Gå til innhold

En nabo hacker min statiske ip-adresse


Anbefalte innlegg

Setter på popcorn maskinen, og følger spent med ;)

 

 


Jeg finner d-linken på nettverket mitt når jeg ser der. Det som er merkelig er at jeg ikke trenger passord for å koble til nettet med den. Jeg måtte prøve den også, men signalene til denne ligger 200 meter fra mitt hus. Der er disse signalene sterkest. Jeg tok nemlig min pc med ut på tur. Denne vil jeg ha sperret ute fra mitt nettverk.

 

 

Så det du sier her, er at du har sneket deg rundt i nabolaget,

og utnyttet (les: "hacket") en nabo som ikke har klart å sette passord på routeren sin ?

 

Du er klar over at dette kan være en straffbar handling, utført av deg ?

Endret av BearCat
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg finner d-linken på nettverket mitt når jeg ser der. Det som er merkelig er at jeg ikke trenger passord for å koble til nettet med den. Jeg måtte prøve den også, men signalene til denne ligger 200 meter fra mitt hus. Der er disse signalene sterkest. Jeg tok nemlig min pc med ut på tur.

 

Hva mener du med at du finner den på nettverket ditt - forklar spesifikt "hvor" du ser den - og hvordan skal du kunne bruke den D-Linken til å koble til nettet med? - Da må du isåfall bruke den som aksesspunkt istedet for din egen, og er da mest sannsynlig på et annet nett?

 

 

Jeg finner d-linken på nettverket mitt når jeg ser der. Det som er merkelig er at jeg ikke trenger passord for å koble til nettet med den. Jeg måtte prøve den også, men signalene til denne ligger 200 meter fra mitt hus. Der er disse signalene sterkest. Jeg tok nemlig min pc med ut på tur.

 

Hva mener du med at du finner den på nettverket ditt - forklar spesifikt "hvor" du ser den - og hvordan skal du kunne bruke den D-Linken til å koble til nettet med? - Da må du isåfall bruke den som aksesspunkt istedet for din egen, og er da mest sannsynlig på et annet nett?

 

Jeg finner oversikt over alle enheter som er på mitt "nettverk" under nettverk og systeminnstillinger i Windows systemet.

 

Her tror jeg Nybegynner blander sammen sitt eget nett og kanskje et av naboens sine nettverk.

Kanskje naboen har en trådløs nettverk med en D-link ruter som er åpen som han har koblet seg til ?

Les hva jeg har forklart over her. Jeg blir oppgitt!

Setter på popcorn maskinen, og følger spent med ;)

Tro jeg joiner deg, jeg kommer like langt!

Lenke til kommentar

 

Jeg finner oversikt over alle enheter som er på mitt "nettverk" under nettverk og systeminnstillinger i Windows systemet.

 

Ta ett skjermbilde så ser vi på det.

 

 

Her tror jeg Nybegynner blander sammen sitt eget nett og kanskje et av naboens sine nettverk.

Kanskje naboen har en trådløs nettverk med en D-link ruter som er åpen som han har koblet seg til ?

Nei, for svarte. Er alle like naive og godtroende i dette landet ?

 

Vel,. etter forklaringen din så virker det ikke usannsynlig .. spesielt det med at du "kobler til nettet" gjennom D-Linken ... (?)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg finner oversikt over alle enheter som er på mitt "nettverk" under nettverk og systeminnstillinger i Windows systemet.

 

Ta ett skjermbilde så ser vi på det.

 

 

Her tror jeg Nybegynner blander sammen sitt eget nett og kanskje et av naboens sine nettverk.

Kanskje naboen har en trådløs nettverk med en D-link ruter som er åpen som han har koblet seg til ?

Nei, for svarte. Er alle like naive og godtroende i dette landet ?

 

Vel,. etter forklaringen din så virker det ikke usannsynlig .. spesielt det med at du "kobler til nettet" gjennom D-Linken ... (?)

 

Enig her , noen skjermbilder ville være stor hjelp til å forstå problemstillingen, for her er forklaringen ikke godt nok til å ta forstå hva nybgynner mener.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg finner d-linken på nettverket mitt når jeg ser der. Det som er merkelig er at jeg ikke trenger passord for å koble til nettet med den. Jeg måtte prøve den også, men signalene til denne ligger 200 meter fra mitt hus. Der er disse signalene sterkest. Jeg tok nemlig min pc med ut på tur.

 

Hva mener du med at du finner den på nettverket ditt - forklar spesifikt "hvor" du ser den - og hvordan skal du kunne bruke den D-Linken til å koble til nettet med? - Da må du isåfall bruke den som aksesspunkt istedet for din egen, og er da mest sannsynlig på et annet nett?

 

 

Jeg finner d-linken på nettverket mitt når jeg ser der. Det som er merkelig er at jeg ikke trenger passord for å koble til nettet med den. Jeg måtte prøve den også, men signalene til denne ligger 200 meter fra mitt hus. Der er disse signalene sterkest. Jeg tok nemlig min pc med ut på tur.

 

Hva mener du med at du finner den på nettverket ditt - forklar spesifikt "hvor" du ser den - og hvordan skal du kunne bruke den D-Linken til å koble til nettet med? - Da må du isåfall bruke den som aksesspunkt istedet for din egen, og er da mest sannsynlig på et annet nett?

 

Jeg finner oversikt over alle enheter som er på mitt "nettverk" under nettverk og systeminnstillinger i Windows systemet.

 

Her tror jeg Nybegynner blander sammen sitt eget nett og kanskje et av naboens sine nettverk.

Kanskje naboen har en trådløs nettverk med en D-link ruter som er åpen som han har koblet seg til ?

Nei, for svarte. Er alle like naive og godtroende i dette landet ?

 

kan sikkert være forsiktig med språkbruket når folk prøver å hjelpe deg her.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg finner oversikt over alle enheter som er på mitt "nettverk" under nettverk og systeminnstillinger i Windows systemet.

 

Ta ett skjermbilde så ser vi på det.

 

 

Her tror jeg Nybegynner blander sammen sitt eget nett og kanskje et av naboens sine nettverk.

Kanskje naboen har en trådløs nettverk med en D-link ruter som er åpen som han har koblet seg til ?

Nei, for svarte. Er alle like naive og godtroende i dette landet ?

 

Vel,. etter forklaringen din så virker det ikke usannsynlig .. spesielt det med at du "kobler til nettet" gjennom D-Linken ... (?)

 

Et annet morsomt moment er at denne D-linken dukker opp på nettverksoversikten og så forsvinner den for så å komme tilbake senere. Det er helt merkelig. Da jeg koblet til D-linken var det et forsøk som dessverre lot seg gjennomføre, Jeg ble rimelig paff da dette lot seg gjøre. Kan ikke ta skjermdump og nå må jeg jobbe. Mange forslag, men frem og tilbake er fremdeles like langt.

Lenke til kommentar

Et annet morsomt moment er at denne D-linken dukker opp på nettverksoversikten og så forsvinner den for så å komme tilbake senere. Det er helt merkelig. Da jeg koblet til D-linken var det et forsøk som dessverre lot seg gjennomføre, Jeg ble rimelig paff da dette lot seg gjøre. Kan ikke ta skjermdump og nå må jeg jobbe. Mange forslag, men frem og tilbake er fremdeles like langt.

Hovedproblemet her nå er at ingen her egentlig skjønner helt hva du forsøker å forklare. - Vi kan komme med mange tenkte løsningsforslag utifra hva som teoretisk er problemet, men med mindre du klarer å forklare det slik at vi forstår så kan det godt hende du får masse løsninger på problemer du egentlig ikke har og at problemet du har - om noe - ikke blir løst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

så vidt jeg forstår da: Nybegynner har en Jensen ruter, som kanskje var dårlig sikret.

 

En nabo har da koblet seg på nettet, brukt standard innlogging på ruteren og laget en Repeater av sin egen D-Link med nettverket til Nybegynner.

Nja, det er slik ts legger det fram. Om det faktisk er tilfelle er tvilsomt.

 

denne D-linken dukker opp på nettverksoversikten

Ja dette trenger vil å se skjermdump av. :)

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En nabo har da koblet seg på nettet, brukt standard innlogging på ruteren og laget en Repeater av sin egen D-Link med nettverket til Nybegynner.

Men det kan ikke stemme fordi D-Link Dir-615 modell B2 (som det er oppgitt at det gjelder) kan ikke settes opp som repeater og støttes heller ikke av dd-wrt...
Lenke til kommentar

Dette tror jeg må være den rareste tråden jeg har lest på lenge. Jeg tviler sterkt på at en nabo som befinner seg 200 meter unna skal ha cracket WPA-nøkkelen som Jensen-ruteren kom ferdigkonfigurert med, for å snylte på nett, og samtidig være inkompetent nok til ikke å skjule sitt eget utstyr, i tillegg til å sette opp ett totalt usikret nettverk. Historien henger ikke på greip.

 

Edit: ett lite tips, dersom dette mot all formodning skulle stemme, ved en såpass avstand som 200 meter, er det ikke tilstrekkelig med rundstråleantenne i naboens ende. Ett tips kan derfor være å "speide" etter retningsstyrte antenner som peker på din bolig.

Endret av bjokys
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men det kan ikke stemme fordi D-Link Dir-615 modell B2 (som det er oppgitt at det gjelder) kan ikke settes opp som repeater og støttes heller ikke av dd-wrt...

Nå trenger det jo ikke nødvendigvis være en d-link engang, selv om den oppgir seg for å være det

 

...samtidig være inkompetent nok til ikke å skjule sitt eget utstyr, i tillegg til å sette opp ett totalt usikret nettverk. Historien henger ikke på greip.

Hvordan klarer man å skjule sitt eget utstyr på trådløst da?

Samtidig er det de som bevist har åpne nett, nettopp for å kødde med de som ev kobler seg til - det er ikke nødvendisvis inkompetanse

 

De er ikke troll, selv om enkelte nok kan være det ... ;)

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Hvordan klarer man å skjule sitt eget utstyr på trådløst da?

Det er selvsagt ikke mulig å skjule 100% uten å spoofe addressen til en tidligere tilkoblet, men frakoblet enhet. Men ved å dele opp broadcast-domenet med en egen ruter, sette opp denne med en statisk IP og falsk MAC-addresse, droppe all trafikk utenfra mot den statiske IP-en, er det vanskelig å oppdage dersom eieren av nettverket ikke fatter mistanke om angrepet.

 

Samtidig er det de som bevist har åpne nett, nettopp for å kødde med de som ev kobler seg til - det er ikke nødvendisvis inkompetanse

 

De er ikke troll, selv om enkelte nok kan være det ... ;)

Det er sant, det er alltid gøy med litt Upside-Down-ternet ;) Endret av bjokys
Lenke til kommentar

Et annet morsomt moment er at denne D-linken dukker opp på nettverksoversikten og så forsvinner den for så å komme tilbake senere. Det er helt merkelig. Da jeg koblet til D-linken var det et forsøk som dessverre lot seg gjennomføre, Jeg ble rimelig paff da dette lot seg gjøre. Kan ikke ta skjermdump og nå må jeg jobbe. Mange forslag, men frem og tilbake er fremdeles like langt.

 

Kanskje spørsmålet må stilles til dette utsagnet. Hvilken nettverksoversikt snakker du om her? Er det på PCen din eller på ruterens rutingtabell?

For meg høres det ut som førstnevnte og at du prøver å koble deg på et annet nettverk. Om den er 200m unna har du flaks (!) som får den opp i det hele tatt og jeg kan godt skjønne om den er der ene øyeblikket og borte det neste. Kobler du opp på den får du en særdeles ustabil linje om det ikke er benyttet en ulovlig og altfor sterk sender.

Lenke til kommentar

 

Et annet morsomt moment er at denne D-linken dukker opp på nettverksoversikten og så forsvinner den for så å komme tilbake senere. Det er helt merkelig. Da jeg koblet til D-linken var det et forsøk som dessverre lot seg gjennomføre, Jeg ble rimelig paff da dette lot seg gjøre. Kan ikke ta skjermdump og nå må jeg jobbe. Mange forslag, men frem og tilbake er fremdeles like langt.

 

Kanskje spørsmålet må stilles til dette utsagnet. Hvilken nettverksoversikt snakker du om her? Er det på PCen din eller på ruterens rutingtabell?

For meg høres det ut som førstnevnte og at du prøver å koble deg på et annet nettverk. Om den er 200m unna har du flaks (!) som får den opp i det hele tatt og jeg kan godt skjønne om den er der ene øyeblikket og borte det neste. Kobler du opp på den får du en særdeles ustabil linje om det ikke er benyttet en ulovlig og altfor sterk sender.

 

Jeg har endret kanal for å prøve å unngå denne routeren så det kan være derfor den kommer på og av. Det er på en viss kanal det vises minst mulig naboer og jeg vil ha den der. Jeg koblet meg først til denne fremmedrouteren som står 200 meter unna når jeg fikk mine mistanker. Det var noen som visste hva jeg hadde skrevet på en debattside. Fikk også dette bekreftet senere da jeg la ut åte. Linjen min er også meget treg og da jeg ringte airlink support fikk jeg vekk alle uønskede inne på min router som er i huset/de lånta bare hastighet. Der vistes heller ikke denne jævla D-linken. Den vises bare på innstillinger-kontrollpanel- nettverk-

 

Jeg skal ta skjermbilde når jeg får tid og sette den ut her.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg finner oversikt over alle enheter som er på mitt "nettverk" under nettverk og systeminnstillinger i Windows systemet.

 

Ta ett skjermbilde så ser vi på det.

 

 

Her tror jeg Nybegynner blander sammen sitt eget nett og kanskje et av naboens sine nettverk.

Kanskje naboen har en trådløs nettverk med en D-link ruter som er åpen som han har koblet seg til ?

Nei, for svarte. Er alle like naive og godtroende i dette landet ?

 

Vel,. etter forklaringen din så virker det ikke usannsynlig .. spesielt det med at du "kobler til nettet" gjennom D-Linken ... (?)

 

Dette gjorde jeg bare to ganger for å avdekke om dette gikk an og mine mistanker gikk dit. Det stemmer med mine mistanker om hvor den står for det viste datamaskinen min da jeg tok den med ut på tur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...