Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

Jeg synes verden er grei som den er (svar på "innvandring"), og de så kalte forfedrene skal ha takk for det de fikk til, men nå er det jeg som bygger, og jeg kopierer ikke gamle sandslott, men bygger helt nye som passer for den tiden det skal brukes. Så kan etterkommerne mine si; husk nå på de gamle som bygde dette landet ... ;)

Du ødelegger, ikke bygger. Noe du ikke har rett til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du vil avskaffe velferdssamfunnet og skattebaserte tjenester?

 

Geir :)

Det blir jo for alle, men for all del. Jeg tror den jevne nordmann har mye mer lyst å gi til stakkarer fra Norge enn Um Bongo fra Afrika, eller Jihad fra midtøsten.

Endret av OleNord
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg synes verden er grei som den er (svar på "innvandring"), og de så kalte forfedrene skal ha takk for det de fikk til, men nå er det jeg som bygger, og jeg kopierer ikke gamle sandslott, men bygger helt nye som passer for den tiden det skal brukes. Så kan etterkommerne mine si; husk nå på de gamle som bygde dette landet ... ;)

Du ødelegger, ikke bygger. Noe du ikke har rett til.

 

 

Hva mener du? Jeg holder nå på å bygge ett hus akkurat nå, så gjør jeg ikke det eller gjør jeg det ..? Tror ikke du vet særlig om "kunsten å bygge" :)

Lenke til kommentar

I dag er visst Sverigedemokratenes Jimmie Åkesson i Oslo. Jeg synes egentlig han burde reise hjem dit han kommer fra.

 

Stian Berger Røsland @Byraadslederen

 

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/ber-akesson-dra-hjem-1.11881239

 

 

Hva hvis dette hadde blitt sagt om en farget person?

 

Nå vet jeg hva som hadde blitt sagt fra Venstresiden men også Høyre hvis dette hadde blitt sagt til en farget person fra f.eks. Afrika.

 

Høyre er ikke det spøtt bedre enn AP og SV når det gjelder innvandring, selv om de har tiet litt stille.

 

Mener Høyre dette gjelder alle de 10tusener av Svensker som jobber og har slått seg ned i Norge.

 

Eller gjelder det bare Sverigesdemokraternes velgere?

 

Har Høyremannen uvilje mot enkelte religioner også?

 

Seksuell legninger?

 

Hudfarge har vi nevnt, men språk?

Endret av V?rbris
Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Mytene-om-innvandring-7264520.html

 

"De demografiske prognosene utarbeidet av Statistisk sentralbyrå innebærer at befolkningen i Norge vil øke til 13,3 millioner innbyggere i 2100. Etnisk norske vil utgjøre et mindretall på 4,3 millioner. Innvandrere fra ikke-vestlige land vil utgjøre et flertall på 5,7 millioner."

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar

befolkningen i Norge vil øke til 13,3 millioner innbyggere i 2100. Etnisk norske vil utgjøre et mindretall på 4,3 millioner. Innvandrere fra ikke-vestlige land vil utgjøre et flertall på 5,7 millioner."

 

Bortsett fra at vi som leser dette nå er døde innen den tid, så ser jeg det "mangler" 3,3 millioner som ikke er redegjort for. Hvem er det?

Lenke til kommentar

 

befolkningen i Norge vil øke til 13,3 millioner innbyggere i 2100. Etnisk norske vil utgjøre et mindretall på 4,3 millioner. Innvandrere fra ikke-vestlige land vil utgjøre et flertall på 5,7 millioner."

 

Bortsett fra at vi som leser dette nå er døde innen den tid, så ser jeg det "mangler" 3,3 millioner som ikke er redegjort for. Hvem er det?

 

Men du må ikke være så egoistisk, tenk på våre etterkommere. De vil ikke føle seg hjemme i sitt eget fedreland.

 

De 3 millionene er vestlig innvandring.

 

"43 prosent av tyskere opplever seg som fremmed i eget land."

 

http://www.rights.no/2014/06/fremmed-i-eget-land/

Endret av MathiasOslo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag er visst Sverigedemokratenes Jimmie Åkesson i Oslo. Jeg synes egentlig han burde reise hjem dit han kommer fra.

 

Stian Berger Røsland @Byraadslederen

 

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/ber-akesson-dra-hjem-1.11881239

 

 

Hva hvis dette hadde blitt sagt om en farget person?

 

Nei en kunne aldri uttalt så om en ikke-vestlige okkupant i det offentlige rom. Hadde en vært så freidig å prøvd seg ville en risikert å bli dømt for brudd på rasismeparagrafen. Dette viser igjen at hets mot folkegruppe er akseptert hvis det gjelder hvite, heteroseksuelle menn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

De 3 millionene er vestlig innvandring.

 

 

Ja det ante meg. Men du tok ikke med disse i første omgang fordi + 3,3 blir da 7,6 millioner norsk/vestlig vs. 5,7 ikke-vestlig. Og dermed falt "skrekkscenarioet" du malte opp.

 

Nei, jeg bryr meg ikke om våre "etterkommere" fordi man kan ikke spå hvordan verdensituasjon ser ut om 50 år engang. Det kan bli klimakrise, kriger, epidemier, naturkatastrofer, etc. som i løpet av kort tid kan snu opp ned på alt og Norge er nødvendigvis ikke lenger stedet du vil være.

Lenke til kommentar

 

 

De 3 millionene er vestlig innvandring.

 

 

Ja det ante meg. Men du tok ikke med disse i første omgang fordi + 3,3 blir da 7,6 millioner norsk/vestlig vs. 5,7 ikke-vestlig. Og dermed falt "skrekkscenarioet" du malte opp.

 

 

Jeg kopierte det fra siden, og formulerte ikke setningen selv. Dette blir vel mer riktig: 5,7 + 3,3 = 9

 

9 millioner utlendinger/innvandrere (vestlige og ikke-vestlige) og 4,3 millioner etniske nordmenn.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Mytene-om-innvandring-7264520.html

 

"De demografiske prognosene utarbeidet av Statistisk sentralbyrå innebærer at befolkningen i Norge vil øke til 13,3 millioner innbyggere i 2100. Etnisk norske vil utgjøre et mindretall på 4,3 millioner. Innvandrere fra ikke-vestlige land vil utgjøre et flertall på 5,7 millioner."

 

Det Steiro unnlater å nevne er at dette tallet er et "worst case" og forutsetter at fruktbarheten er høy, levealderen øker og innvandringen holder seg høy. Tar vi middeltall for alle så stopper vi på 7,5 millioner. Det er da også SSBs foretrukne prognose. Og velge vi lavalternativet så når vi toppen på under 6 millioner.

 

Så blir spørsmålet om høyalternativet er troverdig. Jeg sier nei, av følgende årsaker:

 

1. Vi vet at innvandrernes fødselstall synker med botid og levestandard. Selv med en varig høy innvandring (på dagens nivå) vil de nyinnflyttede utgjøre en stadig mindre andel av befolkningen. Altså vil tilveksten flate ut her.

 

2. Vi vet at hoveddelen av dagens innvandring er arbeidsinnvandring fra Øst-Europa. De kommer altså fordi det er arbeid å få. De kommer ikke hvis det ikke er jobber, og det er ingen grunn til å tro at Norge har bruk for flere millioner arbeidsinnvandrere. For å nå 13,3 millioner må befolkningen vokse med 100 000 hvert eneste år, og så mye har den aldri vokst før, selv under polakkenes inntogsmarsj var den knapt over 60 000. Hvor mange flyktninger og asylsøkere vi tar imot i årene som kommer er selvsagt uvisst, men det vil neppe vokse vesentlig ut over dagens nivå, det har vi ikke evne eller vilje til.

 

3. Om vi skulle bli 13 millioner om 85 år, og velferdssamfunnet bryter sammen før den tid, så vil ikke levealderen stige. Det vil fortsatt være ungdomskull fra den tiden innvandringen var høy som blir gamle, men de blir neppe eldre enn idag når helse-Norge har kollapset.

 

Det er med andre ord helt usannsynlig at alle disse tre faktorene skal ligge på høynivå de neste 85 årene. Det må og vil butte lenge før det.

 

Jeg antar at FrP har sine grunner til å trekke fram Worst case og sitere fakta selektivt for å male fanden på veggen her, men rett skal være rett.

 

Edit: Jeg ser at kronikken til Steiro ble publisert i valgkampen i fjor. Det forklarer vel en del...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Asyl er ikke synonymt med innvandring.

 

Bruk riktige begrep.

Asyl _er_ synonymt med innvandring.

 

Hva spiller det for rolle om vedkommende kommer til Norge som asylant eller som flyktning. Vedkommende er fortsatt et uønsket element i vårt vakre land.

 

Her ser den tydelig hvor mange mennesker en hjelper ved å importere en samlet tredje verden til Norge og Europa.

 

En ødelegger ikke bare opprinnelseslandet, men også Norge og Europa. Dette handler om et folkemord og ingenting annet.

 

 

e. rettet lenke

Endret av Hrodebert
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei en kunne aldri uttalt så om en ikke-vestlige okkupant i det offentlige rom. Hadde en vært så freidig å prøvd seg ville en risikert å bli dømt for brudd på rasismeparagrafen. Dette viser igjen at hets mot folkegruppe er akseptert hvis det gjelder hvite, heteroseksuelle menn.

 

Det stemmer ikke. Det har ledende samfunnsaktører sagt flere ganger om for eksempel Mullah Krekar, Abid Raja har sågar tilbudt seg å betale biletten...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kopierte det fra siden, og formulerte ikke setningen selv. Dette blir vel mer riktig: 5,7 + 3,3 = 9

 

9 millioner utlendinger/innvandrere (vestlige og ikke-vestlige) og 4,3 millioner etniske nordmenn.

 

 

Jeg ligger ikke våken om natta å bekymrer meg. Det er bare tall.

 

Det er dessuten en feilslutning å anta at disse har ett felles politisk ståsted, eller diametralt annerledes syn på livet her i Norge enn etnisk norske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet om 4 personer som fikk opphold etter noen månder i asyl. De er nå norske statsborgere. De skryter regelmessig av at de kom inn i Norge ved og juge og fortelle usanne historier om hvorfor de måtte søke asyl.

Og ja de er kriminelle alle 4, ikke så grovt men utifra det jeg vet går det mest i salg av narkotika og småtyverier, 2 av dem har blitt tatt flere ganger. Og det er vanskelig og tru ingen andre gjør dette.

 

 

Jeg syntes ikke vil skal innvilge opphold til så mange, og spesielt ikke de fra øst europa. Stadig vekk nyhetsaker om romenere og latviere som stjeler fra gamle mennesker, 9 av 10 av bilene de kjører er livsfarlige, De stjeler så utrolig mye. Opplevd tyveri fra kommunen der jeg bor og de stjeler til og med brukte dekk fra der jeg jobber, de tar alt og er over alt.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg vet om 4 personer som fikk opphold etter noen månder i asyl. De er nå norske statsborgere. De skryter regelmessig av at de kom inn i Norge ved og juge og fortelle usanne historier om hvorfor de måtte søke asyl.

Og ja de er kriminelle alle 4, ikke så grovt men utifra det jeg vet går det mest i salg av narkotika og småtyverier, 2 av dem har blitt tatt flere ganger. Og det er vanskelig og tru ingen andre gjør dette.

Nordmenn er rett og slett naive.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg vet om 4 personer som fikk opphold etter noen månder i asyl. De er nå norske statsborgere. De skryter regelmessig av at de kom inn i Norge ved og juge og fortelle usanne historier om hvorfor de måtte søke asyl.

Og ja de er kriminelle alle 4, ikke så grovt men utifra det jeg vet går det mest i salg av narkotika og småtyverier, 2 av dem har blitt tatt flere ganger. Og det er vanskelig og tru ingen andre gjør dette.

Nordmenn er rett og slett naive.

 

han ene eier en bygning i Karachi, Som han regelmessig tjener penger fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...