Gå til innhold

Hvorfor aksepterer vi så mye innvandring og resultatene av det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

Så hva tror du er grunnen til at vi aksepterer alle resultatene og selve innvandringen? Hva tenker du om innvandring? Er det ondt og umoralsk (vi gir bort forfedrene våres arbeid og blodslit, til noen de ikke ville gi det til. Samt drite i våre barn.)?

 

Jeg synes verden er grei som den er (svar på "innvandring"), og de så kalte forfedrene skal ha takk for det de fikk til, men nå er det jeg som bygger, og jeg kopierer ikke gamle sandslott, men bygger helt nye som passer for den tiden det skal brukes. Så kan etterkommerne mine si; husk nå på de gamle som bygde dette landet ... ;)

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg klarer ikke helt å se hvor den ene og andre SSB-statistikken skiller lag der. Får studere det litt nøyere.

 

Da har jeg skrevet til SSB og spurt hvorfor tallene er forskjellige. Rapporten antyder rundt 14000 fødte, mens tallene fra Tabell 10518 i Statistikkbanken sier 10286. Så det er nesten 4000 i differanse, av en eller annen grunn.

 

Skal poste svaret.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke slik at vi alle aksepterer innvandring fra ikke vestlige land. Det er et prosjekt AP og venstresiden har snikinnført her i landet. Hvorfor tror du dem ikke våger å ha en folkeavstemning på saken? Fordi de vet svaret. Folket ville svart nei til den type innvandring.

 

Jeg er slett ikke sikker på det. Folkets holdning til innvandring er i økende grad positiv. Innvandringsmotstanderne er på vikende grunn. Det diskuterte vi for et par uker siden også: Link

 

Geir :)

 

Les litt nøyer i innleggende Geir. Om du ser så snakker jeg om ikke vestlig innvandring. Der vil nok folk flest være enig om at nok er nok. Om ikke, hvorfor ikke en folkeavstemning? Nei det våger ikke våre politikere. Ellers er jeg sikker på at folk er positive til innvandring. Personlig er jeg for innvandring. Men ikke asylsøkere som ikke har noe og bidra med i samfunnet. Det er et skille og det er viktig og holde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke slik at vi alle aksepterer innvandring fra ikke vestlige land. Det er et prosjekt AP og venstresiden har snikinnført her i landet. Hvorfor tror du dem ikke våger å ha en folkeavstemning på saken? Fordi de vet svaret. Folket ville svart nei til den type innvandring.

 

Jeg er slett ikke sikker på det. Folkets holdning til innvandring er i økende grad positiv. Innvandringsmotstanderne er på vikende grunn. Det diskuterte vi for et par uker siden også: Link

 

Geir :)

 

 

OT: om vi skal diskutere den linken så sier den at de positive er mellom 6 og 7% av befolkingen. Og da er det vel litt forenklet å si at noen er på vikende front når motstanderne, om man kan si det på den måten, stort sett hele tiden samlet er på over 90%. Men det spørs vel hvem sine øyne som leser da...

 

Men kjør videre debatt dere.

 

Ja det er riktig. De fleste er i mot innvandring, muslimer spesielt. Men det er så politisk ukorrekt at mange ikke klarer å forholde seg til det. Nordmenn har vansker med å forholde seg til den virkelige verden. Det er ikke for ingen ting vi er kjent for å være totalt naive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det forekommer knapt noe innvandring til Norge. Kanskje 20-30 personer i året.

Asylsøkerne, pluss familieinnvandringen og annen innvandring (ekskludert arbeidsinnvandring), utgjør sikkert omkring 15 000 i året.

 

Igjen generaliseres ordet innvandring. Riktig begrep er familiegjenforening (noe som en naturlig konsekvens i mange tilfeller)

 

Forøvrig, -forsåvidt lett å ane hvorfor enkelte helst kun snakker om "innvandringen", siden det tar vekk assosiasjonen til det humane aspektet (nød) som ligger innebygd i begrepene "flyktning" eller "asyl".

 

 

 

 

Befolkningen trenger ikke å synke. Samfunn har vert homogene i tusenvis av år uten at det har skjedd. Bare om det blir litt mer ære i det å få barn eller kanskje enklere, kunne Japan fort snudd denne trenden.

 

Det er vel ikke mangel på "ære" i Japan, snarere tvertimot? Dermed må du se etter andre årsaker, både der og her hjemme. Faktum er at vi ikke greier oss innvandring i det "moderne" samfunnet, med mindre man ikke snur opp ned på kjønnsroller og "verdier" back - to - basics eller noe.

 

I Russland har befolkningen sunket med 3 millioner i løpet av siste årene. (700 000 i året) Det blir ikke mye stormakt av slikt, for å si det sånn.

 

Hadde det ikke vært for innvandring fra perifere tidligere sovjet-republikker, ville bildet sett enda mørkere ut for Russland.

Lenke til kommentar

Les litt nøyer i innleggende Geir. Om du ser så snakker jeg om ikke vestlig innvandring. Der vil nok folk flest være enig om at nok er nok.

 

Les mitt innlegg litt nøyere, Goth. Om du ser så er tallene utelukkende angående flyktninger og asylsøkere, ikke arbeidsinnvandring.

 

Om ikke, hvorfor ikke en folkeavstemning?

Politikerne har ikke ønsket folkeavstemninger fordi det tar fra dem makt. Og fordi de gikk på en smell i 1972 og 1994 som de ikke helt har kommet over.

 

Ja det er riktig. De fleste er i mot innvandring, muslimer spesielt. Men det er så politisk ukorrekt at mange ikke klarer å forholde seg til det. Nordmenn har vansker med å forholde seg til den virkelige verden. Det er ikke for ingen ting vi er kjent for å være totalt naive.

 

 

Nei, det er feil. Jeg forklarte hvorfor han tok feil i innlegg #19. Du kan ikke regne de som er fornøyd med dagens asylpolitikk som motstandere av samme politikk.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Les litt nøyer i innleggende Geir. Om du ser så snakker jeg om ikke vestlig innvandring. Der vil nok folk flest være enig om at nok er nok.

 

Les mitt innlegg litt nøyere, Goth. Om du ser så er tallene utelukkende angående flyktninger og asylsøkere, ikke arbeidsinnvandring.

 

Om ikke, hvorfor ikke en folkeavstemning?

Politikerne har ikke ønsket folkeavstemninger fordi det tar fra dem makt. Og fordi de gikk på en smell i 1972 og 1994 som de ikke helt har kommet over.

 

Ja det er riktig. De fleste er i mot innvandring, muslimer spesielt. Men det er så politisk ukorrekt at mange ikke klarer å forholde seg til det. Nordmenn har vansker med å forholde seg til den virkelige verden. Det er ikke for ingen ting vi er kjent for å være totalt naive.

 

 

Nei, det er feil. Jeg forklarte hvorfor han tok feil i innlegg #19. Du kan ikke regne de som er fornøyd med dagens asylpolitikk som motstandere av samme politikk.

 

Geir :)

 

Du skal få lov og ha siste ord i denne debatten Geir. Tro hva du vil. For min del spiller det liten rolle. Jeg har ingen tro at de fleste her i landet ønsker innvandring av muslimer. Men det er PK og tro det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er å ha "folkeavstemning om innvandring", noe annet er å holde avstemning om landet skal ta i mot asylanter og flyktninger hvis man formulerte det slik.

 

At over 50% evt. er motvillig, er tvilsomt.

 

Jeg er til gjengjeld mer overbevist om majoritet hvis man hadde folkeavstemning om å fjerne NRK-lisens, fjerne Års-avgift på bil, og halvere inntektsskatt med 75%. Hvorfor "tør ikke politikerne" å la oss stemme over slike tingen også?

Lenke til kommentar

Det er derfor det er så morsomt å følge FrP i regjering nå.

 

Bård Hoksrud i fjor: "Jeg kan garantere at det blir bompengefritt over hele landet om jeg blir samferdselsminister."

 

Bård Hoksrud i år: "Jeg regner med at alle forstår at når jeg lovet bompengefrie veier så var det bare hvis vi fikk over 50% av stemmene."

 

Nå ble han jo "bare" statssekretær, mens en annen FrP'er ble minister. Det er vel derfor det blir flere bomstasjoner i år, ikke færre.

 

On topic: Jeg merker meg at de meste innvandringsfiendtlige frepperne (Tybring-Gjedde & co) er skjøvet ut over sidelinjen. Selv i innvandringsdebatten er livet i posisjon ikke like preget av retoriske absolutter.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Du skal få lov og ha siste ord i denne debatten Geir. Tro hva du vil. For min del spiller det liten rolle. Jeg har ingen tro at de fleste her i landet ønsker innvandring av muslimer. Men det er PK og tro det.

 

Forskjellen er at jeg ikke nøyer meg med å tro, jeg dokumenterer mine påstander. Og nei, det spiller kanskje ingen rolle for deg. Men det spiller en rolle for ærlige og hardt arbeidende innvandrere, muslimer og andre, hva slags holdninger som påstås være gjengs i samfunnet. Å henvise til en taus majoritet som ikke får si sin mening, men som "sikkert hadde ment det samme som meg", er en tilsnikelse og en appel til en ikke dokumentert populæreffekt.

 

"Fifty million Elvis fans can't be wrong" er en feilslutning, og blir enda mer tvilsom når man ikke vet hvor mange fans han har...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Du skal få lov og ha siste ord i denne debatten Geir. Tro hva du vil. For min del spiller det liten rolle. Jeg har ingen tro at de fleste her i landet ønsker innvandring av muslimer. Men det er PK og tro det.

 

Forskjellen er at jeg ikke nøyer meg med å tro, jeg dokumenterer mine påstander. Og nei, det spiller kanskje ingen rolle for deg. Men det spiller en rolle for ærlige og hardt arbeidende innvandrere, muslimer og andre, hva slags holdninger som påstås være gjengs i samfunnet. Å henvise til en taus majoritet som ikke får si sin mening, men som "sikkert hadde ment det samme som meg", er en tilsnikelse og en appel til en ikke dokumentert populæreffekt.

 

"Fifty million Elvis fans can't be wrong" er en feilslutning, go blur ends mer tvilsom når man ikke vet hvor mange fans han har...

 

Geir :)

 

De hardt arbeidene innvandrende du nevner er det nok få som er i mot. Men som sagt, ha en folkeavstemning om hva det Norske folk mener om innvandring fra ikke vestlige land. Frem til det, så tror både du og jeg Geir. Ingen vet 100 % hva folket vil svare. Men man omgås da mange mennesker i dette samfunn. Utefra dette så tror jeg (selv om jeg hater tro, like mye som deg) at folk ikke vil si ja til mer innvandring fra ikke vestlige land.

Lenke til kommentar

Så hva tror du er grunnen til at vi aksepterer alle resultatene og selve innvandringen? Hva tenker du om innvandring? Er det ondt og umoralsk (vi gir bort forfedrene våres arbeid og blodslit, til noen de ikke ville gi det til. Samt drite i våre barn.)?

Innvandring er bra sålenge de som kommer hit er fredelige lovlige mennesker som bidrar til Norge og norsk økonomi slik det store flertallet også gjør idag. Dessverre har velferdsstaten som skal være alt for alle ført til klientifisering og at mange blir gående på trygd og åpne grenser som følge av EØS/Schengen gjort at vi ikke har full kontroll over hvem som kommer hit. Melder vi oss ut av EØS/Schengen og fjerner velferdsstaten i dagens omfang vil innvandring være bra også i fremtiden

Lenke til kommentar

 

OT: om vi skal diskutere den linken så sier den at de positive er mellom 6 og 7% av befolkingen. Og da er det vel litt forenklet å si at noen er på vikende front når motstanderne, om man kan si det på den måten, stort sett hele tiden samlet er på over 90%. Men det spørs vel hvem sine øyne som leser da...

 

Nei, det stemmer rett og slett ikke. Statistikken skiller ikke mellom positive og grader av negative, men mellom de som vil gjøre "flyktningers og asylsøkeres adgang" lettere, de som vil ha det som idag, og de som vil gjøre det vanskeligere.

 

Det er de som vil ha det lettere enn idag som er 6-7%. Så er det litt over halvparten av resten som vil dagens politikk. Du kan ikke kalle dem motstandere. Det er altså et flertall som synes dagens innvandringspolitikk er grei, eller som vil gjøre den enda enklere.

 

Motstanderne er de som vil ha det vanskeligere, og de er i mindretall. Av dem igjen er det sikkert bare en håndfull som ikke vil ha innvandring i det hele tatt, men det sier ikke statistikken noe om.

 

Geir :)

 

 

Dette blir litt OT siden jeg nå komenterer den statistikken som du lener deg på og ikke innvandring. Men som jeg skriver, det kommer litt an på hvordan du leser den. du leser at Norge vil ha mer innvandring siden de fleste vil ha det som i dag eller lettere. mens en annen leser den slik at Norge vil ha færre invanvdrere siden de fleste vil ha det som i dag eller strengere. Og om du leser det den veien så betyr det at over 90% av befolkningen vil ha en strengere innvnadringskontroll.

Lenke til kommentar

Vi er alle forskjellige. Det er jo slett ikke alle som godtar så mye innvandring

 

Jeg godtar innvandringen fordi:

1) Jeg mener økt kontakt og samarbeid mellom land og kulturer gir økt forståelse mellom land og folk og derfor motvirker konflikt/krig.

2) Jeg liker å lære om andre kulturer. Jeg tror vi alle kan ha godt av å få impulser utenfra. Alt vi gjør er ikke nødvendigvis den beste måten å gjøre ting på. Fremgangen samfunnet har hatt over tid kommer av at kunnskap om teknologi og gjøremåter har fått lov til å krysse landegrensene. Dette går for øvrig begge veier. At vi tar imot folk fra et fremmed land kan på sikt føre til endringer i det landet disse kommer fra også, fordi de tar med seg våre ideer til hjemlandet når de er på ferie eller flytter hjem. Og ja man må BO i et land over tid hvis man skal kunne se problemer og gjøre noe med dem. Når du er på ferie i et land lærer du nær sagt ingenting om styresettet i det landet. Derfor er det en forutsetning at man ikke bare ferierer der men faktisk bor der eller i det minste prater med folk om det.

3) De som kom først kom fordi vi trengte arbeidskraft eller fordi de var i nød. De som kommer nå kommer fordi de er i nød eller fordi det ville være hjerteløst å nekte dem det (familiegjenforening) Og ja, jeg er klar over at mange lykkejegere juger seg inn og at det i mange tilfeller slett ikke ville være hjerteløst å si nei til dem, men i valget mellom å slippe inn en for mye fremfor en for lite foretrekker jeg det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir litt OT siden jeg nå komenterer den statistikken som du lener deg på og ikke innvandring. Men som jeg skriver, det kommer litt an på hvordan du leser den. du leser at Norge vil ha mer innvandring siden de fleste vil ha det som i dag eller lettere. mens en annen leser den slik at Norge vil ha færre invanvdrere siden de fleste vil ha det som i dag eller strengere. Og om du leser det den veien så betyr det at over 90% av befolkningen vil ha en strengere innvnadringskontroll.

 

 

Vel, min mening er at de som vil ha det som idag hverken vil ha mer eller mindre. Poenget er at de synes dagens politikk er grei, og det er dagens innvandringspolitikk Goth & co mener at folk flest ville strammet inn.

 

Det er rett og slett et flertall som er for innvandring på minst dagens nivå. Så er det noen av oss som vil ha en mer liberal innvandringspolitikk, og vi er åpenbart i et lite mindretall. Det er flere som er for en strengere politikk enn for en mer liberal en, men også de førstnevnte er i mindretall.

 

Så en folkeavstemning om flyktninge- og asylpolitikken idag ville om vi skal tro denne statistikken ikke gitt innvandringsmotstanderne flertall.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...