodukter sammen med det ikke velsignede. Kilde

 

De unnskylder seg med at det blir slaktet på samme måte, men det er ikke dette som er problemet.
Problemet er at det blir "velsignet" og i realiteten ofret til satan, som er islams egentlige "gud"

 

Men det er jo akkurat samme kjøttet, slaktet på samme lovlige måte. At du mener det på den måten ofres til satan får være ditt problem. Da foreslår jeg at du lar være å kjøpe kjøtt fra Nortura. Det står deg fritt, og er altså ikke tvang.

 

Jeg har ikke sagt at muslimske eller andre politikere har foreslått muslimsk bydel. Jeg sa at muslimer har krevd dette. Men som regel så begynner det med et krav fra muslimene, som de senere får innvilget på en eller annen måte.

 

 

Så var vi tilbake til start igjen. Det er som jeg kjenner til sågodt som ingen av disse angivelige kravene (med eller uten fnytter) som er blitt innvilget så langt. Altså kan du ikke si "som regel", for regelen er at de ikke blir innvilget.

 

Folket har ikke sagt ja til moskeer. Det er politikerne som har gjort det, støttet av slike pk-ere som deg.

 

 

Om du tror at flertallet av folket er mot, så foreslår jeg du tar en prat med dette "folket" og får dem til å stemme på et annet parti. Oppslutningen om vårt eneste innvandringskritiske parti er dalende. I Sverige er den stigende. Jeg vet ikke om det sier noe.

 

Jeg skal dog innrømme at jeg ser dillemmaet. Det er mange andre politiske saker som er like viktige for folk, og innvandringsspørsmålene styrer ikke folks partivalg. Jeg tar det som et tegn på at innvandring tross alt ikke er så viktig for dem. Noen mener vi burde hatt folkeavstemning om slike spørsmål. Det hadde vært helt greit for meg.

 

Geir :)

 

 

Det står jo på siden du linker til at de selger halal-kylling som vanlig kylling for de mener at vi alle kan spise halal, og det var forøvrig det jeg mente

http://www.dagligvarehandelen.no/nortura-selger-halalkylling-som-vanlig-kylling/

 

Jeg sluttet å spise kyllingkjøtt da jeg så dette for ca et halvt år siden.

 

 

Du må ha vært ganske bortreist om du ikke vet om krav fra muslimene som senere er innvilget.

 

Halalkjøtt er jo et av kravene .Og videre så har vi hijab, og også niqab, Moskeer er jo et av disse kravene, og så har vi bønnerom.

Påkledning for kvinner i basseng og spesielle regler for muslimske sykepleiere tror jeg også de har fått innvilget.

 

Dette er det jeg kommer på i farten, men det fins nok flere.

 

Nå er det jo mulig at Oslo snart får en muslimsk ordfører, og da er løpet kjørt for oslo og kanskje for Norge også.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Det står jo på siden du linker til at de selger halal-kylling som vanlig kylling for de mener at vi alle kan spise halal, og det var forøvrig det jeg mente

http://www.dagligvarehandelen.no/nortura-selger-halalkylling-som-vanlig-kylling/

 

Jeg sluttet å spise kyllingkjøtt da jeg så dette for ca et halvt år siden.

 

Altså ingen tvang. Spis noe annet istedet.

 

Du må ha vært ganske bortreist om du ikke vet om krav fra muslimene som senere er innvilget.

 

Nå har jeg jo flyttet til Bergen, riktignok for 20 år siden. Er det bortreist nok?

 

Halalkjøtt er jo et av kravene .

 

Nei. Halalkjøtt er ikke et krav (bortsett fra i fengslene.) Det er en etterspørsel som noen produsenter har valg å møte med et tilbud. Norsk lov og dyrevelferd er ikke rokket, det er muslimene som har måtte gi seg her og godta en liten bønn.

 

Og videre så har vi hijab, og også niqab,

 

Hijab og niqab har aldri vært forbudt i Norge. Noen vil det skal bli det, men det er en annen sak. De har ikke behøvd å kreve det, men vi føler et behov for åkreve at de skal la være. Nå har hijab vært ønsket i militæret og politiet, men det er ikke blitt innvilget.

 

Skaut er tvert om et tradisjonsrikt plagg i Norge, og gikk først av moten når vi begynte å se til utlandet for inspirasjon. Selv synes jeg niqab og andre heldekkende plagg er en foferdelig idé. Men jeg har ikke lyst tilå bestemme hvordan folk skal kle seg.

 

Moskeer er jo et av disse kravene, og så har vi bønnerom.

 

Moskeer er da ikke noe mere et krav enn kristne kirker. Så lenge vi har religionsfrihet og de betaler for disse moskeene av egen lomme, så kan jeg vanskelig synes det er noe værre enn at kirken gjør det. Nå støttes en del av disse moskeene angivelig fra Iran og Saudiarabia, og det er skummelt hvis det bindes til islamisering.

 

Bønnerom får være en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstager. Om arbeidsgiver vil ansette noen som krever et bønnerom, får de vurdere om det er verd det.

 

Påkledning for kvinner i basseng og spesielle regler for muslimske sykepleiere tror jeg også de har fått innvilget.

 

Hvordan kvinner kler seg i bassenget bryr meg ikke, sålenge de er rene og nyvasket. Derimot bryr det meg at noen muslimer nekter sine barn (jenter) å svømme uten å kle seg i fotside gevanter. Det er en forferdelig uting. Og ja, noen skoler har gitt etter for slikt. Det synes jeg ikke noe om. Voksne får velge i henhold til sin tro, men barn skal ikke presses til slikt.

 

Spesialregler for muslimske sykepleiere har jeg aldri hørt om. Bortsett fra et tvilsomt rykte om at muslimske sykepleiere i England ikke ville vaske hendene sine. Det tror jeg ingenting på.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Det står jo på siden du linker til at de selger halal-kylling som vanlig kylling for de mener at vi alle kan spise halal, og det var forøvrig det jeg mente

http://www.dagligvarehandelen.no/nortura-selger-halalkylling-som-vanlig-kylling/

 

Jeg sluttet å spise kyllingkjøtt da jeg så dette for ca et halvt år siden.

 

Altså ingen tvang. Spis noe annet istedet.

 

Du må ha vært ganske bortreist om du ikke vet om krav fra muslimene som senere er innvilget.

 

Nå har jeg jo flyttet til Bergen, riktignok for 20 år siden. Er det bortreist nok?

 

Halalkjøtt er jo et av kravene .

 

Nei. Halalkjøtt er ikke et krav (bortsett fra i fengslene.) Det er en etterspørsel som noen produsenter har valg å møte med et tilbud. Norsk lov og dyrevelferd er ikke rokket, det er muslimene som har måtte gi seg her og godta en liten bønn.

 

Og videre så har vi hijab, og også niqab,

 

Hijab og niqab har aldri vært forbudt i Norge. Noen vil det skal bli det, men det er en annen sak. De har ikke behøvd å kreve det, men vi føler et behov for åkreve at de skal la være. Nå har hijab vært ønsket i militæret og politiet, men det er ikke blitt innvilget.

 

Skaut er tvert om et tradisjonsrikt plagg i Norge, og gikk først av moten når vi begynte å se til utlandet for inspirasjon. Selv synes jeg niqab og andre heldekkende plagg er en foferdelig idé. Men jeg har ikke lyst tilå bestemme hvordan folk skal kle seg.

 

Moskeer er jo et av disse kravene, og så har vi bønnerom.

 

Moskeer er da ikke noe mere et krav enn kristne kirker. Så lenge vi har religionsfrihet og de betaler for disse moskeene av egen lomme, så kan jeg vanskelig synes det er noe værre enn at kirken gjør det. Nå støttes en del av disse moskeene angivelig fra Iran og Saudiarabia, og det er skummelt hvis det bindes til islamisering.

 

Bønnerom får være en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstager. Om arbeidsgiver vil ansette noen som krever et bønnerom, får de vurdere om det er verd det.

 

Påkledning for kvinner i basseng og spesielle regler for muslimske sykepleiere tror jeg også de har fått innvilget.

 

Hvordan kvinner kler seg i bassenget bryr meg ikke, sålenge de er rene og nyvasket. Derimot bryr det meg at noen muslimer nekter sine barn (jenter) å svømme uten å kle seg i fotside gevanter. Det er en forferdelig uting. Og ja, noen skoler har gitt etter for slikt. Det synes jeg ikke noe om. Voksne får velge i henhold til sin tro, men barn skal ikke presses til slikt.

 

Spesialregler for muslimske sykepleiere har jeg aldri hørt om. Bortsett fra et tvilsomt rykte om at muslimske sykepleiere i England ikke ville vaske hendene sine. Det tror jeg ingenting på.

 

Geir :)

 

Kirker er noe annet enn moskeer.

 

For det første så har vi tradisjon med kristendom i Norge som er over 1000 år, de eldste kirkeruinene som er gravd frem er fra ca år 750.

Mens islam og moskeer er totalt fremmed i Norge, og har ingen tradisjon eller røtter i landet.

 

Bygging av kristne kirker har aldri vært noe "krav", det har vært en selvfølge i over 1000 år at vi bygger kirker i Norge

 

Og for det andre så ble muslimenes moskeer bygget mens kristendom var statsreligion, nedfeldt i grunnloven. Grunnen til at politikerne ulovlig forandret dette var å legge forholdene tilrette for islam.

 

For det tredje. Hvorfor skal vi tillate muslimene å bygge moskeer i Norge, mens muslimer i midtøsten brenner kirker og ikke tillater at nye kirker blir bygd i de landene de har okkupert ?

Lenke til kommentar
Nå har hijab vært ønsket i militæret og politiet, men det er ikke blitt innvilget.

Que?

 

1311323.jpg

 

Vil bare legge til en sak:

 

Kirker er like fremmede i Norge idag som det moskeer er om 1000 år.

 

Bygging av kirker var et krav de kristne kom med, og de som mente noe annet ble enkelt og greit drept.

 

Hedensk religion og templer har dype røtter i Norge og vårt samfunn. Vi har hatt det helt siden starten i over 10'000 år. Mens kristendom og kirker er totalt fremmed i Norge, og har ingen tradisjon eller røtter i landet. Det er en ørkenkultur fra en annen verdensdel.

 

Hvorfor skal vi tillate de kristne å bygge kirker i Norge, når de kristne brant ned alle våre norske templer? Og attpåtil bygde sine kirker oppå ruinene? Det er ikke uten grunn at kirkebrenning er like gammel tradisjon her i landet som selve kirkene:

1243583811845_192.jpg

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...