Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sverige topper voldtekstatistikken i Europa,

 

 

Det er i stor grad nettopp et statistik fenomen. De har ikke nødvendigvis så mange flere voldtekter enn andre land, men de har langr flere ting som "teller" som voldtekt. Deriblandt følgende:

 

1. Svensk statistikk teller anmeldte forbrytelser, ikke dømte. Så det kommer med i statistikken selv om det ikke fører til domfellelse, eller den skyldige bare straffes for en mindre forbrytelse.

 

2. Svensk statistikk teller antall voldtekter, ikke antall ofre. Blir en dame voldtatt fire ganger på en natt, eller av fire menn, så er det 4 voldtekter i statistikken. (I Norge får deltagere i massevoldtekter dele på erstatningen.)

 

3. Sverige har en myere videre definisjon av voldtekt enn de fleste land, en del av disse blir i andre land registrert som seksuelt overgrep. (Den siste endreingen skjedde i 2005, og førte til at voldtektstallene nesten doblet seg "over natten".)

 

4. I Sverige må politi og påtalemyndighet etterforske (eller i det minste late som de etterforsker) voldtekt og overgrep de får vite om selv om offeret ikke anmelder.

 

Sverige er i tillegg Europas kanskje mest likestilte land (noen vil si feministiske), og voldtekt er ikke på samme måten som i for eksempel katolske land noe offeret skal skamme seg over, hvilket fører til at flere ofre anmelder.

 

Kilde

 

Geir :)

 

 

Det er jo ingen hemlighet att ikke-vestlige står bak de alle fleste voldtekter.

 

http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/20561

 

Så hvorfor skulle det være noe annerledes i Sverige?

 

 

Her har du enda en dyster statistikk

 

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3510537.html

 

 

Innvandringen har eksplodert i Sverige, samtidig som voldtektsstatisikken går samme veien. Du trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å se sammenhengen.

 

Ja, det er nok bare god gammeldags redsel.

 

Nei, det er ikke "bare" redsel. På den annen siden så vi dette idag:

 

Bv5iPGDCYAAK-w1.jpg

 

Tusenvis av mennesker - muslimer og andre i skjønn forbrødring - i en muslimsk-arrangert protest mot Profetens Ummah og IS.

 

Geir :)

 

 

Jeg skjønner jo att du får en tåre i øyekroken av slike bilder, men det hjelper jo ikke Patrick som måtte flytte fra groruddalen pga fullstendig feilslått asylpolitikk. Selfølgelig er det jo ikke feil å demonstrere mot ekstremisme, uansett type.

 

 

Jeg foreslår att vi stopper innvandring fullstendig i noen år, så kan vi bruke den tiden på å integrere de som allerede er her.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det er heller ett tegn på en overdreven tilknytning til "identitet", som igjen kalles "Norsk", og hva norsk er for noe, er det ca 4,5 millioner meninger om her til lands, minst ;)

 

Så, det er bare god gammeldags redsel, slapp av, ingen boggiman denne gangen heller

 

http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html

 

Ja, det er nok bare god gammeldags redsel.

 

 

Jepp, og det er ett naturlig fenomen som vi alle sliter mer eller mindre med å håndtere i det daglige

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

 

 

Det er heller ett tegn på en overdreven tilknytning til "identitet", som igjen kalles "Norsk", og hva norsk er for noe, er det ca 4,5 millioner meninger om her til lands, minst ;)

 

Så, det er bare god gammeldags redsel, slapp av, ingen boggiman denne gangen heller

 

http://www.osloby.no/nyheter/-Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html

 

Ja, det er nok bare god gammeldags redsel.

 

 

Jepp, og det er ett naturlig fenomen som vi alle sliter mer eller mindre med å håndtere i det daglige

 

 

Kommer det noe annet enn tåkeprat fra deg egentlig? Noen ganger lurer jeg på om du sitter på en annen planet å skriver.

 

 

Kanskje du skal prøve å lese artikkelen en gang til. Kan jo ikke sitte å skylde på redsel når integrering ikke fungerer.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

Det er jo ingen hemlighet att ikke-vestlige står bak de alle fleste voldtekter.

Det er ingen hemmelighet, det er en løgn. De fleste voldtekter begås av hvite unge nordmenn som kjenner offeret og som regel i forbindelse med nachspiel eller lignende.

 

 

Jeg beklager. Overfallsvoldtekt.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Du klarer å vri på det, men det blir nok fortsatt feil.

 

Nordmenn står for de fleste overfallsvoldtekter, men ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert på overfallsvoldtekter. Overrepresentasjon slik det brukes i slike statistiske analyser, betyr ikke annet enn at det er flere overfallsvoldtekter per 100 000 ikke-vestlige innvandrer enn det er overfallsvoldtekter per 100 000 nordmenn. Men nå vet vi jo også at ikke-vestlige innvandrere står for en ganske liten prosentandel av Norges befolkning og dermed en liten andel av det totale antallet overfallsvoldtekter.

 

For noen av oss er det lett å skjønne hvorfor det fokuseres så mye på overrepresentasjon, fremfor absolutte tall. Det skyldes selvsagt at man forsøker å stigmatisere en gruppe og score billige politiske poeng. Beklager, men det blir selvmål når stigmatiseringsforsøket avdekkes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kviet meg litt til å ta akkurat den diskusjonen en gang til, men ser at Simen kom meg i forkjøpet. Takk for det. :)

 

Innvandringen har eksplodert i Sverige, samtidig som voldtektsstatisikken går samme veien. Du trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å se sammenhengen.

 

Hva er det statistikerne sier om korrelasjon og årsak? Nå har jeg nettopp gitt deg en håndfull dokumenterte forklaringer på den statistiske økningen du snakker om. En økning som er basert på en rapport som bare går fram til 2010.

 

Siden 2009 har innvandrerbefolkningen i Sverige vokst fra 1,734 millioner til 2,001 millioner, eller med 15%.(Kilde SCB.) I den samme perioden har voldtektstallene ifølge Brottsförebyggande rådet som har ansvaret for svensk kriminalstatistik stått ca. stille. Voldtektstallene følger plutselig ikke innvandrerstallene.

 

Du må gjerne bruke knivsliperen på årsaken til det. (Min forklaring følger til slutt i posten.)

 

Kan det være at integreringen i det store og hele (tross skremselshistorier fra Rosengård for 5 år siden) faktisk fungerer? Eller at innvandrere flest ikke er voldelige og kriminelle? "Voldtekt i den globale byen" forteller oss at det var 83 overfallsvoldtekter på 5 år. Det er selvsagt 83 for mange. Men det var kanskje 190 000 innvandrere i Oslo på den tiden. Hva gjorde de (190000-83) andre for noe galt?

 

Jeg skjønner jo att du får en tåre i øyekroken av slike bilder, men det hjelper jo ikke Patrick som måtte flytte fra groruddalen pga fullstendig feilslått asylpolitikk. Selfølgelig er det jo ikke feil å demonstrere mot ekstremisme, uansett type.

 

 

Jo, det er nettopp det det gjør. Slike aksjoner er et stort skritt framover nettopp for den integreringen du etterlyser.

 

Og ja, den gir meg tårer i øynene. jeg har etterlyst denne type markering fra det muslimske samfunnet lenge.

 

Jeg foreslår att vi stopper innvandring fullstendig i noen år, så kan vi bruke den tiden på å integrere de som allerede er her.

 

 

Jeg er enig med deg: Utfordringen har vært å integrere de nyankomne. Men det problemet blir relativt mindre med tiden, fordi de nyankomne etterhvert utgjør en stadig mindre del av innvandrerbefolkningen. Tiden jobber for oss, ikke mot oss.

 

Kom det reisende en håndfull nyutdannede imamer til Norge for et par tiår siden, så så man effekten av det. I dag betyr de nesten ingen ting, fordi det islamske miljøet er så stort og sementert. På samme måte var en håndfull øst-europeiske kjeltringer sikret forsiden i avisene for 10 år siden. Idag er øst-europeere flest lovlydige håndverkere. Vi har fortsatt en håndfull kjeltringer blant dem, men de drukner i mengden og avisene skriver om romfolk isteden.

 

Derfor vokser ikke voldtektstallene, hverken i Norge eller Sverige, med den totale innvandrerbefolkningen. De blir integrert (en og annen Ubaydullah unntatt), og innvandrernes barn voldtar ikke noe mer enn våre.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja, det er nok bare god gammeldags redsel.

 

Nei, det er ikke "bare" redsel. På den annen siden så vi dette idag:

 

Bv5iPGDCYAAK-w1.jpg

 

Tusenvis av mennesker - muslimer og andre i skjønn forbrødring - i en muslimsk-arrangert protest mot Profetens Ummah og IS.

 

Geir :)

 

Jeg synes dagen i går var flott. Endelig tar muslimene selv et oppgjør mot ekstreme. Det lover godt for fremtiden. For første gang ser jeg litt lyser på fremtiden. Men dette er kun starten. Mulig vi Nordmenn bør høre litt på hva mange muslimer sa i går. Frata de ekstreme deres statsborgerskap for eksempel. Men jeg regner ikke med at vi gjør som de ønsker. Islamsk råd har også anmeldt disse ekstremistene. Blir spennende å se om det blir tatt på alvor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg foreslår fullstendig fri innvandring i noen år, samt å slutte å kaste bort tid på "integrering" (les forhindre dem i å jobbe) av de som kommer.

Å jobbe er integrering, i mine øyne. Ellers enig.

 

Geir :)

I Statens øyne er vel integrering den språkopplæring og kulturelle/politiske indoktrinering som er "nødvendig" før innvandrere nådigst får lov til å arbeide i dette landet? Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ingen hemlighet att ikke-vestlige står bak de alle fleste voldtekter.

 

http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/20561

 

Så hvorfor skulle det være noe annerledes i Sverige?

 

 

Her har du enda en dyster statistikk

 

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3510537.html

 

 

Innvandringen har eksplodert i Sverige, samtidig som voldtektsstatisikken går samme veien. Du trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å se sammenhengen.

Vent vent vent. La oss se bort fra alle feilene/løgnene i dette innlegget, de er allerede blitt nevnt.

 

Er vi plutselig ferdig med forrige påstand?

 

Du blir servert informasjon angående Sveriges voldtektsstatistikk, dette velger du å overse og heller komme med nye påstander.

 

Påstand: Sverige topper voldteksstatistikken i Europa.

 

I lys av ny informasjon, står du for dette fortsatt? Hvis tilfelle vil jeg gjerne ha en sammenligning med andre land justert for variabler nevnt i Geirs innlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Statens øyne er vel integrering den språkopplæring og kulturelle/politiske indoktrinering som er "nødvendig" før innvandrere nådigst får lov til å arbeide i dette landet?

 

Nå ser ikke jeg og staten med samme øyne. Jeg vil ha dem i arbeid først, og om de arbeider og forsørger seg selv vil jeg at det skal være grunn god nok til opphold, uavhengig av asylbehov eller annet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg synes dagen i går var flott. Endelig tar muslimene selv et oppgjør mot ekstreme. Det lover godt for fremtiden.

 

 

Nettopp!

 

For første gang ser jeg litt lyser på fremtiden.

 

Det er jeg glad for å høre.

 

Men dette er kun starten. Mulig vi Nordmenn bør høre litt på hva mange muslimer sa i går. Frata de ekstreme deres statsborgerskap for eksempel. Men jeg regner ikke med at vi gjør som de ønsker.

 

 

Jeg synes absolutt vi bør høre på de moderate muslimene. Jeg har litt problemer med å straffe ekstreme meninger, og når det gjelder handlinger så gjelder jo at det kommer an på øynene som ser. Den enes terrorister er den andres frigjøringsbevegelse, og hvem skal bestemme hvem som er hva?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Forst, beklager mangel paa norske bokstaver. Sitter i sveits med et pokkers fransk tastatur.

 

Ikke mindre føler jeg at landet som våre forfedre bygde og lagde slik at det ble godt, ikke skal bli gitt bort til andre sine unger. Spesielt med tanke på at de føder så mange.

 

Saa du mener at siden en av forfedrene dine bygget landet, saa har du forsterett paa det? Det gir ikke mening. Du har like mye 'rett' paa godene som norge har som hvilken som helst annen person. Du hjalp ikke til med aa gjore norge til det det er i dag, det var det noen folk hundrevis av aar siden som gjorde. Det faktum at de var forfedrene dine er fullstendig tilfeldig.

Endret av pululf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...