Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

 

Det er jo ingen hemlighet att ikke-vestlige står bak de alle fleste voldtekter.

 

http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/20561

 

Så hvorfor skulle det være noe annerledes i Sverige?

 

 

Her har du enda en dyster statistikk

 

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3510537.html

 

 

Innvandringen har eksplodert i Sverige, samtidig som voldtektsstatisikken går samme veien. Du trenger ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å se sammenhengen.

Vent vent vent. La oss se bort fra alle feilene/løgnene i dette innlegget, de er allerede blitt nevnt.

 

Er vi plutselig ferdig med forrige påstand?

 

Du blir servert informasjon angående Sveriges voldtektsstatistikk, dette velger du å overse og heller komme med nye påstander.

 

Påstand: Sverige topper voldteksstatistikken i Europa.

 

I lys av ny informasjon, står du for dette fortsatt? Hvis tilfelle vil jeg gjerne ha en sammenligning med andre land justert for variabler nevnt i Geirs innlegg.

 

 

Jeg sier bare det jeg leser jeg. Om artikkelen inneholder ting du mener ikke er riktig så får du vel henvende deg til de som har skrevet statisikken her da å forklare de att de tar feil.

 

Sverige i toppen av internasjonal voldtektsstatistikk

 

http://www.nrk.no/verden/sverige-topper-voldtektsstatistikk-1.7235891

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

 

Men dette er kun starten. Mulig vi Nordmenn bør høre litt på hva mange muslimer sa i går. Frata de ekstreme deres statsborgerskap for eksempel. Men jeg regner ikke med at vi gjør som de ønsker.

 

 

Jeg synes absolutt vi bør høre på de moderate muslimene. Jeg har litt problemer med å straffe ekstreme meninger, og når det gjelder handlinger så gjelder jo at det kommer an på øynene som ser. Den enes terrorister er den andres frigjøringsbevegelse, og hvem skal bestemme hvem som er hva?

 

Geir :)

 

Jeg har selv vansker med å tenke at vi skal straffe ytringer. Men nå bør vi lytte til dem som faktisk rammes hardes av disse ekstremistene, muslimene i Norge. Det er dem som vil lide om vi ikke gjør noe med disse urokråkene med langt skjegg. Det var forresten en fra Somalia som driver frisørsalong på Grønland som tilbydde dem en klipp. Litt morsomt i alvoret.

Lenke til kommentar

Jeg sier bare det jeg leser jeg. Om artikkelen inneholder ting du mener ikke er riktig så får du vel henvende deg til de som har skrevet statisikken her da å forklare de att de tar feil.

 

Sverige i toppen av internasjonal voldtektsstatistikk

 

http://www.nrk.no/verden/sverige-topper-voldtektsstatistikk-1.7235891

Beklager om jeg var uklar, men jeg ba ikke om en repetisjon av påstanden.

 

Innvendinger har Geir allerede tatt for seg i #100. Hva synes du om de?

Lenke til kommentar

Jeg sier bare det jeg leser jeg. Om artikkelen inneholder ting du mener ikke er riktig så får du vel henvende deg til de som har skrevet statisikken her da å forklare de att de tar feil.

 

Nei, det er ditt ansvar å være kritisk til kildene du bruker før du videreformidler innholdet. De som har skrevet statistikken har forøvrig tatt forbehold om forskjeller av den typen jeg nevnte over. Det hadde du sett om du hadde lest statistikkutgivernes egne sider og ikke bare en artikkel som omtalte dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Du skriver

 

Det er i stor grad nettopp et statistik fenomen. De har ikke nødvendigvis så mange flere voldtekter enn andre land, men de har langt flere ting som "teller" som voldtekt. Deriblandt følgende:

 

 

Så leser jeg her

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/sverige-paa-eu-toppen-i-anmeldte-voldtekter/a/542550/

 

Mye tyder på at voldtekt er et mer utbredt overgrep i Sverige enn på kontinentet, sa fagfolk mandag.

 

 

Tar disse fagfolkene feil? Tar de ikke hensyn til disse variablene du snakker om?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Finnes forøvrig ikke noen moderate muslimer. Forskjellen mellom en radikal muslim og en i anførselstegn liberal er hvor raskt de vantro skal straffes og fratas sitt land. For en liberal muslim kan dette dreie seg om generasjoner for en radikal, dreier dette seg om langt kortere tid ofte med bruk av vold. Helligkrig starter det sekund den første muslim setter sin fot i det aktuelle ikke-muslimske land.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår att vi stopper innvandring fullstendig i noen år, så kan vi bruke den tiden på å integrere de som allerede er her.

Jeg foreslår at vi stopper samtlig ikke-vestlig innvandring og innfører en plan for hjemreise for de som allerede har bosatt seg. Er de født i Norge følger de landet til foreldrene. Dette er fremmede som ikke har noe i vårt land å gjøre. Vi må aldri integrere, men segregere.

Lenke til kommentar

Tar disse fagfolkene feil? Tar de ikke hensyn til disse variablene du snakker om?

 

Nei. De sier ikke noe annet enn meg. De legger til og med til en slik variabel, nemlig at mange av de tilfellene som Sverige teller med i statistikken ikke fører til tiltale:

 

Sverige og Storbritannia står i en særstilling også ved at en svært liten andel av anmeldelsene fører til at det blir reist tiltale for voldtekt. Bare om lag 13 prosent av alle anmeldelser munner ut i en rettssak.

 

Så sier de at selv etter at man korrigerer for disse er det mer utbredt i Sverige. Jeg sa at de "har ikke nødvendigvis så mange fler".

 

Og disse fagfolkene har en helt annen forklaringen på hyppigheten enn den du presenterte:

 

Fagfolkene mener at når voldtekter er så utbredt i Sverige, har det mye med festkulturen blant svenske ungdommer å gjøre. Tidlige seksuelle debuter, et høyt alkoholkonsum og sterk vekt på jenters rett til å si nei selv etter en heftig flørt, bidrar til å trekke tallet opp.
Geir :)
Lenke til kommentar

Finnes forøvrig ikke noen moderate muslimer. Forskjellen mellom en radikal muslim og en i anførselstegn liberal er hvor raskt de vantro skal straffes og fratas sitt land. For en liberal muslim kan dette dreie seg om generasjoner for en radikal, dreier dette seg om langt kortere tid ofte med bruk av vold. Helligkrig starter det sekund den første muslim setter sin fot i det aktuelle ikke-muslimske land.

Jeg er selv skeptisk til muslimer og den islamisering vi alle ser i samfunnet. Men det gir litt håp nå synes jeg. Endelig tar muslimene selv et oppgjør mot de ekstreme. Men vi bør helt klart holde på det norske her i samfunnet og ikke tilpasse oss islam på noen måte.

Lenke til kommentar

Det er fascinerende å lese de kulturmarxistiske deltagerne på dette forumet, ikke nok med at de manipulerer sannheten, men når de blir konfrontert med reell statistikk, fossror de og angriper måten statistikken er fremført på.

 

Du forutsetter at statistikken er reell, og at fremføringen er korrekt. Det overlater jeg til leserne å vurdere basert på det som er postet fra ulike hold.

 

Finnes forøvrig ikke noen moderate muslimer.

 

 

Rent tullball.

 

Jeg foreslår at vi stopper samtlig ikke-vestlig innvandring og innfører en plan for hjemreise for de som allerede har bosatt seg.

 

Hvordan har du tenkt å gjøre dette i praksis? Hva er hjemlandet til norske statsborgere?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg foreslår att vi stopper innvandring fullstendig i noen år, så kan vi bruke den tiden på å integrere de som allerede er her.

Jeg foreslår at vi stopper samtlig ikke-vestlig innvandring og innfører en plan for hjemreise for de som allerede har bosatt seg. Er de født i Norge følger de landet til foreldrene. Dette er fremmede som ikke har noe i vårt land å gjøre. Vi må aldri integrere, men segregere.

 

Er egentlig både enig og uenig med deg her. De som har tilpasset seg det norske samfunn synes jeg absolutt skal få bli her. Jeg har selv nære venner fra Iran som tar sterk avstand til islam og er mer norske en meg selv. Disse skal selvsagt få bo her i landet. Men dem som hele tiden ønsker mer islamsk innflytelse i samfunnet og som hyler og skriker, de kaster jeg gjerne ut. Alle innvandrere bør være ydmyke og takknemlige for den hjelp de har fått.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Finnes forøvrig ikke noen moderate muslimer. Forskjellen mellom en radikal muslim og en i anførselstegn liberal er hvor raskt de vantro skal straffes og fratas sitt land. For en liberal muslim kan dette dreie seg om generasjoner for en radikal, dreier dette seg om langt kortere tid ofte med bruk av vold. Helligkrig starter det sekund den første muslim setter sin fot i det aktuelle ikke-muslimske land.

 

get some

 

https://www.youtube.com/watch?v=S06nIz4scvI

Lenke til kommentar

Men hvis dine iranske venner får barn som blir troende muslimer, skal barna da skilles fra foreldrene, eller skal hele familien ut?

Nå har ikke jeg sagt noe om at muslimer skal kastes ut. Jeg sa at dem som tilpasser seg det Norske samfunn ikke skal kastes ut. De som ikke vil tilpasse seg det samfunn de selv har valgt og komme til. De må gjerne reise.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Men hvis dine iranske venner får barn som blir troende muslimer, skal barna da skilles fra foreldrene, eller skal hele familien ut?

Nå har ikke jeg sagt noe om at muslimer skal kastes ut. Jeg sa at dem som tilpasser seg det Norske samfunn ikke skal kastes ut. De som ikke vil tilpasse seg det samfunn de selv har valgt og komme til. De må gjerne reise.

 

 

Misforstod jeg enigheten du hadde med Hrodebert? jeg skjønte den posten slik at de som har tilpasset seg, og gjerne forkaste religionen, kan gjerne bli, men de andre bør finne seg ett annet sted - så da lurte jeg bare på hva som evnt skulle bli skjebnen til de barna som disse veltilpassede, hvis de finner på å konvertere tilbake til islam

Lenke til kommentar

 

 

Men hvis dine iranske venner får barn som blir troende muslimer, skal barna da skilles fra foreldrene, eller skal hele familien ut?

Nå har ikke jeg sagt noe om at muslimer skal kastes ut. Jeg sa at dem som tilpasser seg det Norske samfunn ikke skal kastes ut. De som ikke vil tilpasse seg det samfunn de selv har valgt og komme til. De må gjerne reise.

 

 

Misforstod jeg enigheten du hadde med Hrodebert? jeg skjønte den posten slik at de som har tilpasset seg, og gjerne forkaste religionen, kan gjerne bli, men de andre bør finne seg ett annet sted - så da lurte jeg bare på hva som evnt skulle bli skjebnen til de barna som disse veltilpassede, hvis de finner på å konvertere tilbake til islam

 

Jeg sa at jeg var både enig og uenig. Jeg har ingen ting i mot at folk kan dyrke det de vil av overtro, som vi kaller religion. Folk må få mene politisk hva dem vil. Men samfunnet skal på ingen måte ta hensyn eller tilrettelegge for noe av dette. Så fremt ikke det er et politisk flertall for det. Så dem som tilpasser seg vårt samfunn slik vi alle må når vi stamper rundt i det offentlige. De skal selvsagt få bo og leve i Norge. Hva man gjør bak lukkede dører i eget hjem, det har ikke staten noe med. Det er privat.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg sa at jeg var både enig og uenig. Jeg har ingen ting i mot at folk kan dyrke det de vil av overtro, som vi kaller religion. Folk må få mene politisk hva dem vil. Men samfunnet skal på ingen måte ta hensyn eller tilrettelegge for noe av dette. Så fremt ikke det er et politisk flertall for det. Så dem som tilpasser seg vårt samfunn slik vi alle må når vi stamper rundt i det offentlige. De skal selvsagt få bo og leve i Norge. Hva man gjør bak lukkede dører i eget hjem, det har ikke staten noe med. Det er privat.

 

 

 

ok, det hjalp kanskje litt, men det skurrer litt enda, sorry

 

hva med "ydmyk", og kan du gi noen eksempler på islamsk innflytelse, som de for all del ikke må hyle og bære seg om - hva betyr forresten "hyle og bære seg" - den vanlige norske, eller noe mer uvanlig, fortell! :)

 

 

 

Men dem som hele tiden ønsker mer islamsk innflytelse i samfunnet og som hyler og skriker, de kaster jeg gjerne ut. Alle innvandrere bør være ydmyke og takknemlige for den hjelp de har fått.
Lenke til kommentar

 

Alle innvandrere bør være ydmyke og takknemlige for den hjelp de har fått.

 

 

Bør nordmenn være ydmyke og takknemlige for hjelpen de får? Hva med innvandrere som ikke har fått (eller trengt) så mye hjelp: Bør de også være ydmyke?

 

Geir :)

 

De fleste her i landet jobber og sørger for seg selv, vi har ingen ting og være takknemlige for. Alle som derimot er avhengige av hjelp fra staten, altså fra alle oss som bidrar slik at samfunnet fungerer. De skal selvsagt være ydmyke og takknemlige for den hjelp de får, slik at de overlever. Så kan man selvsagt kverulere rundt dette i evig tid, men meninger som, vi har flaks som er født her i landet, vi har flaks som har olje, vi har flaks for at vi ikke har noen nedsettelser funksjonelt, slik mange har, osv. osv. Så argumenter for og i mot det jeg sier, kan man alltids finne mange av. Enten er man enig eller ikke. Det er i slike spørsmål skillende i Norsk politikk ofte går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...